hallu 26.02.2018 16:28:17 (muokattu 26.02.2018 16:30:34) | |
---|
Tulipas mieleen kun täällä aina haaveillaan ja hehkutellaan ja puhutaan kamoista, niin semmoinen ajatusleikki. Idea lähti kun katselin tuota omaa setupiani, niin olen upottanut melkoisen määrän rahaa siihen (tai no melkoisen ja melkoisen, sehän on aina suhteellista ja tiedän että vaatimatonta tuo on moniin verrattuna), niin kertokaapa minkälaiset kitarakamat hommaisitte kymmenellä tuhannella eurolla? ei enempää eikä vähempää ja koko kymppitonni pitäisi käyttää. jokainen voi peilata sen omiin mieltymyksiinsä ja tarpeisiinsa. Referenssinä kerron, että itse ostin sillä rahalla kolme sähkökitaraa, kolme vahvistinta ja kaksi kaappia (no jäi ehkä joitakin satasia vaille, mutta suunnilleen noilla mennään joten likiarvio). E: lähinnä mulla on ollut monta kertaa mielessä, että mulla on mopo karannut pahasti useampaankin otteeseen käsistä ja siksi mietin, että kuinkahan mahtaa olla pääseekö keskiverto lottovoitolla edes alkuun kitarakamoissa, vai tuottaako tämmöinen harrastajankin budjetti jo vaikeuksia :-D Elämä on reiässä rattoisaa...... |
tomaattiorava 26.02.2018 16:44:08 (muokattu 26.02.2018 16:44:53) | |
---|
Jostain custom-pajalta kepukka 4-5 tonttua tai vaihtoehtoisesti samalla rahalla hieno strato + joku V-seiska, parilla tonnilla 2kpl jotain 1x12 putkicomboja stereo-setuppiin (kotiin) , niiden lisäksi ehkä joku hyvä nuppi kolmella tonnilla kaapin päälle (kämpille) ja lopuilla lisää purkkeja, ainakin octaveri ja joku valtaisa dilsa+verbi-modulointijärkäle. |
VIPMetal 26.02.2018 16:46:44 | |
---|
Ei varmaan tuo kymppitonni riittäis näihin romuihin. Mutta aika lailla varmaan samat ostaisin takas. Tai no, voishan sitä toria seurata ihan uudella mielenkiinnolla jos ois toiminta-kymppitonni takataskussa. =) |
Jeszse 26.02.2018 16:52:34 | |
---|
Kymppitonni vahvistinkamoihin olis melko vitummoinen paukku, ku on tämmönen tilanne että irtopurkit ja niiden kanssa pelaaminen ja roudaaminen ei kiinnosta vittujakkaa, ja kitaratkin on viimesen päälle omaan käteen rakennettu. Rahka pulla
Sinkki kuume mittari |
hallu 26.02.2018 17:06:11 | |
---|
VIPMetal: Ei varmaan tuo kymppitonni riittäis näihin romuihin. Mutta aika lailla varmaan samat ostaisin takas. Tai no, voishan sitä toria seurata ihan uudella mielenkiinnolla jos ois toiminta-kymppitonni takataskussa. =) Ei varmaan monenkaan kamoihin, mutta voisihan tämä olla myöskin semmoinen priorisointiharjoitus eli mistä kamasta luopuisit, jos sulla saisi olla vain kymppitonnilla kamaa ? sun kohtdalla voi tietty olla, että saisiko edes tuota sun räkkiä kymppitonnilla? Elämä on reiässä rattoisaa...... |
joku muu sikko 26.02.2018 17:29:23 | |
---|
Rigistä puhuttiin eikä kitaroista. Kyllä minulla taitaa mennä kymppi rikki uutena- hinnoilla jos laitan kaikki räkkivermeet samaan räkkiin. 6-7 ihan normi kokoonpanolla Kyseisen herran rasvaiset postaukset puhuvat omaa kieltään avioliittoa (ja lapsien hankkimista) vastaan. - Dr. Funkenstein: |
