Aihe: Nauhakaiku simulaattoreita
1 2 3
velipekka
28.10.2017 13:05:24
Harkinnan alla joku tape delay tyyppinen pedaali. Voisi taipua vintage tyylinen soitto sekä Gilmourin hämyisät maalailut.

Vilkaistu on ainakin seuraavia:

Empress tape delay tai super delay
Hermida audio EPH-3
Strymon El Capistan
Catalinbread Belle Epoch tai Echorec

Muita suosituksia ja kommentteja edellä olevista?
Kumiankka
28.10.2017 13:59:34
Pari tsekkaamisen arvoista voisi olla vaikka Zoom g1xon tai Boss RE-20.
Pinewood
28.10.2017 15:44:47
Catalinbread Belle Epoch Deluxe. Ehkä paras pedaalini. Täysin eri vekotin kuin Belle Epoch, joka sekin on hyvä.
Master Of The Universe
28.10.2017 16:36:13
EHX Deluxe Memory Man. Siltikin paras. Jos digiä niin BOSS DD-500.
"How can less be more? It's impossible. More is more." -Yngwie fucking Malmsteen-
juici
28.10.2017 16:48:45

Eikös T-Rex Replicator olisi se ihan autenttisin: https://www.youtube.com/watch?v=McqWZ7oRpaU
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
Master Of The Universe
28.10.2017 16:50:13
juici: Eikös T-Rex Replicator olisi se ihan autenttisin: https://www.youtube.com/watch?v=McqWZ7oRpaU

Se Jr. versio kiinnostais kyllä. :)
"How can less be more? It's impossible. More is more." -Yngwie fucking Malmsteen-
Åboensis
28.10.2017 19:08:23

Täältä lähtee äänet sekä Strymonin el Capistanille että Catalinbreadin Belle Epochille. Kummankaan kanssa ei voi mennä pahasti metsään. Ensin mainittu oli pitkään pykälässä mutta lähti sitten kiertoon lähinnä isohkon kokonsa takia, eli vei liikaa tilaa laudasta - Pelle Epookki on pienempi. Molempi parempi soundillisesti.
"Get some better tone and youre there - volume you dont need." - Scotty Moore Jeff Beckille
Tami
28.10.2017 21:04:34 (muokattu 28.10.2017 21:06:45)

No aikalailla on kaikki saatavilla olevat järkevän hintaiset "nauhakaiku"-delayt pyörähtäneet taloudessa ja boss re-20 on edelleen laudassa. Tuossa hinta kohtaa toiminnallisuuden ja soundit riittävällä tarkkuudella.

Sillä soittaa autenttiset rautalangat (Pulliainenhyväksytty), ja illan rokkabillyt ja edelleen loppuillan hevitilusoolot.
Polkimessa on itselle tarpeellinen tap-tempo kätsästi saatavilla.
Jos nyt hakemalla hakee negatiivista, niin päälle polkaistaessa huomaa pienen voladropin, vaikka sillä nyt ei käytännön elämässä mitään vaikutusta olekkaan....

Räkkiviipaleista oma suosikki on amtechin age-pro, mutta sitähän tässä ei kysyttykään... :-)
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
velipekka
28.10.2017 21:47:09
Osaa noista on kuultu ja testattu livenä (esim.Boss)

Sen verran tarkennusta tarkoitusperiin, että rautalanka- ja rockabillyosasto ei ole hakusessa,
enemmän ehkä Hendrix - Vaughan - Gilmour - Eric Johnson soundimaailma.
LaMotta
28.10.2017 21:52:11

Mikä ero on nauhakaikusimulaattorilla ja analogisella delaylla?
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
velipekka
28.10.2017 22:04:01
Niin, ehkä tuo otsikko on hieman huono...

Ajatuksena oli, että delayn ei välttämättä tarvitse olla analoginen vaan muutkin vaihtoehdot käyvät.
Åboensis
28.10.2017 22:07:48 (muokattu 28.10.2017 22:08:37)

LaMotta: Mikä ero on nauhakaikusimulaattorilla ja analogisella delaylla?

Mä näkisin asian niin, että ensinmainitussa on yleensä pyritty toisintamaan myös nauhan huojunnasta kaikuun aiheutuva modulaatio sekä kaikujen asteittainen degeneraatio mahdollisimman autenttisesti. Samoin on saatettu pyrkiä jäljittelemään kuluneesta nauhasta aiheutuvaa äänenlaadun heikkenemistä. Perinteisissä analogisissa dilsoissa moiseen ei (usein/ yleensä) vaivauduta.
"Get some better tone and youre there - volume you dont need." - Scotty Moore Jeff Beckille
LaMotta
28.10.2017 22:14:48 (muokattu 28.10.2017 22:15:53)

Åboensis: Mä näkisin asian niin, että ensinmainitussa on yleensä pyritty toisintamaan myös nauhan huojunnasta kaikuun aiheutuva modulaatio sekä kaikujen asteittainen degeneraatio mahdollisimman autenttisesti. Samoin on saatettu pyrkiä jäljittelemään kuluneesta nauhasta aiheutuvaa äänenlaadun heikkenemistä. Perinteisissä analogisissa dilsoissa moiseen ei (usein/ yleensä) vaivauduta.

Allrighty then. Kiitos. En ole näihin niin syvällisesti perehtynyt. Itse ollut varsin tyytyväinen Seymour Duncanin DejaVu-delayhin.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
velipekka
28.10.2017 22:25:25
Mistä olet tuon 30th anniversary PRSn löytänyt?

Se on itse asiassa tilattu Englannista reilu vuosi sitten.

Tuo Seymour Duncan onkin uusi mielenkiintoinen vaihtoehto. Täytyypä tutustua tarkemmin.
Vapour Trailia olen joskus myös pohtinut.
LaMotta
28.10.2017 22:29:18 (muokattu 28.10.2017 22:34:28)

velipekka: Se on itse asiassa tilattu Englannista reilu vuosi sitten.

Asiaa. Tuossa on kivat koristeet. Vielä jos kuorittaisi nuo mikit niin kakku olisi melko lailla anjovis. Itsekin olen kyseistä vuosimallia etsiskellyt käytettynä.

Tuo Seymour Duncan onkin uusi mielenkiintoinen vaihtoehto. Täytyypä tutustua tarkemmin.

En tiedä onko muita samanlaisia markkinoilla. Tuo ei ymmärtääkseni 'simuloi' analogista delayta vaan siinä on ihan 'oikea' analoginen delay. Ja analogista sekä digitaalista delayta voi sekoittaa keskenään portaattomasti. On muuten ihan stnan kova jutska.
velipekka
28.10.2017 22:46:32
Pikahaulla ei Seymour Duncania löytynyt edes tavallisimmista ulkomaisista verkkokaupoista.
Tarkkailaan tilannetta ja hintoja.

Jonkun verran kiinnostaa tuo Empress

https://youtu.be/Iq05rIUZxAs

Niitä liikkuu vähän täällä torilla, ulkomailla kyllä, mutta hintaakin on.
Mulla on Empressin särö ja se on kyllä ihan ok.
Åboensis
28.10.2017 23:12:00 (muokattu 28.10.2017 23:12:59)

Yksi harkinnan arvoinen vaihtoehto, jota vielä ei käsittääkseni ole mainittu, on tietenkin Wamplerin Faux Tape Echo, josta löytyy kaksikin versiota: vanhempi malli ilman tap-tempoa ja uudempi sen kanssa. Itse olen testannut vain pikaisesti kaupassa (vanhempaa), hyväsoundinen ja helppokäyttöinen, kestävän oloinen. Moni vannoo myös tämän nimeen.

EDIT: Näitä ainakin näkee välillä käytettynä torillakin.
vaikeamuistaa
29.10.2017 09:24:10
Vaikka tässä kysyttiin nauhakaikusimulaattoria, niin heitetään nyt sellainen vaihtoehto kuin Dawner Prince Boonar.

Luulis olevan riittävän lähellä oikeaa Binson Echorecciä, jos kerran kelpaa Gilmourille:

https://dawnerprince.com/blogs/news … nar-is-on-david-gilmours-pedalboard
If you don't have ability, you wind up playing in a rock band.
velipekka
29.10.2017 10:46:07
Tuo Dawner olikin oikein mielenkiintoinen tapaus.
Muutenkin on tässä ketjussa tullut useita hyviä itselle uusia vaihtoehtoja,
kiitokset siitä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)