nappo 02.05.2018 11:56:32 | |
---|
Enpäs ole täällä pitkään aikaan käynyt. Eikä näköjään tarviskaan. Ankeeta. Liekkipipoilta uusi LP ulkona! http://www.youtube.com/watch?v=cEReNQv2t18 |
jperala 03.05.2018 09:33:16 | |
---|
nappo: Enpäs ole täällä pitkään aikaan käynyt. Eikä näköjään tarviskaan. Ankeeta. Sitä sisältöä voi tuottaa ihan itse eikä odottaa että joku muu sen tekisi. |
JuhaHo 03.05.2018 09:59:36 | |
---|
jperala: Sitä sisältöä voi tuottaa ihan itse eikä odottaa että joku muu sen tekisi. No koitetaan, saan toisen kontristamme kohtsilleen työmaalle. Tämä oli sen kansiremppaa kaipaava yksilö. Olen kahden vaiheella, kannattaako siihen ryhtyä, vai ottaako sellaisenaan. Nuo ovat aika hinnakkaita remppoja käsittääkseni. |
p130 03.05.2018 13:40:26 | |
---|
nappo: Enpäs ole täällä pitkään aikaan käynyt. Eikä näköjään tarviskaan. Ankeeta. Ootko Calle? Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
J.Nikkanen 03.05.2018 13:51:47 | |
---|
p130: Ootko Calle? Mitään Callea ei enää ole, mikä lie Seppo nykyään. |
J.Nikkanen: Mitään Callea ei enää ole, mikä lie Seppo nykyään. Ehkä se on Sirpa nykyään? Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
nappo 05.05.2018 19:03:16 | |
---|
En tiedä Callesta sen enempiä, mutta ainakaan minä se en ole. Huvitti vaan, että samanlaista vatvomista täällä ku ennenkin. Mutta se siitä. Sisällöstä sen verran että nyt on tullut soiteltua hetken verran Gibsonin Les Paul -bassolla. Pitkä skaala pelotti aluksi, kun aikaisemmin oli Tunska hallussa ja sen kanssa en päässyt sinuiksi ikinä. No se oli Epi, mutta joka tapauksessa. Tuo Les Paul on alkanut sopia ihan hyvin hanskaan, kunhan hihna vaan on mallia hiivatin pitkä. Sustainia riittää ja mikeissä vähintäänkin tarpeeksi outputtia. Viime keikalla oli kummatkin mikit auki ja melko täpölläkin. Hyvä soundi lähti. Mutta kyllä tuo on presarin jälkeen vaatinut totuttelua. Onko täällä muilla Les Paul-mallisista bassoista kokemusta? Efektipuolesta sen verran, että eilen hommasin Darkglassin overdriven. Huomenna pääsee treenikselle testailemaan. Raporttia sitten myöhemmin jos jaksaa naputella. On tuossa Big muffikin, mutta toistaiseksi olen mennyt MXR Di+:n säröllä. Se ei ole ihan tyydyttänyt. Eikä tuo Muffikaan. Toki ovat kelvanneet, mutta kyllä tuon Suomitekeleen suhteen on aika isot odotukset. Liekkipipoilta uusi LP ulkona! http://www.youtube.com/watch?v=cEReNQv2t18 |
nappo 05.05.2018 20:04:15 | |
---|
Niin tosiaan, Bass Muff vois olla kohta ylimääräisenä, jos jotakuta kiinnostaa. Liekkipipoilta uusi LP ulkona! http://www.youtube.com/watch?v=cEReNQv2t18 |
Jucciz 07.05.2018 17:58:32 | |
---|
|
jperala 07.05.2018 18:28:13 | |
---|
|
ituvirtanen 07.05.2018 21:24:38 | |
---|
jperala: Tässäpä minun "uusi" plonk basso, riku kun siirtyi uudelle omistajalle. No nyt on mennyt kuin pändissä, jossa soitan: tunnelmasta toiseen! |
jperala 07.05.2018 21:52:50 | |
---|
ituvirtanen: No nyt on mennyt kuin pändissä, jossa soitan: tunnelmasta toiseen! Tuli vaihdossa, en alkanut sylkemään päälle. |
nappo 09.05.2018 13:35:55 | |
---|
