Halldor 14.06.2004 16:23:09 | |
---|
Onko AKG K240M kuulokkeet sopivat nauhoituksissa käytettäviksi, nehän kun eivät ole suljetut vaan puoliavoimet. Pitäisikö nauhoituksissa käytettävien kuulokkeiden olla ehdottomasti suljetut? |
Locrian 14.06.2004 16:50:35 | |
---|
Noi ois se hyvä että ovat suljetut.Ei vuoda kumpaankaan suuntaan niin paljon.On aika ärsyttävää jos raidalla kuluu hiljaa luureista vuotanut klikki.Soittoluurieissa on yleensä matala impedanssi ja höökiä riittää silleen että klikki kuuluu vielä tulppienkin läpi.Yhet halvat ja ihan hyvät on vaikkapa AKG:n K55:set.Vastaavanlaisia kannattaa tsekkailla. I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... |
jPekka 14.06.2004 22:18:30 | |
---|
Noi ois se hyvä että ovat suljetut. K240:set on kylläkin puoliavoimet. Yhet halvat ja ihan hyvät on vaikkapa AKG:n K55:set.Vastaavanlaisia kannattaa tsekkailla. Mulla on viisvitoset äänitysluureina ja K240M tarkkailu- ja viilailuluureina. Olen viisvitosiin vielä sullonut vaahtomuovia sinne kapselin ja muovikupin väliin elementtien taka-aallon vaimentamiseksi. Laulajan (ja akustiskitaristin) monitoriluureista kannattaa muuten equttaa ylin diskantti pois, jos vuoto on ongelma. Suurin osa vuodosta on korkeita taajuuksia, joita artisti ei välttämättä edes tarvitse soittaakseen tai laulaakseen. "Minne tahansa menetkin, siellähän olet." |
Mitä mieltä olet jPekka, jos on varaa ostaa vain yhdet kuulokkeet kotistudioon, niin kannattaako ostaa K55:set vai K240M? |
jPekka 15.06.2004 10:10:34 | |
---|
Mitä mieltä olet jPekka, jos on varaa ostaa vain yhdet kuulokkeet kotistudioon, niin kannattaako ostaa K55:set vai K240M? Jos kukkaro kestää K240:set, niin suosittelen niitä. Monikäyttöisemmät. Läpikuulumista voi kuitenkin vähentää ottamalla kuuntelusta reilusti ylimpiä diskantteja pois, kun taas viisvitosien taajuusvastetta ei saa tasaisemmaksi edes itkemällä. "Minne tahansa menetkin, siellähän olet." |
Locrian 15.06.2004 10:12:48 (muokattu 15.06.2004 10:13:23) | |
---|
K240:set on kylläkin puoliavoimet. Sitähän mä,kai,yritin sanoa.Että siis ei K240:siä kun olis parempi että soittoluurit olis suljetut.No joo... Ja noi K55:set tosiaan vuotaa jonkun verran.Mä oon tosin selvittänyt ongelman tekemällä klikin bongo sampleista.Ei oo yläpäätä kauheesti mutta kuuluu. I hate eatin' vegetables...
Can't swallow the wheelchair... |
hirvoksi 15.06.2004 10:29:07 | |
---|
Varsinkin laulajat tykkää yleensä enemmän puoliavoimista kuin suljetuista. Jos pitäis valita vaan yhdet, itse ottaisin suljetut. Makuasioita ehkä tämäkin ... Lue myös tämä: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … p?c=16&t=57152&o=0&co=0 Niin joo, se on myös tärkeää miten ne sopii omaan päähän. Siis jos vaan itselleen ostaa. - Pete |