Aihe: Victory amps
1 2 3 4 5
Haeroe
04.09.2018 16:01:23

Socialite: Köh! Eikös näille Bluetone -mainoksille ollut ihan oma keskustelunsa?

Menee jo off-topicsi, mutta Harry lähinnä vastasi mun huoleen siitä, että vermeet painavat eikä laiska mies niitä jaksa roudailla. Ei siis ollut mielestäni ollenkaan asiaton "mainostus". Jatkokysymyksen olisin voinut esittää Bluetone-ketjussa. Pahoittelen.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Barska
04.09.2018 16:19:44

Socialite: Köh! Eikös näille Bluetone -mainoksille ollut ihan oma keskustelunsa?

Juu toki. Vaikka toki keskustelupalstalla mainostaminen voi jotakuta häiritä, niin kyllä näkisin silti alan ammattilaisen kommentoinnin tuovan paljon lisäarvoa keskustelulle. Mielummin Bluetone-mainoksilla höystettyä tietoa, kuin normi m-net mutua. Jälkimmäistä kykenen itsekin tuottamaan, vahvistin tietoutta en. :)
All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band.
Gaines
15.10.2018 08:21:41
petrip: Onko kellään jo kokemuksia V40 Deluxesta nuppina tai combona?

Toistetaanpa tämä näin aamun alkuun...?
Sydän lyö ja parta kasvaa.
Sammo
10.01.2019 09:59:25
Tuosta V40 Deluxesta on kai tulossa isompitehoinen versio (V100?). Prototyyppi oli That Pedal Shown jossain loppuvuoden osassa. Itelle on jäänyt demoista vaikutelma että V40:ä ei ole aivan järjetön puhdas headroom?
I'm very highly educated. I know words, I have the best words.
Gaines
10.01.2019 11:53:48 (muokattu 10.01.2019 11:55:22)
Ilmeisesti näin on, taisi TPS:n Mick Taylor siitä mainita. Olisko kyse myös siitä, että nämä herrat työntää sellaisella 8-10 pedaalin kattauksella siihen etuasteeseen...?

Minusta harrastelijan näkökulmasta sitä puhdasta riittää kyllä todella hyvin, tuskin tulee olemaan minkäänlainen ongelma se.
Sydän lyö ja parta kasvaa.
Jucciz
10.01.2019 14:16:30

Mitä olen tätä palstaa viime vuodet seurannut, vähintään joka toinen ketju muuttuu jossain kohtaa (yleensä ensimmäisen parin-kolmen viestin kohdalla) kyseisen firman mainokseksi. Siitä lienee tutkimuksia, millainen vaikutus potentiaaliseen asiakaskuntaan jatkuvalla tyrkyttämisellä on.
TTV
10.01.2019 19:05:11
Jucciz: Mitä olen tätä palstaa viime vuodet seurannut, vähintään joka toinen ketju muuttuu jossain kohtaa (yleensä ensimmäisen parin-kolmen viestin kohdalla) kyseisen firman mainokseksi. Siitä lienee tutkimuksia, millainen vaikutus potentiaaliseen asiakaskuntaan jatkuvalla tyrkyttämisellä on.

Älä nyt sentään ihan höpöjäsi puhu, vaikket mainitsemastasi firmasta niin pitäisikään. Samalla "palstankartoitus -otannalla" (meniköhän edes oikein?) voin todeta, että tietyt tyypit loistaa ketjussa kuin ketjussa omalla pätevyydellään. Sellaisestakin on olemassa varmaankin tutkimuksia, mitä sitten lie kertovatkaan...
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Jucciz
10.01.2019 19:43:55
TTV: Älä nyt sentään ihan höpöjäsi puhu, vaikket mainitsemastasi firmasta niin pitäisikään. Samalla "palstankartoitus -otannalla" (meniköhän edes oikein?) voin todeta, että tietyt tyypit loistaa ketjussa kuin ketjussa omalla pätevyydellään. Sellaisestakin on olemassa varmaankin tutkimuksia, mitä sitten lie kertovatkaan...

