Aihe: Kuka osaa soittaa bossanovaa oikeasti!?
1 2
isojussi
16.06.2004 12:47:44
Nyt on ilmeisesti tuomittu Getzin bossalevyt jonkinlaiseksi inhottavaksi jenkkidiibadaabaksi. Se on kunnioitettava eurooppalainen näkemys!...

Niinkuin Parooni yllä toteaa, ei kai siitä ollut kysymys.

Mä diggaan henkilökohtaisesti helvetisti SG:n tapaa soittaa bosiksia. Moni fonistihan inhoaa häntä "munattoman soiton takia". Toki myöntävät, että hänellä on hiano saundi.

Mun mielestä bosiksen hienous perustuu juuri herkkään ja lyyriseen tulkintaan - esim. á la Astrud Gilberto & Stan Getz.
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
Jaskaa pakoon
16.06.2004 17:23:07 (muokattu 16.06.2004 17:23:25)
Kauheasti liittyy bossa novaan, mutta: mulla on dvd, jossa SG soittaa jossain Montereyn jazzfestareilla. Ja on niin hardia boppia että. Taisi monta tyyliä, mutta tuli tunnetuimmaksi varmaan soft-cool -osastolla.
clave
16.06.2004 18:12:59

No ainakin sellainen brassilähtöinen rumpali kuin Duduka da Fonseca/ Trio da Paz
Heikki L.
18.06.2004 20:20:44

K.o. kokoelmalevy on osa tällaista Verven halpasarjaa ja sillä on siis kappaleita monelta oikealta levyltä.

Levyllä esiintyvät molemmat Gilbertot, Jobim, Laurindo Almeida, Luiz Bonfa ym. Äänitykset ovat 1960-luvun alkupuolelta.

Oottako muuten työ kuullunna tätä levyä?

Tuostahan se löyty levyhyllystä. Pitänee kuunnella taas läpi. Muistaakseni erittäin asiallista kamaa.
Shack!
baron
18.06.2004 22:05:22

Tää on varmaan off-topicia, mutta mun mielestä bossa novasta tekee bossa novan Brasilian portugali eli se maailman kaunein kieli, joka todella poikkeaa edukseen Portugalin portugalista, joka on jyhkeää kieltä ja sopii fado-musiikkiin.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
Fuzzy Boner
18.06.2004 23:13:12
Tää on varmaan off-topicia, mutta mun mielestä bossa novasta tekee bossa novan Brasilian portugali eli se maailman kaunein kieli, joka todella poikkeaa edukseen Portugalin portugalista, joka on jyhkeää kieltä ja sopii fado-musiikkiin.

Sä puhut baron välillä todella asiaa!

(+)
My name is Baron, Fuzzy Baron! SlowBlind, This is 4 U!
baron
18.06.2004 23:37:26

Sä puhut baron välillä todella asiaa!

(+)

Tuli mieleen se "kuvankaunis" mulattityttö Copacabanalta, joka nosti mun aurinkolasit ja sanoi pehmeästi: Voce as ojos azulos!
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Academy "mulla on korvat sulla ei"
isojussi
20.06.2004 14:35:39
Tuli mieleen se "kuvankaunis" mulattityttö Copacabanalta, joka nosti mun aurinkolasit ja sanoi pehmeästi: Voce as ojos azulos!

Kyllä me vähemmälläkin tullaan kateellisiks...;-)
Muistakaa, millä soittimella Jerikon muurit murrettiin!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)