Ojankaivaja 06.11.2018 09:55:44 | |
---|
Unmasked: Mun mielestä Justicella rumpusoundi on melkein paras juttu, itsekäs kakarahan Lars oli mutta ei haittaa kun soitti niin helvetin hienosti. Konservatiivisemmalla miksauksella ei toimisi mun mielestä läheskään niin hyvin. Täytyy kyllä kompata. Esim. Linkkaamassani videossa One kuulostaa suht munattomalta tuolla normi rumpusoundilla. "meikäki panee sillai että muija on toisessa huoneessa ja yritän venyttää kikkeliä kovaa :)" -Kerpele |
santakasa 06.11.2018 11:45:33 | |
---|
Mullekin noi rummut toimii, vaikka ovatkin kylmän ja onton tuntuiset. Isommalla bassolla taas voisi olla ihan eri homma, kun basso antaisi pohjan. Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691 |
Jucciz 06.11.2018 23:57:37 | |
---|
|
Ojankaivaja 07.11.2018 15:57:19 | |
---|
Jucciz: Frayedin huikean rumpubreikin kohdalla on tyhjää. Vissiin soitettiin erikseen. Plääh! Luultavasti koko filliä ei oltu vielä keksitty kun tuo on äänitetty. "meikäki panee sillai että muija on toisessa huoneessa ja yritän venyttää kikkeliä kovaa :)" -Kerpele |
Vessajono 07.11.2018 18:35:10 | |
---|
Jucciz: Frayedin huikean rumpubreikin kohdalla on tyhjää. Vissiin soitettiin erikseen. Plääh! Muistan jostain Flemming Rasmussenin haastattelusta lukeneeni, että siellä on aika paljon leikkailtu ja liimailtu enemmän tai vähemmän joka biisissä. Bullitt: Sama kai se olisi sulkea tämä sivustokin tai ainakin potkia kaikki Vessajonoa ja Anssi Kelaa lukuunottamatta vittuun, kokolailla kaikki muut kun täällä taitavat olla amatöörejä. |
aivokuolio 07.11.2018 18:39:13 | |
---|
Hetfield: https://www.youtube.com/watch?v=vMc24819DXk Justice-aiheinen haastattelu Rolling Stone -lehden toimittajan David Fricken toimesta. Kestää reilu 1h 20min. Tää oli kyllä erittäin mielenkiintoinen jutustelu, ei mitään levottomaksi leikattua puhuvien päiden mehustelua vaan kunnon läpikäyntiä. |
Dropped C 07.11.2018 18:46:01 (muokattu 07.11.2018 18:47:13) | |
---|
Justice aikana kun ei ollut vielä tietokoneita, niin kannuja on nauhasta editoitu leikkaamalla ja liimaamalla sen monta viikkoa. Ei kai nyt sentään Lars edes kasarilla ollut niin pätevä, että olisi noin soittanut ilman moista. Tuosta ei sentään paista vielä se, että kannujen editoinnin kuulee selvästi, kun on niin töksähtelevää... |
Jucciz 08.11.2018 02:47:02 | |
---|
Vessajono: Muistan jostain Flemming Rasmussenin haastattelusta lukeneeni, että siellä on aika paljon leikkailtu ja liimailtu enemmän tai vähemmän joka biisissä. Tämähän nyt on päivänselvää. Joitain huhuja on siitäkin, soittaako Lasse ylipäätään kaikkia rumpuraitoja kokonaan itse. No, puhtaasti musiikkia jos keskitytään arvioimaan, Justicella no nippu hienoja biisejä. |
santakasa 08.11.2018 07:11:34 | |
---|
Joel McIverin Metallica-kirjassa ainakin Flemming kertoo editoineensa Larsin rummut menemään aivan prikulleen oikein. Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691 |
Rhapa 08.11.2018 08:32:44 (muokattu 08.11.2018 08:33:54) | |
---|
Jucciz: Tämähän nyt on päivänselvää. Joitain huhuja on siitäkin, soittaako Lasse ylipäätään kaikkia rumpuraitoja kokonaan itse. No, puhtaasti musiikkia jos keskitytään arvioimaan, Justicella no nippu hienoja biisejä. Siellä on ne tutut lassemaneerit vähän kaikkialla ja jotenkin se takominen on sitä itseään. En kyllä epäilisi hetkeäkään, etteikö olisi itse kaikkea soittanut. Bändi oli levyn aikaan soitannollisesti huipussaan ja justice on kyllä upea levy. Aloin miettimään sitä, että kun diggaan justicen soundeistakin tosi paljon (vastoin mnet mielipidettä), niin levyn kannet on myös törkeän hienot. Soundit on aika kliiniset ja jollain tapaa "kirurgiset". Levyn kannet on valkoiset. Sitten taas puppets on punaisilla kansilla ja soundit on todella vihaiset ja päällekäyvät. Ridella taasen se sininen kansi heijastaa levyn äänimaisemaa sekin prikulleen. Ja black album viimeisenä tätä sarjaa. Voi pojat. Ja tytöt. Ja muut sukupuolet. Jotenkin tuo neljän levyn putki tuossa on kansineen ja kaikkineen jotain maagista. Tuossa on luotu musiikkimaailmaan jotain sellaista, josta jää jälki. Ei ihme, että nämä biisit soi edelleen bändin keikoilla. |
