Aihe: Uusi sanoittaja- harrastaja esittäytyy
1
TomiA.
30.06.2019 18:59:51

Hyvä sanoitus sinulta löytyykin!

Tuli muuten sellainen hullunkurinen ajatus että mitä jos perustaisit jonkinlaisen popyhtyeen jossa olisi pari solistia, elikkä sinun lisäksi joku muu laulaisi ja sinä olisit lähinnä taustalaulajana. Esimerkiksi handy-niminen käyttäjä etsisi omaan projektiin stemmalaulajaa ja yksi tyttöbändi on etsimässä myös laulajia

Mutta sun ei ole mikään pakko ryhtyä laulajaksi vaikka sanoit että tykkäät laulaa.
Nimeni on Tomi Antinoja
delarco
09.08.2019 01:53:36
Pari ajatusta tekstistä...niin rakentavasti, kuin pystyn :)

Itselleni, tuo on melko tajunnanvirtaa.

Eli koska lauseiden pituudet, tavutus jne. on kovin vaihtelevaa, niin se tekee säveltämisestä haastavaa.
Ei toki mahdotonta.

Toiseksi, riimitykset.

Olen itse tosi puritanisti, riimien suhteen, joten sen takia pikkaisen tulee sellainen ajatus, että "halutaanko tässä riimittää, vai ei?", koska välillä siihen on selkeästi pyritty.
Välillä taas ei laisinkaan,

Sitten itse sisältöön, johon on vähän vaikea puuttua.
Aihe, niin ikuinen se onkin, on sen takia todella vaikea.

En tiedä, mutta jos saan arvata, niin teksti on niin omakohtainen, että sitä on vaikea tarkastella objektiivisesti?

Inhottaa sanoa, mutta näissä tapauksissa, kliseiden määrä nousee eksponentiaalisti.
Olen huomannut saman omallakin kohdalla.

Kannattaa ottaa vähän etäisyyttä tekstiin, lukea se myöhemmin uudestaan, uusin silmin ja miettiä, miten sitä voisi hioa.
Voisiko jotain asioita sanoa toisella tavalla, jne?

Kuitenkin, jatka kirjoittamista.
Kirjoita niin paljon, kuin mahdollista.
Kirjoita kaikki. Nekin rivit, jotka tuntuvat paskalta.

p.s. harrastaja olen itsekin, mutta toivon että sait jotain tästä. :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)