Korjaa, jos olen väärässä, mutta vain fanipoika katsoo tarpeelliseksi vaihtaa puheenaihetta silloin, kun ihan aiheesta sanotaan. Ja jos totta puhutaan, en minä edes aloittanut tätä, vaan se tapahtui jonkun muun toimesta jo edellisellä sivulla. Komppasin kyllä, koska olin samoilla linjoilla - ihan omien havaintojeni perusteella.

Vaan siis kun likipitäen aina kun aukeaa keskusteluketju, jossa kysytään vahvistimista, kaapeista tai niiden modauksista, huolloista ja sen semmoisesta, saamme yleensä ensimmäisten vastausten aikana tietää firmasta, jossa kyseisiä vempeleitä ja toimenpiteitä on tehty satamäärin. Ihmettelen, jos todella olen ainut, jolla tuo on suorastaan pistänyt silmään.

Mullahan ei ole valtaa säännöstellä sitä, kuka saa mainostaa yritystään normaalin keskustelun lomassa ja miten tiuhaan, mutta faktahan on se, että kyllä tällä sivustolla on ihan oikeaakin mainostilaa ostettavissa, jos tarve mainostamiselle tosissaan on noin suuri.
TTV
10.01.2019 19:56:50 (muokattu 10.01.2019 19:59:29)
Jucciz: Korjaa, jos olen väärässä, mutta vain fanipoika katsoo tarpeelliseksi vaihtaa puheenaihetta silloin, kun ihan aiheesta sanotaan. Ja jos totta puhutaan, en minä edes aloittanut tätä, vaan se tapahtui jonkun muun toimesta jo edellisellä sivulla. Komppasin kyllä, koska olin samoilla linjoilla - ihan omien havaintojeni perusteella.

..

Korjaan, olet todellakin väärässä. Sä leimaat toisia fanipojiksi, vaikka en edes vaihtanut puheenaihetta, vaan jatkoin suoraan sitä sun aloittamaa off-topiccia. Sä kovin helposti tunnut ottavan mm. Buetonen hampaisiisi ja jos joku muu sattuu olemaan eri mieltä, niin fanipoika-kortti heilahtaa. Jatka toki komppailua ja havainnointia, mutta älä tarkoituksella vääristele ja kärjistä mielipiteitäsi tiettyjä tahoja vastaan.

Edit: voit tulla nimittelemään mua fanipojaksi Revv-ketjuun, siellä sen olen jo muutenkin julkistanut :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Jucciz
10.01.2019 20:19:50
TTV: Korjaan, olet todellakin väärässä. Sä leimaat toisia fanipojiksi, vaikka en edes vaihtanut puheenaihetta, vaan jatkoin suoraan sitä sun aloittamaa off-topiccia. Sä kovin helposti tunnut ottavan mm. Buetonen hampaisiisi ja jos joku muu sattuu olemaan eri mieltä, niin fanipoika-kortti heilahtaa. Jatka toki komppailua ja havainnointia, mutta älä tarkoituksella vääristele ja kärjistä mielipiteitäsi tiettyjä tahoja vastaan.

Edit: voit tulla nimittelemään mua fanipojaksi Revv-ketjuun, siellä sen olen jo muutenkin julkistanut :-)

Okei, oon sitten vain ymmärtänyt väärin. Kattelin vaan, että kyllähän sulla kyseisen puljun koneita on, joten tavallaan ymmärtäisin siitä näkökulmasta puolustelun - olipa se tarpeen tai ei. Revv-hehkutus Revv-ketjussa on mun puolestani ihan OK, koska sinnehän se kuuluu, jos jonnekin.

Tiettyihin asioihin mulla on omat syyni, mutta ne kuuluvat kaikista vähiten tähän ketjuun.
Sammo
10.01.2019 20:21:39 (muokattu 10.01.2019 20:23:51)
Jucciz: Mullahan ei ole valtaa säännöstellä sitä, kuka saa mainostaa yritystään normaalin keskustelun lomassa ja miten tiuhaan, mutta faktahan on se, että kyllä tällä sivustolla on ihan oikeaakin mainostilaa ostettavissa, jos tarve mainostamiselle tosissaan on noin suuri.

Toki tämä osuisi paremmin mahdolliseen maaliin jos kyseisen kirjoittajan allekirjoituksessa ei olisi linkkejä ainakin kahteen arvonlisäverolliseen toimintaan, torille. Koska faktahan on se, että kyllä tällä sivustolla on ihan oikeaakin mainostilaa ostettavissa, jos tarve mainostamiselle tosissaan on noin suuri.
I'm very highly educated. I know words, I have the best words.
Jucciz
10.01.2019 20:27:49
Sammo: Toki tämä osuisi paremmin mahdolliseen maaliin jos kyseisen kirjoittajan allekirjoituksessa ei olisi linkkejä ainakin kahteen arvonlisäverolliseen toimintaan, torille. Koska faktahan on se, että kyllä tällä sivustolla on ihan oikeaakin mainostilaa ostettavissa, jos tarve mainostamiselle tosissaan on noin suuri.

Räikeä keskustelun yhteydessä tyrkytetty tuote- tai palvelumarkkinointi ei minusta rinnastu allekirjoituksessani oleviin muutamaan torin hakusanaan. Vasta klikattuaan niitä tietää, mistä on kyse, joten en katso häiritseväni allekirjoituksellani varsinaista keskustelua tai vieväni sitä epäolennaisille raiteille. Onnittelut silti tarkkasilmäisyydestä, tarjoan mitalikahvit poiketessasi täällä. :)
steelduck
10.01.2019 22:18:11 (muokattu 10.01.2019 22:31:41)

Jucciz: Mitä olen tätä palstaa viime vuodet seurannut, vähintään joka toinen ketju muuttuu jossain kohtaa (yleensä ensimmäisen parin-kolmen viestin kohdalla) kyseisen firman mainokseksi. Siitä lienee tutkimuksia, millainen vaikutus potentiaaliseen asiakaskuntaan jatkuvalla tyrkyttämisellä on.

No aika ammattimaisesti sinäkin torilla palveluja myyt, joten pata kattilaa soimaa ja ihme Bluetone vastaisuus muutenkin loistaa kommenteistasi.

Minusta on vaan hyvä, kun täällä on Bluetonen, Custom Soundsin, Ruokankaan jne. ammattilaiset kommentoimassa - monesti todella hyvää tietoa.

t. Bluetone fanipoika
Snapo
10.01.2019 23:12:54 (muokattu 10.01.2019 23:13:24)
steelduck:Minusta on vaan hyvä, kun täällä on Bluetonen, Custom Soundsin, Ruokankaan jne. ammattilaiset kommentoimassa - monesti todella hyvää tietoa.

t. Bluetone fanipoika

Samaa mieltä. Ei ole yhdestäkään Bluetonen tai varmaan kenenkään muunkaan alan ammattilaisen viestistä koitunut ainakaan itselle mielipahaa tai tyrkyttämisen tuntemuksia (but wait, there's more!). Sen sijaan taas jonkun muun kommenteista...
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Jucciz
10.01.2019 23:19:18 (muokattu 10.01.2019 23:20:50)
steelduck: No aika ammattimaisesti sinäkin torilla palveluja myyt

Kiitos paljon! Vai ei muka Suomessa osata markkinoida! Vaan mitä tekemistä tori-ilmoituksilla on joka keskusteluun myyntitarkoituksessa tunkemisen kanssa?

Snapo: Samaa mieltä. Ei ole yhdestäkään Bluetonen tai varmaan kenenkään muunkaan alan ammattilaisen viestistä koitunut ainakaan itselle mielipahaa tai tyrkyttämisen tuntemuksia (but wait, there's more!). Sen sijaan taas jonkun muun kommenteista...

No, tietenkin jos olet jo päättänyt, kenen viesteistä suutut joka tapauksessa ja kenen taas et, ei asetelmaa varmasti kannata edes yrittää muuttaa.

Plääh, menen jatkamaan sävellystä. Se johtaa varmasti pidemmälle kuin tämä vänkääminen.
Barska
11.01.2019 01:34:33 (muokattu 11.01.2019 01:36:27)

Jucciz: Vaan siis kun likipitäen aina kun aukeaa keskusteluketju, jossa kysytään vahvistimista, kaapeista tai niiden modauksista, huolloista ja sen semmoisesta, saamme yleensä ensimmäisten vastausten aikana tietää firmasta, jossa kyseisiä vempeleitä ja toimenpiteitä on tehty satamäärin.

Niin, tuossahan on vastaus, miksi juttua tulee Bluetonesta. Firma on tällä hetkellä selkeä markkinajohtaja noiden rakentelussa, modauksissa ja huolloissa. Ja siksi keskustelussa usein esillä.
Lisäksi selkeästi ovat markkinoinnissaan ottaneet sosiaalisen median yhdeksi kanavakseen. Hyvin tuloksin. Ei sovi verrata ostettua mainostilaa ja keskustelupalstalla tapahtuvaa markkinointia toisiinsa. Tässä vähän verrataan nyt maitoa ja piimää toisiinsa. Molemmat maitotuotteita, mutta kovin eri juttuja. Toki soisin, jotta jos firma käyttää vaikkapa tätä keskustelupalstaa tietoisesti osana markkinointia, olisi reilua myös ostaa maksettua ilmoitustilaa, reilun pelin hengessä.

Tosin, näiden kotimaisten yrittäjien tapauksessa ei lienee puhdas markkinoinnin strategia, joka pikemminkin sivutuote, vaan enemminkin vaikuttaisi kyseessä olevan lähinnä rakkaus lajiin. Aito mielenkiinto asiaansa. Näin minä ainakin koen täällä lukemani viestit, enkä räikeänä markkinointina. Jokainenhan toki tuntee kuten itse kokee. Itsekin aikanaan autoalalla ollessani kirjoittelin useinkin työaikanakin eri keskustelupalstoilla, lähinnä mielenkiinnosta alaan ja usein jaoin tietoa, josta fiksumpi olisi laskuttanut 80e+ALV/tunti minimissään. Kannattaa muistaa, että myöskin se mistä täällä kirjoitellaan on vahvistin firmalle arvokasta tietoa. Dataa siitä mille olisi markkinoita.

Juu, säveltäminen on täällä jankkaamista parempaa tekemistä. Toivottavasti lisää Kasettiveijoja, ne mainioita!
All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band.
Jucciz
11.01.2019 02:17:22 (muokattu 11.01.2019 02:20:06)
Barska: Niin, tuossahan on vastaus, miksi juttua tulee Bluetonesta. Firma on tällä hetkellä selkeä markkinajohtaja noiden rakentelussa, modauksissa ja huolloissa. Ja siksi keskustelussa usein esillä.
Lisäksi selkeästi ovat markkinoinnissaan ottaneet sosiaalisen median yhdeksi kanavakseen. Hyvin tuloksin. Ei sovi verrata ostettua mainostilaa ja keskustelupalstalla tapahtuvaa markkinointia toisiinsa. Tässä vähän verrataan nyt maitoa ja piimää toisiinsa. Molemmat maitotuotteita, mutta kovin eri juttuja. Toki soisin, jotta jos firma käyttää vaikkapa tätä keskustelupalstaa tietoisesti osana markkinointia, olisi reilua myös ostaa maksettua ilmoitustilaa, reilun pelin hengessä.

Tosin, näiden kotimaisten yrittäjien tapauksessa ei lienee puhdas markkinoinnin strategia, joka pikemminkin sivutuote, vaan enemminkin vaikuttaisi kyseessä olevan lähinnä rakkaus lajiin. Aito mielenkiinto asiaansa. Näin minä ainakin koen täällä lukemani viestit, enkä räikeänä markkinointina. Jokainenhan toki tuntee kuten itse kokee. Itsekin aikanaan autoalalla ollessani kirjoittelin useinkin työaikanakin eri keskustelupalstoilla, lähinnä mielenkiinnosta alaan ja usein jaoin tietoa, josta fiksumpi olisi laskuttanut 80e+ALV/tunti minimissään. Kannattaa muistaa, että myöskin se mistä täällä kirjoitellaan on vahvistin firmalle arvokasta tietoa. Dataa siitä mille olisi markkinoita.

Juu, säveltäminen on täällä jankkaamista parempaa tekemistä. Toivottavasti lisää Kasettiveijoja, ne mainioita!

Tää voi olla näin tai sit jollain muulla tavalla. Juu, kyllähän tänne moni on kylvänyt kultajyviä, joita poimimalla on voinut viisastua ja oppia soittimista ja soittamisesta vaikka kuinka ihan ilmaiseksi. Se on ehdottomasti netin parhaita puolia. Uskallan myös tehdä valistuneen oletuksen, että myös osa mun 20150 kirjoituksesta (tarkistin just!) on myös auttanut jotakuta eteenpäin.

Ja niin, on tässä nytkin viisi biisiä yhtä aikaa työn alla. Yritän virtaviivaistaa workflow:tani sen verran, että sävellän useamman pökäleen ensin valmiiksi, sitten pidän yhden rumpuäänityspäivän, sen jälkeen bassopäivän, kitarapäivän tai pari-kolme, lisään mahdolliset muut mausteet ja sitten miksaillaan. Ei muuten liity tähän ketjuun enää pätkääkään. :D
TTV
11.01.2019 06:33:24 (muokattu 11.01.2019 06:59:04)
Jucciz: Kiitos paljon! Vai ei muka Suomessa osata markkinoida! Vaan mitä tekemistä tori-ilmoituksilla on joka keskusteluun myyntitarkoituksessa tunkemisen kanssa?

No tässä on sulle itsellesi oiva esimerkki käytöksestäsi, mitä me muut täällä hieman ihmetellään. Väität taas suu vaahdossa, että "joka keskusteluun tungetaan myyntitarkoituksessa", mikä osoittaa ettei sun matematiikan taidot ole äidinkielellisen nerokkuutesi tasolla. Itse en ainakaan löydä kovin montaa ketjua, joissa edes mainittaisiin Bluetone, saati sitten omistajiensa toimesta.

No, tietenkin jos olet jo päättänyt, kenen viesteistä suutut joka tapauksessa ja kenen taas et, ei asetelmaa varmasti kannata edes yrittää muuttaa.

Ei tarvitse edes tehdä listaa, sillä viestien sisältö yleensä johtaa vain muutamaan henkilöön tällaisissa asioissa.

Plääh, menen jatkamaan sävellystä. Se johtaa varmasti pidemmälle kuin tämä vänkääminen.

Kannatetaan! Jospa purkaisit Bluetone-angstsi niihin sävellyksiisi, niin "kaikki" nämä keskustelut pysyisivät siivompina. Tuotoksen julkaisupäivällä ei niin kiirettä...

Omalta osaltani pahoittelen täydellistä off-topiccia tässä ketjussa, vetäydyn muihin ketjuihin ilakoimaan.

Edit: ja vielä selvennyksen vuoksi, minulla ei ole henkilökohtaisesti mitään kaunaa tai vainoa tiettyjä käyttäjiä kohtaan, ainoastaan jotkut kirjoitukset kirvoittavat kärkkääseen kommentointiin.
Snapo
11.01.2019 07:41:42 (muokattu 11.01.2019 09:05:34)
Jucciz: Kiitos paljon!No, tietenkin jos olet jo päättänyt, kenen viesteistä suutut joka tapauksessa ja kenen taas et, ei asetelmaa varmasti kannata edes yrittää muuttaa.

Oikeassa olet, miksi muuttaa hyväksi havaittua ym.. Toimii myös toiseen suuntaan. Jos kirjoittaja ei vuosien saatossakaan yritä muuttaa omaa asetelmaa, voi jonkunlainen mielikuva päästä muodostumaan kuinka kirjoituksiin tulisi suhtautua. Harmi ettei nämä mielikuvat vastaa todellisuutta, sitä mitä suusta tulee ulos.

Se on ehdottomasti netin parhaita puolia. Uskallan myös tehdä valistuneen oletuksen, että myös osa mun 20150 kirjoituksesta (tarkistin just!) on myös auttanut jotakuta eteenpäin.

Älä liikaa intoile. Osa varmasti onkin, mutta nettohyödyn etumerkkiä on täysin mahdoton arvailla. Onneksi kasettiveijot puskevat tilannetta plussan puolelle!
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)