Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: DR Parts puut (J. Leachim strato)
1
Ochmo
07.08.2018 20:35:14 (muokattu 07.08.2018 20:38:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervist! Alkoi vaihdossa olevasta kitarastani saaman huikean palautteen johdosta kiinnostamaan, että minkälaisia kokemuksia teillä on DR Partsin puuosista? Tämä on minulle ensi kohtaaminen kyseisen pajan osien kanssa ja näin lyhyen tuttavuuden perusteella en voi ainakaan parjata. Kitara soi hyvin ja on hyvä soittaa, action on mieleinen eikä kaula ole propelli. Enpä luopuisi jos kaulaprofiili olisi omaan käteen sopivampi.
 
DR Parts osat ovat toki huokeita, mutta korreloiko se yleisesti laatua = halpa kakka?! Minusta, varovaisesti yhden kokemuksen perusteella, ei. On ollut kalliimpia ja halpoja stratoja kätösessä eikä tämä nyt erilaiselta vaikuta, negatiivisesti ainakaan. Itse asiassa paras strato-kaula joka on kohdalleni osunut on SQ CV:n kaula, pieksi samaan aikaan talossa olleen Fender Am std:n kaulan laadussa ja tuntumassa. Eli minulle ei hinta ja laatu kulje aina käsikkäin.
 
Ulkomailta varmasti kokemuksia löytyy DR Parts puista, mutta mielenkiintoista olisi kuulla miten kaulat täällä Suomessa elävät vuodenaikojen mukaan.
 
Tästä nyt on kyse:
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1382448
 
Toki nuo J. Leachim kitarat uutena maksavat hurjasti, mutta nyt on käytetystä kyse ja jäsen "puskista huutelija" jo tuolla kitaran hintahaarukan asettikin.
 
trih
07.08.2018 22:27:15 (muokattu 07.08.2018 22:30:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katsoin ilmon enkä ymmärrä mihin kommentit liittyvät.
 
Dr. Parts on kiinakamaa. Thomannin Harley Bentonit tehdään varmastikin suurilta osin Kiinassa, mutta siellä on esim. kanadanvaahteraa kauloissa, joten puu ei ole kallista, brändi on:
 
Body: Basswood
Bolt-on neck made of Canadian maple
Neck profile: C
Fretboard: Maple
Fretboard radius: 350 mm
22 Frets
Scale: 648 mm
Nut width: 42 mm
Double action truss rod
Pickups: 3 x Roswell STA Alnico-5 single coils
5-Way pickup selection switch
1 Volume knob, 2 tone knobs
White pickguard
Chrome deluxe hardware
Synchronised tremolo system
Kluson style machine heads
Strings: D'Addario .009 - .042
Colour: Vintage White High-gloss
 
https://www.thomann.de/fi/harley_benton_st_62_mn_vw_vintage_series.htm
 
Kappas thomannilta tulee Gilmour :D https://www.thomann.de/fi/harley_benton_st_57dg_black_tribute.htm
 
tuskiz
08.08.2018 01:07:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ochmo: Tästä nyt on kyse:
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1382448

 
Olipas kusipäinen tyyppi. Ei noille lapsille tarvitse vastata kuin että tule soittamaan ja kokeilemaan itse onko hyvä.
 
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
Ochmo
08.08.2018 06:13:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trih: Katsoin ilmon enkä ymmärrä mihin kommentit liittyvät.
 
Dr. Parts on kiinakamaa.

 
Mä luulen että tämä se on tuo kipukohta. Mutta takertumatta tuohon myytävänä olevaan keppiin sen enempää tai muuhun siihen liittyvään poreiluun niin haluaisin kuulla DR Parts puista kokemuksia. Tuota tavaraa on myyty varmaan kuitenkin ihan mukavasti. On mulla muutama HB:n keppi ollut ja niissä on ollut työn jälki vaihtelevaa (esim. nauhatyö), mutta kaulat olleet aina suoria.
 
Ochmo
08.08.2018 06:14:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuskiz: Olipas kusipäinen tyyppi. Ei noille lapsille tarvitse vastata kuin että tule soittamaan ja kokeilemaan itse onko hyvä.
 
No joo, kaikille ei internet vaan sovi. Kokeilemalla tosiaan selviää.
 
Serenity
08.08.2018 08:57:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ochmo:haluaisin kuulla DR Parts puista kokemuksia.
 
Minulla on DR Partsin stratokaula yhdessä palakitarassa. Yksi nauha oli korkealla tehtaan jäljiltä, muuta valittamista ei ole ollut. Suorana on pysynyt jo useamman vuoden.
 
jPekka
08.08.2018 15:04:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kauloista ei ole kokemusta, mutta yhdessä (nykyään baritoni-)Palacasterissa on ollut Dr. Partsin lankku jo kait toistakymmentä vuotta. Jätin maalaamatta, kun mattapohjalakka tuntui sen verran mukavalta käteen ja puu oli ihan asiallisen näköistä. Soi hyvin, joten ei mitään valittamista suuntaan tahi toiseen.
 
(Ja koska kaulatasku oli alun alkaen jyrsitty Telen kulmikkaalle kaulan tyvipäälle, säästyin omalta jyrsimiseltä kun laitoin tuon Telelle tarkoitetun baritonikonversiokaulan siihen.)
 
"Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä."
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «