Icy-Sun: Kokemuksia Earthquakerin Grand orbiterista? Mahtava pedaalifirma noin yleensä kuitenkin kyseessä. Tossa edellisellä sivulla lyhyesti naputtelin, että "Toisessa viestissä mainittu Grand Orbiter oli huima peli, paljon säätöjä ja erittäin selkeä saundi. Sanoisin, että "hifipeli" osaajalle. Mä ajattelin kuitenkin opetella tuollaisella yhden nupin laatikolla, kun vielä tuosta vintage-mallien lämmöstä pidin." Hieno laite tuo Grand Orbiter on. Testiini saattoi vaikuttaa, että kokeilin varsin dynaamisella ja selkeällä Mad Professor -styrkalla enkä jollain pehmeämmällä pelilä. Eniten minua tuossa Grand Orbiterissa häiritsi se kytkimen erittäinen kuuluva naksahdus, joka lienee talon tapa. Kai sen saa vaihdettua, jos jaksaa tai maksaa. |
Laulava Kylätohtori 23.05.2019 21:26:16 | |
---|
Se on Retro-Sonic Phaser. Siinä on kaikki, eikä mitään turhaa. Soundi on loistava, lisäksi se on transparentti ja sulautuu kitaran soundiin hyvin. Mulla on myös MXR:n Phase 99, mikä on kiinnostava peli ja siinä on myös ledillinen script Phase 90, mikä on myös hyvä. Mutta jotenkin vaan tuo R-S:n soundin laatu vie voiton. Soundi itsessään on noissa aika lailla sama. Niin paljon taas turhaa säätämistä, mutta olihan se opettavaista. Hyviä nuo Retro-Sonicit. Just ostin Flangerin ja se on myös kerrassaan loistava spedu. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Icy-Sun 10.06.2019 23:21:48 | |
---|
mhs: Mä ajattelin kuitenkin opetella tuollaisella yhden nupin laatikolla, kun vielä tuosta vintage-mallien lämmöstä pidin." Viidellä kympillä tuli Small stonen tilalle toinen "one knob wonder" kuitenkin ostettua Earthquakerin huonon testimahdollisuuden vuoksi (Sen verran kallis, että olisi pitänyt päästä musaliikkeeseen.) ja sehän oli klassikko Phase 90. Nyt löytyi heti "se" phaser-soundi Les Paulin ja JCM kasisatasen mukaan. Medium gain puolella sooloissa huomattava parannus Small stoneen minun käytölläni. Puhtaalla soundilla tykkäsin kyllä Small stonen muljunnasta, mutta kaikenkaikkiaan olen tyytyväinen Phase 90:een, eikä mennyt paljon rahaakaan. |
jPekka 11.06.2019 15:27:45 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Just ostin Flangerin ja se on myös kerrassaan loistava spedu. Kappas, en ole seurannut enkä huomannut että niillä on nykyään tuollainenkin. Silloinjoskus kun ostin Phaserin ja 808 Overdriven ja heitin firmalle kysymyksen, ehdotin että voisivat tehdä kohinattoman version Bossin HiBand Flangerista, mutta näköjään menivät koleemmalla esikuvalla. "Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä." |
Laulava Kylätohtori 11.06.2019 16:31:23 | |
---|
jPekka: Kappas, en ole seurannut enkä huomannut että niillä on nykyään tuollainenkin. Silloinjoskus kun ostin Phaserin ja 808 Overdriven ja heitin firmalle kysymyksen, ehdotin että voisivat tehdä kohinattoman version Bossin HiBand Flangerista, mutta näköjään menivät koleemmalla esikuvalla. Se on ihan uusi spedu, olisiko nyt keväällä/alkuvuonna tulleet ensimmäiset. Itse rohkaistuin Mooerin Elec Ladyistä ja ostin ihan uutena. About kuukauden joutui jonottamaan ja toimitus kesti kauemmin Helsingistä Raumalle kuin Kanadasta Helsinkiin. Pirun kova on kyllä. Mitään VH jet plane flangereitahan tästä ei lähde, mutta Summer/Gilmour-soundit on hunajata kyllä. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Melodrome 11.06.2019 19:26:36 | |
---|
Moro Kommentoin vaan siihen, että Earthquaker Devicesi Night Wire Harmonic tremolo on mulla ja paras katkaisin ikinä. Ei naksu eikä napsahda. Samanlainen kuin Voodoo Labsin laitteissa. Siinä ei ole edes mitään "pykälää" kun polkee. Niin että ei se ihan talon tapa ole. Kokemus vain siis tästä yhdestä heidän tuotteesta. Ko. tuote pystyy muuten phaseriakin matkimaan. Tän firman laitteet on vähän kuin säätäjän unelmia. Arvostan kyllä MXR:n yhden potikan laitteita kun soundi on heti siinä. Mutta jos ei ole ihan niin sitten sieltä Ohiosta voi löytyä se mitä hakee. |