Aihe: Ja taas basarikalvo rikki..
1
ErrantKnight
21.06.2004 17:17:12

Reilu viikko sitten meni basarin kalvo rikki (vajaa kaksi vuotta kesti) ja torstaina sain uuden (Remon Powerstroke 3 22"). Nyt on sekin sitten jotenkin rikki. Viritin kalvon melko kireälle, mutta tuskin liian kumminkaan (niin, etteivät ne reunaruuvit menneet 'helposti' enää eteenpäin).

Pedaali on Mapexin P980 ja epäilen kalvon rikkojaksi kulunutta oikeanpuoleista nuijaa (reunamuovi osuu kalvoon kovan kuluman takia siltä kohdalta). Mutta ei tuon yksinään varmaan pitäisi kalvoa saada rikki, vai..?

Minkälainen kalvo kannattaisi hankkia? Ykköskriteerinä kestävyys (ja hinta). Ja varmaan jonkinlainen suojaläpyskä kannattaisi hankkia tällä kertaa?
Ja entäs minkäslaiset nuijat hevinakutukseen?
Paas
21.06.2004 17:39:51
Ihme homma kun porukat käyttää samaa kalvoa 2 vuotta. :)
Minä vaihdan basarin kalvoa muutaman kuukauden välein kun tuntuma ei enää ole hyvä. Tietenkin se riippuu myös siitä minkälaista kamaa soittaa. Itse soitan basaria aika kovaa.
Jos haluaa kalvolle pidempää elinikää niin kannattaa tosiaan pistää kalvoon sellainen "impact pad"-läpyskä niin ei ole kalvo heti puhki.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
wavelength
21.06.2004 17:56:00

Ihme homma kun porukat käyttää samaa kalvoa 2 vuotta. :) Minä vaihdan basarin kalvoa muutaman kuukauden välein kun tuntuma ei enää ole hyvä.

Hoho. Minulla on ollut sama kalvo bassarissa jo kolmatta vuotta. Se oli pöntössä kiinni ostaessani setin pari vuotta sitten, ja jo silloin se oli käytetty. Hyvin kyllä toimii edelleen, vaikkakaan en ole ikinä kokenut freesin kalvon autuasta tuntumaa. Ehkä pitäisi joskus vaihtaa... :-)
You can't break an egg without making an omelette.
Terok
21.06.2004 18:11:26

Ja varmaan jonkinlainen suojaläpyskä kannattaisi hankkia tällä kertaa?

Suojaläpyskät ehdottomasti kannattaa hankkia tai tehdä niin kalvo kestää niin kauan kuin jaksaa sitä katella. Itse vaihdan lähinnä vain läpyskän (vanhasta kalvosta leikattu ja reunoista teipattu nuojien iskukohtaan) kuukausittain kun meinaavat kulua puhki.
-Reaper-
21.06.2004 18:38:52 (muokattu 21.06.2004 18:39:21)
Joo osta vaikka Evanssin läpyskä niin kyllä kestää eikä soundi muutu ainakaan paljoa, mutta jos sulla ei oo siinä mitään suojaa ja on muovi nuijat tai huopa niin kulunu että muovi osuu kalvoon niin ei oo ihme että menee rikki.

Mutta Powerstroken mukanahan tulee pieni falamslami.
Rock´N´Roll!!
Sgandalf
21.06.2004 19:11:00
Ihme homma kun porukat käyttää samaa kalvoa 2 vuotta. :)
Minä vaihdan basarin kalvoa muutaman kuukauden välein kun tuntuma ei enää ole hyvä.

Rahalla saa ja hevosella pääsee, vaan jos ei ole rahaa, käy kuin minulle - tomeissakin on samat Pinstripet jo neljättä vuotta. No, about kuukauden kuluttua tilalle pätkähtää kuitenkin setti Emperoreja...
Bewahret einander vor der Zweisamkeit
Paas
21.06.2004 21:18:52
Mutta Powerstroken mukanahan tulee pieni falamslami.

Tuleehan myös evansin kalvojen mukana sellainen vastaava läpyskä.

hieman off-topic: Minähän olen tällä foorumilla useita kertoja avautunut siitä minun kalvo propleemasta. Eli en oikein pysty vakiinnuttamaan mitään kalvoja itselleni vaan hypin evansin ja remon välillä vähän miten sattuu. Tässä jonkin aikaa sitten olin todella kyllästynyt evansiin ja olin melko varma että pysyisin vastedes remon tuotteissa. Nyt kuitenkin olen hankkinut kattauksen evansia ja näillä näkymin tulen myös jatkamaan evansin miehenä. :)
Niskamies
21.06.2004 21:25:07
Tuleehan myös evansin kalvojen mukana sellainen vastaava läpyskä.

hieman off-topic: Minähän olen tällä foorumilla useita kertoja avautunut siitä minun kalvo propleemasta. Eli en oikein pysty vakiinnuttamaan mitään kalvoja itselleni vaan hypin evansin ja remon välillä vähän miten sattuu. Tässä jonkin aikaa sitten olin todella kyllästynyt evansiin ja olin melko varma että pysyisin vastedes remon tuotteissa. Nyt kuitenkin olen hankkinut kattauksen evansia ja näillä näkymin tulen myös jatkamaan evansin miehenä. :)

Olisko sulla myydä mulle vähänkäytettyä 22" basarinkalvoa halvalla?
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
skanky
21.06.2004 21:27:05

Mulla on ollut vuoden verran Remon Powerstroke 3:n (24")jossa Falamslam- läpyskä. Hyvin on kestänyt DW:n tuplien muovinuijien paukutusta hevin rytkeessä. Joten kannattaa laittaa se "läpyskä" iskukohtaan, pidentää kalvon käyttöikää huomattavasti.
"Jesus built my hotrod!"
Paas
21.06.2004 23:19:26
Olisko sulla myydä mulle vähänkäytettyä 22" basarinkalvoa halvalla?

No prkl! :) Onhan mulla tossa vaikka kuinka monta. Remoa ja evanssia löytyy. Joukossa on myös sellaisia joita on kokeiltu vaan ja todettu että: "ei tää kalvo ole mua varten", ja ruuvattu heti pois. Eli melkein ihan uusia. Haluat varmaankin mahdollisimman freessiä kalvoa? Minäpä käyn yläkerrassa katsastamassa tilanteen että mitä löytyy ja pistän sitten sulle pikaviestiä kohtapuolin.
Niskamies
21.06.2004 23:29:21
No prkl! :) Onhan mulla tossa vaikka kuinka monta. Remoa ja evanssia löytyy. Joukossa on myös sellaisia joita on kokeiltu vaan ja todettu että: "ei tää kalvo ole mua varten", ja ruuvattu heti pois. Eli melkein ihan uusia. Haluat varmaankin mahdollisimman freessiä kalvoa? Minäpä käyn yläkerrassa katsastamassa tilanteen että mitä löytyy ja pistän sitten sulle pikaviestiä kohtapuolin.

Pikaviestiä odotellessa:)
Pitää syödä paljon että jaksaa kantaa vahvareita.
Alpha
21.06.2004 23:33:20
No niin...enää ei kenenkään tartte ostella kalliita kalvoja basariin...:o)

Ja joo...itse vaihdan kalvon 2-3 vuoden välein, eli nytten on vielä alkuperäinen. Lätkä kalvossa pitää sen ehjänä pitempään ja mitä tuohon Paasin juttuun tulee, ni emmä ainakaan ole mitään kalvon väsymistä havainnut.
Mikael
22.06.2004 00:08:55 (muokattu 22.06.2004 00:10:33)

Mulla on ollu valkoinen Remo Ambassador tossa bassarissa nyt jotain viitsien vuotta. Puoli vuotta sitten käänsin sitä 180 astetta... hyvin toimii edelleen. : )
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
Mikael
22.06.2004 00:09:20 (muokattu 22.06.2004 00:10:11)

äh... yksi gin tonic liikaa.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
afro
22.06.2004 18:56:18
Mulla on ollu valkoinen Remo Ambassador tossa bassarissa nyt jotain viitsien vuotta. Puoli vuotta sitten käänsin sitä 180 astetta... hyvin toimii edelleen. : )

Turha sitä hyvää kalvoa on vaihtaa.
Rumpusoolo on kuin kusi pakkasella. Lämmittää vähän aikaa, mutta kaduttaa jälkeenpäin. -Antti Lehtinen
Triskal
23.06.2004 19:56:36

Ette te surkeat pärjää minulle, njäh njäh njäh. Minulla on ollut Exporteissani tehtaan kalvo kokonaista yhdeksän vuotta. Puhkesi kuitenkin lopulta viikko sitten. Kesti vielä juuri ja juuri studion. :)
Paas
23.06.2004 20:53:00
Ette te surkeat pärjää minulle, njäh njäh njäh. Minulla on ollut Exporteissani tehtaan kalvo kokonaista yhdeksän vuotta. Puhkesi kuitenkin lopulta viikko sitten. Kesti vielä juuri ja juuri studion. :)

Hoho! :)
totomiettinen
23.06.2004 21:03:15
Jaa, no ajattelin vaan, että basarin kalvoista usein sanotaan, että ne tehdään usean vuoden soittoa kestäviksi. Itselläni oli eq3 pari vuotta, hajosi. Nyt on ollu taas eq3 puol vuotta, tällä kertaa ei hajoamisen merkkejä.
Toisinhan asia on tomien ja virvelin kalvojen(lyöntikalvojen) kanssa. Niiden vaihtoa kun suositellaan tehtäväksi vähintään puolen vuoden välein...
Alpha
23.06.2004 22:24:53

Oli mullakin Roksun basarissa Pinstripe vaikka kuin monta vuotta...olis kestäny vielä vaikka miten, mutta Camcosta lähti kesken setin nuija meneen...varsi kalvosta läpi...:o(
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)