Eiköhän tuosta Schecteristä löydy tuolla mikkikonfiguraatiolla soundi jos toinenkin. Basson ulkonäkö ei omaa silmää miellytä, mutta tuskin minunkaan ulkonäkö kovinkaan montaa silmää. :) Liekkipipoilta uusi LP ulkona! http://www.youtube.com/watch?v=cEReNQv2t18 |
jperala 09.05.2018 13:42:54 | |
---|
nappo: Eiköhän tuosta Schecteristä löydy tuolla mikkikonfiguraatiolla soundi jos toinenkin. Basson ulkonäkö ei omaa silmää miellytä, mutta tuskin minunkaan ulkonäkö kovinkaan montaa silmää. :) Olet oikeassa, siis siinä että mikkijärjestely on ihan ok. Ei tämä ihan lohduton ole, kohtuu hyvä äänimaailma joskin täysin erinlainen edelliseen verrattuna |
Keny 10.05.2018 20:46:52 | |
---|
jperala: Tuli vaihdossa, en alkanut sylkemään päälle. miks luovuit Rikusta? Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
jperala 11.05.2018 07:08:35 | |
---|
Keny: miks luovuit Rikusta? Joskus pitää priorisoida asioita. |
jukkajylli 14.05.2018 00:25:22 | |
---|
Tympee Huttunen: Soittimia on maailma täynnä ja uusia tulee koko ajan. Ei ne soittamalla lopu, oli ne käytössä tai ei. Onpas typerä kommentti. Stidi alla. |
Funkånaut 14.05.2018 13:09:56 | |
---|
jukkajylli: Onpas typerä kommentti. Mutta totuudenmukainen. "Rumpali taasen näyttää Irwiniltä - mutta raittiilta sellaiselta. Ei hyvin mene. " -J |
Kefiiri 15.05.2018 15:04:51 (muokattu 15.05.2018 15:05:20) | |
---|
Funkånaut: Mutta totuudenmukainen. Hmm... mikä on tässä tapauksessa "totuus"? Se, että soittimia kyllä riittää, vaikka osaa säilytettäisiin komerossa käyttämättömänä? Riittäähän niitä, mutta en minäkään pysty näkemään asiaa noin kylmän materialistisesti. Eivätkö soittimet ole olemassa soittamista varten? Pitäisikö jonkun tuntea syyllisyyttä, jos soitin päätyy paikkaan jossa sitä ei soiteta? En tiedä. En usko että pitäisi, mutta ei voi olla varma :( Jos ajatellaan, että hyvän soittimen pitäisi olla käytössä, joudutaan miettimään, että millaisessa käytössä? Onko soittajan virtuositeetille vähimmäisvaatimukset? Jos ajatellaan että soittimen tehtävä on tuottaa iloa musiikin muodossa, onko sopimatonta että se tuottaa iloa keräilijälle törröttäessään vitriinissä? En ole musiikin asiantuntija. |
Tympee Huttunen 15.05.2018 15:19:06 | |
---|
Kefiiri: Hmm... mikä on tässä tapauksessa "totuus"? Se, että soittimia kyllä riittää, vaikka osaa säilytettäisiin komerossa käyttämättömänä? Riittäähän niitä, mutta en minäkään pysty näkemään asiaa noin kylmän materialistisesti. Eivätkö soittimet ole olemassa soittamista varten? Pitäisikö jonkun tuntea syyllisyyttä, jos soitin päätyy paikkaan jossa sitä ei soiteta? En tiedä. En usko että pitäisi, mutta ei voi olla varma :( Jos ajatellaan, että hyvän soittimen pitäisi olla käytössä, joudutaan miettimään, että millaisessa käytössä? Onko soittajan virtuositeetille vähimmäisvaatimukset? Jos ajatellaan että soittimen tehtävä on tuottaa iloa musiikin muodossa, onko sopimatonta että se tuottaa iloa keräilijälle törröttäessään vitriinissä? Itse laitoit juuri hyvät pohdinnat aiheesta. "Hyvä koti" soittimelle on aika häilyvä käsite. Soitin voi olla taideteos lasivitriinissä tai keikoilla koko ajan käytössä. Kuka voi tuomita, onko toinen oikein vai väärin? Kyllä tänne harrastajia ja keräilijöitä mahtuu ja soittimia on koko ajan enemmän saatavilla. |