Aihe: Metallica
1 2 3 4 5378 379 380 381 382497 498 499 500 501
reaper666
22.08.2016 21:29:18
Toi uus biisi alkaa kuulostaa ihan ok:lta. Kitarasoundit vaan liian tollaset stonerit ja basarisoundit. Vähän plätkyt.
Tuomoo
22.08.2016 21:53:28
Unmasked: https://www.youtube.com/watch?v=HZan1NsiAYs Virallista matskua Hardwiredistä livenä. Ihan hyvin toimii, James kuulostaa helvetin hyvältä. Kirkin soolosta ei sitten olekaan mitään kerrottavaa ja Lars selviytyy messissä joten kuten.

Pariin kertaan olen koittanut tuota sinkkuversiota tästä biisistä kuunnella, ja ei, se ei ole enää iskenyt. Sen sijaan livenä tämä kuulostaa paljon paremmalat. James kuulostaa todellakin aivan helvetin hyvälle, ja Larskin selviää mukana yllättävän hyvin. Kirkin soolo sen sijaan... huoh.

Tuossa biisissä on melkoisen paljon samaa kuin Kill 'em Allin joissakin biiseissä. Jos nuo soundit olisivat samanlaiset kuin tuolla levyllä, ja jos Hetukka kiekuisi yhtä epämääräisesti kuin tuolloin, tämä saattaisi jopa ihan hyvinkin kuulostaa vanhalta Metallicalta. Nuo nykypäivän soundit eivät vieläkään minulle tämän bändin kohdalla uppoa.
J.Nikkanen
22.08.2016 22:15:31
pehko: ...niin varmasti saa kasaan tarpeeksi minuutteja joista diggaa. näin haluan uskoa.

Sama. Näin se menee.
Torniojaws
22.08.2016 22:38:20

Tuomoo: Tuossa biisissä on melkoisen paljon samaa kuin Kill 'em Allin joissakin biiseissä. Jos nuo soundit olisivat samanlaiset kuin tuolla levyllä, ja jos Hetukka kiekuisi yhtä epämääräisesti kuin tuolloin, tämä saattaisi jopa ihan hyvinkin kuulostaa vanhalta Metallicalta. Nuo nykypäivän soundit eivät vieläkään minulle tämän bändin kohdalla uppoa.

Itseä on aina silloin tällöin hotsittanut tehdä cover-versio näistä uudemmista biiseistä mutta tehdä niihin Riden tai Masterin soundit. Mitenhän toimis.
Vortech Industrial Death Metal
Musta Arkipyhä
22.08.2016 22:42:52
Tympee Huttunen: Ja silti uudempi matsku verrokina tohon biisiin ylivoimainen. Ja mä olen pitkän linjan Metallica-fani, eikä Slayerilta ole yhtään levyä hyllyssä, toisin kuin kaikki Metallicalta.

Eikä Slayerilla ole skaaloja, pelkkää kaaosta! Verrokiksi otin uuden Slayerin koska mun mielestä noi koittaa kuulostaa siltä. Mutta miten voit Tom Arayalle pärjätä? Et mitenkään.

https://www.youtube.com/watch?v=uivxr3O6rSE

Toki näin jos pelkkä yhden skaalan sahaaminen sen 30 vuotta riittää. Mulle ei riitä. Slayerin tylsyys ja tasapaksuus on omaa luokkaansa. Mulla on Slayeriä hyllyssä ja sillä bändillä ei ollut mitään tarjottavaa piitkään aikaan. Araya on huutaja. Sille pärjää Hetfieldkin -joka nyt sentäs laulaa tunnistettavia melodioitakin- anyday. Ei kai nyt jumalauta huutajat,karjujat ja örisijät ole mitään huippuvokalisteja?
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Blizk
22.08.2016 23:21:31
PsychedelicWarlord: Ei kai nyt jumalauta huutajat,karjujat ja örisijät ole mitään huippuvokalisteja?

Kannattaa miettiä pariin kertaan tämän matopurkin aukaisemista :)
aivokuolio
22.08.2016 23:23:03
Tuomoo:
Tuossa biisissä on melkoisen paljon samaa kuin Kill 'em Allin joissakin biiseissä.

Huvittuneena oon seurannu kun Kill'Em Allia hehkuttava jengi morkkaa tuota uutta biisiä. Mitä helvettiä, tuohan ihan samasta puusta kuin vaikkapa Metal Militia. Pari napakkaa riffiä, suoraa paahtoa ja kaamea sahaus päällä. Itellehän tämmönen nakit ja muusi-meininki toimii oikein hyvin, etenkin kun bändillä on ollu selkeästi vähän hakusessa nuo pitkien biisien draaman kaaret viime vuosina. Mieluusti ottasin näiltä semmosen 35-40 minuuttisen lätyn vanhan liiton rässiä mutta taitaa jäädä haaveeksi. Onneks löytyy Toxic Holocaustin kaltasia bändejä.

Mutta joka päivä tuota Hardwiredia on tullut luukuteltua kitarankin kanssa ja myhäillen. Homma toimii.
tuskiz
22.08.2016 23:29:29
Ei uppoa tollanen mukauho edelleenkään ja levyllä on parasta olla jotain Blackin ja Loadin kaltasta settiä tai ei tule hankittua. Tolla paskalla ei ole myöskään kyllä mitään tekemistä kasarin kultavuosien, joka semmoista väittää voisi vaikka mennä musiikkitunneille tai ylipäätään vaan pois.
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
Bald Anus
23.08.2016 02:56:18

Kuuntelin eilen Death Magneticin pitkästä aikaa läpi. Mielestäni That Was Just Your Life, All Nightmare Long ja My Apocalypse ovat edelleen ainoat sellaisenaan hyvät biisit. Muissa biiseissä on enemmän tai vähemmän ihme sköndäilyä, mutta hyviä riffejä siellä täällä. The Day That Never Comes olisi oikeasti hyvä biisi ilman sitä ripulointia.

Mutta syy tähän avautumiseen oli se, että huomasin Unforgiven III: n olevan oikeastaan sävellyksenä melko hyvä. Bändisovitus ja kitarasoolo ovat vain melko ripulia. Eikö Hetfield pitkään inttänyt saadakseen tämän levylle? Siinä Hetfieldin laulua kuunnellessa tajusin itsekin, että tällaistahan Jamesin pitäisi tehdä. Soololevyä odotellessa, niin kuin monet ovat aiemmin toivoneet. Siihen vielä oikeat muusikot ympärille niin priimaa tulee. Jospa Hetfield siis itsekin haluaisi tehdä monipuolisempaa ja melodisempaa musiikkia?
sääh
molder
23.08.2016 09:10:28 (muokattu 23.08.2016 09:11:31)
StaggerLee: Eihän ne ole ikinä olleetkaan sen jälkeen kun JCM 800 vaihtui mesaan. Se oli yksi pääsyy miksi toi aikoinaan vaihtui vahvistin, pääsi pedaleista eroon.

No sanotaanko sitten näin, että Mesa-boogien pre-ampista on otettu laitettu drive tai gainit ykköselle?
"The SOUND of VOLUME"
Oan
23.08.2016 09:19:47
aivokuolio: Huvittuneena oon seurannu kun Kill'Em Allia hehkuttava jengi morkkaa tuota uutta biisiä. Mitä helvettiä, tuohan ihan samasta puusta kuin vaikkapa Metal Militia. Pari napakkaa riffiä, suoraa paahtoa ja kaamea sahaus päällä.

Kai tohon nyt tarvii vähän muutakin kuin pelkän reseptin paperilla. Toteutushan tässä uudessa ontuu, eikä nuo riffitkään mun korvaan kovin napakoita ole. Kill 'Em All sisältää sentään muutaman ihan hyvänkin vedon, ja meno siellä parempi noin yleisesti vaikkei sävellykset kaikilta osin niin timankia oliskaan.

Kuunteleehan tätä mieluummin kuin muutaman edellisen levyn perseilyjä, niin ei se tosta biisistä silti hyvää tee. Kömpelö viritelmä, ja vain vahvistaa sitä mielikuvaa Metallicasta ison nimen varassa kulkevana b-kastin bändinä.
Ihmiselle kaikkein tärkein maailmassa on DÄGÄ.
phiit
23.08.2016 09:48:20
PsychedelicWarlord: Ei kai nyt jumalauta huutajat,karjujat ja örisijät ole mitään huippuvokalisteja?

Laulua siinä missä muukin.. verrokkina kitarasoundi nylonkielinen tai särö, vaatii silti osaamista taakseen.
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
metlica
23.08.2016 12:35:25

J.Nikkanen: Jasonin kuulumisia:

http://forbassplayersonly.com/enter-night/

Jason is dead to me.
What's yours?!
Scrobble
23.08.2016 15:06:46
aivokuolio: Huvittuneena oon seurannu kun Kill'Em Allia hehkuttava jengi morkkaa tuota uutta biisiä. Mitä helvettiä, tuohan ihan samasta puusta kuin vaikkapa Metal Militia. Pari napakkaa riffiä, suoraa paahtoa ja kaamea sahaus päällä.

Ero on vain se että Hardwiredin riffit on paskoja.
santakasa
23.08.2016 15:16:03
Mites esimerkiksi Whiplashin pääriffi on ylivertainen Hardwiren pääriffiin?
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
Musta Arkipyhä
23.08.2016 15:18:31
santakasa: Mites esimerkiksi Whiplashin pääriffi on ylivertainen Hardwiren pääriffiin?

Heh! Hyvä kysymys. Kyllä tuosta Hardwiredista tulee Kill 'Em Allin materiaali mieleen.
Vessajono
23.08.2016 15:18:43
santakasa: Mites esimerkiksi Whiplashin pääriffi on ylivertainen Hardwiren pääriffiin?

No ei se ookaan. Samanlaista juostenkustua röytämistä molemmat.
Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen.
Musta Arkipyhä
23.08.2016 15:21:48
phiit: Laulua siinä missä muukin.. verrokkina kitarasoundi nylonkielinen tai särö, vaatii silti osaamista taakseen.

En ole samaa mieltä. Osaamista juu muttei samassa mittakaavassa ollenkaan. Ja vertaus ontuu koskapa särökitaralla vedetään myös melodiaa siinä missä nylonkielisellä. Ennemminkin nylonkielisen ja särökitaran ero vertautuu puhtaampaan ja raspimpaan melodiseen lauluun. Nuo ördäykset vertautuu minusta ennemminkin räppäykseen joka on myös tasapaksu ja nyanssiton vokaali-ilmaisumuoto.
gazorlac
23.08.2016 15:46:34 (muokattu 23.08.2016 15:48:00)
PsychedelicWarlord: En ole samaa mieltä. Osaamista juu muttei samassa mittakaavassa ollenkaan. Ja vertaus ontuu koskapa särökitaralla vedetään myös melodiaa siinä missä nylonkielisellä. Ennemminkin nylonkielisen ja särökitaran ero vertautuu puhtaampaan ja raspimpaan melodiseen lauluun. Nuo ördäykset vertautuu minusta ennemminkin räppäykseen joka on myös tasapaksu ja nyanssiton vokaali-ilmaisumuoto.

Kyllä se örinä tarvii kans yllättävän paljon taitoa, kokeile vaikka. Ei toki yhtä paljon kuin tavallinen laulu. Riippu örinälajista kanssa. Sitten ku keikkailet vielä kolkyt vuotta örisemässä niin on ääni ja tekniikka kovilla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)