baron 16.06.2004 09:42:28 | |
---|
Nyt on ilmeisesti tuomittu Getzin bossalevyt jonkinlaiseksi inhottavaksi jenkkidiibadaabaksi. Kyllä mä tykkään Getzin bossanovista. Mä kritisoin vain sitä, että herra olisi keksinyt sen. Nätistihän se soittaa brassien taustan päälle. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
isojussi 16.06.2004 12:47:44 | |
---|
Nyt on ilmeisesti tuomittu Getzin bossalevyt jonkinlaiseksi inhottavaksi jenkkidiibadaabaksi. Se on kunnioitettava eurooppalainen näkemys!... Niinkuin Parooni yllä toteaa, ei kai siitä ollut kysymys. Mä diggaan henkilökohtaisesti helvetisti SG:n tapaa soittaa bosiksia. Moni fonistihan inhoaa häntä "munattoman soiton takia". Toki myöntävät, että hänellä on hiano saundi. Mun mielestä bosiksen hienous perustuu juuri herkkään ja lyyriseen tulkintaan - esim. á la Astrud Gilberto & Stan Getz. Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |
Jaskaa pakoon 16.06.2004 17:23:07 (muokattu 16.06.2004 17:23:25) | |
---|
Kauheasti liittyy bossa novaan, mutta: mulla on dvd, jossa SG soittaa jossain Montereyn jazzfestareilla. Ja on niin hardia boppia että. Taisi monta tyyliä, mutta tuli tunnetuimmaksi varmaan soft-cool -osastolla. |
clave 16.06.2004 18:12:59 | |
---|
No ainakin sellainen brassilähtöinen rumpali kuin Duduka da Fonseca/ Trio da Paz |
Heikki L. 18.06.2004 20:20:44 | |
---|
K.o. kokoelmalevy on osa tällaista Verven halpasarjaa ja sillä on siis kappaleita monelta oikealta levyltä. Levyllä esiintyvät molemmat Gilbertot, Jobim, Laurindo Almeida, Luiz Bonfa ym. Äänitykset ovat 1960-luvun alkupuolelta. Oottako muuten työ kuullunna tätä levyä? Tuostahan se löyty levyhyllystä. Pitänee kuunnella taas läpi. Muistaakseni erittäin asiallista kamaa. Shack! |
baron 18.06.2004 22:05:22 | |
---|
Tää on varmaan off-topicia, mutta mun mielestä bossa novasta tekee bossa novan Brasilian portugali eli se maailman kaunein kieli, joka todella poikkeaa edukseen Portugalin portugalista, joka on jyhkeää kieltä ja sopii fado-musiikkiin. Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
Tää on varmaan off-topicia, mutta mun mielestä bossa novasta tekee bossa novan Brasilian portugali eli se maailman kaunein kieli, joka todella poikkeaa edukseen Portugalin portugalista, joka on jyhkeää kieltä ja sopii fado-musiikkiin. Sä puhut baron välillä todella asiaa! (+) |
baron 18.06.2004 23:37:26 | |
---|
Sä puhut baron välillä todella asiaa! (+) Tuli mieleen se "kuvankaunis" mulattityttö Copacabanalta, joka nosti mun aurinkolasit ja sanoi pehmeästi: Voce as ojos azulos! Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei" |
isojussi 20.06.2004 14:35:39 | |
---|
Tuli mieleen se "kuvankaunis" mulattityttö Copacabanalta, joka nosti mun aurinkolasit ja sanoi pehmeästi: Voce as ojos azulos! Kyllä me vähemmälläkin tullaan kateellisiks...;-) Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin! |