Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 5144 145 146 147 148419 420 421 422 423
Muovinen
06.05.2017 22:00:58

Peavey 6505MH eli se miniversio aiheesta. Ihan vaan lisäämään tonepalettia Torpedon kanssa. Pitää varmaan kehitellä tolle ja Tiny Terrorille makkariin joku söpö teline.
TTV
06.05.2017 22:44:41
ÄrGee: TTV:n Ibanez RGA-kokoelmasta tuli poistettua RGA121-NTF joka oli aikoinaan uutena Wintersunin Teemu Mäntysaaren omistuksessa.
http://a3.l3-images.myspacecdn.com/ … 7fbe5aeb04e81e06cf9395e8eb4fc/l.jpg

Tuohon vaihdettu Duncanin JB on kyllä aivan liian treblekäs ja "alnico vitosmainen", joten se lähtee vaihtoon.

Hyvä kitara pääsi hyvään kotiin :-) Pitää nyt pärjätä noilla kolmella jäljelle jääneellä RGA121:llä.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
opel99
07.05.2017 20:08:01 (muokattu 07.05.2017 20:11:21)
eräältä mnettiläiseltä tuli hankittua marshall valvestate102r putkietuastevahvain,tää saattaa nyt olla se puuttuva lenkki tälläisen kotisoittelijan laitteistoon,kolme kanavaa,riittävästi säätöpotikkaa ja nappia ja kuulokeliitäntä niin voi taas vinguttaa häiritsemättä muuta perhettä.
kliinikanavakin ihan jees,pikkuryppy hyvä ja isoryppykanava toimii jopa heviin.
ei se ikä vaan asenne
Åboensis
07.05.2017 20:22:38

No perkkee, olen jo jonkun aikaa pärjäillyt hyvin ilman mitään purnukoita, mutta nyt törmäsin sellaiseen polkusimeen, että oksat pois. Eikä ollut edes kallis, saati sitten mikään putiikkituote!

Kyseessä on nimittäin Seymour Duncanin PickupBooster, joka tekee juuri sen, minkä spedun nimikin lupaa: antaa kitaran mikeille lisää hönkää, tarvittaessa jopa huimat 25db värittämättä soundia lainkaan. Niinpä styrkkari menee ruttuun jo pienemmällä volumella TAI jo valmiiksi rutussa olevaan soundiin tulee esim. lisää sustainia. Toimii P90 -mikkien ja Swartin kanssa aivan hel-ve-tin hyvin. Ja pelittää mainiosti kaikenlaisilla äänenpaineilla. Me likes!
"Get some better tone and youre there - volume you dont need." - Scotty Moore Jeff Beckille
sustain65
07.05.2017 22:04:28
Åboensis: No perkkee, olen jo jonkun aikaa pärjäillyt hyvin ilman mitään purnukoita, mutta nyt törmäsin sellaiseen polkusimeen, että oksat pois. Eikä ollut edes kallis, saati sitten mikään putiikkituote!

Kyseessä on nimittäin Seymour Duncanin PickupBooster, joka tekee juuri sen, minkä spedun nimikin lupaa: antaa kitaran mikeille lisää hönkää, tarvittaessa jopa huimat 25db värittämättä soundia lainkaan. Niinpä styrkkari menee ruttuun jo pienemmällä volumella TAI jo valmiiksi rutussa olevaan soundiin tulee esim. lisää sustainia. Toimii P90 -mikkien ja Swartin kanssa aivan hel-ve-tin hyvin. Ja pelittää mainiosti kaikenlaisilla äänenpaineilla. Me likes!

Täytyisiköhän ottaa kaapista hyötykäyttöön. Joskus taannoin kuvittelin tarvitsevani tuota purnukkaa, ajatuksella että stratosta saa polkasulla humpparikitaran (hurinoita ei tietysti poista). On kai sitten tullut ostettua kitaroita joiden mikeissä on riittävästi hönkää jo valmiiksi ja toisaalta myös mikkien puolituksia, jos vähempi hönkä on tarpeen.

Mutta joo, tuo purnukka tekee kyllä hyvin sen mitä sen luvataankin tekevän.
Åboensis
08.05.2017 13:51:47

sustain65: Täytyisiköhän ottaa kaapista hyötykäyttöön. Joskus taannoin kuvittelin tarvitsevani tuota purnukkaa, ajatuksella että stratosta saa polkasulla humpparikitaran (hurinoita ei tietysti poista). On kai sitten tullut ostettua kitaroita joiden mikeissä on riittävästi hönkää jo valmiiksi ja toisaalta myös mikkien puolituksia, jos vähempi hönkä on tarpeen.

Mutta joo, tuo purnukka tekee kyllä hyvin sen mitä sen luvataankin tekevän.

Itse hommasin tuon käytännössä siksi, että voin käyttää styrkkaria tarvittaessa esim. Lo -moodilla, jolloin äänenpaine on astetta Hi -moodia inhimillisempi, mutta vastaavasti särökin totuttua kesympi. Silloin PU -booster potkaisee Swartin mukavasti tutulle ruvelle ilman, että soundi olisi erilainen kuin silloin, kun vahvainta ajaa kovemmalla. Toimii yllättävän hyvin myös Lo -inputin ja varsin maltillistenkin äänenvoimakkuuksien kanssa.
"Get some better tone and youre there - volume you dont need." - Scotty Moore Jeff Beckille
sustain65
08.05.2017 17:33:06
Åboensis: Itse hommasin tuon käytännössä siksi, että voin käyttää styrkkaria tarvittaessa esim. Lo -moodilla, jolloin äänenpaine on astetta Hi -moodia inhimillisempi, mutta vastaavasti särökin totuttua kesympi. Silloin PU -booster potkaisee Swartin mukavasti tutulle ruvelle ilman, että soundi olisi erilainen kuin silloin, kun vahvainta ajaa kovemmalla. Toimii yllättävän hyvin myös Lo -inputin ja varsin maltillistenkin äänenvoimakkuuksien kanssa.

OK, mielenkiintoista. En kyllä hukkaa tuota purnukkaa, sille voi hyvinkin olla paikkansa minullakin joskus.

Sinä kehut tuota Swartia vähän väliä suoraan tai epäsuoraan, niin että Mesa-mieskin alkaa tässä jo kiinnostua millainen moinen olisi. Varmaan ainakin varsin erilainen tapaus kuin nuo monikanavaiset järkäleet sadalla vipusella :)
Savu
08.05.2017 23:24:25
ÄrGee: TTV:n Ibanez RGA-kokoelmasta tuli poistettua RGA121-NTF joka oli aikoinaan uutena Wintersunin Teemu Mäntysaaren omistuksessa.
http://a3.l3-images.myspacecdn.com/ … 7fbe5aeb04e81e06cf9395e8eb4fc/l.jpg

Tuohon vaihdettu Duncanin JB on kyllä aivan liian treblekäs ja "alnico vitosmainen", joten se lähtee vaihtoon.

Loistavan kitaran nappasit!
Torilla tavataan!
Åboensis
09.05.2017 07:20:04 (muokattu 09.05.2017 07:24:09)

sustain65: Sinä kehut tuota Swartia vähän väliä suoraan tai epäsuoraan, niin että Mesa-mieskin alkaa tässä jo kiinnostua millainen moinen olisi. Varmaan ainakin varsin erilainen tapaus kuin nuo monikanavaiset järkäleet sadalla vipusella :)

Ai saagura, paistaako se noin selvästi läpi ;D? No onhan se toki sen väärtikin XD. Siinä olet tietenkin aivan oikeassa, että kyseessä on tavallaan hyvin erilainen peli kuin useimmat Mesat (minulla on ollut moinenkin, tosin yksinkertaisemmasta päästä), mutta en millään muotoa halua väittää Swartia sinänsä tai lähtökohtaisesti paremmaksi. Minulle se sattuu toimimaan erinomaisen hyvin ja suosittelen ehdottomasti kokeilemaan, mikäli sopivasti kohdille osuu. Tuota meikäläisenkin vahvainta pääsee testimään, jos näille nurkille sattuu ja kiinnostusta löytyy, sen kun ottaa yhteyttä ;D.

EDIT: Sinänsähän sillä laitteistolla itsellään ei ole väliä vaan sillä, mitä sillä tekee. Otetaan nyt esimerkiksi vaikkapa Walter Trout, jonka soundista tykkään kovasti. Hänhän käyttää nimenomaan Mesaa, ja käsittääkseni vieläpä melko uutta, monikanavaista sadan vipusen järkälemallia eikä mitään vintage -kotkotuksia... ;D
mitja
09.05.2017 17:42:12
Prescription Electronics Experience fuzz ja saman firman Vibe Unit löytyi Italiasta halvalla!
Hienoja vehkeitä molemmat. Varsinkin Experience fuzzin Octave ja Swell toiminnot on aika uniikkeja ja hienosti toteutettuja.
sustain65
09.05.2017 17:48:45
Åboensis: Ai saagura, paistaako se noin selvästi läpi ;D? No onhan se toki sen väärtikin XD. Siinä olet tietenkin aivan oikeassa, että kyseessä on tavallaan hyvin erilainen peli kuin useimmat Mesat (minulla on ollut moinenkin, tosin yksinkertaisemmasta päästä), mutta en millään muotoa halua väittää Swartia sinänsä tai lähtökohtaisesti paremmaksi. Minulle se sattuu toimimaan erinomaisen hyvin ja suosittelen ehdottomasti kokeilemaan, mikäli sopivasti kohdille osuu. Tuota meikäläisenkin vahvainta pääsee testimään, jos näille nurkille sattuu ja kiinnostusta löytyy, sen kun ottaa yhteyttä ;D.

EDIT: Sinänsähän sillä laitteistolla itsellään ei ole väliä vaan sillä, mitä sillä tekee. Otetaan nyt esimerkiksi vaikkapa Walter Trout, jonka soundista tykkään kovasti. Hänhän käyttää nimenomaan Mesaa, ja käsittääkseni vieläpä melko uutta, monikanavaista sadan vipusen järkälemallia eikä mitään vintage -kotkotuksia... ;D

Joo, olisihan tuollainen kiva testiä joskus.

Täytyypä kuunnella mitä tuo Trout soittelee, + vinkistä. ( Aika huonosti tiedän kitaristeja vielä, sori jos hänet pitäisi kaikkien tietää. )
Åboensis
09.05.2017 19:57:00

mitja: Prescription Electronics Experience fuzz ja saman firman Vibe Unit löytyi Italiasta halvalla!
Hienoja vehkeitä molemmat. Varsinkin Experience fuzzin Octave ja Swell toiminnot on aika uniikkeja ja hienosti toteutettuja.

Prescription Electronics teki mainioita polkusimia, itsellä oli melko pitkään aktiivikäytössä saman puljun Yardbox -fuzz, josta irtosi (nimensä mukaisesti, duh) hyvin uskottavat 60's Jeff Beck/ Jimmy Page Yardbirds -pörinät. Nykyään melko hankalasti saatavilla vain. Omani ostin niinikään saapasmaasta, muuten ;D.
mitja
09.05.2017 22:03:57
Åboensis: Prescription Electronics teki mainioita polkusimia, itsellä oli melko pitkään aktiivikäytössä saman puljun Yardbox -fuzz, josta irtosi (nimensä mukaisesti, duh) hyvin uskottavat 60's Jeff Beck/ Jimmy Page Yardbirds -pörinät. Nykyään melko hankalasti saatavilla vain. Omani ostin niinikään saapasmaasta, muuten ;D.

Jep, kovaa kamaa!
Mitähän firmalle kävi?
Iskariot
15.05.2017 10:18:19
Lisää vanhan liiton rautaa kotiutui, eli Control 2 -steppilauta DigiTechin GSP1101:stä ohjaamaan. On suhteellisen järeän oloinen kapistus.
No niin... No ei!
Aurora Borealis
15.05.2017 23:48:57

Schecterin osista Kitarapajalla kasattu stratocaster, tästä ei strato enää paljoa parane. Painaa julmetusti, mutta on myös sitä sustainia ja mikit on todella maukkaan kuuloiset.

https://www.dropbox.com/s/66tkw3teau7p5sz/DSC_0039.JPG?dl=0
Angst-maailmassa elävä cyberpunikki, abstraktin kapitalistin vastustaja.
hallu
16.05.2017 00:19:34
Aurora Borealis: Schecterin osista Kitarapajalla kasattu stratocaster, tästä ei strato enää paljoa parane. Painaa julmetusti, mutta on myös sitä sustainia ja mikit on todella maukkaan kuuloiset.

https://www.dropbox.com/s/66tkw3teau7p5sz/DSC_0039.JPG?dl=0

Hyvät tuppaa painamaan ;-)
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Jucciz
16.05.2017 03:13:44
hallu: Hyvät tuppaa painamaan ;-)

Kyllä, nimittäin vähän.

Yksikään painava kitara ei ole tähän mennessä osoittautunut soundin tai minkään muunkaan suhteen himottavammaksi kuin kevyemmät sisarensa. Ihan järjestään ovat lähteneet painavat kitarat mulla kiertoon - tai no, en kyllä vuosikausiin ole sellaisia suostunut enää ostamaankaan, em. syistä.
iec
16.05.2017 09:22:22 (muokattu 16.05.2017 09:26:42)

Jucciz: Kyllä, nimittäin vähän.

Yksikään painava kitara ei ole tähän mennessä osoittautunut soundin tai minkään muunkaan suhteen himottavammaksi kuin kevyemmät sisarensa. Ihan järjestään ovat lähteneet painavat kitarat mulla kiertoon - tai no, en kyllä vuosikausiin ole sellaisia suostunut enää ostamaankaan, em. syistä.

