Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamahan CP1, CP5 ja CP50
1
PiiPee
28.07.2010 16:56:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kukaan testannut rinnakkain Yamahan CP1, CP5 ja CP50? Kiinnostaisi tietää onko näiden kehutut SCM-pianosämplet eli raakasoundit ennen efektejä ja kompuroita samat? Näin voisi luulla alla olevasta vertailusta
 
http://www.yamahasynth.com/jp/libra … 5_50_en/compare/comparison_eng.html
 
Mikä siinä CP1:ssä sitten maksaa? Se ainakin painaa 2 kg enemmän kuin CP5. Luulisi näkyvän sisuskaluissa. Toisaalta Lenni-Kalle Taipalekin soitti televisiossa CP5:lla.
 
Oon itse vaihtamassa pari vuotta palvelleen Yammun S90:n nimenomaiseen CP5:een mutta epäröin hieman, koska en ole Tampereella päässyt testaamaan sitä ja erityisesti vertaamaan CP1:een. Ei se varmaan sika säkissä -ostos ole, mutta mietin onko se hintansa väärti. Puukoskettimisto on ainakin cool!
 
Anonymous-jazz
07.03.2017 13:01:11 (muokattu 07.03.2017 13:01:30)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CP1:ssä on aika lailla samat soundit, mutta siinä on aito FM-generaattori.
 
Mutta tää DYNO:n soundi on just sitä ihteään AOR:rrää. https://www.youtube.com/watch?v=GnidG-iRaGU
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
lukethesis
07.03.2017 16:33:23 (muokattu 07.03.2017 16:33:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PiiPee:
 
CP1 on (oli) aikansa lippulaiva, ja myös hinnoiteltu sen mukaan. Osittain varmaan, koska sen piti kilpailla myös Rolandin V-Pianon kanssa, joka maksoi saman verran (eiks ne olleet luokassa 4000-5000e).
 
On se esineenä tyylikkäämpi ja vielä enemmän "premium", ja siinä on se hieno valaistu Yamaha-logo ;) mutta erot soundillisesti ovat lähinnä tuo mainittu aito FM-generaattori (huom! tosin vain FM-sähköpianosoundiin!) sekä lisäksi hieman laajempi efektirakenne ("ylimääräinen" preamp-blokki) niihin mallinnettuihin soundeihin. Kun mietin oman CP5:ni ostoa, kokeilin myös CP1:tä enkä hirveästi muistele eroa olleen. Se puukoskettimisto on ihan se sama, ja ulkonäkökin on ihan yhtä tyylikäs.
 
CP5:ssä on itse asiassa paljon enemmän soundeja CP1:een verrattuna, koska noiden samojen mallinnettujen pianomallien lisäksi siinä on kasapäin Motif-lähtöisiä perussoundeja. CP1:ssä ei ole kuin pelkästään nuo AP:t ja EP:t.
 
CP5 on edelleen ihan helvetin hyvä ostos, ja yksi parhaita - ellei paras - Yamahan keikkapiano. Älä osta CP50:ttä.
 
"Jos joku ei tule konserttiin siksi, että mä ajan BMW:llä, niin on varmaan parempikin pysyä poissa. -Samu Haber
musamies
08.03.2017 00:30:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen härvelin myyntiin ilmestymisestä saakka pärjäillyt CP4:sella ja kohtuuhyvät siinä on mielestäni ne presetit, jotka olen vaivalla itseäni varten säädellyt. SCM saundit on hyviä ja niitä voi muokata. Siihen on tullut aika lailla rakennettua kahdesta layerista koostuvia presettejä.
 
Tällä hetkellä tsekkaisin Roland RD 2000:nen kun se tulee myyntiin - voisi olla parempi monitoimivehje. Ainakin CP4:nen on sellainen, että presetit pitää valmiiks ohjelmoida kotona, livenä on mitään hankala muokata.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «