Aihe: Laulunäytteitänne tähän
1 2 3 4 577 78 79 80 81 82 83 84 85 86
RainingRedPaint
05.03.2017 16:47:47
Kiitoksia molemmille eri näkemyksistä. Olen samaa mieltä siinä että on nuo vähän kesyjä. VIelä on harjoiteltavaa tommosten "rokimpien" laulujen kanssa.
"Be Vigilant"
soihtu55
05.03.2017 17:47:35
RainingRedPaint: Kiitoksia molemmille eri näkemyksistä. Olen samaa mieltä siinä että on nuo vähän kesyjä. VIelä on harjoiteltavaa tommosten "rokimpien" laulujen kanssa.

Sävellätkö, luulen jos niin, parhaiten löydät oman äänesi, koska sinussa on paljon potentiaalia.
Linnun kurkkuun unohtui jäätynyt marja- näin oletin kun se ei laulanut. -MR-
RainingRedPaint
05.03.2017 18:09:50
soihtu55: Sävellätkö, luulen jos niin, parhaiten löydät oman äänesi, koska sinussa on paljon potentiaalia.

Halua ja kiinnostusta on kyllä. VIelä en ole saanut omaa materiaalia tehtyä valitettavasti. Kiitoksia paljon vielä : )
"Be Vigilant"
soihtu55
05.03.2017 18:48:00
RainingRedPaint: Halua ja kiinnostusta on kyllä. VIelä en ole saanut omaa materiaalia tehtyä valitettavasti. Kiitoksia paljon vielä : )

No kiinnostus vain teoiksi.....musiikiksi
kansimies
14.03.2017 01:10:17 (muokattu 14.03.2017 01:10:42)
Vuosien tauon jälkeen on tullut aika elvyttää tätäkin harrastusta. Jos sitä lähenevien kolmekymppisten kunniaksi yrittäisi oppia laulamaan...

Uskaltaisikohan joku kirjoittaa kritiikkiä ja kehityskohteita tämän pohjalta:
Vähän herkempää, eli Mikko Joensuun Closer My God.
https://www.youtube.com/watch?v=-rwFavRzzpk

Omia tiedostettuja ongelmia ovat ainakin kuoropoikamainen ote lauluun, lähes väen vängällä esiin pyrkivä ärsyttävä klasari-/iskelmävibraatto ja mitähän vielä. Näistä olen aktiivisesti pyrkinyt eroon.
kansimies
15.03.2017 21:48:43
Kipponi: Musiikkityyli Gospel ? Tämän tyylistä aika vähän kuullut, mutta voihan tästä nyt jotain sanoa: I Raised my arms kohdassa soi a-vokaali arms kohdassa hienosti, onko tuo nyt sitten sitä vibraa josta et itse tykkää ? Mulle ihan ok kohta.
Sekin on hyvää, että dynamiikassa on vaihtelua on hiljaisempia kohtia ja ääni häipyy parissa kohdassa hienosti.

Olikos tuo sävellaji Cm vähän liian matala ? Matalat äänet tahtoo mennä vähän muminaksi.
Minkälaista vibraa olet hakemassa laajempaa,nopeampaa, hitaampaa ?

Kännykkä pois kädestä, kun lauletaan ;)

Kiitos palautteesta!

Itse asiassa Joensuun kohta trilogiaksi täydentyvä levysarja kertoo uskon menettämisestä, eli onko tämä nyt sitten antigospelia? :D

Eipä tuo nyt äänialalle hirveän matalaa vielä ole, sellainen matalanpuoleinen baritoni täältä löytyy. Taisi olla vähän yli vedettyä tulkintahommelia vetää niin hiljaisesti muutamat matalammat kohdat. Ja en sinänsä erilaista vibraattoa ole hakemassa vaan enemmänkin enemmän suoraa laulua, joskus huomaamattaan vetää jatkuvalla vibralla kaiken, mistä en tyylillisesti pidä. Tässä onnistuin hillitsemään ihan hyvin...

Tuossa on kyllä pointsia, että "herkän saundin" tavoittelu jäi tässä vaiheittain vaikuttamaan pidättäytyneeltä, tuossa pitäisi jotenkin päästä sellaiseen tasapainoon ja selkeyteen hiljaakin laulettaessa. Yleensä kun sitä päästelee tuutin täydeltä niin tuossa on harjoittelemisen varaa.

Ja se kännykkä oli pakko olla kun biisi on itsellekin sen verran outo, että jotain "lyriikkaturvaa" piti olla henkisenä tukena :D
ruffrider
22.03.2017 08:02:48 (muokattu 22.03.2017 11:49:32)
bändini demoja. kuunnelkaa, palaute ois kiva.

https://m.youtube.com/channel/UCODyk3zixZkjQ4EEEw19G0g
soihtu55
26.03.2017 11:33:52
kansimies: Vuosien tauon jälkeen on tullut aika elvyttää tätäkin harrastusta. Jos sitä lähenevien kolmekymppisten kunniaksi yrittäisi oppia laulamaan...

Uskaltaisikohan joku kirjoittaa kritiikkiä ja kehityskohteita tämän pohjalta:
Vähän herkempää, eli Mikko Joensuun Closer My God.
https://www.youtube.com/watch?v=-rwFavRzzpk

Omia tiedostettuja ongelmia ovat ainakin kuoropoikamainen ote lauluun, lähes väen vängällä esiin pyrkivä ärsyttävä klasari-/iskelmävibraatto ja mitähän vielä. Näistä olen aktiivisesti pyrkinyt eroon.

Miellyttävä ääni, ehkä välillä laulanta tasa-paksua, ihan siksikin sanon, koska
kuulostaa, että äänessä on potentiaalia paljon. Kännykkä kädessä todella häiritsee, tulee semmoinen olo, että olisi tulossa jokin urheilusuoritus.
Mutta usein kuuntelen kappaleet, en niinkään katso. No toisaalta, ihmisen mieli on utelias, ja jos on video tehty, niin ainakin alku tulee katsottua.
Rauhallinen kaunis kappale.
Kimmo72
08.04.2017 01:05:21 (muokattu 08.04.2017 01:07:40)
Tämä on ihan laulunäyte, kuten ketjun sanoo. Mitään ei ole säädety sen enempää. Päätin vain laulaa kerrostalo-olosuhteissa legendaarisen Hallelujah:in. Muutenkaan mulla ei ole mitään laulukamoja vaan vetelin Shure SM 57:aan Yamaha THR10x:n kautta. Eli ei mitään hifiä. Mutta En tosiaan ole laulanut noin 20 vuoteen, poislukien suihkulaulut ym. :P Taustana käytin juutuubista löytyvää matskua.
Sanoisa amenee sekaisin välillä ja ääntämiseen ei kannata kiinnittää huomiota. Tämä siis todella novice -luokkaa. Mutta näin muitenkin.
Olin myös vahvasti oluen vaikutuksen alaisena.
https://youtu.be/RvObsF8qhZQ

E: typoja mut en jaksa korjata. :P
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
kansimies
08.04.2017 13:46:35 (muokattu 08.04.2017 13:55:09)
Kimmo72: Tämä on ihan laulunäyte, kuten ketjun sanoo. Mitään ei ole säädety sen enempää. Päätin vain laulaa kerrostalo-olosuhteissa legendaarisen Hallelujah:in.

Osut nuotteihin ihan hyvin, mutta vähän pakotetun kuuloista tuo kauttaaltaan on. Sanoisin, että aika paljon parantuisi jos hakisi hieman matalammasta sävellajista sellaista helppoa äänentuottoa oikein hengittämällä ja pinnistämättä.

Toinen väistämätön huomio kohdistuu ääntämiseen, jossa perussuomalainen tankero vähän (tai vähän enemmänkin) vaivaa. Tässä auttaisi jos alkuperäistä versiota kuuntelisi "sillä korvalla" ja pyrkisi kopioimaan ääntämisasun omaan suoritukseen.

Harjoittelulla sanoisin, että äänimateriaali sinänsä olisi ihan potentiaalinen kehitettäväksi eteenpäin, luontaista musikaalisuutta kuitenkin löytyy. Pysyt hyvin rytmissä ja ääni on rock-uskottavan korkea.
Kimmo72
08.04.2017 14:31:07 (muokattu 08.04.2017 14:33:11)
kansimies: Osut nuotteihin ihan hyvin, mutta vähän pakotetun kuuloista tuo kauttaaltaan on. Sanoisin, että aika paljon parantuisi jos hakisi hieman matalammasta sävellajista sellaista helppoa äänentuottoa oikein hengittämällä ja pinnistämättä.

Toinen väistämätön huomio kohdistuu ääntämiseen, jossa perussuomalainen tankero vähän (tai vähän enemmänkin) vaivaa. Tässä auttaisi jos alkuperäistä versiota kuuntelisi "sillä korvalla" ja pyrkisi kopioimaan ääntämisasun omaan suoritukseen.

Harjoittelulla sanoisin, että äänimateriaali sinänsä olisi ihan potentiaalinen kehitettäväksi eteenpäin, luontaista musikaalisuutta kuitenkin löytyy. Pysyt hyvin rytmissä ja ääni on rock-uskottavan korkea.

Kiitoksia palautteesta. Se tosiaan on vähän pakotetun kuuloista koska, kuten mainittua, ei tässä kerrostalossa pääse/kehtaa/viitsi huutaa jotta saisi äänen kunnolla auki. Enkä muutenkaan ole treenannut laulamista ikinä.
Ja joo, ääntäminen on vähän kehnoa. En itseasiassa ole juurikaan kuunnellut alkuperäistä versiota vaan vedin ihan fiiliksen mukaan.
Mutta allekirjoitan kaiken kirjoittamasi. Tämä nyt oli vaan tällainen kokeiluluontoinen juttu.
Kiitän.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
soihtu55
09.04.2017 09:39:59
Kimmo72: Tämä on ihan laulunäyte, kuten ketjun sanoo. Mitään ei ole säädety sen enempää. Päätin vain laulaa kerrostalo-olosuhteissa legendaarisen Hallelujah:in. Muutenkaan mulla ei ole mitään laulukamoja vaan vetelin Shure SM 57:aan Yamaha THR10x:n kautta. Eli ei mitään hifiä. Mutta En tosiaan ole laulanut noin 20 vuoteen, poislukien suihkulaulut ym. :P Taustana käytin juutuubista löytyvää matskua.
Sanoisa amenee sekaisin välillä ja ääntämiseen ei kannata kiinnittää huomiota. Tämä siis todella novice -luokkaa. Mutta näin muitenkin.
Olin myös vahvasti oluen vaikutuksen alaisena.

Kyllä lauluasi kuuntelee, kun on noin hyvä materiaali äänessäsi, kannattaa ehdottomasti hioa vielä lisää.
Laulamaan oppii laulamalla ja eri vinkkejä kuuntelemalla.
Edelleen kuten aiemmin olen kommentoinut täällä,
miksi väkisin väkelletään englanniksi, vois jopa suomeksi kuulostaa luonnollisemmalta ja äänikin tulisi ehkä paremmin esiin.
Olisi myös hyvä kuulla täällä a cappella-laulua. Paikka paikoin kuului äänessäsi vibratoa, vai?

Mutta miksi tähän kaljaa tarvittiin ja sinun kannattaa laulaa ehdottomasti myös suihkun ulkopuolellakin.

Sinänsä en pidä erityisesti kappaleesta, vaikka onkin suosittu.
Kimmo72
09.04.2017 10:40:18
soihtu55: Kyllä lauluasi kuuntelee, kun on noin hyvä materiaali äänessäsi, kannattaa ehdottomasti hioa vielä lisää.
Laulamaan oppii laulamalla ja eri vinkkejä kuuntelemalla.
Edelleen kuten aiemmin olen kommentoinut täällä,
miksi väkisin väkelletään englanniksi, vois jopa suomeksi kuulostaa luonnollisemmalta ja äänikin tulisi ehkä paremmin esiin.
Olisi myös hyvä kuulla täällä a cappella-laulua. Paikka paikoin kuului äänessäsi vibratoa, vai?

Mutta miksi tähän kaljaa tarvittiin ja sinun kannattaa laulaa ehdottomasti myös suihkun ulkopuolellakin.

Sinänsä en pidä erityisesti kappaleesta, vaikka onkin suosittu.

Kiitos palautteesta. Tarkoituksena ei ole ryhtyä laulajaksi. Tämä vaan oli tällainen päähänpisto perjantain saunaolusten jälkeen, nähtyäni videon jossa tyttö laulaa kaivoon.
https://www.youtube.com/watch?v=WqaV516W8MQ
Ei mulla ole mitään kunnon laitteita laulun äänittämiseen kuten mainittu. Tuo SM57 mikkikin piti olla lähes suussa kiinni että se jotain tallensi.
Mutta on toki hyvä saada rakentavaa palautetta, kiitos siitä.
soihtu55
09.04.2017 11:44:08
Kimmo72: Kiitos palautteesta. Tarkoituksena ei ole ryhtyä laulajaksi. Tämä vaan oli tällainen päähänpisto perjantain saunaolusten jälkeen, nähtyäni videon jossa tyttö laulaa kaivoon.
https://www.youtube.com/watch?v=WqaV516W8MQ
Ei mulla ole mitään kunnon laitteita laulun äänittämiseen kuten mainittu. Tuo SM57 mikkikin piti olla lähes suussa kiinni että se jotain tallensi.
Mutta on toki hyvä saada rakentavaa palautetta, kiitos siitä.

jahas, ja miksi et laulaisi?

en valitettavasti ymmärrä mitään tekniistä laitteista ja äänittämisestä, mutta musiikkia kuuntelemalla ja seuraamalla täällä keskusteluja oppii koko ajan lisää musiikin teosta, laulamisesta ym.

Oikeastaan heitänkin tähän kysymyksen?

Jos lukisin joitakin runosarjojani yuo tubeen. Mitä välineistöä ja ohjelmia ym. siihen tarvitaan?
Khassera
09.04.2017 15:24:18
soihtu55: Jos lukisin joitakin runosarjojani yuo tubeen. Mitä välineistöä ja ohjelmia ym. siihen tarvitaan?

Esim videokamera tai älypuhelin, tapa siirtää se matsku tietokoneelle ja upata youtubeen.

Jos haluat siitä hienon ni sit taivas on vaan rajana. Äänikortti + konkkamikki + ohjelmisto ois aloituspakkaus.. Mutta oon itsekin ihan käsi tekniikan kanssa niin ehkä joku muu osaa vastata. :)
Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mitä sattuu mihin sattuu tietämättä mistään mitään.
soihtu55
09.04.2017 15:29:58 (muokattu 09.04.2017 15:30:19)
Khassera: Esim videokamera tai älypuhelin, tapa siirtää se matsku tietokoneelle ja upata youtubeen.

Jos haluat siitä hienon ni sit taivas on vaan rajana. Äänikortti + konkkamikki + ohjelmisto ois aloituspakkaus.. Mutta oon itsekin ihan käsi tekniikan kanssa niin ehkä joku muu osaa vastata. :)

kiitos infosta, mitään videota ei tule, mutta ehkä jokin kuva ja runonlukijan ääni...
Hanuriin
12.04.2017 10:03:10
https://youtu.be/jYKW8L6ZuC0

Nykäisin vokaalit narulle aamulla heti herättyäni kun hain semmoista vähän rujompaa soundia. Säkeistöissä toimii musta aika hyvin, kertosäkeiden korkeammissa kohdissa vähän joutuu rimpuilemaan mutta kerranhan sitä vaan eletään; toisaalta vielä korkeammat stemmat ja kuorot putosivat aika helposti, koska ne saattoi vetää vähän eri tatsilla.

Kysyttävää? Kommentoitavaa? Kehitysideoita?
Hanuriin
12.04.2017 10:16:28
Khassera: Esim videokamera tai älypuhelin, tapa siirtää se matsku tietokoneelle ja upata youtubeen.

Kyllä vähemmälläkin pärjää. Mä päädyin jättämään yhteen kappaleeseeni macbookin sisäisillä mikeillä äänitetyt vokaalit. Kaiken lisäksi lauloin voksut iisisti himmaillen lattialla läppärin ääressä mahallani maaten, koska taloudessani asuvat pienet ihmiset nukkuivat viereisessä huoneessa. Tommonen siitä sitten tuli:

http://www.mikseri.net/artists/finningtelligens/hevonen/523194/

Mutta totuuden nimessä tulkoon mainituksi, että yleensä äänitän Zoom H4n:n integroiduilla mikeillä. Ja esim. Zoom H1 satasen pintaan on vielä iisimpi aloituspakkaus, siinä on vastaavat laadukkaat mikit ja toimii interfacena/äänikorttina ja myöskin stand-alone-äänittimenä.
Khassera
12.04.2017 12:07:24
Hanuriin: Kyllä vähemmälläkin pärjää. Mä päädyin jättämään yhteen kappaleeseeni macbookin sisäisillä mikeillä äänitetyt vokaalit. Kaiken lisäksi lauloin voksut iisisti himmaillen lattialla läppärin ääressä mahallani maaten, koska taloudessani asuvat pienet ihmiset nukkuivat viereisessä huoneessa. Tommonen siitä sitten tuli:

http://www.mikseri.net/artists/finningtelligens/hevonen/523194/

Mutta totuuden nimessä tulkoon mainituksi, että yleensä äänitän Zoom H4n:n integroiduilla mikeillä. Ja esim. Zoom H1 satasen pintaan on vielä iisimpi aloituspakkaus, siinä on vastaavat laadukkaat mikit ja toimii interfacena/äänikorttina ja myöskin stand-alone-äänittimenä.

Noh, sulla on macbook. :) Jos on macbook niin ei tarvi käytännössä mitään. Jos ei, tarvii vähän enemmän.
Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mitä sattuu mihin sattuu tietämättä mistään mitään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)