Aihe: Saara Aalto
1 2 3 4 5124 125 126 127 128277 278 279 280 281
Lennu
19.10.2016 16:19:35

Presidentti: Olihan siinä. Meitsiä ainakin nauratti ihan mielettömästi.

Taidat olla pikkaisen naiivi ns. isojen poikien juttujen suhteen. Oletko vielä neitsyt?

Nyt oli vähän asiaton. Ja jopa iskurepliikkinä luokaton.
"olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä"
evo
19.10.2016 16:46:10
Presidentti:

Taidat olla pikkaisen naiivi ns. isojen poikien juttujen suhteen. Oletko vielä neitsyt?

Menetitkö omasi viime viikonloppuna kun noin keulit?
I drink and I know things.
Janizio
19.10.2016 21:41:19
Saara pääsi flunssasta vähällä, mutta Relley C:lle voi tulla kiirus, kun täydellisessä puhumis ja laulamis kiellossa tällä hetkellä
ErkkiErakko
20.10.2016 00:49:10
Niin, oliko tää nyt sitten tälläinen tekaistu juttu, että Saaralla oli pientä flunssan poikasta, vai oliko sittenkin perää?

https://www.youtube.com/watch?v=1Tu7d1RNggM

https://www.youtube.com/watch?v=1-JBP4VBXHY

Tuossa on kyllä ne loistavimmat mitä Saara on vetänyt tuolla, menee iho kananlihalle sekä tirauttaa tipan linssiin mahtavuudellaan.
Janizio
20.10.2016 07:11:53 (muokattu 20.10.2016 08:55:34)
ErkkiErakko: Niin, oliko tää nyt sitten tälläinen tekaistu juttu, että Saaralla oli pientä flunssan poikasta, vai oliko sittenkin perää?

https://www.youtube.com/watch?v=1Tu7d1RNggM

https://www.youtube.com/watch?v=1-JBP4VBXHY

Tuossa on kyllä ne loistavimmat mitä Saara on vetänyt tuolla, menee iho kananlihalle sekä tirauttaa tipan linssiin mahtavuudellaan.

Enpä usko, että oli mitään tekaistua draamaa. On siellä varmaan pientä ollut, mutta jotenkin sen ymmärsi heti, kun Saara orastavasta flunsasta kertoi, että nou hätä. Mut kun nämä meidän iltapäivälehdet osaa sen yli dramatisoinnin niin asiasta on saattanut tulla dramaattisempi kuva kuin mitä se oikeasti on. Kun oliko Iltasanomat joka kirjoitti jo että mitä tapahtuu X-Factor kisalle. Saaralle terveyshuolia. Uutinen/Juttu ampui yli todella pahasti.

Mut tällä Relley C:ll voi tulla vähän hoppu jos ei eilen oo saanut vielä edes puhua oikein niin pitää tapathua aika nopeaa paranemista, että sillä kurkulla ja äänellä Lauantaina lauletaan ihan täysipainoisesti
Dirtyh
20.10.2016 13:05:23

Tämä aihe on näköjään saavuttanut saturaatiopisteensä.
Lennu
20.10.2016 13:14:18

Janizio: Jossain vaiheessa muutaman kanssa väännetiiin siitäkin kättä, että kun sanoin, että musikaaliroolit ei Saaralle pelkästään riitä niin mulle tuli vastaus, että niin sulle ei riitä.

Niin noh mä kuvittelin tuntevani fanituksen kohteeni tässä kohtaa aika hyvin ja nyt voin sanoa, että kyllä tunsinkin. Eilen Saara piti Facebookissa live jutun ja sanoin tän ihan suoraan aikalailla niillä sanoilla mitä minäkin olen teille sanonut.

Et musikaalihommat kiinnostaa ja musikaaliroolit, mutta ne eivät pelkästään riitä hänelle, että hän haluaa olla myös kunnon sooloartisti ja näinhän mä sen vähän arvelinkin olevan

Olipas yllätyksellinen ulostulo.
"olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä"
Janizio
20.10.2016 13:26:23
Lennu: Olipas yllätyksellinen ulostulo.

Eihän siinä ollutkaan mitää yllätystä. Aattelin vaan mainita kun se asia taisi silloin jäädä vähän niinku ratkaisematta.

Eikä se nyt ollut mikään suoranainen ulostulo vaan joku fani kysyi jotain muistaakseni musikaalirooleista Saaralta niin siihen perään Saara sitten tämän asian puhui ns. halki poikki ja pinoon
Kampela77
20.10.2016 15:41:02
Janizio: Jossain vaiheessa muutaman kanssa väännetiiin siitäkin kättä, että kun sanoin, että musikaaliroolit ei Saaralle pelkästään riitä niin mulle tuli vastaus, että niin sulle ei riitä.

Niin noh mä kuvittelin tuntevani fanituksen kohteeni tässä kohtaa aika hyvin ja nyt voin sanoa, että kyllä tunsinkin. Eilen Saara piti Facebookissa live jutun ja sanoin tän ihan suoraan aikalailla niillä sanoilla mitä minäkin olen teille sanonut.

Et musikaalihommat kiinnostaa ja musikaaliroolit, mutta ne eivät pelkästään riitä hänelle, että hän haluaa olla myös kunnon sooloartisti ja näinhän mä sen vähän arvelinkin olevan

Pääsit postaamaan "mitäs minä sanoin"-viestin.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
LiemiKuutio
20.10.2016 15:49:22
Minusta on tosi outoa, että Saara ja hänen vanhempansakin ovat maininneet mediassa, että nyt VIIMEIN Saara saa olla oma itsensä.

Kuitenkin tuolla Briteissä Saara on nyt kaikkein kauimpana itsestään, kuin on koskaan esiintyjänä ollut. Ei saa laulaa omia biisejä, vaan sitä mitä tuotanto määrää, hän on joutunut sivuuttamaan näkemyksensä viime viikon biisistä tyttömäisenä, kun Mrs. Osbourne käski tuoda esitykseen asennetta ja seksikkyyttä, mitä biisi vaatii. Muut stailaavat (onnistuneesti ilman pikemminkin 6-vuotiaalle sopivia prinsessamekkoja) ja rytmittävät jutut niin, ettei saa edes kunnolla nukuttua jne.

Saara tekee siis nyt kaiken miten ulkopuolelta käsketään, ja pitää sitä viimeinkin "itsenään" olemiselta. Mikähän logiikka tässäkin on.
Lautuma
20.10.2016 17:24:37 (muokattu 20.10.2016 17:25:34)
LiemiKuutio: Saara tekee siis nyt kaiken miten ulkopuolelta käsketään, ja pitää sitä viimeinkin "itsenään" olemiselta. Mikähän logiikka tässäkin on.

Esitin tämän saman huomion jokunen sivu sitten - siihen ei saatu vastausta saati selvyyttä. Mutta jatkan edelleen omaa havainnointiani: Saara on helvetin hyvä työntekijä kunhan pomo osaa pitää naisen hallinnassa. Yksinään nainen on hukassa niin musiikillisen identiteetin kuin esiintyjänkin ominaisuudessa. Persoonattomuus voi johtua juuri tuosta.

Samasta syystä imitaattorit ovat usein varsin valjuja persoonia. Kun tottuu olemaan muiden nahkoissa ja omimaan identiteetit näiltä, hukkuu se oma minuus sinne omaksuttujen alle. Persoona ei pääse kehittymään. Saaralle on voinut käydä samalla tavalla cover-artistina vuosien mittaan.

Ja peilaan tätä nimenomaisesti Saaran osaamista vasten. Jos naisella olisi karismaa ja seksikkyyttä edes auttavasti, oltaisiin noilla musikaalisilla avuilla jo toreilla ja turuilla ympäri maailmaa. NYT Saara joutuu vihdoin kuuntelemaan mitä tuotantoportaalla on sanottavanaan - Suomessa tämä kortti jäi pelaamatta, en usko että Saara missaa mahdollisuuksiaan uudestaan.
I'm sorry to differ with you sir, but you are the caretaker. You've always been the caretaker. I should know sir - I've always been here.
juha_p
20.10.2016 17:34:36 (muokattu 20.10.2016 17:48:23)
LiemiKuutio: Minusta on tosi outoa, että Saara ja hänen vanhempansakin ovat maininneet mediassa, että nyt VIIMEIN Saara saa olla oma itsensä.

Kuitenkin tuolla Briteissä Saara on nyt kaikkein kauimpana itsestään, kuin on koskaan esiintyjänä ollut. Ei saa laulaa omia biisejä, vaan sitä mitä tuotanto määrää, hän on joutunut sivuuttamaan näkemyksensä viime viikon biisistä tyttömäisenä, kun Mrs. Osbourne käski tuoda esitykseen asennetta ja seksikkyyttä, mitä biisi vaatii. Muut stailaavat (onnistuneesti ilman pikemminkin 6-vuotiaalle sopivia prinsessamekkoja) ja rytmittävät jutut niin, ettei saa edes kunnolla nukuttua jne.

Saara tekee siis nyt kaiken miten ulkopuolelta käsketään, ja pitää sitä viimeinkin "itsenään" olemiselta. Mikähän logiikka tässäkin on.

Luultavasti kyse on seikoista kuten koreografia, mahdollisesti sovituspuoli (ainakin osaltaan), jne. (esim. Live 1. esiintymisen insertissähä koreografiasta vastaava kille sanoi että taitaa koko budjetti tärväytyä S.A::n esitykseen ... , ja sovituksethan ovat olleet kuitenkin 'omaperäisiä ja S.A.:lle sopivia' joten luultavasti S.A käden jälki vahvasti mukana ..., jne.). En ole seurannut aikaisempia kotomaan juttujaan sitten Voicen mutta luultavasti esiintymistilanteet ovat olleet paljon rajatumpia esim. mainituilta osiltaan kun mihin nyt on mahdollisuus ollut.

Mielestäni noi muiden tuomareiden ja O:n mielipiteet kannattaa kuitenkin noteerata koska hehän tuntevat UK:n viihdekentän 100% paremmin kuin S.A..
juha_p
20.10.2016 17:43:14
Janizio: Eihän siinä ollutkaan mitää yllätystä. Aattelin vaan mainita kun se asia taisi silloin jäädä vähän niinku ratkaisematta.

Eikä se nyt ollut mikään suoranainen ulostulo vaan joku fani kysyi jotain muistaakseni musikaalirooleista Saaralta niin siihen perään Saara sitten tämän asian puhui ns. halki poikki ja pinoon

Varmaan kirjoituksesi ymmärrettiin suurinpiirtein oikein mutta, yrittämättä loukata, kun kirjoitat joskus kuin S.A. olisi sivupersoonasi (esim. Eilen Saara piti Facebookissa live jutun ja sanoin tän ihan suoraan aikalailla niillä sanoilla mitä minäkin olen teille sanonut.. ;)
Funkånaut
20.10.2016 17:59:09

juha_p: Varmaan kirjoituksesi ymmärrettiin suurinpiirtein oikein mutta, yrittämättä loukata, kun kirjoitat joskus kuin S.A. olisi sivupersoonasi (esim. . ;)

Mä uskon vieläkin, että Janizio = Saara Aalto. Tai sit se hänen poikaystävä.
"Nytvtotenq nuortenosasto siis hampurilaisia ja kadonnut pyörä vittu" - haitaripartio
LiemiKuutio
20.10.2016 18:09:12
Lautuma: Esitin tämän saman huomion jokunen sivu sitten - siihen ei saatu vastausta saati selvyyttä. Mutta jatkan edelleen omaa havainnointiani: (...) Suomessa tämä kortti jäi pelaamatta, en usko että Saara missaa mahdollisuuksiaan uudestaan.

Joo hyvä että muutkin tämän huomanneet. Ja kun ihmettelin Janizion lausumaa siitä, että Saaraa on Suomessa joku estänyt sekä olemasta itsensä ja hengittämästä. Hänhän nimen omaan on saanut täällä tehdä mitä lystää ja nyt joutuu sitten mm. taipumaan aseksuaalisesta tyttölookista aikuiseksi naiseksi, eli sitä mitä moni joka (ja tuota outoa aikuisen naisen prinsessaleikkiä on vierastanut) Suomessakin on halunnut nähdä, mutta Saara ei itse tästä roolistaan ole päässyt pois.

Jossain vaiheessa ne realiteetit joutuu kohtaamaan, ja nyt on se tuhannen taalan paikka viimeistään. Kävi tässä miten kävi, niin on mielenkiintoista nähdä, miten jatkossa Saaran tyyli muuttuu. Vieläkö pysyy tiukasti kannassaan julkaista vain omaa musiikkia tms.
mpekkanen
20.10.2016 19:16:11
Funkånaut: Mä uskon vieläkin, että Janizio = Saara Aalto. Tai sit se hänen poikaystävä.

Joo, tai joku sukulainen tai ainakin samaa seurakuntaa. Kyllähän tänne tämä Saaran jatkuva promoaminen on jotain sellaista, ettei mitään rajaa.

Esim. Bob Dylan, David Bowie, Lemmy Kilmisterin kuolema tai Metallican uusi levy 8 vuoden tauon jälkeen ei ole saanut näin paljoa kirjoituksia. Kuin siis Saara Aalto ketjuun on tullut vaikka kahdessa viime viikossa.
Dylan sai kuitenkin Nobel palkinnon ja kyllä noilla muillakin jo mainituilla on tai oli, aikoimoinen ura takana.

Dylan, Bowie ja Queen ketjut yhteensä ovat saaneet vähemmän kirjoituksia yli 10 vuodessa kuin mitä tämä kyseinen palsta. Tämänhän pitäisi olla muusikoiden sivusto!!!
Tämä ketju on alkanut 17.12 2015.

Kyllä tässä aika pahasti joku haiskahtaa ja vaikka jokainen voi ja saa kertoa mielipiteensä, niin onhan noissa säännöissäkin kai joku juttu ettei ihan ilman mitään asiaa pitäisi kirjoittaa. Tosin jos tuota kohtaa ihan sanatarkasti tutkittaisiin, niin juurikaan millään aiheella ei olisi minkäänlaista keskustelua.
Kertooko tämä kaikki sitten siitä, ettei soittajat enää jaksa syystä tai toisesta tänne palstalle kirjoittaa. Vai mistä?
Tämä on kuitenkin päivästä toiseen sellainen topikki, johon tulee kaikista eniten kirjoituksia. Varmuudella voin sanoa 35 vuotta kielisoittimia soittaneena, ettei kyseinen artisti ole kuitenkaan ihan _NIIN_ suosittu kuitenkaan. Tai ainakaan minun tuttavien ja soittaja kavereiden seuraamiin artisteihin ei kuulu Saara Aalto.
Nyt on siis tullut 2500 juttua tähän ketjuun ja alle vuodessa????

Janiziosta tämä on varmasti hyvä asia, mutta jos sellaiset bändit ja artistit jotka ovat oikeasti vaikuttaneet usean soittajan musiikin tekemiseen ja vielä useilla vuosikymmenillä ja heistä ei täällä kirjoitetta kuin joku muutama prosentti siitä kuin Saara Aallosta. Niin onkohan silloin ihan oikeasti asiat ihan tärkeysjärjestyksessä?
Minusta tämä ketju todistaa sen että mitä enemmän kyseisestä ihmisestä tänne kirjoitetaan-->Niin sitä vähemmän ns. oikeat muusikot jaksavat koko m.nettiä selailla ja tänne mistään mitään kirjoittaa.
Vaikka tämä Saaran tarina etenee ihan käsikirjoituksien mukaan ja hänestä sekä hänen perheestään kirjoitetaan ihan jatkuvasti lehdissä, niin ei hän silti ole muusikkona mikään Björk, Madonna jne. ja on oikeastaan ihan turha verrata. Eihän hän pärjännyt edes kotimaassakaan.
Kotimaisista artisteistakaan ei kirjoiteta kenestäkään näin paljoa kuin S. Aaallosta, vaikka olisi musikaallista näyttöä useilta vuosikymmeniltä. Tämänkin voi tarkistaa jos haluaa. Hurriganes on varmaan ainoa poikkeus, mutta siihenkin on kirjoitettu jo huomattavasti kauemmin kuin tähän.
Ei ole Ismo Alangosta, Nurmiosta ja monesta muustakaan paljoa tekstiä. Kuuntelijoita on kyllä ja keikoilla myös porukkaa.

Jos Aaalto nyt pärjääkin jossain ulkomaisessa "tosi-tv" kilpailussa, niin hänellä on edelleen asunto Lontoossa ja varmaan tekee jotain musikaaleja ja äänijuttuja elokuviin sekä jonkinlaisia live pätkiäkin siis jatkossakin. Onko ne sitten isoja tai suuria-->Ei mitään väliä...

Queen, Motörhead, Metallica, Rolling Stones ovat tehneet ihan oikeasti musaa ja tulevat olemaan myös jatkossakin musiikin historiassa, vaikka eivät tekisi enää yhtään mitään. Motörhead ei tee enää mitään, mutta nämä olikin vain esimerkkejä monista monista bändeistä jotka ovat yleisesti vaikuttaneet erilaisiin soittajiin. Toki voisi mainita vielä esim.Black Sabbath, Led Zeppelin taikka ZZ topin ja jos jotain kiinnostaa, niin myös katsoa paljonko heistä on kirjoitettu tänne M.nettiin. Eikä lista lopu edes siihen...
Ei tähtiä voi keinotekoisesti tehdä, vaikka tässä sitä nyt kovasti ehkä yritetäänkin.
Ei ainakaan jos ei niitä omia levyjä ja hyviä sellaisia tule. Tosin tähän olisi ollut jo mahdollisuuksia jos sellainen olisi ollut tullakseen...Ei ole tullut, sitten kuitenkaan.

Vielä lisää vaan juttua, kyllä siitä Saarasta tähti tulee kun veikataan seuraavaa ballaadia ja minkälainen mekko on päällä...Biisit ja hyvät sellaiset, ehkä, joutaa sitten tehdä myöhemmin???
LordWinter
20.10.2016 19:18:24
mpekkanen: Dylan, Bowie ja Queen ketjut yhteensä ovat saaneet vähemmän kirjoituksia yli 10 vuodessa kuin mitä tämä kyseinen palsta. Tämänhän pitäisi olla muusikoiden sivusto!!!
Tämä ketju on alkanut 17.12 2015.

Ei asiallisesta keskustelusta tule paljoa kirjoituksia. Dylan, Bowie ja Queen ovat kaikkien mielestä hyviä. Kattoo sitten jotai Hurricanes- ja Metallica -ketjuja niin...
"kamala kampela" -haitaripartio
Vessajono
20.10.2016 19:25:19
LordWinter: Ei asiallisesta keskustelusta tule paljoa kirjoituksia. Dylan, Bowie ja Queen ovat kaikkien mielestä hyviä. Kattoo sitten jotai Hurricanes- ja Metallica -ketjuja niin...

No en mä tiedä onko se välttämättä ihan niinkään. Esim. mun mielestä Dylan on ihan perseestä mut en mä koe mitään tarvetta mennä toitottamaan sitä sinne.
Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen.
Topa-
20.10.2016 19:26:27
Vessajono: No en mä tiedä onko se välttämättä ihan niinkään. Esim. mun mielestä Dylan on ihan perseestä mut en mä koe mitään tarvetta mennä toitottamaan sitä sinne.

sinä taidat olla ihan perseestä. dylan sentään voitti nobelin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)