haunted 08.11.2018 08:59:58 | |
---|
Rhapa: Siellä on ne tutut lassemaneerit vähän kaikkialla ja jotenkin se takominen on sitä itseään. En kyllä epäilisi hetkeäkään, etteikö olisi itse kaikkea soittanut. Bändi oli levyn aikaan soitannollisesti huipussaan ja justice on kyllä upea levy. Aloin miettimään sitä, että kun diggaan justicen soundeistakin tosi paljon (vastoin mnet mielipidettä), niin levyn kannet on myös törkeän hienot. Soundit on aika kliiniset ja jollain tapaa "kirurgiset". Levyn kannet on valkoiset. Sitten taas puppets on punaisilla kansilla ja soundit on todella vihaiset ja päällekäyvät. Ridella taasen se sininen kansi heijastaa levyn äänimaisemaa sekin prikulleen. Ja black album viimeisenä tätä sarjaa. Voi pojat. Ja tytöt. Jotenkin tuo neljän levyn putki tuossa on kansineen ja kaikkineen jotain maagista. Tuossa on luotu musiikkimaailmaan jotain sellaista, josta jää jälki. Ei ihme, että nämä biisit soi edelleen bändin keikoilla. Word. Mulla tulee usein justicen kansikuvasta jo viluväreet kun näkee levyn. Takakansi tekee eritoten tätä, kun lukee samalla biisien nimiä. Ei paha fanipoika :D Ei minulle tarvitse todistaa. Minä tiedän että olet väärässä. - Eemil |
Rhapalle plussaa. Ihan samat mietteet ollut itsellänikin levyjen mielikuvista kansineen. Neiti Oikeus tuo heti sellaisen majesteetillisen olon levyn maailmaan ja onhan ne biisitkin sellaisia majesteetillisia ja paikoin jopa hienostuneita hyvällä tavalla. Nimikkobiisi ja To Live Is To Die on tästä hyviä esimerkkejä. edit: Ai niin, jos levystä haluaa vähän kieromman kuulosen niin soittakaa biisien riffien F#- ja G-sävelten kohdalla näiden isoterssi. Tulee vahvasti Morbid Angelia vastaavanlaista fiilistä. Toimii varsinkin instrumentaalin pääriffin kohdalla. Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691 |
phiit 08.11.2018 11:03:09 | |
---|
Pistetääs pitkästä aikaa jotain tähän ketjuun kun pelkästään positiiivista tällä kertaa :) Justice remasteria tullu ny kuunneltua yllättävänki paljon ja itse levy on nappiin onnistunu remasterointi. Bonuksetkin eritoten nuo Hetfieldin demottelut oli hauskoja. lisänä: on nuo kitarasoundit kyllä Metallica tuotannon parhaat tällä lätyllä, mureeta, tiukkaa ja sopivan luomua. |
bedlam 08.11.2018 11:09:22 | |
---|
Rhapa: Soundit on aika kliiniset ja jollain tapaa "kirurgiset". Levyn kannet on valkoiset. Sitten taas puppets on punaisilla kansilla ja soundit on todella vihaiset ja päällekäyvät. Minusta taas Puppetsin saundit on aina olleet päinvastoin pehmeät ja lämpimät. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Rhapa 08.11.2018 21:27:32 (muokattu 08.11.2018 21:31:00) | |
---|
bedlam: Minusta taas Puppetsin saundit on aina olleet päinvastoin pehmeät ja lämpimät. Mmhmm, tiedän mitä tarkoitat. Ehdottomasti joo, mutta jotenkin se puppetsin soundi on samalla myös sellainen in your face ja anteeksiantamaton. Edit. Se punainen varmaan on sitä lämpöä sitten kansissa :D |
StJerky 09.11.2018 08:47:37 | |
---|
Rhapa: Edit. Se punainen varmaan on sitä lämpöä sitten kansissa :D Joo. Noista kansista ja piisin tekstien taustaväreistä usein syntyy ne mielikuvat. Ja tietenkin videoista jos sellaisia on. |
Angra Mainyu 09.11.2018 17:48:42 | |
---|
näin unta että jason newsted oli mulle kuskina ja se sano että hetfield kuoli autokolarissa Allekirjoituspaikka myynnissä 6,66¤/kk (ei määräaikaisuutta) |
Torniojaws 09.11.2018 18:13:30 | |
---|
Kyllä se lerssi oli Justicen aikaan tiukassa iskussa ja livenä soitti kaikki biisit 100-0 ja vieläpä levyversioita nopeammin. Kuulemmahan se leikkely alkoi Justicesta, mutta siihen aikaan oli varmaan vielä enemmän sitä "halutaan parhaista otoista yksi kova kokonaisuus", eikä myöhempi emmäjaksa/evo. Sen jälkeen loppui treenaus ja pikkuhiljaa alkoi rumpuhygge. |
joku muu sikko 09.11.2018 18:16:13 (muokattu 09.11.2018 18:16:47) | |
---|
Pitäis tilata Puppets tupla LP jostakin. Mutta mistä? Kyseisen herran rasvaiset postaukset puhuvat omaa kieltään avioliittoa (ja lapsien hankkimista) vastaan. - Dr. Funkenstein: |
Torniojaws 11.11.2018 02:40:13 | |
---|
|