Aihe: Piano haloiksi?
1 2
Kefiiri
07.09.2017 23:24:50
Ahdistavia ilmoituksia sellaiset, että "ostetaan valkoinen tai musta piano". Hyvää niissä on se, että sentään ostetaan piano, vaikkei aiottaisi soittaakaan.
En ole musiikin asiantuntija.
musamies
08.09.2017 11:15:12
Olisko sellainen muutos tapahtunut, että musiikin harrastaminen merkitsee uusille polville pyrkimistä tähdeksi ja vähintään Tuubiin. Toisaalta itsekin olen miettinyt äänittäisikö vaikka Toivelaulukirja 1:sestä muutamat biisit ja laittas Tuubiin.

Itselle piano merkitsee välinettä, jolla voi tutkia ja maistella ääniä ja mielenkiintoisia sointujen vääntelyjä.

Viimeajat on tullut harjoiteltua siitä näkökulmasta jos onkin myös laulu mukana ja sähköinen vaihtoehto ollut siinä mielessä hyvä, että biisejen korkeuden saa muutettua omalle laululle sopivaksi.

Hyvä akustinen taas olisi siinä mielessä kiinnostava, että sen kanssa voisi harjoitella vähän hienompaa äänitystekniikkaa, joskin vaikeutena saada piano akustisesti toimivaan tilaan.

Jos nettiä selaisi tarpeeksi ja menisi paikanpäälle testaamaan ja hakemaan, maailmalta saisi varmaan kohtuuhyvän pianon 1000 eurolla:
http://www.ebay.com/bhp/baldwin-upright-piano

http://www.ebay.com/itm/1906-Steinw … -Beautiful-Ivory-keys-/302433736272
Hot RedX
10.09.2017 18:18:13
Maksoin itse aikaan tuosta pienosta muistaakseni 1200 euroa. Ostin Fasulta.
Rasti ruutuun
teroyk
10.09.2017 23:40:41
KanttoriPiiparinen: Näihin vainajiin virittäjä törmää työssään silloin tällöin. Aamun saarna kuuluukin: Älkää hyvät ihmiset panko vahinkoa kiertämään. Virittäjän epämieluisaksi tehtäväksi jää kuolintodistuksen kirjoittaminen, eikä se ole kovinkaan mieltä ylentävää puuhaa.

Ei ollutkaan tarkoitus, että vahinkoja pistetään kiertämään, vaan enempikin, että virityskelpoisille löytyy ostaja, kunhan hinta on riittävän alhaalla, vaikka myyntihetkellä soitin ei olisikaan vireessä.
EP
11.09.2017 06:11:34
Prophet: Kuten myös kansakouluharmooneilla, jotka ovat nykysin ongelmajätettä.

Missäs niissä ongelmajätettä on?
Näissä nyky muovikilkuttimissa sitä vastoin on.
EP
11.09.2017 06:13:06
Kefiiri: Ahdistavia ilmoituksia sellaiset, että "ostetaan valkoinen tai musta piano". Hyvää niissä on se, että sentään ostetaan piano, vaikkei aiottaisi soittaakaan.

Ainakin pitäis sitte lukee, että: "Ostetaan valkoinen tai musta Pieno!"
Niin asia tulee ymmärretyksi.
Prophet
11.09.2017 12:12:50
NiksiPirkkaan.

Älä heitä rikkinäistä pianoa kaatopaikalle. Purkamalla pianon kätevästi osiin saat arvokkaita, rahanarvoisia jalopuulevyjä, joita voit hyötykäyttää monella tavalla. Poistamalla lakka- tai maalipinnan kätevästi nykyaikaisilla työvälineillä, saat käyttöösi puuntyöstöön erinomaisesti kelpaavaa materiaalia. Voit myös esim. työstää levyt jalopuusavustuspuruiksi tai -lastuiksi. Yksi piano on varsin riittoisa.
basisti1971
12.09.2017 09:19:33
Moi.

musamies: Olisko sellainen muutos tapahtunut, että musiikin harrastaminen merkitsee uusille polville pyrkimistä tähdeksi ja vähintään Tuubiin.

Tuubista ei ollut tuolloin toki hajuakaan, mutta ainakin tuossa 80-luvun puolivälissä kun itse aloittelin, joka ikisellä nöösillä oli unelma tähteydestä se seikka joka soittamisen palon aikaansai.

Sukurasite (ei-biologinen ;)) oli joillakuilla toki edesauttamassa, kuten myös vanhempien tarve harrastaa lastensa kautta.
Ihan kuten heillä huonompiosaisilla joita musiikki ei urheilulta pelastanutkaan.

Hot RedX: Maksoin itse aikaan tuosta pienosta muistaakseni 1200 euroa. Ostin Fasulta.

Tuohan se yleensä se kaikkein kenkkumaisin seikka on, aniharva tuossakaan vaiheessa kuvitteli että pianon kaltaisen esineen ja asian arvon- ja haluttavuudenlasku olisi kännykän ja tietokoneen luokkaa.
Mutta siihen ollaan valitettavasti menty.

Vaikka kohteliaasti olenkin kieltäytynyt mulle vuosien varrella tarjotuista pianoista vaikka kuinka olisi tehnyt mieli, en varmaankaan luopuisi jos moinen olisi tullut hankittua.

Tai lahjoittaisin paikalliseen juottolaan kuten aiemmin jo ehdotettiin, vaikka pianon ääni kantaakin yhtä vahvasti riippumatta soittajan taidoista ;).

Prophet: Purkamalla pianon kätevästi osiin saat arvokkaita, rahanarvoisia jalopuulevyjä, joita voit hyötykäyttää monella tavalla. Poistamalla lakka- tai maalipinnan kätevästi nykyaikaisilla työvälineillä, saat käyttöösi puuntyöstöön erinomaisesti kelpaavaa materiaalia.

Toki voi käydä niin hyvä tuuri että esimerkiksi mustien koskettimien julkisivupala on ebeniä tai tiheäsyistä ruusupuuta kunhan mennään sotien väliselle ajanjaksolle tai kauemmaksi, ja kaikupohjan saattaa saada pelastetuksi akustiseen kitaraan/bassoon jos saa rimoituksen siististi irti, mutta muuten on melkoisen turhaa toivoa tusinapianosta löytävänsä mitään käyttökelpoista puumateriaalia.

Ellei harrasta jotain todella pieniä intarsioita tai vastaavia.

Näistä kotimaisista on turha edes mitään käyttökelpoisia puita haikailla.

1800-luvun pianoista sekä vanhemmista ja huippuluokan 1900-luvun alkupuolen yksilöistä saattaa löytää norsunluutakin koskettimista, mutta aika usein voi jo väristäkin päätellä että "ronsulla" on ollut kärsän sijaan turpa ja päivittäin on vedelty tunteella tisseistä.

Pianon pinnat ovat poikkeuksetta millin tai puolen viilua, ja tukirakenteet jo stabiiliudenkin takia useammasta palasesta laminoitua, ja puulaadut ovat mitä sattuu.

Itse näkisin kosketinmekanismit Rhodes tms. -väkästelyissä, ja kielet McCartney-fiilistelyssä käyttökelpoisemmiksi uusiokäyttökohteiksi kuin puut.

Ja kyllä, säilöin kiipparirekvisiittaständiksi pilkkomani Otto Hepperle pianon roinat, koska mitäänhän ei pois voi heittää :D.

Prophet: Voit myös esim. työstää levyt jalopuusavustuspuruiksi tai -lastuiksi.

Luuliimaa voi ostaa ihan rautakaupastakin jos haluaa savustettuun ruokatarvikkeeseensa välttämättä tuonkaltaisen sivuaromin.
Tosin sivuaromista puhuminen on tosin ehkä harhaanjohtavaa, kyllä se sideaine on tuossa tapauksessa määräävässä roolissa.
Tai jos modernimman pianon fiilistä haikailee, polttaa suosiolla havufankkaa.

T:Samuli
teroyk
13.09.2017 00:15:15
Toisaalta täysin soittokelvoton, mutta pinnalta siisti piano voisi sopia rekvisiitaksi rumemmille syntikoille, joita naisväki ei yleensä anna kantaa olohuoneeseen. Nostettava etuluukku tehdä vain ja räkkivehkeitäkin mahtuisi monta koskettimien yläpuolelle :)
basisti1971
13.09.2017 09:14:07
Moi.

Kefiiri: Tässä oli jo ideaa :)

Kyllä.

Tuosta ketjusta löytyy muutamia keikkakuvia aiemminmainitsemastani "kiippariständistä":

https://muusikoiden.net/keskustelu/ … amp;t=223878&o=0&#p12060548

Kuten Kerpuusi tuossa ketjussa mainitsee, ajatuksena oli integroida monitorointi yms. kivaa samaan pakettiin, mutta projekti hiipui ennenkuin kerettiin ryhtyä rupeamaan.

Mulla on muutamia purkukuvia, voin laittaa Photobuckettiin jos jotakuta kiinnostaa.

Welho-77
17.09.2017 21:22:45
basisti1971: Moi.

Kyllä.

Tuosta ketjusta löytyy muutamia keikkakuvia aiemminmainitsemastani "kiippariständistä":

https://muusikoiden.net/keskustelu/ … amp;t=223878&o=0&#p12060548

Kuten tuossa ketjussa mainitsee, ajatuksena oli integroida monitorointi yms. kivaa samaan pakettiin, mutta projekti hiipui ennenkuin kerettiin ryhtyä rupeamaan.

Mulla on muutamia purkukuvia, voin laittaa Photobuckettiin jos jotakuta kiinnostaa.

Käytätkö photobucketia vielä vaikka se maksaa ihan simona?
basisti1971
19.09.2017 11:58:00
Moi.

Welho-77: Käytätkö photobucketia vielä vaikka se maksaa ihan simona?

Jep, eikä se mitään ole koskaan maksanut.

Toisaalta ilmaisversion vuosien varrella muokkautuneet ominaisuudet ovat aiheuttaneet viimeaikoina synkkiäkin ajatuksia vaihtamistarpeesta.

Ehdotuksia?

Käyttö on pelkästään viestiketjuihin kuvien linkittäminen, joten vaatimustaso on matala.
Koska ehdoton vaatimus on se etteivät linkit katkea eivätkä häviä ellei itse niin päätä, näitä mnet-faveja saa ehdotella vapaasti lyhytnäköisemmille henkilöille, mun käyttöön eivät ole sopivia.

Welho-77
19.09.2017 17:12:13
basisti1971: Moi.

Jep, eikä se mitään ole koskaan maksanut.

Toisaalta ilmaisversion vuosien varrella muokkautuneet ominaisuudet ovat aiheuttaneet viimeaikoina synkkiäkin ajatuksia vaihtamistarpeesta.

Ehdotuksia?

Käyttö on pelkästään viestiketjuihin kuvien linkittäminen, joten vaatimustaso on matala.
Koska ehdoton vaatimus on se etteivät linkit katkea eivätkä häviä ellei itse niin päätä, näitä mnet-faveja saa ehdotella vapaasti lyhytnäköisemmille henkilöille, mun käyttöön eivät ole sopivia.

Siis olen mäkin käyttänyt vuosia mutta nythän se kesällä meni, niin että foorumille ei voi linkata.
Itse myynyt paljon prätkä- ja auto-osaa eri forumeilla ja vituiks meni ne myynti-ilmot nyt sit.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)