Aihe: Metallica
1 2 3 4 5387 388 389 390 391497 498 499 500 501
bedlam
26.09.2016 20:51:52 (muokattu 26.09.2016 20:57:11)

Ihan positiivinen yllätys oli tämä.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
krautio
26.09.2016 21:08:25

Kiva pitkästä aikaa, kun tuotantoon vähän enemmän satsattu kuin aikoihin. Myöhemmin tarkempaa raporttia.
Hey Ho, Let's Go!
texan
26.09.2016 21:20:37 (muokattu 26.09.2016 21:21:30)
Mitäs ihmettä? Tämä Moth into flame kuulostaa yllättävän hyvältä, saattaa olla pitkästä aikaa hyvä levy tulossa.
phiit
26.09.2016 21:22:49
Väkinäisen kökkö, nyt ei lähteny kyllä yhtään :(
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
Mescalero
26.09.2016 21:28:35
Omaan korvaan kuulostaa siltä, että ensimmäistä kertaa sitten ReLoadin bändin musiikki tulee luonnollisesti, eikä sillä yritetä olla jotain, mitä ei oikeasti olla ..ei sillä, että ReLoadista muuten välittäisin, mutta tämä uusi kuulostaa ihan menevältä :)
Jucciz
26.09.2016 21:37:16 (muokattu 26.09.2016 21:39:21)
Sävellys:
Säkeistöstä tulee mieleen The Four Horsemenin väliosa (Time has taken its toll on you, the lines that crack your face). Kertsi on stemmojen takia mun makuun vähän turhan "poppis". Riffit olivat kyllä yllätyksetöntä ja mahdollisimman geneeristä jämäosastoa pohjalta "hakataan vapaata E-kieltä jä väliin muutama bonuskenttä-ääni".

Soundit / soitto:
Bassari- ja virvelisoundit olivat kumpikin todella munattoman kuuloisia läpsähdyksiä: virveli kuulosti samplelta (oli sitä tai ei) ja bassorummun iskut olivat takuuvarmaa Lassea, eli iskut ei oo kertakaikkiaan missään. Nopeat tuplabassarikohdat on todennäköisesti tehty tietokoneella: ei voi olla niin, että ihan simppelissä rokkikompissa bassarit ei osu, mutta tiheä nakutus oiskin yhtäkkiä ihan jiirissä. Niin ja, kyllähän bassokitarakin tavallaan sopii rockmusiikkiin, joten voishan sen myös miksata kuuluviin. Itse asiassa kaikista eniten tykkäsin peltisoundeista.

Yhteenveto:
Vähän tuli semmonen olo, että tässä jotkut viisvitoset äijät yrittävät tehdä Metallicalta kuulostavan sillisalaattikappaleen - ja itse asiassa onnistuvat siinä ihan kelvollisesti. Jotenkin ei vaan silti tullut semmoinen olo, että ois varsinaista klassikkoainesta tai että haluaisin edes kuunnella uudelleen. Yleisarvosana 7+.
Regalis Apertura
26.09.2016 21:53:53
Uhkaavasti takavasemmalta yllättää Metallica tekemällä toimivaa kamaa;). Nojaa haters will hate still mutta mulle kelpasi aikas hyvin. Jatkoon. Vuoden levykö se sieltä tulloopi?
Röntgen-Jeesus
26.09.2016 22:11:10

Jucciz: Niin ja, kyllähän bassokitarakin tavallaan sopii rockmusiikkiin, joten voishan sen myös miksata kuuluviin.

Omiin korviin Trujillon basso kurnuttaa ihan mukavan kuuloisesti siellä alla.
Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä. Vessajono: Mulkkua pitää pystyä heiluttamaan joko päältä tai alta, muulla ei oo väliä.
Ojankaivaja
26.09.2016 22:23:21 (muokattu 26.09.2016 22:24:49)
Mä en kanssa ymmärrä bassosta valittamista. Basso kuuluu just niinkuin pitääkin kun kuuntelee Spotify premiumilla ja kunnon ämyreillä olkkarissa (eipä tuo spotifyn bitrate mitään herkkua ole sekään).

Veikkaanpa että on kuunneltu youtube:n paskalaatua ja vieläpä huonoilla vehkeillä.

Mistä Howard Stern livevedon pääsee näkemään?
"meikäki panee sillai että muija on toisessa huoneessa ja yritän venyttää kikkeliä kovaa :)" -Kerpele
Rg505bk
26.09.2016 22:25:26
Regalis Apertura: Uhkaavasti takavasemmalta yllättää Metallica tekemällä toimivaa kamaa;). Nojaa haters will hate still mutta mulle kelpasi aikas hyvin. Jatkoon. Vuoden levykö se sieltä tulloopi?

Hyvä että toimii. Mua ei nyt hirveesti sykähdyttänyt, tosin kyllä tuon uuden levyn tsekkaan kunhan ilmestyy. Se ensimmäiseksi julkaistu biisi oli ihan pirteä veto. Vähän pelottaa nuo pidemmät biisit, kun tuntuu että jätkiltä on se suurin luomisen palo jo sammunut.
joku muu sikko
26.09.2016 22:28:07
dixi19: Tylsä ja halvanoloinen musavideo, mutta itse biisihän onkin aikas jeppis!

On joo mutta melko lailla Blackened.
se on kiliju päivöä -Haitaripartio-
Jucciz
26.09.2016 22:42:09
Ojankaivaja: Veikkaanpa että on kuunneltu youtube:n paskalaatua ja vieläpä huonoilla vehkeillä.

YouTubesta kuuntelin, Metallican sivuilta, mutta paskoja vehkeitä en osta enkä omista. Tsekkaanpa Spotifystä vielä huomenna.
Tuomoo
26.09.2016 22:45:35
Olipas kerrassaan positiivinen yllätys. Pitkästä aikaa Metallica kuulostaa jälleen hyvältä!

Video itsessään oli aika tylsä, mutta biisi ei niinkään. Eniten ärsyttää nuo soundit. Jos tämä olisi vaikka Black Albumin soundeilla niin tämä olisi ihan saatanan kova veto. Kova biisi tämä on nytkin, mutta nuo soundit tökkii edelleen. Jossakin määrin viime levyllä ärsyttäneet Larsin rumpusoundit eivät enää pistä niin korvaan, nyt nuo kitarasoundit ovat suurin ärsyttämisen aihe. Larsin soitosta mainitsen vain sen, että toivoisin herran soittavan filleissä jotakin muutakin kuin virveliä. Setti pienenee vuosi vuodelta ja levy levyltä, kohta herralla on varmaan setissään enää tuplat ja virveli.

Biisissä itsessään on kivoja viboja vanhasta Metallicasta, ja soolo tuo jossakin määrin mieleen Load/ReLoad -aikakauden biisit. Jotenkin tästä tulee sellainen tuntu, että tätä biisiä ei olla väännetty hampaat irvessä kasaan, vaan bändi tekee sitä miltä se itse toivoisi itsensä kuulostavan. Siinä missä Death Magneticilla biisit olivat jonkinlaista riffien sillisalaattia, niin tässä biisissä tuntuu olevan ihan jonkinlainen punainen lankakin.

En valita, tämä on paljon parempi kuin Hardwired. Kait tämä levykäinen pitää itselleen lunastaa sitten kun se ilmestyy.
Arkka
26.09.2016 22:50:36

"Parit" kalijat alla ja kyl on jepa. Tuleeko muilla mieleen Rainbow/Ronnie Rising -meininki esim. tosta sold your soul -kohdasta? Ehkä osin toki samanlaisen saundinkin takia.
Shredator
26.09.2016 23:16:40

Nyt on kunnolla Kirkan wahia, yeah!
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Funkånaut
26.09.2016 23:19:22

Jucciz: Yhteenveto:
Vähän tuli semmonen olo, että tässä jotkut viisvitoset äijät yrittävät tehdä Metallicalta kuulostavan sillisalaattikappaleen - ja itse asiassa onnistuvat siinä ihan kelvollisesti. Jotenkin ei vaan silti tullut semmoinen olo, että ois varsinaista klassikkoainesta tai että haluaisin edes kuunnella uudelleen. Yleisarvosana 7+.

Melko pitkälti kans oma näkemys. Paskempaakin on bändi tehnyt, mutta ei toi ny oikeen vaa.
"Ei riitä pelkkä netissä mouhoominen, pitää olla myös kova kullimies ja otollinen Saatanalle." - Vessajono
Artturi
27.09.2016 02:36:53 (muokattu 27.09.2016 02:53:54)
Mistä Howard Stern livevedon pääsee näkemään?

Tossa Puppets.. Nyt ainakin Rob kuuluu :-) https://www.youtube.com/watch?v=cJOSvvdy27I

Ja Sad.. https://www.youtube.com/watch?v=O7-XDrjWkS4
Ojankaivaja
27.09.2016 08:41:17
Artturi: Tossa Puppets.. Nyt ainakin Rob kuuluu :-) https://www.youtube.com/watch?v=cJOSvvdy27I

Ja Sad.. https://www.youtube.com/watch?v=O7-XDrjWkS4

Uusi biisi puuttuu. :(

Täytyy kyllä yhtyä Howardin reaktioon puppetsin jälkeen. "Oh motherfucker.. wow".

Varmaan paras puppets veto sitten.... 90-luvun?
"meikäki panee sillai että muija on toisessa huoneessa ja yritän venyttää kikkeliä kovaa :)" -Kerpele
Ruutukunkku
27.09.2016 09:04:19 (muokattu 27.09.2016 09:05:36)
Ojankaivaja:

Varmaan paras puppets veto sitten.... 90-luvun?

En tiedä, mutta näyttää siltä, niinku Hetfieldiä jännittäis aivan helvetisti. Ainakin ekan säkeistön aikana.
You are number six
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)