Aihe: Tokai VS Gibson, Fender jne?
1 2 3
sustain65
27.12.2018 11:27:06
Minä ratkaisin tuon brändien kaipuun niin että on yksi Fender ja yksi Gibson mukana paletissa. Ei sitten tarvitse turhaan haikalla sellaisten perään ja niiden vieressä voivat olla sulassa sovussa esim. Tokai ja ESP-Ltd. Siltä se ainakin minulle näyttää, tosin mistäs minä tiedän vaikka ne öisin yrittäisivät hakata, pestä ja lingota toisiaan.
WanhaWetäjä
27.12.2018 12:15:11

F ja G ei kiinnosta ylimaallisen hinnoittelun takia, mieluummin sen rahan pistää paikalliselle soitinrakentajalle ja saa persoonallisen kitaran https://muusikoiden.net/dyn/users/153639.jpg

Tokain 335-kopion voisin ostaa kun sitä saa vasurina, tai miksei myös joku Ibanezin vastaava kävisi, liki 3000€ varurista Gibsonista on aivan liikaa vaikka en epäile etteikö soitin olisi hyvä. No joo, yks arvostelu löytyy ja työnjälki on saanut vain 2 tähteä https://www.thomann.de/fi/gibson_es … aditional_afc_2018_lh.htm#bewertung mikä on kyllä aika kummallista, tuon hintaluokan kitaran pitää olla virheetön.

Yks Tokain vasuri strato on jäänyt kaivertamaan, oli aivan helvetin hyvän tuntunen käteen, olisi pitänyt ostaa pois vaan prkl kun sillon nuorempana oli tuota "kopiokammoa" ja jonkinmoista turhaa kunnioitusta F ja G merkkejä kohtaan ikäänkuin ainoina "oikeina" kitaroina ja eihän sitä nyt stana kehdannut ostaa halpaa kitaraa saati soittaa sellasella keikalla. No, vanhana on viisastunut ja keikkoja on vedetty 240€ maksaneella Pacificallakin eikä ole kukaan vittuillut huonosta soundista tai soitosta.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
joku muu sikko
27.12.2018 12:31:55 (muokattu 27.12.2018 12:38:06)
WanhaWetäjä: F ja G ei kiinnosta ylimaallisen hinnoittelun takia, mieluummin sen rahan pistää paikalliselle soitinrakentajalle ja saa persoonallisen kitaran https://muusikoiden.net/dyn/users/153639.jpg
.

Herrajestas mikä karkki. Raaskiiko tuollaisella soittaa?
Kelpaisi itsellekin kyllä, vaahtera otelaudalla.
Kyseisen herran rasvaiset postaukset puhuvat omaa kieltään avioliittoa (ja lapsien hankkimista) vastaan. - Dr. Funkenstein:
Laulava Kylätohtori
27.12.2018 13:10:47
antnis: Soitat säkin Tokailla että samoin!

Häpeän varjo lankeaa ylleni joka yö. :(
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Mikko1978
27.12.2018 14:48:33
WanhaWetäjä: F ja G ei kiinnosta ylimaallisen hinnoittelun takia, mieluummin sen rahan pistää paikalliselle soitinrakentajalle ja saa persoonallisen kitaran https://muusikoiden.net/dyn/users/153639.jpg

Tokain 335-kopion voisin ostaa kun sitä saa vasurina, tai miksei myös joku Ibanezin vastaava kävisi, liki 3000€ varurista Gibsonista on aivan liikaa vaikka en epäile etteikö soitin olisi hyvä. No joo, yks arvostelu löytyy ja työnjälki on saanut vain 2 tähteä https://www.thomann.de/fi/gibson_es … aditional_afc_2018_lh.htm#bewertung mikä on kyllä aika kummallista, tuon hintaluokan kitaran pitää olla virheetön.

Kuluneen vuoden aikana ostin ekan Straton ja kokeiltua tuli useita vaihtoehtoja. Pari CS-Fenkkua oli oikein hyviä monelta osin, ainoastaan kaulojen profiileista ja Landau-mallin nauhoista en pitänyt. Puut/soundi oli molemmissa oikein hyvällä mallilla. Mutta sitten kun käsiini osui Nashin strato, jossa myös oli puut ja mikit todella hyvät ja kaula käteeni täydellinen, niin Fenkut tippuivat pois listoilta. Hintakin on noilla Fenkuilla korkea, vaikkakaan ei sitä noin pitäisi katsoa. Tuollainen hyväkuntoinen CS-Fenkku tuskin tulee hintaansa tiputtaamaan ja siksi on käytännössä ilmainen. Tosin moni laadukas käytetty jenkki säilyttää hintasa hyvin.

Gibsonhan on kuuluisa nimenomaan siitä, että viimeistely, työn jälki ja laaduntarkkailu voivat kusta pahasti kalliissakin malleissa.
joku muu sikko
27.12.2018 15:00:00
Mikko1978:
Gibsonhan on kuuluisa nimenomaan siitä, että viimeistely, työn jälki ja laaduntarkkailu voivat kusta pahasti kalliissakin malleissa.

Eikö tämä ole lähinnä viimeisen 15v kitaroiden ongelma? Ja kuka nyt niin uusia haluaisi muutenkaan.
Kyseisen herran rasvaiset postaukset puhuvat omaa kieltään avioliittoa (ja lapsien hankkimista) vastaan. - Dr. Funkenstein:
tuskiz
27.12.2018 15:19:26
Teknisesti mun maailman parhaan Tokain maailman parhaassa SG:ssä on viimeistelyvirhe. Oikean sarven syvänteessä on yläosassa pieni osa joka on jäänyt viimeistelyhiomatta ja on täten vähän karkea.
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
Teme.H
27.12.2018 20:25:57
Tää on aina yhtä hauska aihe. Itellä nyt on muutama Tokai ollut, ja on edelleen. Noita LP-malleja nyt varsinkin on aika hankala vertailla Gibsoneihin, kun Gibsonin mallit edes suunnilleen samassa hintaluokassa on niin erilaisia. Mun mielestä siinä tonnin hintaluokassa Tokai on huomattavasti parempi. Halvemman pään Gibsonit ei vaan ole sytyttänyt ikinä, useempaa käpistellyt ja yhden omistanut.

F-kopioita on ollut vanha TPB-80 presari ja uudempi ATE-55. Tuo tele on mun mielestä laadultaan aikalailla samaa tasoa kuin Fenderin AM-Std, toki ei sähköosien osalta, mutta noin muuten. Mut sitten taas American Original Tele on selkeesti ainakin pykälää parempi, toki hintaakin on sitten reippasti enemmän kuin Tokailla.
hallu
27.12.2018 23:23:07
fox: Ja ihan turhaan. Huitelenhan minäkin tuollasella
http://lehmo.com/fox/lataamo/AR%20300%20Brass%20Beauty.jpg

Onko tuo sun "käyttökitara" ? on se hemmetin upea, onko joku erikoismalli ? en tiennyt että noissa on plekusuojakin, omassani ei ole..... niin tai siis mullahan on AR300 tuota sun mallia en tunne... artistilta se näyttää, mutta mikähän niistä? eikös niitä ollut vielä AR3000 ja AR5000 (eikö sulla ollut ne molemmat? vai muistanko väärin)
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
fox
28.12.2018 00:17:28

hallu: Onko tuo sun "käyttökitara" ? on se hemmetin upea, onko joku erikoismalli ? en tiennyt että noissa on plekusuojakin, omassani ei ole..... niin tai siis mullahan on AR300 tuota sun mallia en tunne... artistilta se näyttää, mutta mikähän niistä? eikös niitä ollut vielä AR3000 ja AR5000 (eikö sulla ollut ne molemmat? vai muistanko väärin)

Toi on AR300, mutta pikkuisen spessumpi, eli AR300 BB eli Brass Beauty. Joskus maailmassa vaihdoin kenkälootallisen mikkejä (ja rahaakin..) tuohon. Se oli sitä aikaa, kun Artistit ei olleet vielä tulleet "muotiin". Sinänsähän mun "käyttöskeba" on 2618-12 Artist, eli 12-kielinen. Ja pikkusen vanhempaa vuosikertaa, niinkuin tuost mallinumerostakin jo voi päätellä. Myöhemminhän tuo oli nimellä AR112. Ja kyllä, molemmat "tonnit" on tallella.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
hallu
28.12.2018 11:30:19
fox: Toi on AR300, mutta pikkuisen spessumpi, eli AR300 BB eli Brass Beauty. Joskus maailmassa vaihdoin kenkälootallisen mikkejä (ja rahaakin..) tuohon. Se oli sitä aikaa, kun Artistit ei olleet vielä tulleet "muotiin". Sinänsähän mun "käyttöskeba" on 2618-12 Artist, eli 12-kielinen. Ja pikkusen vanhempaa vuosikertaa, niinkuin tuost mallinumerostakin jo voi päätellä. Myöhemminhän tuo oli nimellä AR112. Ja kyllä, molemmat "tonnit" on tallella.

No on se makea. Kyllähän minä tiesin että sun sydän sykkii muun ohessa noille japseille :-).
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
fox
28.12.2018 11:47:38

hallu: No on se makea. Kyllähän minä tiesin että sun sydän sykkii muun ohessa noille japseille :-).

Tuossa joskus kirjoittelemani artikkeli, jonka oheiskuvissa on tuo Artistikin. Ite juttuhan on tuosta kimppatilaus-sushukkasesta. Edelleen käytössä se, ja kovassa.

https://muusikoiden.net/artikkelit/1454
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)