Aihe: Setin karsiminen.
1 2
wavelength
09.06.2004 19:03:45

Päätin tuossa aikani kuluksi karsia setistäni löysät pois, ja heitin nurkkaan tuplapedaalin ja pari pientä tomia. Jäljelle jäi hyvinkin perinteinen nelipönttöinen kokoonpano. Siinä sitten soitellessani huomasin, että time ja groove nousivat yllättäen neljänteentoista potenssiin, kun ei ollut sitä jumalatonta kattilarivistöä -- tuplapolkimesta puhumattakaan -- nenän alla häiritsemässä. Oli suorastaan hurmiollinen fiilis. :)

(Vinkkinä niille, joita ahistaa oman setin hirviömäinen koko.)
You can't break an egg without making an omelette.
Paas
09.06.2004 19:10:10
Onhan tuo varmaan totta. Johtunee siitä että kun on vähemmän soittimia nokan alla niin keskittyy enemmän siihen olennaiseen.
The Mullet: Hairstyle of the Gods http://www.mulletsgalore.com/
Outkast
09.06.2004 19:28:57
Itselläni on se vaihe, että kun on soittanut kaksi vuotta kahdella tomilla alkaa himottamaan nuo lisäkannut x)
Nyt pakko saada lisää...

...Sitten parin vuoden päästä karsitaan
Antti1997
09.06.2004 19:36:41 (muokattu 09.06.2004 19:37:02)
(Vinkkinä niille, joita ahistaa oman setin hirviömäinen koko.)

Onneksi ei ole pelkoa että alkaisi ahdistamaan... =)
"Entäs Asus4#5add9/H tai Asus4#5add9/D?" Kiipparipalstan keskustelua.
Järvihirviö
09.06.2004 19:45:09
Itselläni on se vaihe, että kun on soittanut kaksi vuotta kahdella tomilla alkaa himottamaan nuo lisäkannut x)

Kahdella tomillahan saa mielettömiä juttuja aikaan, kunhan vaan mielikuvitusta riittää (vrt. Kingston Wallin levytykset). Joskus voisi tietty kokeilla pelkästään basarin, haitsun ja virvelin kera soittamista. Kehittäis meinaa mielikuvitusta hyvin.
Paas
09.06.2004 20:13:18
Mulla on 2 tomia ylhäällä ja 2 lattialla. Se on mulle ihan sopiva määrä. Olen kyllä kuitenkin ajatellut että hankkisin jossain vaiheessa kolmannen tomin tuohon ylös. Eli sitten olisi kolme tomia(8", 10", 12") ylhäällä(edessä) ja kaksi(14", 16") lattialla(vieressä). Virittämisen kannalta on kyllä mukavampaa jos ei ole kovin montaa tomia, pääsee vähemmällä.
MoonDog
09.06.2004 20:22:00
Mulla taas on sellainen vaihe meneillään, että pitäisi saada vähän lisää tavaraa settiin. Tällä hetkelläkään setti ei mikään maailman pienin ole, kun on 12" ja 13" räkkitomit ja 14" ja 16" pöntöt lattialla. 10" tomi ja toinen 22" basari kyllä kiehtoisi, mutta kun pitäisi noita peltejäkin päivitellä parempiin. Pitää katsoa, josko tämän kesän budjetista yhtään irtoaisi rumpusettiin.
Shit just doesn't happen, it takes effort.
AP
09.06.2004 20:37:51
On muuten ihan totta, että joskus 2 tomilla saa aikaan paljon parempaa soittoa. Itsellä oli kanssa pari viikkoa kahden tomin (12" ja 16") set-up ja jotenkin siitä soitosta tuli oitis vähäeleisempää.
Nyt palautin setin takaisin "omakuva-lookiin" ja täytyy sanoa, että ei siitä nyt niin paljoa parantunut meno.
Ehkä hiukan, minulla kun on yhä vaiheessa opettelu kahteen tomiin -- miten soittaisin niitä ilman, että fillit karkaa aina oikeanpuoleisen pikkutomin (eli tässä tapauksessa riden) kautta.
K100 #7
jussiohman
09.06.2004 22:24:22
Multa on lähtenyt sekä tuplat että toinen etutomi viimisen reilun puolen vuoden aikana pois. Tosin symbaaleja on tullut lisää, kolme crashia, china sekä ride on tällä hetkellä. Ens viikolla lähtee Innovations china sekä Signature 16" full kauppaan, ja tilalle tulee pelkkä A-Custom crash. Eli taas karsiutuu. Kaks tomia, kolome krässiä ja sinkkuspedu on true tosimiehen setti.
Lihava sinkku hakee kontaktia
Alpha
09.06.2004 22:38:14
Mulla on 2 tomia ylhäällä ja 2 lattialla. Se on mulle ihan sopiva määrä. Olen kyllä kuitenkin ajatellut että hankkisin jossain vaiheessa kolmannen tomin tuohon ylös. Eli sitten olisi kolme tomia(8", 10", 12") ylhäällä(edessä) ja kaksi(14", 16") lattialla(vieressä).

Juu tälleen mieki olen ajatellu tekeväni. Se vaan, että 8" tomi maksaa päälle 320e...ja se pirun basarikin yli 900e...:o(
Ehkäpä vielä joskus...

Virittämisen kannalta on kyllä mukavampaa jos ei ole kovin montaa tomia, pääsee vähemmällä.

Kokeilin muuten vähän aikaa sitten setuppia:

Basari, virppa, 10" tomi peltiständiin ja 14" lattialla...haikka, ride, yks crash ja splash...

Täytyy sanoa, et ei tullu soitosta juuri mitään...kun sitä nyt on niin tottunu tuohon hiukka isompaan kasaan...
Paas
09.06.2004 22:50:45
Juu tälleen mieki olen ajatellu tekeväni. Se vaan, että 8" tomi maksaa päälle 320e...ja se pirun basarikin yli 900e...:o(
Ehkäpä vielä joskus...

Jep, minäkin olin ajatellut sitä toista basaria niin kuin olen aikaisemminkin maininnut. Siinä on vaan sellanen pikku homma että mun setti on ostettu syksyllä 2001. Starclassic performereissa on uusittu sen jälkeen tiettyjä yksityiskohtia joten ne basarit ei olisi ihan samanlaisia.
Belgarion
10.06.2004 09:03:38

ite oon ainaki karsinu coverikeikoille setin kahteen tomiin ku laiska olen ja ei jaksa roudata. Mutta kyllä hevikeikoilla setissä pitää kokoa olla, jos ei muuta ni näyttää hyvältä :-)

Mutta totta on kyllä että mitä vähemmän kannuja sen enemmän tulee mietittyä ja keskityttyä siihen soittoon.
e r s k i
10.06.2004 11:22:52
Kun on vähemmän soittimia nokan alla niin keskittyy enemmän siihen olennaiseen.

Samaa mieltä. Itse soittelen parin tomin moposetillä aina välillä. kaikki perussoiton ongelmat nousee välittömästi esiin.
migi666
10.06.2004 11:33:38

Mä myin helvettiin mun entisen export tuplasetin ja ostin tilalle pikkunäppärän premierin setin ja nyt kyllä soittokin lähtee paljon paremmin.... On se kyllä ihme kun tollain tekee, niin se vaihdos tekee paljon soitossakin....
Kannattava vaihdos!!
Se on sitä mitä tekee!!
jazzmies
10.06.2004 11:54:22
Kahdella tomillahan saa mielettömiä juttuja aikaan, kunhan vaan mielikuvitusta riittää (vrt. Kingston Wallin levytykset). Joskus voisi tietty kokeilla pelkästään basarin, haitsun ja virvelin kera soittamista. Kehittäis meinaa mielikuvitusta hyvin.

Sama vika - kun näin Kingston Wallin keikalla, taisipa puolet tomeista käydä tarpeettomaksi Weckl/Colaiuta-setistä. Weckl/Colaiuta-settini oli puolikas Bozzio/Peart-setistäni; apua sitä roudaamisen määrää, jos joskus joutui keikalle sillä setillä.

