Aihe: Postin toiminta
1 2 3 4 5 6 7 8 9 1074 75 76 77 78
vvaltsu
13.12.2016 20:28:04
Krice: Nopeasti tulee mieleen sellainen ajatus, että ehkä tuollaisessa pitäisi osata varautua hieman etukäteen. Mutta mitäpä minä tiedän työ_jutuista.

Niin, ootkos sää ikinä ollu töissä?
Laulava Kylätohtori
13.12.2016 20:44:01
Krice: Nopeasti tulee mieleen sellainen ajatus, että ehkä tuollaisessa pitäisi osata varautua hieman etukäteen. Mutta mitäpä minä tiedän työ_jutuista.

Moniin asioihin toki varaudutaan, mutta kaikkeen ei voi varautua etukäteen. Joskus tulee yllätyksiä ja osien rikkoutumisia. Joskus, jos koko tuotantolaitos seisoo tai iso offshorebaat makaa kuivatelakalla, niin yhden odottelupäivän hinnaksi voi tosiaan tulla varsin mielenkiintoisia lukuja.
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Joees
13.12.2016 21:27:12

Niimpä, jos ei ole hajuakaan asioista niin kannattais varmaan olla hissuksiin.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
Laulava Kylätohtori
13.12.2016 21:28:18
http://yle.fi/uutiset/3-9349899

Pääasia oli, että kirjeet tulivat ehjänä perille. ;)
Krice
13.12.2016 23:59:35

Joees: Niimpä, jos ei ole hajuakaan asioista niin kannattais varmaan olla hissuksiin.

Tai jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, vai mitä?
Progorava
16.12.2016 00:20:51 (muokattu 16.12.2016 00:21:32)
Vaimo suututti aamulla posteljounin.

Ovikello soi ja rapinaa alkoi kuulumaan heti postiluukusta. Nouda postista -lappuhan se siellä. Jouni oli liian kankea eikä ehtinyt karkuun ennen kuin vaimo avasi oven. Jouni joutui hakemaan ison paketin ulkoa autosta. Jouni ei vaikuttanut iloiselta.
Välimallin jätkä, välimallin laulu, välimallin naamataulu.
Jucciz
16.12.2016 04:10:31
Progorava: Vaimo suututti aamulla posteljounin.

Ovikello soi ja rapinaa alkoi kuulumaan heti postiluukusta. Nouda postista -lappuhan se siellä. Jouni oli liian kankea eikä ehtinyt karkuun ennen kuin vaimo avasi oven. Jouni joutui hakemaan ison paketin ulkoa autosta. Jouni ei vaikuttanut iloiselta.

Tää on kyllä käynyt usein: laitetaan lappu kun ei jakseta tuoda pakettia, joka on kuitenkin koko ajan mukana. Hittoako niitä edes kuskaamaan, jos ei ole meininkiäkään tuoda perille saakka?
Tympee Huttunen
16.12.2016 08:17:45 (muokattu 16.12.2016 08:18:31)
Progorava: Vaimo suututti aamulla posteljounin.

Mä ne oikein edes käsitä, miten voi olla ettei nämä "isokokoiset" kirjeet mahdu luukusta. Joka ikinen kerta, kun vien jonkun pullean kirjeen postiin, tädit tarkkaan katsoo sapluunalla mahtuuko kirje siitä läpi. Jos yhtään täytyy painaa pulleaa kirjettä, virkailija vaan toteaa hymyn kera, että liian paksu ja täytyy pakettina laittaa.
Tympee Huttunen
16.12.2016 13:06:09
Laulava Kylätohtori: http://yle.fi/uutiset/3-9348191

Rairai....

Sosiaalidemokraattinen posti:

http://www.lansi-savo.fi/uutiset/la … vonlinnan-postivarkauksista-epailty

Postimurt...siis Linnamurto on jo tunnustanut teon.
phiit
16.12.2016 13:29:58 (muokattu 16.12.2016 13:30:31)
Tympee Huttunen: Mä ne oikein edes käsitä, miten voi olla ettei nämä "isokokoiset" kirjeet mahdu luukusta. Joka ikinen kerta, kun vien jonkun pullean kirjeen postiin, tädit tarkkaan katsoo sapluunalla mahtuuko kirje siitä läpi. Jos yhtään täytyy painaa pulleaa kirjettä, virkailija vaan toteaa hymyn kera, että liian paksu ja täytyy pakettina laittaa.

Ei ne jakajat edes ota niitä mukaan, todistettu tilanne tullu lappu luukusta ja juossu jakajan kiinni ja jotain selityksiä mutku niinq et täytyy mennä kun varsinainen isokokoinen kirje on postitoimistossa.

Edit: kommentoin täysin eri asiaa mut ei se mitää :D
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
Laulava Kylätohtori
16.12.2016 13:43:05
Jucciz: Tää on kyllä käynyt usein: laitetaan lappu kun ei jakseta tuoda pakettia, joka on kuitenkin koko ajan mukana. Hittoako niitä edes kuskaamaan, jos ei ole meininkiäkään tuoda perille saakka?

Hauskintahan on, että lähettäjä maksaa siitä kotiintuonnista, jota ei viitsitä edes yrittää, ylimääräistä verrattuna peruspakettiin. Eli tavallaan posti kusettaa ottaessaan rahat, mutta ei edes yritä toimittaa pakettia perille.
Joees
16.12.2016 14:39:49
Krice: Tai jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, vai mitä?

a) Latoa mielipiteitä asiasta josta ei tiedä just mitään.

b) Opastaa toista tekemästä itsestään hömppää.

Kumpi sit on järkevää, jäänee lukijan harkintaan. Ei, en toivo vastauksia tähän ketjuun sotkemaan.

Sitten asiaan.

Pisteet postikuskille joka toimitti mulle paketin aiemmin viikolla. Olimme pojan kanssa ulkona ja näin että Posti kurvaa parkkikselle. Huusin kuskille että onko tulossa lähetystä meidän osoitteeseen ja jos on niin saanko sen siinä ilman henkkareita kun ei jaksais sisään juosta. Sainhan minä.
Toki voi pohtia sitä että olisinhan mä voinut olla kuka tahansa pöljä joka vaan sattui tietämään että meidän osoitteeseen oli tulossa paketti mutta jätetään se nyt huomiotta. Pääasia että paketti tuli myöhässä perille.
Joees
16.12.2016 14:43:43
Laulava Kylätohtori: Hauskintahan on, että lähettäjä maksaa siitä kotiintuonnista, jota ei viitsitä edes yrittää, ylimääräistä verrattuna peruspakettiin. Eli tavallaan posti kusettaa ottaessaan rahat, mutta ei edes yritä toimittaa pakettia perille.

Tai vastaanottaja maksaa, riippuu miten ajattelee. Lopputuloksen kannalta sillä ei kuitenkaan ole merkitystä.

-Tilasin pitsan himaan jo aikaa sitten
-Ei me jaksettu toimittaa sitä, tuu hakemaan, tossa se on vielä tiskillä
-Mähän maksoin siitä että tuotte sen.
-Niin?

Toimiskohan vastaava?
J.Nikkanen
16.12.2016 14:47:22
Krice: Olisi kiva kuulla joku esimerkki. Työjututkin liikkuu nykyisin aika pitkälle sähköpostin kautta. Enpä tiedä, jotenkin minulle postin kulku täsmällisesti tietyn aikataulun mukaan on aika pienimuotoinen ongelma omassa elämässäni, vaikka aika paljon tilaankin tavaraa johtuen siitä, että asun keskellä erämaata. Jos tuota joulusesonkia ajattelee, niin ehkä pelkkä lisätyövoiman palkkaaminen ei välttämättä auta jos koko systeemiä ei ole mitoitettu ruuhkan varalle. Jos sen tekisi niin suuri osa vuodesta olisi tyhjäkäyntiä. Niin ja lisäksi tuohon kommenttiin, kenellä täällä muka on työjuttuja? Kaikkihan tilaa vain musakamaa.

Terve! Mulle tulee työn puolesta tavaraa joka arkipäivä postitse posti 9, posti 14 ja joskus jopa posti 16 jakeluilla satunnaisesti myös pikana, jos ja kun tuote tulee postitse niin aikatauluista on parempi olla hiljaa. Tuote on sitten perillä kun se on perillä, joskus seuraavana päivänä (posti 9), joskus taas ei. Työni puolesta en ole koskaan tilannut musakamaa, työosoitteeseen kylläkin.
MusikMan
16.12.2016 16:06:00
Mikähän jouluvirus on iskenyt näihin pakettikuskeihin?!# Eilen kävi sekä UPS:n että Postin kanssa sama juttu. Olin etätyössä himassa, ja työhuoneen ikkuna on suoraan talon edustaa kohti. Ensin poika tuo koulusta tultuaan postilaatikosta kaksi Postin kuskien jättämää lappua, jonka koodit lähetysten seurantaan syötettyäni löydän maagiset sanat "Yritetty toimittaa - ei tavoitettu". Ja kohta pukkaa UPS:lta tekstaria: "Yritetty toimittaa - ei tavoitettu - nouda tästä ja tästä K-Marketista". Ja tämä siis yli 30 000 asukkaan helsinkiläisessä lähiössä, ei landella. On ne kiireisiä poikia, on.
"Where Zen ends, ass-kicking begins."
Krice
16.12.2016 16:58:11

Joees: a) Latoa mielipiteitä asiasta josta ei tiedä just mitään.

Mitä sinä sitten tiedät näistä postin kuljetuksista ja toiminnasta? Voit varmaan kertoa meille muillekin.
phiit
16.12.2016 17:16:32
Krice: Mitä sinä sitten tiedät näistä postin kuljetuksista ja toiminnasta? Voit varmaan kertoa meille muillekin.

Johan täällä on sivukaupalla Postin paskuudesta juttua, silmä käteen ja lue.
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
J.Nikkanen
16.12.2016 17:29:52
Joees: Oon ollut joskus kyseisessä puljussa töissä, siitä tosin on kyllä jo aikaa. Muutkin duunit ovat olleet logistiikan parissa ja siltä alalta mulla on koulutuskin.

Niin mutta mitä sinä sitten tiedät näistä postin kuljetuksista ja toiminnasta? Voit varmaan kertoa meille muillekin.
kihtaristi
16.12.2016 17:32:34 (muokattu 16.12.2016 17:32:55)
Oli vaimolla postin kanssa ropleemaa hiljattain ja täältä lukenut kauhutarinoita.. Laitoin fiksuna poikana piuhat customsoundsilta tulemaan matkahuollon kautta, mutta ne hukkas paketin.. Nyt sitten odotellaan, josko löytyisi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)