Tässä asiassa olen henkilökohtaisesti samoilla linjoilla Juccizen kanssa. Ei ole itseisarvo, että kitaran pitää painaa paljon. Mutta eihän se toki ole keneltäkään pois jos joku pitää painavista kitaroista tai pitää niiden sustainia tai muuta ääneen liittyvää ominaisuutta parempana kuin kevyempien kitaroiden. Kitaran paino ei vain suoraan korreloi sustainiin tai äänenlaatuun. Niihin vaikuttaa moni asia. Suosittelen kokeilemaan itse ja muodostamaan mielipide vasta omien kokemusten perusteella.

Joskus ottaa pattiin kun mennään täysin perimätiedon varassa, eikä kyseenalaisteta asioita henkilökohtaisella tasolla. Tämä kitaran paino -myytti on yksi niistä. On olemassa sekä hyvin soivia kevyitä, että painavia kitaroita. On olemassa myös huonosti soivia kevyitä ja huonosti soivia painavia kitaroita.

Sen olen kyllä todennut omista kitaroista, että tuo kaikkein kevein kitara (mitä olen koskaan omistanut ja painaa 2,45kg) on joskus hieman hankala soittaa kun se heiluu pikattaessa nopealla tempolla.

Mielipiteeni on, että kitaran painon pitää olla soittajan mielestä sopiva - olivatpa syyt mitä tahansa ;)

EDIT: Niin ja komea kitara oli Aurora boraliksella kuvassa. Onnea uuden kitaran johdosta. Ei ollut tarkoitus dissata kitaraa sen painon takia. Halusin vain tuoda esiin sen pointin, että pelkkä paino ei tuo sitä hyvää soundia ja sustainia. Sulla on kitarassa kaikki muutkin asiat silloin kohdallaan, kun soi hyvin ja tuntuu mukavalta soittaa :)
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Aurora Borealis
16.05.2017 15:20:03 (muokattu 16.05.2017 15:21:18)

iec: Tässä asiassa olen henkilökohtaisesti samoilla linjoilla Juccizen kanssa. Ei ole itseisarvo, että kitaran pitää painaa paljon. Mutta eihän se toki ole keneltäkään pois jos joku pitää painavista kitaroista tai pitää niiden sustainia tai muuta ääneen liittyvää ominaisuutta parempana kuin kevyempien kitaroiden. Kitaran paino ei vain suoraan korreloi sustainiin tai äänenlaatuun. Niihin vaikuttaa moni asia. Suosittelen kokeilemaan itse ja muodostamaan mielipide vasta omien kokemusten perusteella.

Joskus ottaa pattiin kun mennään täysin perimätiedon varassa, eikä kyseenalaisteta asioita henkilökohtaisella tasolla. Tämä kitaran paino -myytti on yksi niistä. On olemassa sekä hyvin soivia kevyitä, että painavia kitaroita. On olemassa myös huonosti soivia kevyitä ja huonosti soivia painavia kitaroita.

Sen olen kyllä todennut omista kitaroista, että tuo kaikkein kevein kitara (mitä olen koskaan omistanut ja painaa 2,45kg) on joskus hieman hankala soittaa kun se heiluu pikattaessa nopealla tempolla.

Mielipiteeni on, että kitaran painon pitää olla soittajan mielestä sopiva - olivatpa syyt mitä tahansa ;)

EDIT: Niin ja komea kitara oli Aurora boraliksella kuvassa. Onnea uuden kitaran johdosta. Ei ollut tarkoitus dissata kitaraa sen painon takia. Halusin vain tuoda esiin sen pointin, että pelkkä paino ei tuo sitä hyvää soundia ja sustainia. Sulla on kitarassa kaikki muutkin asiat silloin kohdallaan, kun soi hyvin ja tuntuu mukavalta soittaa :)

En tätä negatiivisena kommenttina ottanutkaan. Muistin heti viestini kirjoitettuani, että täällä mielipiteet kitaran painosta ovat hyvin polarisoituneita, ja oikeastaan tarkoituksenani ei ollut esittää että painava kitara = hyvä sustain, vaan että tässä yksilössä sustainia löytyy stratocasteriksi miellyttävän paljon, minkä ansiosta paino ei haittaa itseäni laisinkaan. Olen soittanut melko paljon Ibanezin hyvinkin kevyillä stratocaster -johdannaisilla, joissa sustain on myös ollut äärimmäisen hyvä.

Myös tavanomaisista poikkeavat puuvalinnat kaulaan ja bodyyn (pao ferro ja imbuya) ovat luultavasti enemmänkin kosmeettinen seikka, mutta pidän niistä paljon enemmän kuin perinteisestä saarni - mahonki - ruusupuu - vaahtera -osastosta. Varsinkin kun ylimääräistä pintakäsittelyä ei ole tässä tapauksessa.
Angst-maailmassa elävä cyberpunikki, abstraktin kapitalistin vastustaja.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)