Aihe: Resonaattorikitara, dobro
1 2 3 4 5 6 7 8
Demo Harrison
11.06.2017 21:22:42
Onko täällä tai jossain jo keskusteltu resonaattorikitaran äänitysvinkeistä?

Viisseiskaa, ribbonia ja konkkamikkejä olen koklaillut, mutta ei ole oikein vielä purkittunut silleesti... jopa iPhonekin tuntuu nappaavan saundin jotenkin oleellisemmin (ja tähän sellainen hörähdys-emoji). Juttu saattaa tietty olla omassa soittotatsissa, joka vielä kalibroitunee uuteen instrumenttiin.

Mutta nyt on kyllä muuten oikein kivaa, kun kaverit antoivat mulle synttärilahjaksi resonaattorikitaran, Saga RC2 Duolian.
Krooninen sävelkorvan tulehdus ja ajoittainen rytmitajuttomuustila
Åboensis
06.09.2017 16:44:12

Demo Harrison: Onko täällä tai jossain jo keskusteltu resonaattorikitaran äänitysvinkeistä?

Viisseiskaa, ribbonia ja konkkamikkejä olen koklaillut, mutta ei ole oikein vielä purkittunut silleesti... jopa iPhonekin tuntuu nappaavan saundin jotenkin oleellisemmin (ja tähän sellainen hörähdys-emoji). Juttu saattaa tietty olla omassa soittotatsissa, joka vielä kalibroitunee uuteen instrumenttiin.

En tiedä sitten vinkeistä, mutta tuota omaani (Dean resonator chrome) olen äänittänyt periaatteessa ihan samalla tavalla kuin akkariakin, eli apogee onen omalla sisäisellä mikillä - omaan (puuro)korvaan on tallentunut ihan kelpoisasti, ts. kyllä sen soundin välittömästi tunnistaa ;D.

Jotain pikku kokeilujakin olen tehnyt erilaisilla EQ- ja reverb -asetuksilla ja saanut ihan mielenkiintoisia tuloksia, mutta ihan sellainen perussoundi löytyi melko samoilla asetuksilla millä akustistakin olen taltioinut.
"Get some better tone and youre there - volume you dont need." - Scotty Moore Jeff Beckille
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)