VIPMetal 26.02.2018 17:39:16 | |
---|
hallu: Ei varmaan monenkaan kamoihin, mutta voisihan tämä olla myöskin semmoinen priorisointiharjoitus eli mistä kamasta luopuisit, jos sulla saisi olla vain kymppitonnilla kamaa ? sun kohtdalla voi tietty olla, että saisiko edes tuota sun räkkiä kymppitonnilla? No joo, Lähdetäänpä avoimin mielin. Music Man JPX6/BFR 5U Thon rack Mesa Triaxis Mesa 2:90 Axe-FX Mesa 4x12 Engl Z-12 Crybaby wah Korg tuner Tolla menisin downshiftaten. =) |
hallu 26.02.2018 17:41:15 | |
---|
joku muu sikko: Rigistä puhuttiin eikä kitaroista. Kyllä minulla taitaa mennä kymppi rikki uutena- hinnoilla jos laitan kaikki räkkivermeet samaan räkkiin. 6-7 ihan normi kokoonpanolla Eikö kitarat kuulu "laitteistoon" ? olen ehkä ymmärtänyt sanan rigi ihan väärin. Tarkoitin kylläkin kitaristin koko kamastoa, miksi sitä nyt sitten kutsutaankaan vaikka sitten "kitarakamoiksi" jos "rigi" johtaa harhaan. Elämä on reiässä rattoisaa...... |
tomaattiorava 26.02.2018 17:43:25 | |
---|
Aika laiha lohtu kymppitonnin rigi ilman yhtäkää kepukkaa... |
hallu 26.02.2018 17:47:07 | |
---|
VIPMetal: No joo, Lähdetäänpä avoimin mielin. Music Man JPX6/BFR 5U Thon rack Mesa Triaxis Mesa 2:90 Axe-FX Mesa 4x12 Engl Z-12 Crybaby wah Korg tuner Tolla menisin downshiftaten. =) No tuo kelpaisi kyllä mullekin :-). Ehkä ton AXE:n vaihtaisin vaikka varakitaraan jo viritysmittariksi ehkä polytune, mutta kyllä Korgin tunerikin kelpaisi. Ei jää kyllä kamoista kiinni teikäläisellä tuo homma. Elämä on reiässä rattoisaa...... |
J.Nikkanen 26.02.2018 17:56:45 (muokattu 26.02.2018 18:01:50) | |
---|
Huh huh... -putkietuaste, reilu tonni, vaikkapa Engl tai Mesa -trankkupääte, ei tonniakaan -4U räkki, satanen tai kaksi -pari kappaletta 2x12" kaappeja, luokkaa tonni max. Mutta mieluummin aktiivipömpelit että voisi erillisen päätteen jättää pois. -efektilauta, about tonni Vaan eipä tuosta tule kuin puolet kympistä, ja tuokin semmoinen setti että kiinostus ottaa mukaan keikalla luokkaa nolla. Ennemmin: -1x12" kombo muutamalla tonnilla -mätsäävä lisäkaappi, alle tonni -potkulauta, tonni -pari mikkiä, pari DI boksia, tonni? Jaa, taas vaan viistonttua. Höh. edit: Niin joo se kitara, joku palapeli, 500 max. edit2: Ja kitaroita kaksi identtistä, ainakin kaulaltaan, raudoiltaan ja sähköiltään. |
VIPMetal 26.02.2018 17:58:24 | |
---|
hallu: No tuo kelpaisi kyllä mullekin :-). Ehkä ton AXE:n vaihtaisin vaikka varakitaraan jo viritysmittariksi ehkä polytune, mutta kyllä Korgin tunerikin kelpaisi. Ei jää kyllä kamoista kiinni teikäläisellä tuo homma. No joo, varakitaraks ottaisin tohon samaan rahaan jonku Iban RGR321EX Dimarzioilla. Ja tuota 2:90 päätettä nyt tässä metsästänki ja mahdollista downshiftausta livehommissa. Joo kyllä se miehestä on kiinni jääny jo jonkin aikaa. =D |
PJS 26.02.2018 18:08:56 | |
---|
Hmmm... Hommaisin osan, tai noin 2/3, niistä kamoista mitä mulla on nyt :D "Constantly choosing the lesser of two evils is still choosing evil." |
Stone 26.02.2018 18:12:18 (muokattu 26.02.2018 18:23:49) | |
