Aihe: Yamahan CP1, CP5 ja CP50
1
PiiPee
28.07.2010 16:56:58
Onko kukaan testannut rinnakkain Yamahan CP1, CP5 ja CP50? Kiinnostaisi tietää onko näiden kehutut SCM-pianosämplet eli raakasoundit ennen efektejä ja kompuroita samat? Näin voisi luulla alla olevasta vertailusta

http://www.yamahasynth.com/jp/libra … 5_50_en/compare/comparison_eng.html

Mikä siinä CP1:ssä sitten maksaa? Se ainakin painaa 2 kg enemmän kuin CP5. Luulisi näkyvän sisuskaluissa. Toisaalta Lenni-Kalle Taipalekin soitti televisiossa CP5:lla.

Oon itse vaihtamassa pari vuotta palvelleen Yammun S90:n nimenomaiseen CP5:een mutta epäröin hieman, koska en ole Tampereella päässyt testaamaan sitä ja erityisesti vertaamaan CP1:een. Ei se varmaan sika säkissä -ostos ole, mutta mietin onko se hintansa väärti. Puukoskettimisto on ainakin cool!
Anonymous-jazz
07.03.2017 13:01:11 (muokattu 07.03.2017 13:01:30)

CP1:ssä on aika lailla samat soundit, mutta siinä on aito FM-generaattori.

Mutta tää DYNO:n soundi on just sitä ihteään AOR:rrää. https://www.youtube.com/watch?v=GnidG-iRaGU
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
lukethesis
07.03.2017 16:33:23 (muokattu 07.03.2017 16:33:46)
PiiPee:

CP1 on (oli) aikansa lippulaiva, ja myös hinnoiteltu sen mukaan. Osittain varmaan, koska sen piti kilpailla myös Rolandin V-Pianon kanssa, joka maksoi saman verran (eiks ne olleet luokassa 4000-5000e).

On se esineenä tyylikkäämpi ja vielä enemmän "premium", ja siinä on se hieno valaistu Yamaha-logo ;) mutta erot soundillisesti ovat lähinnä tuo mainittu aito FM-generaattori (huom! tosin vain FM-sähköpianosoundiin!) sekä lisäksi hieman laajempi efektirakenne ("ylimääräinen" preamp-blokki) niihin mallinnettuihin soundeihin. Kun mietin oman CP5:ni ostoa, kokeilin myös CP1:tä enkä hirveästi muistele eroa olleen. Se puukoskettimisto on ihan se sama, ja ulkonäkökin on ihan yhtä tyylikäs.

CP5:ssä on itse asiassa paljon enemmän soundeja CP1:een verrattuna, koska noiden samojen mallinnettujen pianomallien lisäksi siinä on kasapäin Motif-lähtöisiä perussoundeja. CP1:ssä ei ole kuin pelkästään nuo AP:t ja EP:t.

CP5 on edelleen ihan helvetin hyvä ostos, ja yksi parhaita - ellei paras - Yamahan keikkapiano. Älä osta CP50:ttä.
"Jos joku ei tule konserttiin siksi, että mä ajan BMW:llä, niin on varmaan parempikin pysyä poissa. -Samu Haber
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)