Aihe: Postin toiminta
1 2 3 4 513 14 15 16 1774 75 76 77 78
BugBadWolf
26.01.2017 14:18:01
Tympee Huttunen:...Vihjaan ja väitän.

Enemmän kuin todennäköistä.

Ei se silti tarvitse kuin pari aktiivista näpistelijää, jotka keskittyvät vaikka musiikkilaitteisiin, niin se alkaa jo näkyä foorumeillakin. Yksikin (eräältä toiselta alan putkalta tietämäni) tapaus ehti vedellä yksin useamman sadantuhannen edestä elektroniikkaa ennen kiinnijäämistä.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
TheWickerMan
26.01.2017 14:28:14 (muokattu 26.01.2017 14:28:35)
Jännä tämä kun omassa postissa tapahtunut yhdistyminen yhden kaupan kanssa niin, että postin työntekijät on heivattu johonkin ja nyt kaupan työntekijät hoitavat postia kaupan ohella. Jännä kun itse joutuu selittämään mikä on helposti koodi ja mitä kaikkea tietoja siellä netissä siihen laitettiin.. Noh ei kaikkea voi heti oppia. Muuten kyllä nopeampi palvelu kun alkuperäisessä postissa. Yksi työntekijä hoitaa 10 asiakasta samassa ajassa kun ennen 3 postin asiakaspalvelijaa. Ehkä tämäkin kertoo jotain postin työntekijöiden hengestä?
tumppusormi
26.01.2017 15:33:18
TheWickerMan: Jännä tämä kun omassa postissa tapahtunut yhdistyminen yhden kaupan kanssa niin, että postin työntekijät on heivattu johonkin ja nyt kaupan työntekijät hoitavat postia kaupan ohella. Jännä kun itse joutuu selittämään mikä on helposti koodi ja mitä kaikkea tietoja siellä netissä siihen laitettiin.. Noh ei kaikkea voi heti oppia. Muuten kyllä nopeampi palvelu kun alkuperäisessä postissa. Yksi työntekijä hoitaa 10 asiakasta samassa ajassa kun ennen 3 postin asiakaspalvelijaa. Ehkä tämäkin kertoo jotain postin työntekijöiden hengestä?

Kertomuksesta päättelisin, että asut vain syrjäisessä paikassa. Jos päättely on oikea, niin...
Ennen niillä postin palvelijoilla ei ole ollut niin kiire.
Kaupan työntekijöillä on kiire mennä hoitamaan myös niitä kaupan asioita. Joten koittavat mahdollisimman nopeasti hoitaa nuo postin jutut.
Lisäksi noi 3 entistä asiakaspalvelijaa ovat tienneet että hommat tulevat päättymään. Sen seurauksena se vähäinenkin kiire hävinnyt. Hyvässä lykyssä saavat venytettyä työaikaa niin pitkäksi että tulee ylityö- tai muita korvauksia.
En allekirjoita mitään
Darkness is calling
26.01.2017 16:58:37 (muokattu 26.01.2017 16:59:29)

tumppusormi: Kertomuksesta päättelisin, että asut vain syrjäisessä paikassa.

Täällä Raumalla ainakin kävi sama homma, posti yhdistyi Prismaan.. En kyllä ole henk.koht. huomannut palvelun heikkenemistä siellä asioidessa, vähemmän on joutunut jonottamaan kuin aikaisemmin. Kuten aikaisempi mainitsi niin tuntuu tehokkaampaa toimintaa olevan.
En missään nimessä allekirjoita ylläolevaa tekstiä.
Metalkallo
26.01.2017 17:11:45
Ainakin täällä postin yhdistyttyä citymarkettiin on citymarketin jotkut työntekijät tehneet postin hommia, ties sitten tekevätkö myös yhä kaupan hommia? Mutta sitä vaan, että saivatko entiset postissa olleet tekijät sitten potkut postin yhdistyttyä kauppaan meinaan kun ei ole niitä entisiä näkynyt?
Vähemmän on nykyään enemmän
phiit
26.01.2017 18:28:09
Metalkallo: Mutta sitä vaan, että saivatko entiset postissa olleet tekijät sitten potkut postin yhdistyttyä kauppaan meinaan kun ei ole niitä entisiä näkynyt?

Valitettavasti
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
J.Nikkanen
01.03.2017 10:19:53
Tämähän alkaa olemaan jo kutkuttavan jännittävää. Postin ASPA on niin kovin pahoillaan ja ovat jo pariin kertaan luvanneet että "kyllä paketti on tänään noudettavissa!" No, eipä ole se tänään vielä kertaakaan koittanut. Tuossa koodia jos huvittaa ihmetellä että mitenkä:

JJFI00001410002022467

Interwebs selaimella seuranta näyttää kohteeksi 67100, kännykkäsovellus ja Postin ASPA taas väittää että kohde on 24245 niinkuin pitäisi ollakkin. Hehe! Voi sun perseenreikä mitä toimintaa, taas.
Leo Fender sai 50-luvun alussa television. -I3ENJAM1N
Metalkallo
01.03.2017 16:05:57 (muokattu 01.03.2017 16:06:19)
Keskemmällä suomea asusteleva kaveri sanoi, että näki autoillessa vaimonsa kanssa kuinka posti rekasta tippui postia tielle. :)
Marley
01.03.2017 16:11:52
Metalkallo: Keskemmällä suomea asusteleva kaveri sanoi, että näki autoillessa vaimonsa kanssa kuinka posti rekasta tippui postia tielle. :)

Siinä olisi itku herkässä kun siellä pyörisi Les Paul tms. pitkin pikitietä...
TTV
01.03.2017 18:43:32
Sattuipa itsellenikin tänään hauska ylläri. Kännykkään ja meiliin tuli ilmoitus, että pakettinne on noudettavissa postin noutopisteestä, lähettäjänä Soundtools. Ihmettelin, että mikähän yllätys sieltä tulee, koska olin kyllä aiemmin tilannut Focus Riteä ja Two Notesia heiltä, mutta ne kaikki oli tulleet jo aikoja sitten perille.

No, hain paketin ja heti pakkalistan kuitista näin, että nyt meni metsään. Oikea asiakas on herra F. M. Turusta ja silti Postin tarrat oli printattu mun tiedoilla. Palautin avaamattoman paketin samantien noutopisteen myyjälle, joka ei meinannut ottaa sitä vastaan, vaan kertoi että mun pitää hoitaa se Soundtoolsiin. Sanoin, että en ole tilannut enkä maksanut tuotetta, joten en todellakaan sekaannu siihen tämän enempää. Jupisten se sitten otti sen ja sanoi, ettei voi muuta kuin lähettää sen takaisin lähettäkälle, johon vastasin, että niin kai pitäisikin :-)

Otin valokuvat väärästä tarrasta ja muovin läpi näkyvästä kuitista, jossa oli oikean vastaanottajan tiedot ja laitoin ne meilillä Soundtoolsiin, saavat selvitellä sekoilun juurisyyn.

Kitaristina se paketissa (kuitin mukaan) ollut BBE Sonic Stomp olisi kyllä mulle kelvannut, mutta en sentään konnaksi rupea.

Jos herra F. M. Turusta lukee tätä tekstiä, niin suosittelen odottamaan pakettia vielä pari päivää :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
askomiko
01.03.2017 18:50:01
Ostin varustelekasta viisi paria kenkiä, tarkoituksena kokeilla sopivat ja laittaa loput takaisin. Vein asiakaspalautuksen, posti kadotti palautuspaketin, se on nyt hukassa kolmatta viikkoa. Yllättävän paljon nuo kengät maksaa tollai köntässä...
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Progorava
02.03.2017 00:35:41
Toista kuukautta olen odottanut lähetystä firmasta, jonka varasto on samassa kaupungissa kuin itse. Posti kadotti. Tämän vuoden ensimmäinen virallinen hukattu tapaus minulle.

Kolme kertaa on smartpost-automaatti kaatunut kesken paketin lähetyksen tänä vuonna.

Hyvin menee mutta menköön :) Lisää vaan jengiä pihalle ja postin konttorit poistoon. Kyllä robot hoitaa homman...
Suomalalaista ei kiinnosta laihan miehen laulut
J.Nikkanen
02.03.2017 14:46:52
No niin! Nyt, reilun viikon odotuksen jälkeen Kokkolasta Saloon matkannut paketti on noudettavissa! Jee! Tätä pitää juhlia! Hienoa olla ruokatauolla ja saada viesti että paketti on noudettavissa, noutopistekkin siinä lounasravintelin lähellä, mahtavaa! Mutta mitäpäs vittua? Että mun tarttiskin noutaa se paketti Kokkolasta? Hoho! Ihan parasta! Viikon verran ovat vakuutelleet että kyllä se paketti ihan kohta on Salossa ja eilen vielä soittivat mulle että nyt on paketti ihan manuaalilajittelussa että varmasti menee oikein ja näin. Hehms. Ihan ei mene tuubiin tämä, ei edes sinnepäin. Hieman oli postin ASPA hämillään tilanteesta myös, kerroin lähetystunnuksen ja sieltä vastattiin iloisesti että varmaan tänään noudettavissa kunnes huomasivat että mistä onkaan noudettavissa ja että Saloon olisi heidänkin tietojen mukaan paketin pitänyt matkata. No joskos tämä tästä, ehkä jo ensi viikolla tai vaikka kesään mennessä? Posti. Jeah!
Leo Fender sai 50-luvun alussa television. -I3ENJAM1N
Rhapa
02.03.2017 14:50:11
Jenkeistä n. reipas 1kk sitten tilattu pakettia.2 viikkoa sitten tullit selvitetty ja maksettu. Ei mitään käryä missä paketti tällä hetkellä.
Metalkallo
02.03.2017 15:33:31
Sekoileekohan postin työntekijät ihan tahallaan postin päätöksien takia vai mikähän oikein kun näin paljon ja usein tulee näitä sekoiluja mistä täälläkin tulee luettua?
Krice
02.03.2017 16:41:01

