En ole kyseistä merkkiä soittanut, kuten ei varmaan kukaan muukaan täällä päin maailmaa. Pikaisella vilkaisulla näytti olevan iso osa malleista Seagull kopioita ja jotenkin mauttomasti toteutettu. Mut mistä sitä tietää, voi olla ihan hyvä hinta-laatusuhde. Näytti olevan isossa osassa malleja seetrikansi, jota en itse ottaisi. Kuusikansi tuottee "sen" akustisen soundin ja seetriä ottakoot sitten ne jotka nimenomaan sitä haluaavat. |
Joo yksi malli taisi vain olla kuusikannella. Thomanilta kyselinkin ja vastailivat, että Made in China ja suosittelivat Dreadnought mallia tai se joka vastasi. Itse olen ajatellut Grand Auditorium ja lyhyellä 630mm skaalalla. Se oli hyvä, että heiltä löytyi peräti 49mm leveydellä ns.WN-malli. Itse soitellut aika paljon klassisella kitaralla niin ei ihan kapealla viitsisi soitella. Näin leveitä ei edes muilla merkeillä ole akustisissa teräskielisissä ? The Best Way to Rob a Bank is to Own One. |
Seaqullilla on kauloja satulasta 1.9", milleissä 48.26 levyisinä. Useimmat toki kapeampia, esim 1.8" on heillä aika yleinen, 45,72mm. Teräskieliseksi leveitä nekin. Yleisimmät satulaleveydet on Martinin lanseeraamat perus 1-3/4", 44.5mm. Ja kapeat 1-11/16", 43mm. Toki kirjoa on valmistajilla. . |