Aihe: Andy McCoy
1 2 3 4 577 78 79 80 81137 138 139 140 141
2randpo
02.08.2016 21:25:09

M-Juhana: Luulen et kirjoittaja tarkoitti, et biisit oli pitkälti jostain kopioitu. Sointukulkuja, riffikäännöksiä, pätkä sieltä ja täältä jne. Back to Mystery City mm. räikein esimerkki. Minkä Andy on itsekkin avoimesti myöntänyt. Sanoitukset oli toki omia.

No tää on kyllä ihan tavanomainen tapa tehdä.
Insanely happy. But are your ears good enough?
Pedro de la Helvetto
02.08.2016 22:38:45
Onhan Andy lainannut mm. silloisen Neuvostoliiton ja nykyisen Venäjän kansallislaulua. Mielikuvitusta tyypillä ainakin löytyy!

https://open.spotify.com/track/10Cf1Z6Er2UlsXSv7LXWvB
Dirtyh
02.08.2016 22:44:02

Pedro de la Helvetto: Onhan Andy lainannut mm. silloisen Neuvostoliiton ja nykyisen Venäjän kansallislaulua. Mielikuvitusta tyypillä ainakin löytyy!

https://open.spotify.com/track/10Cf1Z6Er2UlsXSv7LXWvB

Ja samaisen biisin sanoituksen kantava idea ja punch line on tullut Räkä Malmilta. Nyt kun puheeksi tuli niin Cheyennen alkuhan oli myös vähän lainailtu Abbalta. Muistaako joku että mistä biisistä?

Oikeestihan tuo on ihan normi hommaa biisejä tehdessä että jotain juttuja varioidaan omiin tarkoituksiin. Tokihan Andy on pari kertaa käynyt melko lähellä mautonta (esim juuri se Mony Mony) mutta pääsääntöisesti melko nerokkaasti ollaan oltu liikkeellä. Harvalla kaverilla on noita vaikutuksia niin laajalta skaalalta.
Andy Six
03.08.2016 10:25:22
teg: Kovasti harmittaa, kun tällöin(kään) https://www.youtube.com/watch?v=-hw0Wi715E0 se homma ei sitten lähteny liitään mihinkään suuntaan. Omasta mielestä ehkäpä SE Andyn levy.

Tästä biisistä olisi isolla markkinointikoneistolla epäilemättä tullut hitti amerikoissa. Miljoona huonompaa biisiä on killunut siellä listojen kärkisijoilla.
Ihan zulu-pohjalta...
Joees
03.08.2016 17:29:35
Andy Six: Tästä biisistä olisi isolla markkinointikoneistolla epäilemättä tullut hitti amerikoissa. Miljoona huonompaa biisiä on killunut siellä listojen kärkisijoilla.

Hyvä levy kokonaisuudessaankin. Mun mielestä paras levy minkä Andy on tehnyt. Periaatteessahan toi biisi olis edelleen ihan toimivaa kamaa nykylistoilla, uudelleen sovitettuna ja jonkun listapopparin esittämänä. Ei muuta kuin tyrkyttämään vaan niin saa vielä eläkerahatkin hommattua.
Humina on mun särö ja feedback on mun laulaja.
The Jack
03.08.2016 21:12:01
Andy Six: Tästä biisistä olisi isolla markkinointikoneistolla epäilemättä tullut hitti amerikoissa. Miljoona huonompaa biisiä on killunut siellä listojen kärkisijoilla.

Markkinointikoneiston koosta huolimatta tuskin vuonna 1995 alternativen aikaan olisi tommoinen 70-luvun glamrockarin näköisen ja kuuloisen melko keskinkertainen veisu mennyt ikinä läpi. Paljon paremmatkin artistit joutui tuolloin paitsioon. Hitit syntyy pääsääntöisesti oman aikansa valtavirran mukaan eikä hyvyydellä ole juuri merkitystä. Toi biisi ei minusta edes ole kovin hyvä. Kivaa slidekitarointia, mutta kunnon kertosäe puuttuu ja Andy on kehno laulaja. Ei hittipotentiaalia, mutta ihan kuunneltavaa rockia silti.

Hanoi Rocksin ja Andyn on turha katkeroitua managereja ja huonoa tuuria kohtaan. Tosiasiassa äijillä oli helvetinmoinen tuuri olla uransa huipulla juuri oikeaan aikaan. Ukot ryssivät hommansa itse, ja jollekin Razzlen kaltaisella tusinapäristelijälle olisi ollut helppo löytää korvaaja jos halua olisi ollut. Hanoi Rocksin biisit ovat parempia kuin monen tuon ajan LA:n tukkabändin, mutta kaukana silti jostain GNR tai stadiontasosta.
2randpo
04.08.2016 08:17:49

The Jack: Hanoi Rocksin biisit ovat parempia kuin monen tuon ajan LA:n tukkabändin, mutta kaukana silti jostain GNR tai stadiontasosta.

Niin Andy kuin Hanoikin ansaitsee arvostuksensa kaikilla asiaankuuluvilla mittareilla. Jos Andy oli "kehno" laulaja, niin kyllä myös Maikkeli jää rocklaulajana tasoltaan todella kauas esim. omasta idolistaan Alice Cooperista. Asennetta kyllä löytyy, ei siinä.
Insanely happy. But are your ears good enough?
Musta Arkipyhä
04.08.2016 09:02:43 (muokattu 04.08.2016 09:03:01)
The Jack: Markkinointikoneiston koosta huolimatta tuskin vuonna 1995 alternativen aikaan olisi tommoinen 70-luvun glamrockarin näköisen ja kuuloisen melko keskinkertainen veisu mennyt ikinä läpi. Paljon paremmatkin artistit joutui tuolloin paitsioon. Hitit syntyy pääsääntöisesti oman aikansa valtavirran mukaan eikä hyvyydellä ole juuri merkitystä. Toi biisi ei minusta edes ole kovin hyvä. Kivaa slidekitarointia, mutta kunnon kertosäe puuttuu ja Andy on kehno laulaja. Ei hittipotentiaalia, mutta ihan kuunneltavaa rockia silti.

Hanoi Rocksin ja Andyn on turha katkeroitua managereja ja huonoa tuuria kohtaan. Tosiasiassa äijillä oli helvetinmoinen tuuri olla uransa huipulla juuri oikeaan aikaan. Ukot ryssivät hommansa itse, ja jollekin Razzlen kaltaisella tusinapäristelijälle olisi ollut helppo löytää korvaaja jos halua olisi ollut. Hanoi Rocksin biisit ovat parempia kuin monen tuon ajan LA:n tukkabändin, mutta kaukana silti jostain GNR tai stadiontasosta.

Hyvä biisi tuo on. Hienot melodiat ja kuten sanottu paljon paskemmillakin on pärjätty. Se on kyllä totta ,että ehken tuon tyyppinen musa oli 90-luvulla out ja Andyn laulu on mitä on.

Mutta biisi on hieno.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Kipponi
04.08.2016 09:21:31
Niin haluan kysyä miksi GNR pärjäsi ja Hanoi Rocks taas sammui (ei ihan huipulle asti päässyt)?
Genre oli kuitenkin sama. Sanoisin loppupeleissä, että laulajissa oli suurin ero.
Ei se ainakaan Andyn soitto taidoista kiinni jäänyt.
Molemmat bändit kuitenkin tekivät hyviä biisejä.
Kapinakaan ei tässä vaikuta mitään, ketjuun ja Andyyn liittyen ?
Markkinat tekevät ostajista ja myyjistä vihollisia. Jokaisessa kaupankäynti tilaisuudessa yksi osapuoli saa enemmän vain jos joku toinen osapuoli saa vähemmän.
JohnJ
04.08.2016 12:08:44 (muokattu 04.08.2016 12:10:59)
Kipponi: Genre oli kuitenkin sama.

Ei se nyt ihan täysin sama ollut, onhan GNR:n musiikki enemmän hard rockia kuin glam rockia. Ja GNR sai varmaan paljon yleisöä taakseen juuri siksi että se erosi sen ajan "tukka&meikkihevibändeistä" varsinkin L.A:n skenessä aika radikaalisti, koska musiikki oli paljon raaempaa ja bändiä ei nuo meikkaus- ja hiuslakkahommat pahemmin kiinnostanut. Ja lisäksi se "maailman vaarallisin bändi" -imago auttoi. Ja onhan Axlin lauluääni jotain täysin poikkeuksellista tunnistettavuudessaan, vaikka bändin keulahahmoina hän ja Monroe ovat aika samalla viivalla.

Biisit ovat toki makuasia, mutta vaikka molemmista bändeistä tykkäänkin niin kyllä GNR:n biisimateriaali mun kirjoissa pesee Hanoi Rocksin tuotannon 100-0.
Metal meets the bone!
Didgeridoo
04.08.2016 13:30:10
JohnJ:
Biisit ovat toki makuasia, mutta vaikka molemmista bändeistä tykkäänkin niin kyllä GNR:n biisimateriaali mun kirjoissa pesee Hanoi Rocksin tuotannon 100-0.

Ainakin Appetite for Destruction pesee. Mutta se on sanottava, että Izzy Stradlin sävelsi paljon biisejä Gunnareille ja monia juttuja otti juuri Hanoilta. Ja tietty Axlkin diggas.