---|
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Gary the pine 26.02.2018 19:07:46 | |
---|
Aika lailla samat vermeet koittaisin haalia mitä nyt on, varsinkin kun sain tuplattua tuon JMP-1/JFX-1 osaston, niin ei ole hirveästi lisättävää. Jonkun kaapin olen tuumannut että vois vähentää, mutta en tiiä, kivahan noita on olla, tyhjä seinä on tylsä :-) Tulin, näin, paskoin housuun. |
Pari kappaletta palastratoja, toinen simppeli naturaalina ja toinen eksoottisemmilla puilla. Ajatus rakennuspalikoista ja muokattavuudesta viehättää. Eiköhän niihin saisi menemään pari tonnia kipale. Vahvistimeksi kelpaa Kemper, Axe tai tällä budjetilla vaikka molemmat. Kotona soittovolyymit on sellaisia että oikealla vahvistimella ei tee mittään. Lopuilla sitten hyvät monitorit ja läjäpäin kitaramikkejä minkä kanssa hifistellä menemään. "Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
VIPMetal 26.02.2018 20:16:37 | |
---|
Gary the pine: Aika lailla samat vermeet koittaisin haalia mitä nyt on, varsinkin kun sain tuplattua tuon JMP-1/JFX-1 osaston, niin ei ole hirveästi lisättävää. Jonkun kaapin olen tuumannut että vois vähentää, mutta en tiiä, kivahan noita on olla, tyhjä seinä on tylsä :-) No onhan siinä Wall-of-sound! =DD Tuo JMP-1 on kyllä jääny kaiveleen ku tuli myytyä. Uutena olin ostanu, soundit oli toimivat. Varsinki nyt ois kiva kokeilla vähän parempi soundisilla putkilla. |
joku muu sikko 26.02.2018 22:27:59 (muokattu 26.02.2018 22:47:46) | |
---|
VIPMetal: No onhan siinä Wall-of-sound! =DD Tuo JMP-1 on kyllä jääny kaiveleen ku tuli myytyä. Uutena olin ostanu, soundit oli toimivat. Varsinki nyt ois kiva kokeilla vähän parempi soundisilla putkilla. JMP-1 on niin halpa käyettynä että kannattaa omistaa jo ihan huvikseenkin. Kyseisen herran rasvaiset postaukset puhuvat omaa kieltään avioliittoa (ja lapsien hankkimista) vastaan. - Dr. Funkenstein: |
MustaKissa 26.02.2018 22:54:50 | |
---|
Kemper, Mesan 50/50 pääte, pari mesan 2x12" kaappia ja pari Englin 4x12 kaappia. Sitten LTD:n EC-1000, ESP Horizon FR-III (see-through kirsikan värisenä), Ibanez RGA 8, joku kelpo akustinen ja joku hyvä 5-kielinen basso. Ja vielä pari Shure 57:aa jos jää pari sataa. Noilla tulis varmaan se kymppitonni täyteen ja ainakin olisi valinnanvaraa soundien suhteen. |
dropD 26.02.2018 22:57:29 | |
---|
Vastaavan mielikuvitusleikin olen pyöritellyt ja toteutusvaihe on jo menossa. En vaan yrittämälläkään saisi tuota kymppiä käytettyä. Optimisetti olisi jotakuinkin seuraavanlainen. Hyvin volapotikkaa totteleva nuppi 1500 1x12 kaappi 500 2x10 kaappi 500 Palakitara omilla spekseillä 1000 Klipsiviritin, piuhat, simppeli delay, varaputkia, muutama työkalu ja joku salkku näille 500 Pieni reissucombo 1000 Karkeasti pyöristellen siinä olisi viiden tonnin setti, mihin mahtuu jo varsin hyvälaatuista kamaa. Jos keikkahommia tulee vielä eteen, niin varakitara edellisen speksejä mukaillen olisi paikallaan, 500 päälle. Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus |