Aihe: Metallica
1 2 3 4 5431 432 433 434 435497 498 499 500 501
Henri Henri Olavi
28.11.2016 23:20:46
Pappa yrittää pysyä messissä :). Mut ei siinä mitään, hemmetin siistiä, jos diggailee tuollaista meininkiä.
K.F.S. is the Only Law
Flash
29.11.2016 07:25:08

Tympee Huttunen: Jos laittomat huumeet jätetään laskuista, veikkaan jonkinsortin tohtorin määräämää lääkeaddiktiota Kirkillä.

Ei tartte olla vielä edes addiktio (vaikka se kyllä nopeasti kehittyy), koska amerikkalaisilla on yleensä aika stydejä nuo mieliala sun muut lääkkeet. Ja ne todellakin vaikuttavat hyvin nopeasti soittoon. Vielä jos on mikstuurassa mukana kipulääkkeitä yms. niin soppa on hyvinkin valmis.
Live Music Is Better!
pehko
29.11.2016 07:27:04

Olin tosi innoissani Moth Into The Flamen jälkeen ja pyörittelin kyllä levyä kokonaisuudessaan joitain kertoja. Huomattava tason nosto kyllä. Mutt mutta...en vaan oikeen jaksa kuunnella. Vähempi biisejä ni ois ollu parempi. Nyt menee vähän tasapaksuksi jotenkin. Siellä on kyllä hyviä biisejä ja juttuja vaikka miten, mut en vaan osaa palata levyn pariin. Ei tee mieli.
"Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP
krautio
29.11.2016 16:05:28

Sama fiilis täälläkin. Hardwired oli oiva speed-rypistys ja Moth toi mieleen Master of Puppets-ajan kaikuja. Atlas, rise oli jo vähän tylsähkö paikoitellen. Loppulevy oli pettymys pitkine biiseineen ja tylsine riffeineen. Tällä hetkellä arvosana 7,5.

pehko: Olin tosi innoissani Moth Into The Flamen jälkeen ja pyörittelin kyllä levyä kokonaisuudessaan joitain kertoja. Huomattava tason nosto kyllä. Mutt mutta...en vaan oikeen jaksa kuunnella. Vähempi biisejä ni ois ollu parempi. Nyt menee vähän tasapaksuksi jotenkin. Siellä on kyllä hyviä biisejä ja juttuja vaikka miten, mut en vaan osaa palata levyn pariin. Ei tee mieli.
Hey Ho, Let's Go!
xlat
29.11.2016 16:19:14
Jokos tiedetään, mitkä uuden levyn biisit esitetään livenä maailmankiertueella? Eli mitkä tulevat ns. pysyvästi kiertueen settilistaan (jotain biisejähän on soitettu jo konserteissa toki).
Kulkunen
29.11.2016 17:54:02
Ojankaivaja: Mnetissä ei enää trollailla kuinka paska tämä bändi on.

Jos se olisi trollailua, niin eihän sillä olisi väliä onko levy hyvä.
FatSam
29.11.2016 19:12:09

krautio: Sama fiilis täälläkin. Hardwired oli oiva speed-rypistys ja Moth toi mieleen Master of Puppets-ajan kaikuja. Atlas, rise oli jo vähän tylsähkö paikoitellen. Loppulevy oli pettymys pitkine biiseineen ja tylsine riffeineen. Tällä hetkellä arvosana 7,5.

Mulla ihan toisinpäin! Hardwiredistä en kovin tykännyt/tykkää, Moth on kyllä aika kova, Atlas, Rise mulle ihan skippauskamaa. Suurin osa lopuista biiseistä toimii todella hyvin mulle, parhaina Dream No More, Halo On Fire, Confusion, Am I Savage ja Spit Out The Bone. Tällä hetkellä arvosana 8,5.
"Chillaa, senkin läskisami." -M4ss3 m/
Arkka
29.11.2016 19:36:28

Meikä taas kuuntelee kaksimielisesti. Toinen osa mieltä arvostaa eeppisempää metallikohkausta ja toinen maanläheisimpiä blues-junttajuttuja - molemmat uppoo. Ohan tossa aika eri maisemista fiiliksiä kyllä. Tavallaan tässä on vähän kokoelmalevyn tuntua siltä osin.
Arkka
29.11.2016 20:32:38

Ehkä olikin jo?

Metallica - Hardwired (if it was on St. Anger)
https://www.youtube.com/watch?v=Xyom27OcUUY

Ei ees mahottoman paha.
pehko
29.11.2016 22:20:55

Arkka: Ehkä olikin jo?

Metallica - Hardwired (if it was on St. Anger)
https://www.youtube.com/watch?v=Xyom27OcUUY

Ei ees mahottoman paha.

Virpassa aivan liian vähän viemäriä. Ei ees soinu.
"Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP
phiit
30.11.2016 14:19:20
pehko: Olin tosi innoissani Moth Into The Flamen jälkeen ja pyörittelin kyllä levyä kokonaisuudessaan joitain kertoja. Huomattava tason nosto kyllä. Mutt mutta...en vaan oikeen jaksa kuunnella. Vähempi biisejä ni ois ollu parempi. Nyt menee vähän tasapaksuksi jotenkin. Siellä on kyllä hyviä biisejä ja juttuja vaikka miten, mut en vaan osaa palata levyn pariin. Ei tee mieli.

Hupaisaa että vaikka onkin tavallaan näin niin levyn kuuntelu alusta loppuun on aika vaivatonta, tuo bonus levy nyt on täysin skipattavaa kamaa mutta kumma kyllä tää varsinainen levy vaan oikeastaan paranee edelleen kuunteluilla (vaikka Kirka ja Lars onki täysin paskoja!!!11)
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
Ruutukunkku
30.11.2016 15:35:28
phiit: (vaikka Kirka ja Lars onki täysin paskoja!!!11)

Kyllä minusta Lars saa vähintäänkin synninpäästön tällä levyllä. Ihan hyvää settiä. Kirka toisaalta ei saa.
You are number six
phiit
01.12.2016 14:27:13
Ruutukunkku: Kyllä minusta Lars saa vähintäänkin synninpäästön tällä levyllä. Ihan hyvää settiä. Kirka toisaalta ei saa.

Lars vetää rimaa hipoen yli.. Kirka on Larsin bitch :(
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
joku muu sikko
01.12.2016 14:53:52
phiit: Hupaisaa että vaikka onkin tavallaan näin niin levyn kuuntelu alusta loppuun on aika vaivatonta, tuo bonus levy nyt on täysin skipattavaa kamaa mutta kumma kyllä tää varsinainen levy vaan oikeastaan paranee edelleen kuunteluilla (vaikka Kirka ja Lars onki täysin paskoja!!!11)

Olen aina sanonut, että on suunnilleen ihan sama ketä bändissä soittaa, se nousee stadionluokkaan, jos siinä on nokkamies nimeltä James Hetfield.
se on kiliju päivöä -Haitaripartio-
Nakit ja muusi
01.12.2016 16:08:59
Hyvä levy. Muutama sovitus ja riffi on kyllä vähän "helppo ratkaisu" ja ne olisi varmaan kaivannut hiomista mutta ei nyt pidä mennä liikaa ylianalysoinnin puolelle, mitä harrastetaan vähän liikaakin joidenkin bändien kanssa.

Pitäis kuunnella uudet kappaleet aina tyhjillä aivoilla ja korvilla. Pienen, tai uuden "never-heard" bändin on vaan niin helpompi tehdä se "hyvä" levy koska ennakkoasenne ja kritiikki on lähtötasolla jo lähellä nollaa.

Soundeista sen verran että Black Albumissa oli mehukkaat soundit, mutta tässä vielä mehukkaammat. Voishan kitarasaundi olla vähän ranGempi tai raaempi, mutta ei se korviin pistä nytkään. Erikoismaininta muhevasta virvelisaundista, jota kyllä sitten kuullaankin aika paljon.

Ehkä sen yhden biisin olisi voinut jättää pois, vaikea kyllä sanoa mikä se olisi.
santakasa
01.12.2016 18:10:17 (muokattu 01.12.2016 18:10:38)
Nakit ja muusi: Hyvä levy. Muutama sovitus ja riffi on kyllä vähän "helppo ratkaisu" ja ne olisi varmaan kaivannut hiomista mutta ei nyt pidä mennä liikaa ylianalysoinnin puolelle, mitä harrastetaan vähän liikaakin joidenkin bändien kanssa.

Ehkä sen yhden biisin olisi voinut jättää pois, vaikea kyllä sanoa mikä se olisi.

Meikällä tällä hetkellä Murder One tuntuu jotenkin ylimääräiseltä. Onhan sen pääriffi hauska koukuttava, mutta ei riitä oikein. ManUNkind olisi muuten aivan timanttinen Black Sabbath -tyyppinen biisi, mutta soolon raskaampi osuus on kyllä aivan plääh. Biisin C-osan melodinen säkeistö on levyn hienoimpia hetkiä.
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
Bullitt
01.12.2016 20:06:55
Olenko ainoa jonka mielestä tuo ManUnKindin rumpuraita on vaivaannuttavinta ja paskinta paskaa aikoihin?
Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen.
zeta
01.12.2016 21:49:17 (muokattu 01.12.2016 21:53:46)
TTV: Et ole, sama pätee koko biisiin.

Naulan kantaan. Vastaavan reaktion on viimeksi aiheuttanut kappale nimeltä Cyanide. Joisin mieluummin tuopin vastaavan nimisellä solumyrkyllä terästettyä cool aidia kuin kuuntelisin kertaakaan enää uudelleen.

Sen sijaan Load-junttauksista Here Comes Revenge sekä Dream No More ovat hiukan nostaneet osakkeitaan lisäkuunteluiden myötä. Noissa on sentään jonkinlainen punainen lanka kannattelemassa biisejä.
santakasa
01.12.2016 22:45:32
Mä olen näköjään ihan paitsiossa, kun taas Cyanide on DM:n parhaimpia biisejä.
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)