Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5252 253 254 255 256444 445 446 447 448
Tappajabanaani
19.04.2018 13:48:50
Taitaa olla ensimmäinen vaihtoilmoitus, jonka torille laitoin ja hieman yllätti, kuinka paljon yhteydenottoja tässä muutaman tunnin sisään on jo tullut. Harvemmin olen toisaalta joutunut myydessäkään kauaa roikottamaan, kun malttamattomana olen hinnoittelut aina vähän alakanttiin. Mutta vilkkuisipa silti myydessäkin uusi pikaviesti yhtä useasti.
Kontiak
19.04.2018 13:54:04 (muokattu 19.04.2018 13:55:14)
hallu: Eikös se nyt kuitenkin ole ostajan homma tinkiä.

Ei, vaan tinkijän homma. Ostaja ostaa ja myyjä myy.
"If you dig it, you must learn it." http://www.truthinshredding.com
hallu
19.04.2018 16:18:17
Kontiak: Ei, vaan tinkijän homma. Ostaja ostaa ja myyjä myy.

No tajusit varmaan mitä ajoin takaa.
Elämä on reiässä rattoisaa......
iec
19.04.2018 19:43:21

Tappajabanaani: Taitaa olla ensimmäinen vaihtoilmoitus, jonka torille laitoin ja hieman yllätti, kuinka paljon yhteydenottoja tässä muutaman tunnin sisään on jo tullut. Harvemmin olen toisaalta joutunut myydessäkään kauaa roikottamaan, kun malttamattomana olen hinnoittelut aina vähän alakanttiin. Mutta vilkkuisipa silti myydessäkin uusi pikaviesti yhtä useasti.

Mulla ei näy auttavan vaihto-optio omassa ilmoituksessa. No ehkäpä syynä on se, että otan kitaravahvistimen myynnissä vaihdossa aktiiviset studiokaiuttimet. Ei taida olla niin paljon sellaisia kitaristeja täällä Oulun seudulla, joilla olisi ylimääräiset Genelecit tms. tarjolla :D
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
MaxDamage
19.04.2018 21:44:06
Kontiak: Mikset sitten muuta hintaa puoli-ilmaiseksi jo nyt?

Miksi pitäisi?
Haikailin kirjoituksessani mennyttä aikaa, jolloin ostajia oli paljon liikkeellä ja kama kiersi. Vieläpä sen järkevällä arvolla. Harmi kyllä en saa pelkästä myyntitapahtumasta orgastista nautintoa. Muuten toki myisin kaiken eurolla ja toimisin torin Robin Hoodina.

Allekirjoitan Hallun tekstin siinä, että kun tällä hetkellä katsoo panikoivien myyjien hintojen massa-alennuksia eikä keihäät siltikään poistu torilta niin johtopäätös on ettei ostajia ole liikkeellä. Valtaosa on parantunut GASista, hankkinut elämän, perustanut perheitä, osa jo kuopattu, osa taas jo hankkinut kaikki tahtomansa soittimet.

Huomaa sen foorumillakin miten tietyt legendat kirjoittelevat enää aniharvoin ja keskustelu on entistä verkkaisempaa.

"-Ootko hankkinu mitään uutta?
-En mä enää selaa toria ettei tuu kiusausta ostaa mitään.."
Haeroe
20.04.2018 11:38:55

MaxDamage: Valtaosa on parantunut GASista, hankkinut elämän, perustanut perheitä, osa jo kuopattu, osa taas jo hankkinut kaikki tahtomansa soittimet.

Vaikka tämä onkin m.net -totuuden vastaista, Helix paransi mut GAS:sta. Yksi styrkkari on vaihtunut sen jälkeen kitaraan, ja hollow-body sähkökitaran ostin ihan suoraan T-kaupasta tarpeeseen. Nyt en oikein keksi mitään hankittavaa. En silti hetkeäkään usko, etteikö se GAS sieltä taas jossain vaiheessa iske. Täytyypä mennä selaamaan toria.

Mitä elämän hankkimiseen tulee, aktiivinen soittaminen bändeissä tappaa GAS:n myös tehokkaasti. Kai se voidaan laskea elämäksi?

Jos perheen perustaminen lopettaa soittoharrastuksen, joko soittoharrastus ei ole ollut kovin rakas tai rakasta täytyy kouluttaa.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
hallu
20.04.2018 12:14:20
Haeroe: Vaikka tämä onkin m.net -totuuden vastaista, Helix paransi mut GAS:sta. Yksi styrkkari on vaihtunut sen jälkeen kitaraan, ja hollow-body sähkökitaran ostin ihan suoraan T-kaupasta tarpeeseen. Nyt en oikein keksi mitään hankittavaa. En silti hetkeäkään usko, etteikö se GAS sieltä taas jossain vaiheessa iske. Täytyypä mennä selaamaan toria.

Mitä elämän hankkimiseen tulee, aktiivinen soittaminen bändeissä tappaa GAS:n myös tehokkaasti. Kai se voidaan laskea elämäksi?

Jos perheen perustaminen lopettaa soittoharrastuksen, joko soittoharrastus ei ole ollut kovin rakas tai rakasta täytyy kouluttaa.

Mä olen kanssasi samaa mieltä, että bändisoitto tappaa GAS:in tehokkaasti. Toisaalta itselleni se aiheutti ennennäkemättömän vahvistinten ostobuumin kun etsin bändikontekstiin sopivia kamppeita. Mutta siinä joutuu kummiskin siirtymään mielihyväkeskeisestä onanointiostamisesta jollakin tavalla reaalimaailmaan miettimään mitä tarvitsee ja miten niitä käytetään. Koska kukaan ei arvosta sinua tai minua sen perusteella mitä me omistamme, vaan sen perusteella mitä voimme tehdä ja mitä lisäarvoa voimme tuoda toisten tekemisiin.

Osittain kuitenkin omalla kohdallani GAS:it ovat olleet eksistentiaalsen masennuksen masinoimaa sijaiskäyttäytymistä tms. niin bändi pistää substanssit kuntoon niin sitä ei tarvita eli jäljelle jää vain musiikki ja miten sitä voi tehdä ja mitä arvoa taloudelliset investoinnit siihen omaan tekemiseen tuo.
Gaines
20.04.2018 13:01:09
Ei kyse ole välttämättä siitäkään, etteikö kukaan halua tarjolla olevaa artikkelia. Kyse voi olla yksinkertaisesti ostovoiman heikkenemisestä. Saldot ja limitit parkuvat tapissa, eikä käyttötaloudesta nykypäivänä niin vain revitä rahoja hankintoihin. Varsinkaan perheellisillä. Kolme sataa voi olla vielä siinä rajassa, että hernekeittoa jatkamalla pystyy esittämään vaimolle, ettei mitään ole tapahtunut. Tonni tai kaksi on utopiaa. Ellei ole hankkimassa ns. uutta asiaa, jolloin hyvä käytetty voi olla todellinen vaihtoehto sille kaupan uudelle.

Kyllä itse on tullut hankittua jo monenmoista juttua torilta, mutta em. asiat vaikuttavat lähtökohtaisesti siihen, minkä hintaluokan kampetta voi edes harkita. Sitten puntaroidaan uuden vastaavan ja tarjolla olevan eroja, eikä ainoastaan hinnan suhteen vaan miten kokonaisuus toimisi ostosta toimitukseen.

Sitten laitetaan kamaa tietysti kaasumyrkytyksen mukaiseen järjestykseen. Kaikki "olisihan tuokin ihan mielenkiintoinen" jää aika usein odottamaan aikoja parempia, jos tarjolla on jotain todella "tarpeellista".

Eli se kymppien viilaus ei useinkaan vaikuta yhtään mitään ostopäätökseen. Joskus jopa satasenkaan viilaus. Toisinaan taas kyllä :) etenkin kun puhutaan pienemmistä artikkeleista. No juu, my two cents...
Sydän lyö ja parta kasvaa.
MaxDamage
20.04.2018 15:25:17
Gaines: Ei kyse ole välttämättä siitäkään, etteikö kukaan halua tarjolla olevaa artikkelia. Kyse voi olla yksinkertaisesti ostovoiman heikkenemisestä. Saldot ja limitit parkuvat tapissa, eikä käyttötaloudesta nykypäivänä niin vain revitä rahoja hankintoihin. Varsinkaan perheellisillä. Kolme sataa voi olla vielä siinä rajassa, että hernekeittoa jatkamalla pystyy esittämään vaimolle, ettei mitään ole tapahtunut. Tonni tai kaksi on utopiaa. Ellei ole hankkimassa ns. uutta asiaa, jolloin hyvä käytetty voi olla todellinen vaihtoehto sille kaupan uudelle.

Kyllä itse on tullut hankittua jo monenmoista juttua torilta, mutta em. asiat vaikuttavat lähtökohtaisesti siihen, minkä hintaluokan kampetta voi edes harkita. Sitten puntaroidaan uuden vastaavan ja tarjolla olevan eroja, eikä ainoastaan hinnan suhteen vaan miten kokonaisuus toimisi ostosta toimitukseen.

Sitten laitetaan kamaa tietysti kaasumyrkytyksen mukaiseen järjestykseen. Kaikki "olisihan tuokin ihan mielenkiintoinen" jää aika usein odottamaan aikoja parempia, jos tarjolla on jotain todella "tarpeellista".

Eli se kymppien viilaus ei useinkaan vaikuta yhtään mitään ostopäätökseen. Joskus jopa satasenkaan viilaus. Toisinaan taas kyllä :) etenkin kun puhutaan pienemmistä artikkeleista. No juu, my two cents...

Plussaa tälle.

Myönnän muuten "hankkinut elämän" lauseen olleen turhan provosoiva vitsi. Viittasin siinä lähinnä juuri perhe- sekä työkiireisiin sekä jengin mahdollisiin uusiin harrastuksiin.

Haeroelle pakko vastata loistavaan perhelausahdukseen, että itsellä (ja voisin kuvitella että monella muullakin) perheytyminen vaikuttaa lähinnä siten, että yksin asuessa sitä saattoi helposti ostaa vahvarin tai skitan ja päättää vetää pari viikkoa nuudeleita. Tenavia ei oikein siihen viitsi altistaa.
Laskupinon korkeusero on myös sinkku- ja vuokra-asumisaikoihin verrattuna masentava.
hallu
20.04.2018 15:34:06
Gaines: ................

Joo tämän ilmiön tunnistan kyllä. Kalliimpi kama on lähtökohtaisesti väärässä hintaluokassa ja siksi sille ei ole niitä ostajia. Vaikka myisi LesPaulin tonnilla (joka on lähinnä vitsi sille kitaralle) niin tonni voi olla niin iso raha, että se vaan karsii ostajat aika vähiin.

Siitä varmaan johtuu, että kalliimpi kama makaa torilla kuukaudesta toiseen vaikka hinta on puristettu jo kipurajan alle. Halvempi kama liikkuu sukkelammin. Sanoisin edelleen, että kärsivällisyyttä myyjille. Itse olen poukkoillut yhden vahvistimen myynnin kanssa ja välillä laittanut sen myyntiin ja välillä ottanut pois kun ei se ole heti mennyt. Nyt olen ajatellut, että aika hyvän kauppaa ja jos se roikkuu vuoden, niin mitä sitten. Pitää vaan tuoreistaa ilmoa ajoittain ettei se painu liian syvälle segmentteihin.
Muovinen
20.04.2018 16:43:57

Pitkästä aikaa laitoin yhden spedun torille ja meni ehkä tunti ja kaupat oli tehty. Hinta oli toki jo kerrasta sopiva, että ei tarvinut alkaa vääntämään siitäkään.

Pojan 3/4 kokoinen Stagg-strato pitäis myös myydä, koska hän haluaa hevikeihään tilalle :D Jaksais vaan runoilla sen ilmon...
iec
22.04.2018 22:54:43 (muokattu 24.04.2018 23:19:29)

iec: Mulla ei näy auttavan vaihto-optio omassa ilmoituksessa. No ehkäpä syynä on se, että otan kitaravahvistimen myynnissä vaihdossa aktiiviset studiokaiuttimet. Ei taida olla niin paljon sellaisia kitaristeja täällä Oulun seudulla, joilla olisi ylimääräiset Genelecit tms. tarjolla :D

Ei löydy ei aktiivikajareita vaihdossa tarjoavia... Joudun siis tinkimään tiukasta linjasta (ja samalla hieman myös periaatteesta) ja otan nyt myös vaihdossa halvemman kitaravahvarin (jos vain on mun tai pojan käyttöön passeli kampe). Nämä kalliimman pään kamppeet on nähtävästi sellaisia, että eivät liikahda turhan herkästi torilla.

On se kumma kun vielä muutama vuosi sitten kalliimatkin kamppeet liikahtivat torilla melko helposti. Nytkin tietysti kohtuuhintaiset pedaalit ja kitarat menevät kaupaksi. Mun kohdalla tällainen ilmiö kyllä rajoittaa kokeiluja, eli ei viitsi ostaa kokeiluun ja sitten yrittää myydä pois jos ei olekaan hyvä.

E: Katsotaanpa nyt sitten miten nuo pedaalit ja keinokuorma menevät kaupaksi. Ovat ainakin paljon vahvistinta edullisempia.
powertrip
25.04.2018 16:56:35
Omia kokemuksia aiheesta.
Gibson Les Paulista laitoin ostoilmoituksen ja tasan kaksi tarjousta tuli. Onneksi toinen olikin sitten juuri sitä mitä hainkin. Asiallinen myyjä ja hinta ja toimitus saatiin sovittua sujuvasti. Hyvin siis toimi.

Tämän myötä lähti sitten Fenderin Strato myyntiin. Paljon tuli yhteydenottoja, kaikki vaihtotarjouksia. Oli vahingossa unohtunut maininta että '' ei vaihtoja''. Tämän jälkeen hiljeni totaalisesti. Kahteen viikkoon ei yhtään tärppiä. Sitten hiukan ennen ilmoituksen vanhenemista tulee 5 kyselyä.
Äkkiä olikin jonossa testaamaan tulijoita, ja niinhän siinä kävi, että kitara päätyi ensimmäiselle testaajalle tuohon n. kilometrin päähän...

Joten kyllä sitä jonkinlaista elämää kuitenkin on olemassa Torin ihmeellisessä maailmassa.
dropD
26.04.2018 17:38:44

Tää SG ei halunnut edellisellä yrityksellä mennä. Kitara ok, hinta ok ja nyt myös kylkiäiset ok. Katsotaan josko kytkykauppa toimis.

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1357199
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
iec
03.05.2018 08:46:11

Joo ei mene laatuvahvistin, boutique-pedaalit eikä keinokuorma kaupaksi edes puoleen hintaan. Taidan asua kehäkolmosen väärällä puolella näiden myynnin kannalta.

Ainoat mitkä meni heti, oli ne 15-20 euron pedaalit. Vahvarista on tullut joitakin vaihtotarjouksia, mutta ei vain ole oikein natsanneet ne ehdotetut vaihtolaitteet tai sitten ilmeisesti pyytämäni väliraha ei ole ollut sopiva. Ei nimittäin viitsi ottaa vaihdossa mitään jonka joudut sitten kuitenkin myymään tappiolla eteenpäin, kun ei sovellu omaan käyttöön.

No tällaista tämä välillä on.
hallu
03.05.2018 16:22:01
Vahvistin vaihtui kitaraan. Rahaa ei kaupassa liikuteltu..... ihan okei, että tavara liikkuu mutta rahasta tuntuu olevan uupelo vähän joka suunnalla.
iec
06.05.2018 10:51:48

Ja vaihdolla meni vahvari viimein kaupaksi. Se näyttää olevan nykytrendi. Ja toinen hauska ilmiö on että käytännössä viimeaikaiset kaupat ovat tapahtuneet kaverien/tuttavien/työkaverien kanssa.
VIPMetal
06.05.2018 11:09:08

iec: Ja vaihdolla meni vahvari viimein kaupaksi. Se näyttää olevan nykytrendi. Ja toinen hauska ilmiö on että käytännössä viimeaikaiset kaupat ovat tapahtuneet kaverien/tuttavien/työkaverien kanssa.

Aika lailla sama homma täällä. Kavereiden kanssa tullu tehtyä lähes pelkästään kauppoja viime vuosina.
Metalkallo
06.05.2018 14:59:07
Se on vaan hyvä suunta mun mielestä että tavara vaihtuu tavaraan ilman rahaa, paljon mukavampaa ja helpompaa noin.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)