Aihe: Star Wars jatkuu: episodit VII-IX
1 2 3 4 552 53 54 55 5661 62 63 64 65
Swan
12.04.2019 22:01:17
carnation: Abramsillahan oli suunnitelma myös seuraavien kahden osan varalle (mukaan lukien Reyn vanhempien osalta), sitten Johnson tuli ja pisteli omiaan. Onhan tämä jotenkin käsittämätöntä, että jos ollaan lähtökohtaisestikin tekemässä trilogiaa ja on mahdollista tehdä johdonmukainen, ennakkoon suunniteltu tarina, niin sitten joku saa tehdä trilogian toisesta osasta mitä sattuu tyylillä "no ei sillä aiemmalla ollut mitään merkitystä." On tämä trilogia kyllä yksi clusterfuck.

https://screenrant.com/star-wars-la … rian-johnson-jj-abrams-differences/

Jos se paljastuu clusterfuckiksi, sillä ei tule olemaan Johnsonin kanssa mitään tekemistä. Kukaan ei "pistele omiaan" tämän kokoluokan tuotannoissa kysymättä ensin muilta ja saamatta siihen lupaa. Johnsonin jatkumo The Force Awakensille onnistuu olemaan yhtä aikaa johdonmukainen ja omaperäinen sekä erinomainen alustus jatkoa ajatellen. Lähinnä tässä jää harmittamaan se, että jäljellä on enää yksi leffa; tässä olisi ollut helposti ainesta kvadrilogialle, kun väsyneet kliseet oli viimein saatu karistettua pois, ja stoori pääsi vasta nyt kunnolla alkamaan.

https://www.cinemablend.com/news/17 … last-jedi-according-to-rian-johnson
Had to be me. Someone else might have gotten it wrong.
Tuomoo
12.04.2019 22:59:43
Swan: Episode IX:llä on nimi ja teaser:

https://www.youtube.com/watch?v=adzYW5DZoWs

Jos haluatte spekuloida lopun käkätystä vielä enemmän, Ian McDiarmid oli mukana julkistustilaisuudessa Star Wars Celebrationissa.

Videon kommenteista:
Plot twist: That's not palpatine's laugh, that's jar jar binks' laugh turned into a sith

Naurahdin. Mutta täytyy sanoa että odotan kyllä innolla. Tykkäsin The Last Jedistä ihan huolella, ja uskon että tämäkin tulee olemaan hyvä.
Wild String Of Voodoo Strat
13.04.2019 13:21:22

Omalla kohdalla The Force Awakens herätti toivoa siitä, että elokuvasarja saataisiin takaisin raiteille. Se ei elokuvana ollut paras mahdollinen, mutta se teki ansioituneesti sen, mitä sen piti tehdä.

Last Jedin jälkeen oli sellainen väsynyt ja sekava olo. Ajattelin, etten jaksa edes enää mennä katsomaan tätä viimeistä elokuvaa. Kenties saatan kuitenkin sitten raahautua teatteriin asti. Eräs ihminen sanoi kyllä hyvin, että Last Jedi osoitti sen, että se, mitä Star Wars elokuva voi olla, hyvin rajoitettua.
"Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Casals
Swan
13.04.2019 13:35:47
Wild String Of Voodoo Strat: Eräs ihminen sanoi kyllä hyvin, että Last Jedi osoitti sen, että se, mitä Star Wars elokuva voi olla, hyvin rajoitettua.

Kuulostaa ihmiseltä, jonka kotiuniversumissa juodaan suolakiteitä janoon ja pukeudutaan talvella shortseihin.
aivokuolio
13.04.2019 13:40:15
Wild String Of Voodoo Strat: Eräs ihminen sanoi kyllä hyvin, että Last Jedi osoitti sen, että se, mitä Star Wars elokuva voi olla, hyvin rajoitettua.

Itse sanoisin että LJ osoitti sen mitä Star Wars-fanit voivat olla, hyvin rajoittuneita.
Informaatiokameli
13.04.2019 13:55:39

aivokuolio: Itse sanoisin että LJ osoitti sen mitä Star Wars-fanit voivat olla, hyvin rajoittuneita.

