Aihe: Wintersun
1 2 3 4 5134 135 136 137 138281 282 283 284 285
Stoalainen
13.03.2017 02:11:24 (muokattu 13.03.2017 02:13:44)
jusbb: Mikä sun pointti oli?

Selkeästi meni huti. Ei nyt ollu kyse pelkästään tavotesummasta. Katoppa uudestaan linkkaamani kampanjaa. Minä en nää mitään yhteyttä näppäimistön ja studiorakennuksen välillä, mut studion ja hotelliravintolan välillä vähän enemmän - molemmat kun ovat kiinteistöjä, toisena mainittu hieman isommassa mittakaavassa - ja sitten suhteuttaa tuohon rahotustarpeeseen.

Aukesko?
Groove ratkaisee
Ochmo
13.03.2017 06:44:19
kazaa: Selkeästi meni huti. Ei nyt ollu kyse pelkästään tavotesummasta. Katoppa uudestaan linkkaamani kampanjaa. Minä en nää mitään yhteyttä näppäimistön ja studiorakennuksen välillä, mut studion ja hotelliravintolan välillä vähän enemmän - molemmat kun ovat kiinteistöjä, toisena mainittu hieman isommassa mittakaavassa - ja sitten suhteuttaa tuohon rahotustarpeeseen.

Aukesko?

Tämä on silleen huono vertaus mielestäni, koska Brewdog pystyy asiakkailleen myymään Punk IPA:n moneen kertaan, joillekin jopa monta kertaa viikossa, mutta Jari ei mulle saa myytyä toiseen kertaan levyjään (ei edes remixejä). Eivät rinnastu nämä hyödykkeet kovin hyvin. Brewdogilla tästä syystä lienee alkupääomaa ihan eri tavalla. Toki Wintersun voisi keikkailla enemmän, mutta tarvitsisi julkaista uutta materiaalia, jotta jengi jaksaisi kiinnostua ja raahautua keikoille. Ja näin päästiin taas alkuun. On se melkoinen noidankehä.

Mielelläni osallistuisin tuohon Wintersunin joukkorahoitukseen, mutta nuo perkit joita he tarjoavat eivät vaan tuo minulle mitään lisäarvoa. Joku t-paita mukaan niin tilanne olisi eri.
Xingu
13.03.2017 12:22:22
Ochmo: Mielelläni osallistuisin tuohon Wintersunin joukkorahoitukseen, mutta nuo perkit joita he tarjoavat eivät vaan tuo minulle mitään lisäarvoa. Joku t-paita mukaan niin tilanne olisi eri.

Sehän tuossa onkin, kun tarjolla ei ole muuta kun tiedostoja. Totta kai, koska se on kannattavin vaihtoehto, ykkösiä ja nollia voi monistaa ilmaiseksi niin paljon kun haluaa. Itse lämpenisin kuitenkin huomattavasti enemmän sellaiselle joukkorahoitukselle, jossa on jotain konkreettista ja eksklusiivista kamaa perkkeinä. Mieleen hyvänä esimerkkinä tulee D. Townsendin taannoinen Casualties of Cool -crowdfunding, jossa oli CD-levyjen ja paitojen lisäksi tarjolla myös ainutlaatuisempia juttuja kuten pelkästään perkkinä saatava tupla-LP-painos, yksityisiä Skype-tunteja ja signeerattu custom-kitara. Se homma taisi mennäkin 500% yli tavoitteen.

Jos Wintersunilla olisi nyt tuolla tarjolla fyysisiä kopioita, rätei ja lumpui tai ihan mitä vaan mielenkiintoista konkreettista exclusive-kamaa, niin voisin edes harkita osallistuvani. Nyt taidan odottaa että Nuke saa CD:n ulos kesällä (ja saa samalla reissulla Äxästä vaikka Wintersun-paidankin mukaan).
Rumpalit on aivan hirveitä hinaajia. -Moderaattori
MrRomeo
13.03.2017 12:38:41
kazaa: Selkeästi meni huti. Ei nyt ollu kyse pelkästään tavotesummasta. Katoppa uudestaan linkkaamani kampanjaa. Minä en nää mitään yhteyttä näppäimistön ja studiorakennuksen välillä, mut studion ja hotelliravintolan välillä vähän enemmän - molemmat kun ovat kiinteistöjä, toisena mainittu hieman isommassa mittakaavassa - ja sitten suhteuttaa tuohon rahotustarpeeseen.

Aukesko?

Luuletko siis ihan oikeasti että tuo 75000 dollaria on se summa millä hotelli ja kylpylä saadaan jo rakennettua? Brewdog on firma joka tahkoaa kymmenien miljoonien liikevaihtoa ja miljoonien liikevoittoa vuodessa, tuo niiden joukkorahoitus on pelkästään markkinointikampanja eikä todellakaan ole mitenkään rinnastettavissa Wintersunin keissiin. Hotelli rakennetaan joka tapauksessa, jos joku tuohon haluaa osallistua niin mikäs siinä toki.
Miksi mitään? Miksei ennemminkin ei mitään?
jusbb
13.03.2017 12:53:06

MrRomeo: Luuletko siis ihan oikeasti että tuo 75000 dollaria on se summa millä hotelli ja kylpylä saadaan jo rakennettua? Brewdog on firma joka tahkoaa kymmenien miljoonien liikevaihtoa ja miljoonien liikevoittoa vuodessa, tuo niiden joukkorahoitus on pelkästään markkinointikampanja eikä todellakaan ole mitenkään rinnastettavissa Wintersunin keissiin. Hotelli rakennetaan joka tapauksessa, jos joku tuohon haluaa osallistua niin mikäs siinä toki.

Aika lailla tämä. Kazaalta voisi kysyä että aukesko?
Stoalainen
13.03.2017 14:38:24 (muokattu 13.03.2017 14:57:21)
Myönnetään, iski halu sohia muurahaispesää ja hakea kärjistettyjä esimerkkejä.

Tarkoituksena oli silti kyseenalaistaa hankkeen lopullinen päämäärä ja sen realistinen tarve - eikö omaan studioon vähempikin riittäisi? 750,000 on älytön summa rahaa. Puoli miljoonaa on valtava rahamäärä sekin. Toisekseen, kampanjan toteutuksesta ei ole annettu mitään tarkkaa suunnitelmaa. Onko seuraavien kampanjoiden aikana julkaistavien levyjen biisit jo kirjoitettu, ja jos ei, milloin kirjoitetaan? Mikä on kampanjoiden julkaisutahti? Kuvitellaan vaikka, että jokaisen kampanjan välissä hengähdetään puolitoistavuotta - ensimmäinen väli alkaa tämän kampanjan jälkeen. Kun kuljetaan kolme vuotta eteenpäin, niin selviää, täyttyykö tuo asetettu tavoite, ja ellei täyty, mitä kerätyille varoille sitten tapahtuu? Siihen mukaan mahdolliset muuttujat, koska mitään aikatauluja ei ole lyöty lukkoon, riski taukojen venymiseen on olemassa. Nykyisen kampanjan tavoite on jo saavutettu, joten Jari & Co. saa summan haltuunsa, mutta mikä takaa sen, että tuo pesämuna on kolmenkin vuoden kuluttua koskematon? Entä jos seuraavat kampanjat eivät yllä minimitavoitteeseen? Uskoa tämä vaatii jos mitä, ja kärsivällisyyttä - toisaalta molempia tuntuu Wintersunin faneilta löytyvän.

Jari myös mainitsi, että 450,000e riittää, mutta ei kertonut, että mihin.

Paljon epävarmuutta ja kysymyksiä vailla vastauksia, and for that reason, I'm out.
Groove ratkaisee
Perro Stupido
13.03.2017 17:43:29
kazaa: Myönnetään, iski halu sohia muurahaispesää ja hakea kärjistettyjä esimerkkejä.

Tarkoituksena oli silti kyseenalaistaa hankkeen lopullinen päämäärä ja sen realistinen tarve - eikö omaan studioon vähempikin riittäisi? 750,000 on älytön summa rahaa. Puoli miljoonaa on valtava rahamäärä sekin. Toisekseen, kampanjan toteutuksesta ei ole annettu mitään tarkkaa suunnitelmaa. Onko seuraavien kampanjoiden aikana julkaistavien levyjen biisit jo kirjoitettu, ja jos ei, milloin kirjoitetaan? Mikä on kampanjoiden julkaisutahti? Kuvitellaan vaikka, että jokaisen kampanjan välissä hengähdetään puolitoistavuotta - ensimmäinen väli alkaa tämän kampanjan jälkeen. Kun kuljetaan kolme vuotta eteenpäin, niin selviää, täyttyykö tuo asetettu tavoite, ja ellei täyty, mitä kerätyille varoille sitten tapahtuu? Siihen mukaan mahdolliset muuttujat, koska mitään aikatauluja ei ole lyöty lukkoon, riski taukojen venymiseen on olemassa. Nykyisen kampanjan tavoite on jo saavutettu, joten Jari & Co. saa summan haltuunsa, mutta mikä takaa sen, että tuo pesämuna on kolmenkin vuoden kuluttua koskematon? Entä jos seuraavat kampanjat eivät yllä minimitavoitteeseen? Uskoa tämä vaatii jos mitä, ja kärsivällisyyttä - toisaalta molempia tuntuu Wintersunin faneilta löytyvän.

Jari myös mainitsi, että 450,000e riittää, mutta ei kertonut, että mihin.

Paljon epävarmuutta ja kysymyksiä vailla vastauksia, and for that reason, I'm out.

Mietitkö joka kerta yhtä tarkasti mihin ostamastasi tuotteesta rahat menevät? Mua ei kiinnosta pätkääkään mitä Jari mun rahoilla tekee. Olkoon se raha tästä saatua tai aikaisemmista levyistä saatua. Ainoa mikä mua kiinnostaa on se, että saan tuotteen, josta olen maksanut. Tässä tapauksessa se paketti. Ja se tuote on mulla joskus heinäkuussa. Helppoa ja normaalia kaupankäyntiä.
Stoalainen
13.03.2017 18:43:36 (muokattu 13.03.2017 19:03:16)
ÄrGee: Menkää muualle rakentelemaan niitä oluthotellejanne...

Joo, ei tää selkeästikään oo mun paikka.

Mietitkö joka kerta yhtä tarkasti mihin ostamastasi tuotteesta rahat menevät? Mua ei kiinnosta pätkääkään mitä Jari mun rahoilla tekee.

Mulla vähän kiinnostas, koska kyseessä on kuitenkin keräys, jonka tuotolla on kohde ja päämäärä. Forest Seasons bonuksineen vain houkutin - eihän tavoite täyttyisi, ellei tukijoille annettaisi jotain palkintoa. Mut enpähän oo rahottamassa, niin ei se oo multa pois, ja huutelen tyhjää. Poistun.
Groove ratkaisee
Fantasmic
13.03.2017 19:32:22
kazaa: Mut enpähän oo rahottamassa, niin ei se oo multa pois, ja huutelen tyhjää. Poistun.

Kannattaisiko? Bonusperkkinä saa ylemmyydentunnetta ja harhan siitä että omat mielipiteet ovat arvokkaampia kuin muiden.
V.M.V
13.03.2017 19:46:07
kazaa:
Mulla vähän kiinnostas, koska kyseessä on kuitenkin keräys, jonka tuotolla on kohde ja päämäärä.

SPR:n tsunamikeräys :D Sielläkin vedettiin katajaista kansaa höplästä. Tuulipuvut maksoi ja menikös miljoonista senttiäkään minne piti?

Jartsapartsa vetää homman hienosti kotiin jos saa sen 750ke ja saa pytinkinsä pystyyn. Nopeasti time 2 ulos, niin idioottilauma on tyytyväinen. Sitten voi istua velattomassa studiossaan ja rahastaa bändejä jotka tulee eteläamerikasta asti nauhoittamaan jartsapartsan studiolle ja tuo niin paljon rahaa mukanaan kuin jartsapartsa pyytää. Fanien kustannuksella.

Mutta mikä tulee olemaan jartsapartsan toimeentulon lähde sinne asti? Tuskin on työmarkkinoiden käytettävissä, eli ei ole oikeutettu työttömyysetuuteen ja tuskin tulee saamaan toimeentulotukea kun rahnaa on nyt kuin roskaa. Jollainhan jartsapartsan pitää elää. Jos nyt pikkaisen tuosta potista liikenisi leipäänkin.

Foresti on siis valmis. Mihin tarvitaan se 150ke joka vaadittiin että levy julkaistaan? Velkaa Nukelle? Eikös ne ennakot hassannut LACS ibanezeihin ja muuhun tarpeelliseen?
Stoalainen
13.03.2017 19:59:56 (muokattu 13.03.2017 21:22:07)
Fantasmic: saa ylemmyydentunnetta ja harhan siitä että omat mielipiteet ovat arvokkaampia kuin muiden.

En koe tarvitsevani näitä ominaisuuksia nykyisessä elämäntilanteessani, punnitsen uudelleen mikäli asiat muuttuvat.
Groove ratkaisee
Noisy
13.03.2017 22:44:21
V.M.V: Sitten voi istua velattomassa studiossaan ja rahastaa bändejä jotka tulee eteläamerikasta asti nauhoittamaan jartsapartsan studiolle ja tuo niin paljon rahaa mukanaan kuin jartsapartsa pyytää. Fanien kustannuksella.

Ei kai se nyt kotiinsa ota ketään ulkopuolisia pyörimään. Mä luulen että jos tää joskus toteutuu, kämppään tulee joku perus autotallin kokoinen soittelutila ja muu on Jartsan asuntona.
Hokkane
13.03.2017 22:56:02

ÄrGee: The Forest Seasonsin äänitysten kuudennessa osassa nähdää The Forest That Weeps kappaleessa ollut kuoro. Tästä tuli erittäin hyvä mieli, ja oli paljon tuttuja naamoja mukana :)

Jep. Nyt oli ihan hyvä pätkä. Mukava nähdä, että porukka jeesaa!
Mustien urkujen tahdissa polkee palkeita kanttori kuoleman
ÄrGee
14.03.2017 16:28:48
TO THE STARS!!!
carnation
14.03.2017 16:56:41
ÄrGee: EPIC!

https://youtu.be/prv5xvD6UwE?t=379

Shadows, kingdoms, terror, ancient ja dark mainittu.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
varpio
14.03.2017 17:04:02
carnation: Shadows, kingdoms, terror, ancient ja dark mainittu.

No sitä juuri kuuntelin että mitäs ihme eeppisiä juttuja siellä taas laulettiin. Mutta hyvä että laulettiin jotain. Olisin halunnut nähdä ja kuulla erikseen sen humalaisen merirosvokuoro-osuuden äänityksen.
Decadetroll
14.03.2017 19:36:54
ÄrGee: EPIC!

https://youtu.be/prv5xvD6UwE?t=379

Ois voinu jatkaa Jari samalla sitä kitaransoittoansa, niin ei tarttis livenä huitoa sitten niin perkeleesti käsillä :D
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. Master of Teräskäsi 2016
Fantasmic
14.03.2017 22:08:12
Decadetroll: Ois voinu jatkaa Jari samalla sitä kitaransoittoansa, niin ei tarttis livenä huitoa sitten niin perkeleesti käsillä :D

Ehkä Jarde lopetti keihään soiton keikoilla juurikin vapauttaakseen epileptiset maneerinsa?
H/E
14.03.2017 22:18:33
Fantasmic: Ehkä Jarde lopetti keihään soiton keikoilla juurikin vapauttaakseen epileptiset maneerinsa?

Niin ja kyllähän kitarakin soi 100x more epic kun kitaristi käyttää naamaansa laulamisen sijasta soolojen tehostamiseen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)