Aihe: Pieni kaappi?
1 2 3
juici
23.11.2016 16:30:46

horseface: Ihan hyvä ehdotus tuokin, että antaa vaan olla. En nimittäin ole nykyisillä nupeilla oikeastaan edes kokeillut sitä. Täytynee vielä antaa kympeille tilaisuus.

Tai metsästät kaveriksi 1966-kaapin niin voit vertailla eroa?
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
horseface
23.11.2016 18:58:07
juici: Tai metsästät kaveriksi 1966-kaapin niin voit vertailla eroa?

Niitä ei vissiin ihan joka oksalla nykyään kasva?
Oli miten oli, näin on!
hallu
23.11.2016 21:03:30
Mites muuten noi ohmit elikkäs impedanssi? onko väliä hommaako 4 vai 8 ohmisen kaapin? Mistä mä tiedän kumpi niistä on natiivi-impedanssi vahvarissa? mietin asiaa nääs siksi kun mulla vibrochampissa vain neljän ohmin liitäntä, niin voisin käyttää samaa kajaria siihen jos hommaisin neljäohmisen kajarin. Mesassa on sekä 4 että 8 ohmin lähtö mutta ei mitään vinkkiä kumpaa pitäisi ensisijaisesti käyttää. Ohjekirjassa oli erilaisia kaappikytkentä variaatioita pilvinpimein, mutta ei mitään vinkkiä miten ne vaikuttaa. No 8 ohmia on suojaimpedanssi eli 8 ohmisella kaapilla se ei vissiin mene rikki vaikka kytkisi miten (sellaisen käsityksen sain ohjekirjasta).
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Laulava Kylätohtori
23.11.2016 21:39:58
hallu: Mites muuten noi ohmit elikkäs impedanssi? onko väliä hommaako 4 vai 8 ohmisen kaapin? Mistä mä tiedän kumpi niistä on natiivi-impedanssi vahvarissa? mietin asiaa nääs siksi kun mulla vibrochampissa vain neljän ohmin liitäntä, niin voisin käyttää samaa kajaria siihen jos hommaisin neljäohmisen kajarin. Mesassa on sekä 4 että 8 ohmin lähtö mutta ei mitään vinkkiä kumpaa pitäisi ensisijaisesti käyttää. Ohjekirjassa oli erilaisia kaappikytkentä variaatioita pilvinpimein, mutta ei mitään vinkkiä miten ne vaikuttaa. No 8 ohmia on suojaimpedanssi eli 8 ohmisella kaapilla se ei vissiin mene rikki vaikka kytkisi miten (sellaisen käsityksen sain ohjekirjasta).

Jos on 4 ja 8 ohmin lähtö, niin ei kai sillä mitään väliä ole, kumpaa käyttää, kunhan ohmit täsmää.

Jos taas pistää ohmit pykälän väärin, niin kuulemma siitä ei ole mitään haittaa. Soundi muuttuu selvästi, mutta hyvyys ja mustin munat ja jne.. Itse tykkään, että 8 ohmin kaappi on paras 8 ohmin lähdössä, mutta ihan jees ja joissain tapauksissa jopa parempi 16 ohmin lähdössä. 8 ohmin kaapista 4 ohmin lähdössä en tykännyt...
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Kefiiri
24.11.2016 11:05:21
hallu: Mesassa on sekä 4 että 8 ohmin lähtö mutta ei mitään vinkkiä kumpaa pitäisi ensisijaisesti käyttää.

Juu päätemuuntajat on rakennettu niin, että sieltä käytännössä tulee sama soundi 4 Ohmin liitännästä 4 Ohmin kajariin kuin 8 Ohmin liitännästä 8 Ohmin kajariin.
En ole musiikin asiantuntija.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)