Aihe: Pieni kaappi?
1 2 3
juici
23.11.2016 16:30:46

horseface: Ihan hyvä ehdotus tuokin, että antaa vaan olla. En nimittäin ole nykyisillä nupeilla oikeastaan edes kokeillut sitä. Täytynee vielä antaa kympeille tilaisuus.

Tai metsästät kaveriksi 1966-kaapin niin voit vertailla eroa?
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
horseface
23.11.2016 18:58:07
juici: Tai metsästät kaveriksi 1966-kaapin niin voit vertailla eroa?

Niitä ei vissiin ihan joka oksalla nykyään kasva?
Oli miten oli, näin on!
hallu
23.11.2016 21:03:30
Mites muuten noi ohmit elikkäs impedanssi? onko väliä hommaako 4 vai 8 ohmisen kaapin? Mistä mä tiedän kumpi niistä on natiivi-impedanssi vahvarissa? mietin asiaa nääs siksi kun mulla vibrochampissa vain neljän ohmin liitäntä, niin voisin käyttää samaa kajaria siihen jos hommaisin neljäohmisen kajarin. Mesassa on sekä 4 että 8 ohmin lähtö mutta ei mitään vinkkiä kumpaa pitäisi ensisijaisesti käyttää. Ohjekirjassa oli erilaisia kaappikytkentä variaatioita pilvinpimein, mutta ei mitään vinkkiä miten ne vaikuttaa. No 8 ohmia on suojaimpedanssi eli 8 ohmisella kaapilla se ei vissiin mene rikki vaikka kytkisi miten (sellaisen käsityksen sain ohjekirjasta).
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Kefiiri
24.11.2016 11:05:21
hallu: Mesassa on sekä 4 että 8 ohmin lähtö mutta ei mitään vinkkiä kumpaa pitäisi ensisijaisesti käyttää.

Juu päätemuuntajat on rakennettu niin, että sieltä käytännössä tulee sama soundi 4 Ohmin liitännästä 4 Ohmin kajariin kuin 8 Ohmin liitännästä 8 Ohmin kajariin.
En ole musiikin asiantuntija.
Antti1
24.11.2016 11:34:17 (muokattu 24.11.2016 11:40:36)
Kefiiri: Juu päätemuuntajat on rakennettu niin, että sieltä käytännössä tulee sama soundi 4 Ohmin liitännästä 4 Ohmin kajariin kuin 8 Ohmin liitännästä 8 Ohmin kajariin.

Tähän vielä pieni lisäys. Useamman elementin kaapeilla voi sit taas olla eroa soundissa sen kaapin kytkennän vuoksi. Riippuen siis siitä onko elementit kytketty rinnan-, vai sarjankytkentään. Ero tosin on erittäin pieni, mutta olemassa.

Nyt ei ole ihan tuoreessa muistissa, kun omat testit ovat monien vuosien takaa, mutta muistaakseni sarjaan kytketty 4x12" tuotti löysemmän/pehmeämmän soundin kuin rinnan kytketty. Ääninäytteitä mulla ei enää ole tallella, joten joudutte kaivamaan niitä muualta, tai testaamaan itse.

E: Nyt kun aloin muistelemaan niin mulla oli tosiaan 4x12" pönttö, Riveran sellainen, mutta siinä oli 2kpl V30 ja 2kpl G12K-100 elementteinä. Taidettiin testata molemmat kaiutinparit erikseen noilla kytkennöillä, ei koko kaappia. Tosin tuskin vaikuttaa asiaan sinänsä mitenkään kytkennän mahdollisen soundieron osalta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)