Erittäin hyvin sanottu.
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
Brian May jr.
13.04.2019 14:44:34 (muokattu 13.04.2019 15:06:13)
Mikään ei oikein natsannut FA:ssa ja LJ:ssä omalla kohdalla. Siitä vanhan trilogian viimeisimmästä katselukerrasta ei ollut kovin pitkä aika ennen FA:ta, taisin katsoa kaikki samana vuonna. Voisihan ne kuitenkin maratoonata yhteen putkeen ja katsoa, mitä saa irti. Kuten muistaakseni totesin tässä ketjussa, tämä uusin trilogia ei tunnu olevan minulle enkä tiedä, onnistuisinko olemaan yhtään vähemmän kriittinen, vaikka elokuvat olisivat millaisia. Eli putoan varmaan juuri siihen rajoittuneiden/konservatiivisten fanien koriin. En siis suhtaudu LJ:n tuuletusyrityksiin ja elementteihin puristisesti kuten monet "tosifanit", mutta nyt koko trilogia tuntuu vähän hajanaiselta ja epäjohdonmukaiselta, ja minulle ei varmaan yksinkertaisesti kelpaa mikään. Ei sillä lopulta ole mitään väliä, mistä syistä, jos ei maistu niin ei maistu. Mielipiteet eivät ole niin vakava asia.

Tuo uusin teaser aiheutti kylmiä väreitä, kuten ne kaikki aiemmatkin, ja menen katsomaan sen teatteriin. Toisin kuin kahden aiemman kohdalla, odotukseni ovat todella matalat, eli ehkäpä astelen kerrankin ulos tyytyväisenä :D
Vettä!
13.04.2019 15:49:59

Swan: Kuulostaa ihmiseltä, jonka kotiuniversumissa juodaan suolakiteitä janoon ja pukeudutaan talvella shortseihin.

Tää oli itse asiassa Ritch Evans Red Letter Media sivustolta, joka on alunperin tullut tunnetuksi prequel -trilogian pitkistä arvosteluvideoista. Tyypit tuolla sivustolla ovat useaan otteeseen käsitelleet yksittäisisiä Star Wars elokuvia ja sekä koko juttua popkulttuuri-ilmiönä. Olen kyllä monet heidän näkemyksistään allekirjoittanut.
"Music must serve a purpose; it must be part of something larger than itself, a part of humanity." - Pablo Casals
zekeode
13.04.2019 15:54:09

Hauskaa miten joku avaruudessa virpominen upota pahasti aikuisten tunteisiin. Itse katson noita blockbustereita puhtaasti viihteenä, ja ihastelen erikoistehosteita jne. Jos haluan jotain realistista avaruusdokumenttia, niin katson Galaxy Questia.
Swan
13.04.2019 16:43:49
Wild String Of Voodoo Strat: Tää oli itse asiassa Ritch Evans Red Letter Media sivustolta, joka on alunperin tullut tunnetuksi prequel -trilogian pitkistä arvosteluvideoista. Tyypit tuolla sivustolla ovat useaan otteeseen käsitelleet yksittäisisiä Star Wars elokuvia ja sekä koko juttua popkulttuuri-ilmiönä. Olen kyllä monet heidän näkemyksistään allekirjoittanut.

Stoklasan ja Evansin arvomaailmaa ja presentaatiota pidän niin etovana, että lopetin niiden katsomisen jo kuutisen vuotta sitten. Ei edes kiinnosta tietää, mitä niillä on näistä sanottavana.
13.04.2019 17:38:25

Swan: Stoklasan ja Evansin arvomaailmaa ja presentaatiota pidän niin etovana, että lopetin niiden katsomisen jo kuutisen vuotta sitten. Ei edes kiinnosta tietää, mitä niillä on näistä sanottavana.

Mike Stoklasa ja Jay Bauman ovat itse elokuvan tekijöitä, joilla on selvästi tavallista, ainoastaan elokuvia katsovaa ihmistä syvällisempi ja asiantuntevampi lähestymistapa elokuvien tarkasteluun ja analysointiin. Heidän makunsa ymmärrettävästi on hyvin jenkkiläinen, mutta kuitenkin heillä on arvostusta myös ei-amerikkalaisille elokuville sekä taide-elokuville.

Makuja on monia, mutta Stoklasa ja Bauman osaavat esittää argumenttinsa ja näkemykensä todella hyvin perustellusti.
Tympee Huttunen
13.04.2019 17:47:20 (muokattu 13.04.2019 17:50:35)
Roque One oli pienistä puutteista huolimatta paras noista uusista. Hyvää viihdettä toki kaikki, varsinkin kun Lucaksen kolmeen vikaan pökäleeseen vertaa.

https://youtu.be/buyflmtHcHc

Ai että.
Swan
13.04.2019 18:06:03
Wild String Of Voodoo Strat: Mike Stoklasa ja Jay Bauman ovat itse elokuvan tekijöitä, joilla on selvästi tavallista, ainoastaan elokuvia katsovaa ihmistä syvällisempi ja asiantuntevampi lähestymistapa elokuvien tarkasteluun ja analysointiin. Heidän makunsa ymmärrettävästi on hyvin jenkkiläinen, mutta kuitenkin heillä on arvostusta myös ei-amerikkalaisille elokuville sekä taide-elokuville.

