Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sopiva hinta?
1
jaripat
12.01.2018 12:19:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jou, onko olemassa (en löytänyt) threadia, jossa pohdittaisiin hintoja? Tarkoitan, että kun en sittenkään ole ihan kaikesta jyvällä, eikä googlettaminenkaan aina auta, niin onko ketjua, johon voisi esim heittää "tuotteen" ja josta sitten "paremmin asioista perillä olevat tahot" voisivat arvioida, mikä olisi tuotteen esim hintahaarukka ja vaikkapa vielä ostajalle edullinen hinta? Tä?
 
Hynkel
12.01.2018 12:23:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=149645
 
Oh, oh, no more buttered scones for me, mater. I'm off to play the grand piano. Pardon me while I fly my aeroplane.
jaripat
12.01.2018 12:32:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Splendid. Tämän voi sitten poistaa / unohtaa...
 
hallu
12.01.2018 12:49:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämä on vähän hankala aihe, kuten tuosta linkatusta ketjustakin voi päätellä niin paljon tulee kysymyksiä, mutta kovin vähän vastauksia ja ne vähätkin vastaukset tulkinnanvaraisia. Ja niinhän se on kun näitä keskusteluita luet, että "oikeasta" hinnasta on niin monta mielipidettä kuin on mielipiteen esittäjääkin eli ei sellaista "sopivaa" hintaa ole olemassa. Sopiva hinta määritellään jokaisessa kaupassa aina uudelleen ja se on se kun sekä myyjä ja ostaja ovat tyytyväisiä.... tai yhtä paljon tyytymättömiä.
 
Jos mietit, että minkälaisella pyyntihinnalla et saa syytöksiä katteettomasta optimismista, niin yksi hyvä konsti on verrata uuden vastaavan tai mielellään saman tuotteen hintaa tai jos tuote on poistunut valikoimasta, niin yrittää selivittää mitä tuote on maksanut aikanaan. Kun pyytää vähemmän kuin mitä tuote on maksanut uutena, niin on aika turvallisella alueella ( huom. tämä ei päde vuoden 1954 Fender Stratocasteriin tms.). Jos löydät toreilta samoja vehkeitä kaupiteltavan niin sitten saat jo vähän osviittaa mitä muut saman laitteen omistavat toivovat niistä saatavan.
 
Kyllä se vähän salapoliisityötä harvinaisempien kammpeiden kanssa on päätellä mitä niistä voi pyytää. Itse olen toiminut, niin että pyydän vaan pikkuisen vähemmän kuin mitä olen itse ko. laitteesta maksanut, jos en löydä sopivampaa referenssiä. Tai joskus voin yrittää saada saman mitä maksoin itse (mutta se onnistuu harvoin jos koskaan).
 
Elämä on reiässä rattoisaa......
Hynkel
12.01.2018 12:50:48 (muokattu 12.01.2018 12:53:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luulen että tuo "sopiva hinta-ketju" saisi enemmän vastauksia, jos se ei olisi tuollainen pysyvä topic. Ei noita tule avattua koskaan, menevät huomaamatta ohi.
 
Reverb.com on hyvä lähde, pääsääntöisesti ollut itsellä käytössä viime aikoina hinnan määrittelemisessä. Tavaran arvo on lopulta se, minkä siitä joku suostuu maksamaan, tai millä hinnalla itse suostuu luopumaan. Bulkkituotteissa, kuten vaikka Gibson LP:n perusmallit Standard/Traditional jne., hintahaarukka on suhteellisen helppo määritellä, ja niitä on paljon myynnissä niin toteutuneet kaupat sijoittuvat varmasti aika hyvin jollekin pienelle hajonnalle.
 
Oh, oh, no more buttered scones for me, mater. I'm off to play the grand piano. Pardon me while I fly my aeroplane.
jaripat
12.01.2018 14:50:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo just... hokasin kans nyt että se on tossa pysyvissä.. yritin ensin hakeakin, mutta ei oikein tuottanut tulosta. JA tosiaan vastauksia ei ollu aina annettu - nasevaa sanailua puolestaan useinkin.
 
Reverbiin itse asiassa kirjauduin eilen, kun sain vinkin sellaisesta. Onpahan valikoimaa ja tais tulla saman tien yks kitarakin ostettua, mutta JAcksonille en löytänyt vertailuhintaa..
 
"Jos mietit, että minkälaisella pyyntihinnalla et saa syytöksiä katteettomasta optimismista..."
 
^
Tuo oli hauskasti laitettu!
 
Metalkallo
12.01.2018 15:47:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kantsii melkeinpä käyttää Googlen hakua ennemmin kuin tätä muusikoiden omaa, kun Google tarjoaa samalla haulla enemmän ja tarkemmin vaihtoehtoja mitä etsii, ja luultavasti juuri sen mitä etsii sillä sanalla minkä kirjoitti. Usein ainakin itse olen löytänyt helpommin Googleen kirjoittaessani sen ketjun täältä muusikoiden netiistä mitä etsin.
 
Vähemmän on nykyään enemmän
jaripat
12.01.2018 16:20:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä mä kookletellut olen. Melkeinpä viimeisenä oljenkortena täältä hain apua, mutta joo.. voihan sitä laittaa jonkun hinnan ja tiputtaa sit, jos ei se heti mene. Liian halvankin hinnan tajuaa kyllä, kun on yhtäkkiä paljon tullut "mä otan" viestejä. Näinkin on käynyt..
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «