Aihe: leslie efekti
1 2
FreshPots
05.09.2010 15:09:59
aristoteles666: juu, machine gunia aika hankalaa soittaa muuten.

hughes&kettner rotosphere on loistava.
dunlobin rotovibe oli ihan käyttökelpoinen.
ja onhan noita muitakin.
viratonea ei tehdä, eikä niitä paljon ole muutenkaan.
mesa teki leslievahvistinta joskus 90 luvulla.
mutta kyllä se helpoin on rotosphere.

Machine Gunissa on Uni-vibe. U-vibella yritettiin mallintaa leslie-muljutusta, mutta ei se ihan menny nappiin. Erittäin makea efekti tollaseeseen psykedeeliseen äänimaalailuun. No kaipa tässä täytyy kyttäillä noita wanhoja. Kaipa tollasta ei viitti alkaa rakentelemaan itte kun on ilmeisesti niin monimutkainen. Niin sellasta kaappia yritän ettiä kun se on niin paljon mageempi kuin toi pedaali.
aristoteles666
05.09.2010 15:20:31

Crossfire96: Machine Gunissa on Uni-vibe. U-vibella yritettiin mallintaa leslie-muljutusta, mutta ei se ihan menny nappiin. Erittäin makea efekti tollaseeseen psykedeeliseen äänimaalailuun. No kaipa tässä täytyy kyttäillä noita wanhoja. Kaipa tollasta ei viitti alkaa rakentelemaan itte kun on ilmeisesti niin monimutkainen. Niin sellasta kaappia yritän ettiä kun se on niin paljon mageempi kuin toi pedaali.

tiedän, toi rotovibe oli vuosiin ensimmäinen univibe tyyppinen ratkaisu.
mutta rotosphere on kyllä paras.
FreshPots
05.09.2010 16:05:37 (muokattu 05.09.2010 16:05:48)
aristoteles666: tiedän, toi rotovibe oli vuosiin ensimmäinen univibe tyyppinen ratkaisu.
mutta rotosphere on kyllä paras.

Mulla on Micro Vibe ja se on hyvä. Toki noita on monia muitakin mitkä ovat hyviä vibe klooneja mm. mojo- ja deja vibe. No ei niistä nyt sen enempää.
Demo Harrison
05.07.2016 14:31:03
Onko jonkun tossu tampannut Hotonea Rotoa ja miltä saundillinen lopputulos on kuulostanut?
http://www.f-musiikki.fi/kitarat-ja … tone-roto-leslie-pedaali-hotoneroto
Krooninen sävelkorvan tulehdus ja ajoittainen rytmitajuttomuustila
Wäiski
05.07.2016 14:38:07
Demo Harrison: Onko jonkun tossu tampannut Hotonea Rotoa ja miltä saundillinen lopputulos on kuulostanut?
http://www.f-musiikki.fi/kitarat-ja … tone-roto-leslie-pedaali-hotoneroto

Testasin Hotonea ja se ei vakuuttanut. Samankaltainen, mutta soundillisesti oikein kelvollinen on Digitech Ventura (http://www.dlxmusic.fi/tuotteet/kie … tilaitteet/tremolo/digitech-ventura). Toki hintaa on enemmän, mutta soundit ihan toista. Lisäksi hyvänkuuloinen Vibe ja chorus. Pikku puutteena pitäisin sitä, että nopean väpätyksen nopeutta ei pysty säätämään ja se on makuuni aika vauhdikas. Nopeuksien välinen ramppi toimii hienosti.
Wäiski
05.07.2016 14:39:36
Onko keneläkään kokemuksia EHX:n uutuudesta: http://www.uraltone.com/catalog/product/view/id/14655
Ossi
05.07.2016 16:23:41

Mun korvaan Strymonin Lex saundaa niin autenttiselta, että seuraava askel parempaa halutessa on hankkia oikea Leslie -kaappi.
LaMotta
05.07.2016 21:26:05

Ossi: Mun korvaan Strymonin Lex saundaa niin autenttiselta, että seuraava askel parempaa halutessa on hankkia oikea Leslie -kaappi.

Videoklipissä kieltämättä kuulosti aika maukkaalle. Jos tykkää tuollaisesta muljutuksesta.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
hevuorenmaa
06.07.2016 23:02:06
Mä ostin kanssa käytetyn Mobiuksen ja sai kyllä rahalle vastinetta. On noita analogipedaaleita tuossa vuosien varrella ollut eikä ole enää ikävä. Mun puukorvilla ois aika mahdoton sanoo mikä on erillinen putiikkipedaali ja mikä Mobiuksen mallinnos jos niitä bändi soittelis.
sonata
13.07.2016 23:50:49

Itsellä nykyisin Leslien virkaa hoitaa Tech 21 Rotochoir...Suht pienikokoinen verrattuna edelliseeni eli Bossin omaan. Säätövaraa löytyy kanssa hyvin! Itse olen kyllä tykkäillyt kovasti :)
www.mindmirror.info -Woodland Spell-
Wäiski
14.07.2016 00:12:10
Olen kierrättänyt puolenkymmentä Lesliemallintajaa vuosien mittaan pedaalilaudassa. H&K:n Rotosphere oli oikein hyväsoundinen mutta suuri ja kohisi melkoisesti. Bossissa ja jopa Strymonissa on jotain jäänyt puuttumaan. Nyt hankin EHX:n Lesterin joka vaikuttaa oikein hyvältä. Soundi on syvä ja suorastaan upea, säädöt järkevät ja koko pieni (K-malli). Hintakin on kohtuullinen verrokkeihin nähden.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)