Pöytärumpali 02.02.2017 21:20:38 | |
---|
Mun jokainen päivä on tällä viikolla alkanut sillä, että kuuntelen autossa lapsia hoitoon viedessäni Lenny Kravitzin Always on the Runia. Siinä on yksinkertainen ja maukas bassottelu. Kahtena ensimmäisenä aamuna kyydissä olleet perilliset vaativat, että laita se "La La Lom", mutta sen jälkeen takapenkiltä kuuluneet vastalauseet vaimenivat. Niin, tunnustan, että kulkineen cd-toistimeen oli jäänyt Summer in the City -kokoelma, josta lasten ehdottomaksi suosikiksi kohosi tuo Inner Circlen kieltämättä tarttuva kesähitti. Äänite sai kuitenkin tehdä tilaa Kravitzin kokoelmalle. |
Kefiiri 02.02.2017 23:44:54 | |
---|
Can-yhtyeen rumpalin muistoksi läväytän tähän Canin upean kappaleen, jossa rumpuja ei soiteta ollenkaan. https://vimeo.com/37071683En ole musiikin asiantuntija. |
jukkajylli 17.02.2017 19:08:54 | |
---|
Melkein joka joulu joutuu jollain kokoonpanolla skulaamaan Sladen Merry Christmas-biisin (ja tietysti melkein aina se pitää vetää eri sävellajista kuin edellisellä kerralla). Siinä on varsinkin kertsissä (ja itseasiassa kaikissa muissakin osissa..) aivan lyömätön bassolinja. Se on niin tärkeä osa biisiä, että se on myös melko tarkasti kopioitava alkuperäisestä, muuten kuulostaa ihan pöhköltä. Ai miksi tuli mieleen nyt? No ravintolahenkilökuntien pikkujoulusesonki on tammi-helmikuussa.. Jim Lea kuuluu suosikkibasisteihini. Stidi alla. |
jPekka 19.02.2017 18:51:19 | |
---|
jukkajylli: Jim Lea kuuluu suosikkibasisteihini. Itse tajusin Jim Lean hienouden aikoinaan, kun satuin kuulemaan sopivassa tilanteessa, mielialassa ja volyymilla Sladen "Move Over" -coverin. "Te ette pitäisi Nietzschestä, sir. Hänen filosofiansa on pohjimmiltaan epätervettä." |
Lexicon 19.02.2017 20:25:43 | |
---|
En tiedä liekö jo mainittu, mutta ainakin mainintansa ansaitsee: Monet ABBAn biiseistä. Erityisesti "One of Us" on minun mieleeni. Rutger Gunnarsson -vainaa paukuttelee monissa muissakin ABBA-hiteissä todella maukkaasti. "Parempi hetken häpee ku viikon valmistautuminen" |
jukkajylli 19.02.2017 20:57:37 (muokattu 19.02.2017 21:01:16) | |
---|
jPekka: Itse tajusin Jim Lean hienouden aikoinaan, kun satuin kuulemaan sopivassa tilanteessa, mielialassa ja volyymilla Sladen "Move Over" -coverin. Joo, sitä mäkin jo nuorena kollina yritin tapailla. Move Over on sikälikin hauska Slade-cover, että vaikka se on alunperin Joplinin kiekuma biisi, Noddy Holder vetää sen aika kevyen kuuloisesti samasta sävellajista.. Stidi alla. |
Lexicon: En tiedä liekö jo mainittu, mutta ainakin mainintansa ansaitsee: Monet ABBAn biiseistä. Erityisesti "One of Us" on minun mieleeni. Rutger Gunnarsson -vainaa paukuttelee monissa muissakin ABBA-hiteissä todella maukkaasti. Kyllä. Hieno meininki oli hänelläkin! Taas yksi mun suosikki! Stidi alla. |
Epämuusikko 21.02.2017 18:09:21 | |
---|
insight: Patrice Rushen - Forget me nots Tämä kyllä. Ja plussaa One of Usin mainitsemisesta. Pidän kovasti. "Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Epämuusikko 01.03.2017 16:43:14 | |
---|
Oon saattanu mainita aiemminkin, mutta kaikki peukkubassokuviot jotka ovat sekä takitilleen timessä että etäisen älykkäitä (molemmat attribuutit samassa yhteydessä on hivenen harvinaista) saavat hatunnostoni niin kuin tämä Louis Johnson -vainaan taidonnäyte Quincyn levyltä. Tuttu myös Suomen radioista, onneksi. https://www.youtube.com/watch?v=fXmmWBzS-_o"Thank you for the music, white boy". 6-stroke troll #1 |
Rämppy 03.03.2017 09:11:58 (muokattu 03.03.2017 09:13:35) | |
---|
jukkajylli: Jim Lea kuuluu suosikkibasisteihini. Sladella on hienoja bassojuttuja monessakin biisissä. Mm. Far far awayssa basso vetelee omia polkujaan -ottaa välillä ihan solistisen roolin. Ommuuten hieno bändi kokonaisuudessaan, mestareita tekemään maailman tarttuvimmat yhteishoilotus-kertsit. Hittiä ja rouhetta samassa pakkauksessa. Elämänmakuista musaa :D In Finland we have this thing called "diu diu". |
insight 14.03.2017 10:35:29 | |
---|
Rämppy: Sladella on hienoja bassojuttuja monessakin biisissä. Mm. Far far awayssa basso vetelee omia polkujaan -ottaa välillä ihan solistisen roolin. Ommuuten hieno bändi kokonaisuudessaan, mestareita tekemään maailman tarttuvimmat yhteishoilotus-kertsit. Hittiä ja rouhetta samassa pakkauksessa. Elämänmakuista musaa :D Ei toi mun mielestä mitenkään omia polkujaan vedellyt, vaan täydensi ihan järkevästi biisiä, koska tossahan on bassoriffi. Hyvät instrumenttisovitukset on aina sellasia, että soittimet täydentävät toisiaan eli ovat enemmän kuin osiensa summa. Biisin ehdoilla siis, kuten hyvän muusikon kuuluukin toimia. Joskus pienimuotoisesti tehnyt konemusaa, niin tein aina sillä periaatteella että "less is more" hyvillä soundeilla ja joka ääni kuuluu selvästi eli sen verran ilmaa väliin. Oli ainakin ilmavaa musaa :) Sellasta on mun mielestä aina mielekkäämpää kuunnella, kuin hillitöntä äänivallia joka on vielä pahimmassa tapauksessa compressoitu aivan palkiksi. |
Funkånaut 14.03.2017 10:36:42 | |
---|
insight: Joskus pienimuotoisesti tehnyt konemusaa, niin tein aina sillä periaatteella että "less is more" hyvillä soundeilla ja joka ääni kuuluu selvästi eli sen verran ilmaa väliin. Oli ainakin ilmavaa musaa :) Sellasta on mun mielestä aina mielekkäämpää kuunnella, kuin hillitöntä äänivallia joka on vielä pahimmassa tapauksessa compressoitu aivan palkiksi. Se on kyllä totta. Tommonen täysin tasanen makkara on kyllä melkosen meh. "Fuck the Magic School Bus, I wanted to ride the bang-bus when I was kid." - GradeAUnderA |
Rämppy 14.03.2017 19:22:45 | |
---|
insight: Ei toi mun mielestä mitenkään omia polkujaan vedellyt, vaan täydensi ihan järkevästi biisiä, Järkevä ja rock...ei oikein sovi yhteen :D In Finland we have this thing called "diu diu". |
Anonymous-jazz 26.03.2017 18:45:49 | |
---|
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
GDR 26.03.2017 23:50:44 | |
---|
Luultavasti kiistanalainen ja joillekin nauruntörähdyksiä antava vastaus mutta Manowarin neljällä ensimmäisellä on hurjistelua kunnon rockailusta kahdeksankielisen fiilistelyyn Paha kurki |
Seja 12.04.2017 14:48:01 (muokattu 12.04.2017 14:49:46) | |
---|
|
statistiÖ 07.07.2017 22:21:18 | |
---|
¤ jos ei soi hiljaa, soi kovaa ¤ olennainen ¤ sidonnainen ¤ puolinainen ¤ moninainen ¤ kokonainen ¤ ainainen ¤ ihanainen ¤ |
J.Nikkanen 08.07.2017 10:43:51 | |
---|
Teknisen kuolonmetallin varoitus! Beyond Creation - Omnipresent Perception https://youtu.be/v0MkJtI3FvU Onhan tuolla Dominic Lapointella ihan kipeitä juttuja muissakin kokoonpanoissa, Teramobil - Multispectral Supercontinuum tööttää niin paljon kaikenmoista tavaraa ulos reiluun kolmeen minuuttiin että toimii kivasti pieneen mielen nollaamiseen meikäläisellä. Kunnes alkaa miettimään että mitäs se basisti sinne soittikaan. https://youtu.be/tqzskGAiXIw Eihän nämä varmaan uppoa ihan kaikille mutta hienoa bassokaahailua silti, munsta. |
insight 18.07.2017 14:41:18 | |
---|
Groovemusassa on kyllä lähes poikkeuksetta parhaat bassokuviot. |
Progbass 18.07.2017 20:27:40 | |
---|
J.Nikkanen: Teknisen kuolonmetallin varoitus! Beyond Creation - Omnipresent Perception https://youtu.be/v0MkJtI3FvU Onhan tuolla Dominic Lapointella ihan kipeitä juttuja muissakin kokoonpanoissa, Teramobil - Multispectral Supercontinuum tööttää niin paljon kaikenmoista tavaraa ulos reiluun kolmeen minuuttiin että toimii kivasti pieneen mielen nollaamiseen meikäläisellä. Kunnes alkaa miettimään että mitäs se basisti sinne soittikaan. https://youtu.be/tqzskGAiXIw Eihän nämä varmaan uppoa ihan kaikille mutta hienoa bassokaahailua silti, munsta. Mikseipä uppois, oon viimeaikoina kuunnellu kyseistä bändiä ja onhan se aina hienoa kun basso on tavallaan "pääosassa" kyseisessäkin biisissä, toki kovia soittajia ovat kaikki. |