Hanoi taisi olla yhden levyn päässä läpimurrosta jenkeissä, näin kärjistäen. Toisaalta tuskin uuden rumpalin hankkiminen ja Sam Yaffan lähdön paikkaaminen olisi ollut vaikeaa.
Vessajono
04.08.2016 14:47:28
JohnJ: Biisit ovat toki makuasia, mutta vaikka molemmista bändeistä tykkäänkin niin kyllä GNR:n biisimateriaali mun kirjoissa pesee Hanoi Rocksin tuotannon 100-0.

Vetoaa ehkä eri tyyppiseen yleisöön: itse en ole Gunnareista oikein koskaan perustanut mut Hanoi Rocks menee kyllä. Jotenkin ehkä vähän perinnetietoisempaa matskua ja toisaalta sieltä löytyy vähän niitä punkin ja uuden aallon sävyjäkin.
Funkånaut: Noi naisten halut kuulostaa kyllä melko paljon luodilta mukesin katossa poistutettuja varusmiehiä kutittelemassa eiku mun perseeseen.
Rämppy
04.08.2016 14:49:07 (muokattu 04.08.2016 14:50:42)
Mun mielestä Andyssä ei ole mitään kapinaa. Lähinnä showta ja taiteilijaa.
In Finland we have this thing called "diu diu".
MV
04.08.2016 15:16:03
Kipponi: Niin haluan kysyä miksi GNR pärjäsi ja Hanoi Rocks taas sammui (ei ihan huipulle asti päässyt)?
Genre oli kuitenkin sama. Sanoisin loppupeleissä, että laulajissa oli suurin ero.
Ei se ainakaan Andyn soitto taidoista kiinni jäänyt.
Molemmat bändit kuitenkin tekivät hyviä biisejä.
Kapinakaan ei tässä vaikuta mitään, ketjuun ja Andyyn liittyen ?

Mun mielipide on se, että Hanoi oli turhan keskinkertainen. Gunnarit taas parempi kaikilla mittareilla.
JohnJ
04.08.2016 16:16:10
Vessajono: Vetoaa ehkä eri tyyppiseen yleisöön: itse en ole Gunnareista oikein koskaan perustanut mut Hanoi Rocks menee kyllä. Jotenkin ehkä vähän perinnetietoisempaa matskua ja toisaalta sieltä löytyy vähän niitä punkin ja uuden aallon sävyjäkin.

Joo, tämäkin pitää paikkansa kyllä.
Metal meets the bone!
Dirtyh
04.08.2016 16:45:29

Vessajono: Vetoaa ehkä eri tyyppiseen yleisöön: itse en ole Gunnareista oikein koskaan perustanut mut Hanoi Rocks menee kyllä. Jotenkin ehkä vähän perinnetietoisempaa matskua ja toisaalta sieltä löytyy vähän niitä punkin ja uuden aallon sävyjäkin.

Musta suurimmat erot ovat tuotantoteknisiä (Hanoi kärsi paskasta budjetista koko uransa) sekä siinä että Slash on todella erillainen kitaristi kuin Andy. Se missä Andy on hyvä niin Slash on huono, se on tullut Slashin soololevyiltä ikävästi esiin. Se taasen missä Slash on paras niin Andy on korkeintaan keskinkertainen. Mutta mitä tulee Gunnareihin niin siinä Izzy ja Axl olivat kertakaikkiaan hyviä siinä missä Andykin on hyvä.

Toisaalta Andy on (ollut?) loistava pop-laulujen kirjoittaja joten sellaisenaan hänellä on myös paljon tuotantoa joita ei sovi verrata GNR:n kanssa mitenkään päin.
varakeef
04.08.2016 20:37:55
Olisiko ero siinä, että Hanoit hajosivat ennen läpimurtoa, ja G'n'R vasta sen jälkeen? (Onhan tässä toki spekulatiivinen elementti mukana.)
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
teg
04.08.2016 20:42:13
JohnJ: Biisit ovat toki makuasia, mutta vaikka molemmista bändeistä tykkäänkin niin kyllä GNR:n biisimateriaali mun kirjoissa pesee Hanoi Rocksin tuotannon 100-0.

GnR vahvuus oli myös monta pätevää biisintekijää vs yks Hulkon Antti siihen aikaan yksinvaltiaan ottein.
saku92
04.08.2016 22:12:03
Olen usein pohdiskellut Hanoin lopullisen läpimurron puuttumista. Suurin syy mielestäni oli, että bändi oli liian uusi aalto/punk vaikutteinen glam-diggareille, mutta liian glam taas punkkareille. Kyllähän bändi jonkinlaista suosiotakin sai, mutta hard rock vaikutteiset bändit korjasivat lopulta potin.
Sakke
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)