Aihe: The Beatles
1 2 3 4 5173 174 175 176 177199 200 201 202 203
Flash
03.06.2017 16:46:39

Flash: Onko tuossa boksin mono versiossa muuten mitään muuta uutta, kuin bonus raidat?

Vastaan itselleni, että ei ole. Kyseessä on levyn alkuperäinen mono-miksaus.
Live Music Is Better!
Jucciz
04.06.2017 02:47:14 (muokattu 04.06.2017 02:48:46)
Flash: mono versiossa ... bonus raidat

Ei saisi niuhottaa, mutta tähänkö on ihan oikeasti tultu yhdyssanojen osaamisessa?

Hieman otsikkoon liittyen: vedettiin eilen illalla Esakalliolla Jetsetters-Janin kanssa setti, johon ympättiin useampikin Beatlesin biisi. On ne vaan hienoja kappaleita, älyttömän hauska soittaa hyvällä ryhmällä! :)
Flash
04.06.2017 07:47:31

Yritin tuossa jälkimmäisessä tekstissä kuitenkin hiukan skarpata, mutta metsään meni varmaan sekin.
Live Music Is Better!
randombass
05.06.2017 22:59:01
Tarkoitin lähinnä äänitysten teknistä tasoa eli kuinka esim. dynamiikka on onnistuttu taltioimaan. Kaikki Beatlesin aikalaiset olivat toki soundeiltaan hyviä ja mielenkiintoisia ja osittain sen ansiosta niistä tuli klassikkoja. Mutta mielestäni esim. Motown-levyt eivät ole teknisesti Beatlesin tasolla (joka siis saavutettiin lopullisesti Rubber Soulilla) vaikka he itse niitä parempina pitivätkin.
Demo Harrison
06.06.2017 14:03:54
Tuota olen itsekin aina fundeeraanut, että Beatleseiden levyt ovat olleet aikalaisikseen äänenlaadullisestikin varsin korkealaatuisia; yleissaundi on varsin täyteläinen ja suhinaton. Neutraalina huomiona, vailla hifistelyä muistelen että Pet Soundsillakaan ei ollut niin vahvasti botnea, mutta lieneehän ne sound-on-sound-välimiksailut syöneet vähän signaalia - tuo seikka ei toki tee Pet Soundsia itselleni vähemmän rakkaaksi kuin Sgt. Pepperiä.
Krooninen sävelkorvan tulehdus ja ajoittainen rytmitajuttomuustila
Rodger
17.06.2017 03:07:36
Täytyypä taas kerran todeta, että pidän Big Daddy -yhtyeen Sgt. Pepper -cover-levystä lähes yhtä paljon kuin alkuperäisestä. He ovat saaneet "Fixing A Hole" ja "When I'm Sixty Four" -biisitkin kuulostamaan relevanteilta :)

Big Daddy - A Day In The Life
https://www.youtube.com/watch?v=LMEAg3mUtyk

https://en.wikipedia.org/wiki/Sgt._Pepper%27s_(Big_Daddy_album)
GrooverMan
17.06.2017 17:37:58
Demo Harrison: Tuota olen itsekin aina fundeeraanut, että Beatleseiden levyt ovat olleet aikalaisikseen äänenlaadullisestikin varsin korkealaatuisia; yleissaundi on varsin täyteläinen ja suhinaton. Neutraalina huomiona, vailla hifistelyä muistelen että Pet Soundsillakaan ei ollut niin vahvasti botnea, mutta lieneehän ne sound-on-sound-välimiksailut syöneet vähän signaalia - tuo seikka ei toki tee Pet Soundsia itselleni vähemmän rakkaaksi kuin Sgt. Pepperiä.

Varmaankin juuri näin. Lisäksi niissä on aika erityyppinen lähestyminen koko äänittämisprosessiin, Beatles on varsinkin sieltä Rubber Soulista eteenpäin hyvin pitkälle lähimikitettyä saundia ja kaikua on käytetty varsin maltillisesti. Pet Soundsissa on taltioitu ison studiotilan saundia erityisesti orkesterisoitinten mukana, lisäksi kaikua on lisätty runsaahkosti monin paikoin. Molemmat seikat johtavat siihen, että botnea ei ole ihan niin runsaasti ja se ei ole yhtä selkeää kuin "tiukemmassa" äänitystavassa.
If you wanna count me, count me out. - Arthur Lee
PVC
17.06.2017 20:59:19 (muokattu 17.06.2017 21:02:53)
Onkohan siinä perää että niitten biiseissä on salattuja viestejä. Jospa itse J yritti ottaa yhteyden luomakuntaansa niitten kautta? Minä olen koettanut kuunnella niitä takaperin. Mikä on mielestänne paras tapa kuunnella ne takaperin?

Entäs sitten toi teoria että Paul olis kuallu jo ennen Pepperiä? Mielestäni Paulin taiteellinen alamäki alkoi juuri noihin aikoihin. Ihminen on henkis-fyysinen kokonaisuus; entä jos tässä tapauksessa kuolema oli luonteeltaan henkis-taiteellinen? Siinä tapauksessa tyypin fyysinen olemassaolo jatkui alakierteisenä Wingsien kautta, ja edelleen syöksykierteenä Ebony and Ivory-limboon jne.

Wings-yhtyeen nimi taitaa olla Paulin salattu hätähuuto taiteellisesta sakkauksesta ja syöksykierteestä. Kunpa fanit olisivat tajunneet ajoissa!
Calliope
18.06.2017 21:14:10
PVC:

Entäs sitten toi teoria että Paul olis kuallu jo ennen Pepperiä?

Enpä tiedä. Syntymäpäivänsä on kuitenkin 18.6.1942 eli täytti 75 v. tänään.
"Music is a world within itself"
velipesonen
30.07.2017 23:00:16

PVC: Onkohan siinä perää että niitten biiseissä on salattuja viestejä. Jospa itse J yritti ottaa yhteyden luomakuntaansa niitten kautta? Minä olen koettanut kuunnella niitä takaperin. Mikä on mielestänne paras tapa kuunnella ne takaperin?

Ensin For You Blue, sitten käänteisessä järjestyksessä muut Let It Be:n kappaleet ja sitä myöten etiä päin.

Entäs sitten toi teoria että Paul olis kuallu jo ennen Pepperiä? Mielestäni Paulin taiteellinen alamäki alkoi juuri noihin aikoihin. Ihminen on henkis-fyysinen kokonaisuus; entä jos tässä tapauksessa kuolema oli luonteeltaan henkis-taiteellinen? Siinä tapauksessa tyypin fyysinen olemassaolo jatkui alakierteisenä Wingsien kautta, ja edelleen syöksykierteenä Ebony and Ivory-limboon jne.

Kyllä; tämä ei koske vain häntä vaan koko bändiä ja rockmusiikkia yleensä. Rockin alamäki alkoi vuonna 1966.

Wings-yhtyeen nimi taitaa olla Paulin salattu hätähuuto taiteellisesta sakkauksesta ja syöksykierteestä. Kunpa fanit olisivat tajunneet ajoissa!

Kyllä; fanit tosin kyllä tajusivat asian.
"I suppose it was really just a matter of being a little offhand about things."
HaloOfFlies
30.07.2017 23:47:58

Paul ja Ringo äänittivät biisin yhdessä. We're On The Road Again https://www.youtube.com/watch?v=QeM1fRcqWl8
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
PVC
05.08.2017 15:49:36
Minä olen töissäkäynnin sijasta vuosikaudet kehitellyt mullistavaa teoriaa jonka mukaan Beatlesit eivät ollenkaan olleet sitä mitä heidän kuvitellaan olleen. Ehei! Planeetat ovat asettuneet asemiinsa. Ilmastonmuutos jne. uhkaa porvarillista onnelaamme. On vihdoin aika paljastaa veretseisauttava totuus. Kunpa ihmiskunta olisi kyllin kypsä vastaanottamaan ikuiset viisauteni! Kuunnelkaa siis tarkkaan.

The Beatlesin todellinen olemus on... neljä ilmestyskirjan ratsastajaa. Minä olen pohtinut asiaa loputtomiin ja nyt on selvää että... kerroinkohan tämän jo joskus aikaisemmin. Joka tapauksessa George ratsastaa mustaa hevosta ja pitelee puntaria. Paulilla on punainen hevonen ja hän heiluttaa miekkaa. Ringolla on allaan valkoinen hevonen ja kädessään jousipyssy. Johnilla on hallava hevonen jonka nimi on Kuolema.
velipesonen
10.08.2017 09:03:06

PVC: Minä olen töissäkäynnin sijasta vuosikaudet kehitellyt mullistavaa teoriaa jonka mukaan Beatlesit eivät ollenkaan olleet sitä mitä heidän kuvitellaan olleen. Ehei! Planeetat ovat asettuneet asemiinsa. Ilmastonmuutos jne. uhkaa porvarillista onnelaamme. On vihdoin aika paljastaa veretseisauttava totuus. Kunpa ihmiskunta olisi kyllin kypsä vastaanottamaan ikuiset viisauteni! Kuunnelkaa siis tarkkaan.

The Beatlesin todellinen olemus on... neljä ilmestyskirjan ratsastajaa. Minä olen pohtinut asiaa loputtomiin ja nyt on selvää että... kerroinkohan tämän jo joskus aikaisemmin. Joka tapauksessa George ratsastaa mustaa hevosta ja pitelee puntaria. Paulilla on punainen hevonen ja hän heiluttaa miekkaa. Ringolla on allaan valkoinen hevonen ja kädessään jousipyssy. Johnilla on hallava hevonen jonka nimi on Kuolema.

Tahtoisin uskoa tähän mutta jos näin on niin mitäs virkaa Venomilla sitten enää on?
"I suppose it was really just a matter of being a little offhand about things."
PVC
10.08.2017 13:57:23
velipesonen: Tahtoisin uskoa tähän mutta jos näin on niin mitäs virkaa Venomilla sitten enää on?

Venomin nimeen sisältyy salattu viesti jonka Beatlesit keksivät. Venon on takaperin Monev eli raha.
Laama666
15.08.2017 17:20:56
tipi2112: Viimeinkin julkaisevat tuon, heti tilaukseen - mahtava levy! Tuli luukuteltua tuota paljon c kassulta skidinä.

Pistin tilaukseen tuon Live At The Hollywood Bowl CD:n. Alle 11€ kotiin kannettuna eBayn kautta Englannista.
Laama666
15.08.2017 21:46:00
No nyt on koko tämäkin ketju luettu läpi, välillä hieman pikakelaillen. Paljon oli tekstiä kertynyt laidasta laitaan. Vihaajia, kyseenalaistajia, osittain bändistä tykkääjiä, tosi faneja.

Jos joku vihaa Beatlesia ja pitää sitä yliarvostettuna, minkäpä tuolle voi?

Mutta väitteet siitä, että Miles Davis ei oikeastaan uudistunut ja että Kind of Blue ja Bitches Brew kuulostavat "samalta" jonkun Beatles-fanin korvaan vievät kyllä sekopäisyyden omiin sfääreihinsä.

Bitches Brew "hölynpölyä". Kyseessä on yhtä merkittävä teos kuin Sgt. Pepper, mutta onhan meitä moneen junaan.
Laama666
15.08.2017 22:37:58
Laama666:
Mutta väitteet siitä, että Miles Davis ei oikeastaan uudistunut ja että Kind of Blue ja Bitches Brew kuulostavat "samalta" jonkun Beatles-fanin korvaan vievät kyllä sekopäisyyden omiin sfääreihinsä.

No, ehkä sanoin turhan tylysti. Mutta väite on mielestäni sulaa hulluutta...

Ei Bitches Brew mikään helppotajuinenkaan välttämättä ole. Muistan itsekin kun sen yli 20 vuotta sitten kuulin. Elin kitarasankarien ihailuvaihetta ja kuuntelin fuusiota. Bitches Brew tuntui vain oudolta meteliltä ja kului vuosia seuraavaan kuunteluun. Ei se tainnut heti silloinkaan tauon jälkeen kolahtaa, otti varmaan aikansa.
Kärpäsruoska
15.08.2017 23:46:46 (muokattu 15.08.2017 23:47:57)
Laama666: No, ehkä sanoin turhan tylysti. Mutta väite on mielestäni sulaa hulluutta...

Ei Bitches Brew mikään helppotajuinenkaan välttämättä ole. Muistan itsekin kun sen yli 20 vuotta sitten kuulin. Elin kitarasankarien ihailuvaihetta ja kuuntelin fuusiota. Bitches Brew tuntui vain oudolta meteliltä ja kului vuosia seuraavaan kuunteluun. Ei se tainnut heti silloinkaan tauon jälkeen kolahtaa, otti varmaan aikansa.

Olennaista on varmaan se, että tämä on kuitenkin keskustelupalsta. Ihan satavarmasti minultakin löytyy viestihistoriasta ties mitä lausuntoja, joita en ikipäivänä allekirjoittaisi, jos ne tuotaisiin nyt eteen. Jos tätäkin ketjua lähtee kaluamaan tuolta vuodesta 2003 asti, niin käteen jäänee lähinnä että The Beatles on kiinnostanut koko tuon ajanjakson ja että muutama keskustelija on jopa muuttanut mieltään In My Lifen ja Cry Baby Cryn paremmuusjärjestyksestä.

Ihan se ja sama, mitä joku on sanonut Bitches Brew'stä kymmenen vuotta tai pari viikkoa sitten; tyypillisesti joku "Peter Steele on Beethovenia suurempi nero" -tyyppinen lausunto ei ole tarkoitettu kirjaimellisesti otettavaksi vaan siitä kuuluu lukea se ympäröivä keskustelu myös.
Rakastan teitä kaikkia.
Kärpäsruoska
15.08.2017 23:49:14
"Sula hulluus" on muuten juuri sitä mitä tässä kaivataan.
Rakastan teitä kaikkia.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)