Aihe: Aloittelijoiden huippukitaroista
1 2 3 4
JS
16.06.2004 11:07:28
Huippusoitinta ei aloittelija tosiaankaan tarvi. Mutta sellaisen soittimen tarvii, joka pysyy vireessä ja soi asiallisesti. Testailin eilen yhtä kiinalaista Squier -stratoa. Uusi kitara, ja hintalapussa luki muistaakseni 250 €. Kitara soi hyvin ja näytti hyvältä. Halvallakin voi saada asiallisia soittimia.

Tämä oli suurinpiirtein se mitä mä yritin kirjottaa mutta meni vähän metsään :)
Kaulamikki on efekti. Efekteillä peitetään virheitä.
Kirkkohame
16.06.2004 11:07:36
itse ostin ensimmäiseksi kitaraksi Yamaha Pacifica 112, joka maksoi muistaakseni jotain 200-300e, ja kyllä pärjää ihan hyvin.
Chemo
16.06.2004 11:35:59

Mäkin olen aikoinaan aloittanut halpiskitaralla, joka oli laadultaan suht kelvollinen, mutta...

...en ollut vielä täysi-ikäinenkään, kun hommasin Gibson Les Paulin, sen joka mulla on vielä tänä päivänäkin. Toki asian voisi ilmaista niin että ostin sen kesätyörahoillani, noinhan asia oli, mutta käytännössä mä elin tuossa vaiheessa muuten vanhempieni ylläpitämänä, joten säästäminen oli aika iisiä. Mulla ei myöskään ollut mopoa tai kevaria niinkuin melkein kaikilla frendeillä siihen aikaan oli - ja noi kulkupelithän olivat tyypillisesti selvästi kalliimpia kuin se mitä mä siitä kitarasta maksoin.

Kokonaisuutta pitää katsoa - on kyllä totta että lasta ei saa hemmotella piloille. No, ainakaan mulla soittoharrastus ei suinkaan ole hiipunut ;-)
Ramalamadingdong.
JuniperThree
16.06.2004 11:56:16
Soittelen edelleenkin ekalla kitarallani(Falcon Strato) ja vahvistimella(Peavey Blazer), jotka sain vanhemmilta joululahjaksi 90-luvulla. Koko hoito maksoi silloin 2200mk... Nyttemmin olen hieman ehostellut kitaraani mm. uudella kaulalla ja tänä kesänä investoin 100e yhteen uuteen mikkiin. Ei tulisi mieleenikään vaihtaa tätä kitaraa mihinkään muuhun... Tuntuu vieraalta soittaa muilla kitaroilla. Uutta vahvistinta voisi katsella tässä joskus, mutta uskon, että tuolla 15 wattisellakin kyllä pärjään. Tähänkin asti sillä on pärjätty bändin kanssa. Vahvistinta käytän kylläkin vain korg axtonnisesta lähtevän äänen vahvistamiseen.
Billsner
16.06.2004 12:45:11
Treenaaminen parantaa soundia enemmän kuin mikkien vaihto :-)

Tämä kiteyttää kaiken mitä ajattelen.
You must gather your party before venturing forth.
Ze Kink
16.06.2004 13:21:08
Minulla vanhemmat kustantaa lähinnä klasarikepit, niistä en oo yhdestäkään ite maksanu, mutta mulla on kyllä soittokokemustakin ~7v, ja musaopiston päästötodistus tulee tänä kesänä. Viime tutkinnosta tuli korkein mahdollinen kiitettävä (20/25), eli yhtä pistettä vaille erinomainen. Sähkiksistä vanhemmat makso ekan, eli Tokain, ja stygen, kun olin 2/3:sen kiitettävällä suorittanut. Ibasta suostuivat maksamaan osan, mutta joudun maksamaan sen niiden maksaman osuuden niille takasin, eli periaatteessa vaan lainasivat rahaa. Kyllä minuakin pistää v***ttamaan kun näkee ihan paskoja soittajia joidenkin perhanan hienojen keppien kanssa ja kunnon vahvistimilla, kun pappa betalar.
"Ehkä se tajuaa että sä vaan... No, olit vaan vähän lammas :P"- Ystäväni Aino
PekkaM
16.06.2004 13:21:39
Jeps, täsmennetään nyt sen verran, että "pappa betalar"-meininki tietenkin hieman ketuttaa, jos jollekin kersalle hankitaan huippukamoja (lajissa kuin lajissa) ja naperoa ei homma edes kiinnosta. Jos taas rahat tienataan itse, niin silloin se on aivan sama, vaikka olisi kuinka paska soittaja tai vaikka kitarat hankittaisiin vitriiniin pällisteltäviksi/arvoa keräämään.

Aina ne kalleimmat kamat tulee menemään ensisijaisesti sille, joka niistä lyö rahat käteen, ei sille joka niitä parhaiten osaisi käyttää. Toisaalta hyvät kamat ei kenenkään soittotaitoa tietääkseni ole ikinä huonontaneet, mutta jos tosiaan lyö huippukamoilla koko ikänsä soittaneelle jonkun teräskielisen nuotiohirviön käteen, voi olla ettei soitto kuljekaan...
Myynnissä Jem77BFP!
Ze Kink
16.06.2004 13:27:13
Jos taas rahat tienataan itse, niin silloin se on aivan sama, vaikka olisi kuinka paska soittaja tai vaikka kitarat hankittaisiin vitriiniin pällisteltäviksi/arvoa keräämään.

Olen täysin samaa mieltä.
"Ehkä se tajuaa että sä vaan... No, olit vaan vähän lammas :P"- Ystäväni Aino
Nixzar
16.06.2004 13:27:25
Ibanezin GRX140:llä minä aloitin ja hyvin lähti homma pyörimään. Se on minulle aivan sama kuka on kenenkin kamat maksanut. Jos tykkää keräillä ja rahaa on niin siitä vaan.
*Keep Rockin in The Free World* *IHKK #12*
PJS
16.06.2004 15:20:23

Mäen osaa olla kateellinen tollasesta...ku mä tien et ne ei kumminkaan soita niitä yhtä hyvin ku mä.
"Vitut yleisöstä!" Liity sinäkin TIISTAI-klubiin. Kaupan päälle klubitakki kuolakaukalolla ja keskuslämmityksellä!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)