Metalkallo: Sekoileekohan postin työntekijät ihan tahallaan postin päätöksien takia vai mikähän oikein kun näin paljon ja usein tulee näitä sekoiluja mistä täälläkin tulee luettua?

Tehokkuusajattelu toimii tällä tavalla. Joskus tuntuu siltä, että pitäisi korostaa vähän muitakin asioita kuin tehokkuutta.
iec
02.03.2017 18:50:55

Todella paljon helpottaa, jos poistaa ne kaikki vanhat postin yms viivakooditarrat ja osoitelaput, mikäli lähettelee jollekin vanhoilla paketeilla.(Juu minäkin kierrätän hyväkuntoiset laatikot, mikä on järkevää.) Tämä ei tietenkään voi olla ongelma, jos tilaa jostain verkkokaupasta jotain.

Mulla seikkaili yksi kitarakampe takaisin lähettäjän postitoimipaikkaan, kun olivat ottaneet viivakoodinlukijalla sen vanhan lähteysviivakoodin. Selvisi sekin sitten kun omasta lähipostista soittivat sinne toiseen toimipisteeseen ja pyysivät lähettämään oikeaan paikkaan.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Antsa Lipsanen
02.03.2017 21:31:16
Jaetaanpa joskus hyväkin kokemus:

Vajaa pari viikkoa sitten päätin sunnuntai-aamuna krapulassa sohvalla maatessani tilata Partioaitan verkkokaupasta nastalenkkarit. Olotila oli kieltämättä hutera, joten siksikin. Noutopaikaksi ilmoitin Jumbon liikkeen. Hetken kuluttua (n. klo 10.00) sähköposti helähti ja Oulun varasto ilmoitti tilauksen vastaanotetuksi ja toimeenpannuksi. Oli seurantakoodit ja pelit.

Päivä kului puuhastellessa ja liukastellessa, kunnes klo 16.00 helähti sähköposti jälleen ja ihmetys oli suuri, kun viesti kertoi popojen olevan jo Vantaalla. Mitä helvettiä? Sielläpä ne sitten myymälässä olivatkin postin paketissa Business OneDay tms. tarralla varustettuna. Mielestäni aika ripeää. Kuusi tuntia tilauksen jättämisestä taittui paketin matka Oulusta Vantaalle ja vieläpä sunnuntaina. Toimituskuluja ei koitunut asiakkaalle.
nightbird
03.03.2017 20:47:45
Ensimmäistä kertaa jouduin nyt postin kämmäilyn kohteeksi.
Tavara postiennakolla ostajalle, paketti automaattiin ja netin tehty tilaus.
Kaikki ok, saatu helposti koodikin ja tilauksella näkyy että postiennakko.
Lisäksi paketin seurannassa näkyy postiennakko ja summat ja kaikki.
Ostaja menee hakemaan paketin asiamieheltä joka paikallinen kauppa.
Vaikka miten yrittää väittää että haluaisi maksaa kun on postiennakko ei
kaupan palvelija suostu ottamaan maksua vaan sanoo ettei tarvitse maksaa.
No, tavara luovutetaan asiakkaalle veloituksetta vaikka olin nettipalvelussa maksanut kaikki PE maksut ja homma piti olla ok.
Onneksi ostaja laittoi tekstarin että näin kävi, Varmuudeksi pyysi maksutiedot
joilla maksaa pankkiin jos ei muu auta ja lupasi ensin vielä huomenna
mennä uudelleen asiaa selvittämään.
Nimittäin jos hän nyt maksaa tilille niin jossain vaiheessa postin pitäisi asiaan
herätä kun ei ole otettu vastaan tilitettävää valuuttaa.
Sitten on taas selvitettävää, toivottavasti kaupallla on huomenna joku enempi järjestelmää hallitseva.
Onneksi ostaja on sellainen johon ainakin nyt luotan.
Taas yksi syy tehdä kauppaa vain rahat ennakkoon metodilla :=)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)