Aihe: Vinkki: Torilla halpaa juuri nyt.
1 2 3 4 579 80 81 82 83153 154 155 156 157
paskiaispaska
21.10.2018 20:45:04

Argh! Miks just nyt ei oo löysää päällä?! Hakisin samantien ton mesan pois kuleksimasta torilta. Ostakaa ny äkkiä joku se, ettei ihmisten tarvii katella tota tori-ilmotusta suu vaahdossa.
Guitarfreak
21.10.2018 22:26:12
paskiaispaska: Argh! Miks just nyt ei oo löysää päällä?! Hakisin samantien ton mesan pois kuleksimasta torilta. Ostakaa ny äkkiä joku se, ettei ihmisten tarvii katella tota tori-ilmotusta suu vaahdossa.

Homma hoituu. Älä pelkää :)
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Guitarfreak
23.10.2018 20:42:34
paskiaispaska: Argh! Miks just nyt ei oo löysää päällä?! Hakisin samantien ton mesan pois kuleksimasta torilta. Ostakaa ny äkkiä joku se, ettei ihmisten tarvii katella tota tori-ilmotusta suu vaahdossa.

Osta multa Mark V... melkeen sama asia ;)
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
skankkunen
23.10.2018 21:51:26 (muokattu 23.10.2018 21:56:02)
70-80 vaihteessa kun digikaiut tekivät tuloaan alkoivat nauhakaikujen hinnat pudota, todella nopeasti. Niitä sai aivan pilkkahintaan pitkälle 90-luvulle saakka. Silloin kun olisi tajunnut hommata Space Echot, Echoplexit ja Echo Orbitit varastot täyteen vois nyt vetää stepaten slapbackillä pankkiin ja takaisin mairea hymy huulilla. Niin ne ajat ja mieltymykset muuttaa muotoaan. Mutta klassikoihin palataan usein takaisin. Ei kukaan tarttis todella hienoa jousikaikutankkia pedaalimuodossa just nyt?
hhhmmm...
paskiaispaska
23.10.2018 21:51:31

Guitarfreak: Osta multa Mark V... melkeen sama asia ;)

Voin ostaakki ku hinnasta sovitaan ;) otat vielä vaihdossa ton mun royal atlanticin.
Guitarfreak
23.10.2018 21:57:15
paskiaispaska: Voin ostaakki ku hinnasta sovitaan ;) otat vielä vaihdossa ton mun royal atlanticin.

Älä yllytä hullua......... melkeen... vois... alkais oleen aika... Mesan näkemys briteistä :D
Barska
23.10.2018 22:38:20

Guitarfreak: Älä yllytä hullua......... melkeen... vois... alkais oleen aika... Mesan näkemys briteistä :D

Sit puuttuu vaan Mesan Vox-versiointi, mun yks lemppari, Transatlantic. No on siinä muutakin kyllä, kun Voxishtava soundi.. Se kyllä todella outo laite Mesaksi. Mut jos ei metallia vedä, niin hyvä laite. :)
All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band.
otamatone
23.10.2018 23:58:31
hallu
24.10.2018 01:01:46
Barska: Sit puuttuu vaan Mesan Vox-versiointi, mun yks lemppari, Transatlantic. No on siinä muutakin kyllä, kun Voxishtava soundi.. Se kyllä todella outo laite Mesaksi. Mut jos ei metallia vedä, niin hyvä laite. :)

Jiihaa, vihdoinkin löytyi hengenheimolainen luulin olevani oikeasti jo ainoa tämän vahvistimen ymmärtäjä :-D . Mulla oli Mesa TA15 ja diggailin sitä ihan todella ja vaikka myin sen jo keväällä, niin tuskin on mennyt päivääkään tai ainakaan viikkoa etten olisi sitä ajatellut. Yksi ehdottomasti parhaista laitteista mitä mulla on ollut. Kirjoitin artikkelinkin siitä ikävissäni https://muusikoiden.net/artikkelit/2108 .

Se on outo laite Mesaksi lähinnä siksi, että se on tehty niin perinteiseen tyyliin siis että pääte vaikuttaa sen säröön olennaisesti ja osaltaan teki siitä vähän hankalakäyttöisen, mutta luulen että se oli lopultakin se syy miksi siitä puuttui se efektilenkki. Fenderosasto oli melkein yksiyhteen Fender Vibrochampin kanssa jota testasin rinnakkain sen kanssa samaan kaappiin. ja se vihreä vox kanava oli ehdottomasti sen vehvistimen parhautta. Olen sen jälkeen miettinyt, että pitäisikö hommata vox kun niin tykkäsin siitä kanavasti, mutta sitten epäilin mahtaisiko oikea vox yhtä makealta kuulostaa. Mutta kyllä sen mesaksi tunnisti kauttaaltaan laadukas työnjälki ja olihan se toisaalta tosi monipuolinen, vaikka se särön sweerspotti olikin aika kapealla alueella.
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
BugBadWolf
24.10.2018 22:24:32
Barska: Sit puuttuu vaan Mesan Vox-versiointi...

Mark V:n saa tekemään VOXin rautalangua, kun vetelee Edgellä gainit alhaalla, reilusti middleä, muita vähänpuoleisesti mutta yläkerta presencellä ja eq:lla 80Hz alhaalla ja 240 ylhäällä. Loppuja maun mukaan (veen puolikas toimii lähtöpisteenä).

Mesalta ei puutu mitään.

...paitsi tolkku hinnoista :/
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Jucciz
24.10.2018 23:18:17
BugBadWolf: Mark V:n saa tekemään VOXin rautalangua, kun vetelee Edgellä gainit alhaalla, reilusti middleä, muita vähänpuoleisesti mutta yläkerta presencellä ja eq:lla 80Hz alhaalla ja 240 ylhäällä. Loppuja maun mukaan (veen puolikas toimii lähtöpisteenä).

Mesa on parhaimmillaan yrittäessään kuulostaa Mesalta. Siinä se onnistuu kyllä yleensä. Väittämiin kaikesta muusta kyvykkyydestä kannattaa suhtautua kuten nettikirjoituksiin yleisestikin ottaen.

Mesalta ei puutu mitään.

Liian monta soundia puuttuu, jotta voisin edes harkita korvaavani sillä yhtäkään nykyisistä työkaluistani - rinnalle toki voisin ottaa, jos katsoisin tarpeelliseksi. Eikä siinä mitään: on ihan selvää, että mikään kone ei tee kaikkea tai edes lähelle. Vähän vaan harmittaa ne (internet-)harhaanjohtajat, jotka yrittävät uskotella tietämättömille, että jokin tietty vahvistin olisi täysin uskottava korvike kaikkien muiden valmistajien kaikille muille vahvistimille. Tämä on jo väitteenä sen luokan höpöhöpöä, että hälytyskellojen pitäisi alkaa soida hyvin pian.
Guitarfreak
25.10.2018 06:33:52
Ah... vänkääminen alkakoon.
fx
25.10.2018 07:43:39
Laulava Kylätohtori: Digiloikka. Siitä nyt Mesaa halvalla.

Rohkea voi yrittää nyt ostella wanhan liiton vehkeitä halvalla odottamaan tulevaa arvonnousua. Digiloikka on kyllä sen verran suuri periaatteellinen murros, että itse en usko, että hinnat enää sen laajemmin lähtisi nousuun joitakin poikkeuksia tietysti lukuunottamatta.

Mielestäni tämä ei ole verrattavissa 80-luvun transistorihypeen, vaan ennemmin kuin olisi ostanut 50-luvulla kontillisen hevosenkenkiä uskoen autohypen menevän hetkessä ohi.

En tiedä onko minulta mennyt jotakin ohi, mutta itse näen tämän nykyisen digibuumin hyvin samantyyppisenä kuin tuon edellisen 15-20 vuotta sitten tapahtuneen kun Line6 räjäytti digimarkkinat. Silloinkin, samalla tavalla kuin nyt, oli väkeä joka oli sitä mieltä, että putkivahvari on historiaa ja mallintava se tulevaisuus. Ja tavallanhan se näin olikin. Digi oli kehittynyt yhtäkkiä hirmuisesti. Ammattilaiset vetelivät POD prot humisten stadioneilla ja oli vaikka mitä a-luokan vermettä. Putkistyrkkia sai kohtuu hintaan ja monet myivät huippukamaa halvalla pois. Mutta kyllä siinä 2004-2005 kieppeillä viimeistään alkoi taas ihan pikku klubien lavoillakin näkyä Marshalleita ja Hiwatteja niiden mallintavien sijasta, joita vielä vuonna 2001 kaikki himoitsivat. Ja hyviä laitteita ne olivatkin, itsekkin edelleen soittelen PODin kautta silloin tällöin ja koti/studiokäytössä se oli aktiivisesti aina 2010 asti. Edelleen tulee työskenneltyä aktiivisesti mallintavien plugareiden kanssa.

Tuolloinkin, edellisen "digiloikan" aikaan, silloinen hifi-vintagekama oli kallista ja halvalla sai niitä mitä jengi oli hamstrannut 90-luvun alkupuolella ja puolivälissä, eli silverface Fenderiä ja JCM800/900. Tuntui, että jossain 2005 paikkeilla hinnat nousivat yhdessä yössä. Digi on edelleen aktiivisesti läsnä mutta uskon perinteisten vahvarien taas kiinnostavan ajallaan.
"They think we're pussies but what they've got to understand is those bands are all about special effects and pedals. Every scream that comes out of my guitar is because I'm screaming and my fingers are screaming."
kimurantti1
25.10.2018 07:54:07
Guitarfreak: Ah... vänkääminen alkakoon.

Noh, Mark V:llä n. 150 keikkaa soittaneena allekirjoitan täysin mitä Jucciz sanoi. Se kuulostaa Mesalta eikä muuksi edes potikoita vääntelemällä muutu. Nää foorumilätinät, että Mark V:n monine nappuloineen saisi kuulostamaan Marshallilta tai Voxilta on joko suurta tietämättömyyttä tai suurta toiveajattelua.
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Guitarfreak
25.10.2018 11:12:10
kimurantti1: Noh, Mark V:llä n. 150 keikkaa soittaneena allekirjoitan täysin mitä Jucciz sanoi. Se kuulostaa Mesalta eikä muuksi edes potikoita vääntelemällä muutu. Nää foorumilätinät, että Mark V:n monine nappuloineen saisi kuulostamaan Marshallilta tai Voxilta on joko suurta tietämättömyyttä tai suurta toiveajattelua.

Tiedän kyllä laitteen ja ominaisuudet enkä ottanut kantaa puolesta enkä vastaan koko asiaan :D

Se kuulostaa Mark V:lta.
yanera
25.10.2018 11:29:23

Mulla on torilla halvalla pari kitaraa jne... Käykää katsomassa.
Santerilla ei ole edes pankkitiliä. Hän ei halua olla rahan kanssa tekemisissä enää lainkaan.
hallu
25.10.2018 11:47:01
Guitarfreak: Tiedän kyllä laitteen ja ominaisuudet enkä ottanut kantaa puolesta enkä vastaan koko asiaan :D

No mun mielestä kyse ei edes ole vahvistimen soundista vaan eri soittajien soudikäsityksistä siis käsityksestä siitä miltä jonkun Marshallin tai voxin pitäisi kuulostaa. Joku löytää Marshallinsa mark V:stä ja toinen tarvitsee siihen Marshallin jonkin tietyn mallin etc. siitä vänkääminen netissä on jokseenkin turhaa. Toisaalta olen kanssasi samaa mieltä, että markeissa on vahva omaleimainen sointinsa joka toisia ihastuttaa ja toisia ei. Ja riippumatta siitä mitä markista kukanenkin onnistuu löytämään, niin itse en ole löytänyt Markia mistään muusta vahvistimesta.... paitsi TA kyllä kävi lähellä monessakin mielessä, mutta ei sekään ihan markki ollut ja TA:n Vox oli voximpi kuin voxi itte :-D .
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
kimurantti1
25.10.2018 12:40:20 (muokattu 25.10.2018 12:56:39)
Guitarfreak: Tiedän kyllä laitteen ja ominaisuudet enkä ottanut kantaa puolesta enkä vastaan koko asiaan :D

Ok. Kun kommentti tuli tuohon Jucciksen perään, arvelin sun tarkoittaneen että Jucciz vänkää. Ehkä vänkää, mutta puhuu toisinaan myös totta. :-D

hallu: No mun mielestä kyse ei edes ole vahvistimen soundista vaan eri soittajien soudikäsityksistä siis käsityksestä siitä miltä jonkun Marshallin tai voxin pitäisi kuulostaa.

Ei se nyt ihan noinkaan ole. :-D Et voi sanoa, että "Mesa kuulostaa Voxilta, koska soundi joka Mesasta lähtee on sellainen, miltä Voxin musta pitäisi kuulostaa". Eihän tuollaisessa teesissä ole mitään järkeä. Joko se kuulostaa tai ei kuulosta. Mä kyllä väitän juttujen, joiden mukaan Mark V kuulostaa Voxilta tai Marshallilta useimmiten tulevan tyyppien suusta, jotka ei ole esim. AC30, JTM45 tai muuta klassikko-konetta ikinä livenä nähnytkään, saati testannut rinnan ja esim. äänittänyt noita laitteita. Jengillä on vaan mielikuva, että AC/DC vetää Marshallilla ja sitten kun siitä omasta "kaikki soundit tekevästä" superstyrkkarista väännetään soundi, jossa on about saman verran säröä (yleensä siis reippaasti vähemmän kuin mitä Mesoista tavataan repiä) kuin Back In Blackillä ja lurautetaan pari AC/DC -riffiä, on se sitten kuulostavinaan Marshallilta. Jos Angus Young soittaisi Mark V:lla, se kuuloistaisi varmaan ihan AC/DC:lta ja jengi luulisi, että Marshall on tulilla, koska siihen ko. soittaja niin vahvasti assosioituu ja iso osa soundista on kitaristin näpeissä ja soittotavassa (vrt. se sun ketju, onko soundi soittajan ominaisuus). Mutta kukaan mun tuntemani tyyppi, jonka tiedän noita eri laitteita oikeasti rinnakain soittaneen ei ole väittänyt, että mistään Mesasta lähtisi uskottava Vox- tai Marshall -soundi.
kimurantti1
25.10.2018 12:53:59
Guitarfreak: Se mikä on toiselle spot-on on toiselle 50% maalissa.

Tässäpä se on kiteytettynä. Jälkimmäiseen porukkaan kuuluvana on vaikea ymmärtää ensimmäistä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)