Opiskeluvuodet harjoittelin ja jazzsessiot hoitelen 18-12-14 -kombinaatiolla, mutta rokkikeikalla tulee ikävä ISO-tomia, joten siellä kombinaatio on 22-12-14-16. Jazzimman setin symbaalikombinaatio on kolme komppaamiseen soveltuvaa peltiä ja rokkisetissä voi palkita itsensä jo muutamilla efektilläkin.

Kun näkee videolta Chamberisin soittoa, hän soittaa lähes pelkästään nelirumpuista settiä ja vain aniharvoin lähtee seikkailemaan muihin tomeihin. Hänellä on siis neljä optiotomia ja hän käyttää niitä kun tilanne siihen on otollisin.
Mikko A
10.06.2004 16:00:39
Mullakin oli joskus Rokkistarat kahdella basarilla, mutta nykyään oon vakiintunut kahden tomin käyttöön. Haitsu, ride, kaks crashia ja china. Splashin mokomatkin on käyny aivan tarpeettomiksi, vähän aikaa sitten niitä oli vielä neljä... Nyt kun ei oo basaria ja tomeja mulla ollenkaan niin oon ajatellu että jos ostaiski vaan pelkän basarin. Loppujen lopuksi käytän bändisoitossa aika harvoin tomeja. En mielellään edes tee mitään varsinaisia fillejä ellei joku kohta biisissä sitä välttämättä vaadi. Ja pelkkä basari tulis halvemmaksikin =)
I hate your sex!
lethus1
10.06.2004 16:05:58
Itselläni on vähän kiikunkaakun vaihe. Peltejä on melkoinen määrä, mutta väitän tarvitsevani niitä joka ikistä... joskus. Tosin en aina:D Demon äänityksissä jätin kotia yhden crashin ja 12" chinan sen takia, ettei menisi liialliseksi kikkailuksi. Sama koskee keikkoja. Silti, himottaisi kummasti toinen ride (tai vastaava kilkutin) pelkästään kikkailua varten:D Ja 20" wuhanin china olisi vielä yksi väline. Toisaalta, joskus treenikämpällä revin setistä irti viitisen peltiä ja neljännen tomin pois ja soittelen pop, rock, funk tms. juttuja. Yleensä näin tehdessäni huomaankin soittavani kolme tuntia putkeen pelkkää em. tavaraa enkä sekuntiakaan metallia, jota normaalisti paukkaan. Tekee hyvää kaikilla osa-alueilla ja monta kertaa olen huomannut tuolaisen session jälkeen myös mäiskeen saaneen ihan uutta ideaa ja groovea (se on mahdollista, metallissakin voi olla groovea. Ehkä se vain on hieman erilaista:D)
Youni
10.06.2004 16:19:50
No nyt on 10" 12" ja 14" tomit sekä snare, haikka, crashi, splashi ja ride. China tulee kohta.

Olisihan se hienoa, jos olisi tuossa lattialla vielä 16", mutta kalliiksi tulisi ostaa, eikä sillä nyt juuri mitään tee, niin enpä hanki. Peltilaajennukset ovat tarpeeksi nyt.
Tangled**
10.06.2004 17:33:25 (muokattu 10.06.2004 17:50:07)
Juu, kyllähän siinä setin karsinnan jälkeen huomaa, että mitä oikeasti osaa soittaa ja mitä ei. Aika paljon se "turha" sälä ympärillä vaan haittaa. Niillä lisätomeilla sun muilla on siistiä kikkailla, mutta tosimiehen(tai naisen) pitäisi pystyä soittamaan myös pelkistetyllä setillä.

Itse kyllä myös himottaa muutama lisätomi. Tuo kun on nyt aivan perussetti. Olisi se kiva päästä kikkailemaan järjettömän kokoisella setillä. (jota kyllä pääsen soittotunneilla tekemään). 22" basari kiehtoisi myös, mutta se jytisisi todennäköisesti ihan liikaa muuhun settiin verrattuna. Ja toisaalta, ei sitä tytöllä niin armottoman järeää settiä tarvitsekkaan olla :)
Matka on päämäärää tärkeämpi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)