Aihe: Rockabilly-komppaus ja miksei muukin.
1 2
Welho-77
25.04.2018 23:20:08 (muokattu 25.04.2018 23:20:32)
Basifisti: Minusta kuulosta ihan lupaavalta jos huomaat itse että jokin on pielessä. Yksi keino on tosiaan etsiä joku opettamaan. Selviäisi varmaan niin helpoimmalla. Toisaalta aika helpolla olet jo päässyt jos tosiaan noin vähän olet treenannut ;) Uskon että tuollainen ongelma jossain kohtaa asettuu vähän niinkuin itsekseen ja huomaa että jaahas nyt se sujuu. Jos tarvitset sitä johonkin bändin kanssa soitellessa niin viimeistään yleensä löytyy treeniksellä se juju.

Todennäköisesti olet oikeassa, mutta mietin, että jos maksaa jollekkin, joka kädestä pitäen osaa sanoa, mitä tekee väärin, niin olisi ns.easy way out, kuten säkin epäilit.

Olen myös vähän erilaista rockabilly-komppausta harjoitellut, mutta ilmeisesti en ole "sisäistänyt" vielä kaikkea.

Kyllä muistan vielä vuosia sitten kun ihan normi avosointujen soittaminen tuntui mahdottomalta.
Long live the King of Mercy. Leukoja vedetty tänä vuonna: 0 kpl
Old Guitar
23.05.2018 01:52:47
Ei tuossa mitään lisäefektejä tarvita, vaan siinä ensin slaidi ja sitten rytmi soitetaan osin normaalisti ja väliin kuoletetuilla kielillä eli ensin sointu normaalisti, sitten vasen käsi vapauttaa kielet ja sitten taas painetaan normaalisti. Tätä kun kokeilee, niin sieltä se löytyy.

Eikä sen niin väliä vaikka se ei ihan samanlainen ole, vaan jos se hyvin rullaa ja swengaa rytmisesti, niin ihan ok. Voihan sitä myös äännellä boomchickbombom tyyliin. jos sitä kautta löytää jujun paremmin. Tietty lisäefekteillä saanee tehostettua fiilistä.

Kokeilin vielä ja itse käytin myös oikean käden kuoletusta vasemman käden kielten löysäämisen ohella. Kun näitä kuoletuksia ja kuolleitten kielien ja normaalialisti soitettujen iskuja kokeilee, niin sieltä alkaa löytyä oikea saundi.
Mies teki laivan purjehtiakseen pois - ja se upposi...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)