Makuja on monia, mutta Stoklasa ja Bauman osaavat esittää argumenttinsa ja näkemykensä todella hyvin perustellusti.

Lindsay Ellis, Dan Olson, Kyle Kallgren, Patrick Willems, Bob Chipman, Leon Thomas ja Mikey Neumann vastaa tuota kuvausta satakymmenprosenttisesti - ilman känniurpoilua, satunnaista misogyniaa tai assosiaatiota Max Landisiin.
LordWinter
13.04.2019 18:18:59
Tympee Huttunen: Roque One oli pienistä puutteista huolimatta paras noista uusista. Hyvää viihdettä toki kaikki, varsinkin kun Lucaksen kolmeen vikaan pökäleeseen vertaa.

https://youtu.be/buyflmtHcHc

Ai että.

Röheiss videon otsikolle. Kommenteissa myös hyviä lausahduksia:

"I bet Hayden is thinking everyday: "George I am haunted by the script you should not have given me.""

"Lucas was probably really bad with the women's."

"Who eats a pair with a fork?"

Edelliseen vastauksena:

"Padme does have a nice pair."
I can't believe that Sack Birch no come to olympia games. It's like if Marsalck Continentheim went to vecks and say that he has ribul or knee hurt and can't go war.
Informaatiokameli
14.04.2019 00:42:32

zekeode: Hauskaa miten joku avaruudessa virpominen upota pahasti aikuisten tunteisiin. Itse katson noita blockbustereita puhtaasti viihteenä, ja ihastelen erikoistehosteita jne. Jos haluan jotain realistista avaruusdokumenttia, niin katson Galaxy Questia.

Miten viihteenä asiaan suhtautuminen poissulkee sen, että jokin asia voi tai ei voi mennä tunteisiin?
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
Kulkunen
14.04.2019 21:36:01
Wild String Of Voodoo Strat: Tää oli itse asiassa Ritch Evans Red Letter Media sivustolta, joka on alunperin tullut tunnetuksi prequel -trilogian pitkistä arvosteluvideoista. Tyypit tuolla sivustolla ovat useaan otteeseen käsitelleet yksittäisisiä Star Wars elokuvia ja sekä koko juttua popkulttuuri-ilmiönä. Olen kyllä monet heidän näkemyksistään allekirjoittanut.

Sehän on Stoklasa, joka ne arviot tekee Plinkettinä. Evans esittää hahmoa Half in the Bagissä.
15.04.2019 09:00:29

Kulkunen: Sehän on Stoklasa, joka ne arviot tekee Plinkettinä. Evans esittää hahmoa Half in the Bagissä.

Tämä taisi olla Half in the Bag -jaksossa, jossa puhuttiin Last Jedi -elokuvasta ja Evans puhui siinä kyllä Stoklasan ja Baumanin kanssa omana itsenään.
cldron
15.04.2019 13:07:38
aivokuolio: Itse sanoisin että LJ osoitti sen mitä Star Wars-fanit voivat olla, hyvin rajoittuneita.

Jos on väärät mielipiteet niin on pakko olla vaikeasti rajoitteinen.
OHAN TÄÄLLÄ VELLIÄ!
santakasa
18.04.2019 23:57:14
Just katoin Viimesen Loirin suolakentällä. Aivan liian disneymäistä melodraamaa mun makuun ennalta arvattavilla juonenkäänteillä.

Alun yhyy vika pommilaiva tuhoutumassa. Byhyy potkaisen tikapuita, oi voi kaukosäädin lentää hevon kuuseen, oho ehdin tarttua kädellä laitteeseen ja kapum. Sitten sama vaan toisknpäin lopussa: byhyy älä leiki sankaria, byhyy minun on pakko, byhyy voi ei estän sinua juuri viimeisellä hetkellä ja rakkaus on bestistä byhyy.

Leffassa muutenkaan ei annettu mun mielestä tarpeeks aikaa rauhassa hahmojen kehittämiselle vaan kaikki piti juosten kusten saada yks kaks poks paikasta A paikkaan B.

Kolmannessa osassa jedin paluun nallekarhut korvaa viimesen Loirin suolakentän leffan luutalapset hevosilla ratsastaen.

Varpion asteikolla annan nyt elokuvalle vaivaiset 0/1.
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)