Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 586 87 88 89 90419 420 421 422 423
Navdi
21.05.2016 17:25:46
Ostin kotivahvariksi Orange Micro Darkin. Tää on ihan mahtava peli ja toimii sekä tuon 1x12 kaapin että kuulokkeiden läpi. Ääntä lähtee melkoisesti noin pieneksi kapineeksi.
"I don't do regrets. Regrets are pointless. It's too late for regrets. You've already done it, haven't you. You've lived your life. No point wishing you could change it." - Lemmy Kilmister
tender.insanity
25.05.2016 08:52:10
s8na
25.05.2016 08:57:38

Pari microampia. Nää tekee mitä lupaa mut ei nää nyt ihan autuaaksi tehny toisen pändin kamojen kanssa. Catalinbreadin teaser stallion vaan pysyy overdrivehommassa parhaana speduna itselle.
PIM
25.05.2016 10:59:07
Telecasterikokoelmani laajenee taas yhdellä eli kotoutin torilta Koreassa 2005 päivänvalon nähneen Squier Master Series Chambered Telecasterin. Perustelestähän tuo eroaa muutamassa yksityiskohdassa, eli mikkeinä 2xhumppari, tallana TOM & stopbar yhdistelmä, koverrettu body on mahonkia mahonkisella liimakaulalla ja bindatulla otelaudalla ja kojelaudasta löytyy 2xVol + 2xTone namiskuukkelit.

Kuvaa ja tarkempaa speksiä tästä kaunokaisesta.
https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1149760
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Grönlund
26.05.2016 19:39:37
Jazzmasterin kaveriksi ES-339 + Bigsby B3 + Towner tension bar: https://muusikoiden.net/dyn/users/146535.jpg
MusikMan
27.05.2016 20:27:36
Pari kuukautta on ollut päällä aivan hirveä PRS-GAS kunnes internet sanoi, että se himoitsemani uusi Pärssinen on kuin uusi auto - kun ajan liikkeestä ulos, niin hinta putoaa radikaalisti kuin hanska duunarin kädestä pe klo 15.00. Ei siis kaltaiselleni tarkan euron ihmisille.

Bongasin torilta lähes mintin -05 Gibson R9:n Cherry Burstina ja toin 3,8 kg painoisen pojan kotiin tänään. Nyt luulen tietäväni, mitä se "sustain" oikein tarkoittaa.

Iso peukku ja propsit Kauniaisten kitarakellarille asiantuntemuksesta! Suosittelen.
"Mihin sä noita kaikkia oikeesti tarvitset, kun voit kuitenkin soittaa kerralla vain yhtä?"
Jucciz
27.05.2016 21:59:47
MusikMan: Pari kuukautta on ollut päällä aivan hirveä PRS-GAS kunnes internet sanoi, että se himoitsemani uusi Pärssinen on kuin uusi auto - kun ajan liikkeestä ulos, niin hinta putoaa radikaalisti kuin hanska duunarin kädestä pe klo 15.00. Ei siis kaltaiselleni tarkan euron ihmisille.

Bongasin torilta lähes mintin -05 Gibson R9:n Cherry Burstina ja toin 3,8 kg painoisen pojan kotiin tänään. Nyt luulen tietäväni, mitä se "sustain" oikein tarkoittaa.

Iso peukku ja propsit Kauniaisten kitarakellarille asiantuntemuksesta! Suosittelen.

Nonni, kerkesin näkemään tuon kitaran torilla ja tuumasin, että onpa kerrassaan hieno peli - eikä edes poskettoman kallis. Oli selvää, että pian se löytää uuden kodin. Onnea R9:n johdosta, ne on hienoja vehkeitä. Täällä pötköttää 3,78 kilon painoinen poika, eli aika samoissa mennään, liekö serkuksia jopa. :)

Jos multa kysytään, on noissa kumminkin ihan eri fiilis ja meininki kuin yhdessäkään PRS:ssä, joista mun mielestä molemmat puuttuvat täysin.
MusikMan
27.05.2016 23:32:10
Jucciz: Nonni, kerkesin näkemään tuon kitaran torilla ja tuumasin, että onpa kerrassaan hieno peli - eikä edes poskettoman kallis. Oli selvää, että pian se löytää uuden kodin. Onnea R9:n johdosta, ne on hienoja vehkeitä. Täällä pötköttää 3,78 kilon painoinen poika, eli aika samoissa mennään, liekö serkuksia jopa. :)

Jos multa kysytään, on noissa kumminkin ihan eri fiilis ja meininki kuin yhdessäkään PRS:ssä, joista mun mielestä molemmat puuttuvat täysin.

Kiitos kiitos! R9 reissue on sellainen oma "holy grail"; aina haaveillut, mutten tätä ennen raaskinut. Olohuonekitaristi kun olen. Mutta kuten totesit, niin nyt oli hinta kohdillaan haaveen toteuttamiseksi.

Mulla oli -09 R7, mutta tosi paksun kaulansa vuoksi lähti kiertoon viime vuonna. R9:n kaula on kyllä just, eikä melkein. Täydellinen. Ja onhan tuollaista burstia kivempi hypistellä kuin GT:a.

Kyllä PRS:t tosi hyviä kitaroita on. Testasin äskettäin reissussa mm. Paul's Guitar, 408 & 513 malleja. Älyttömän kauniita, monipuolisia ja huolella viimeisteltyjä kitaroita, ja tietysti kivoja katsella. Mutta se mojo tai jokin vaan soittaessa puuttuu esim. Les Pauliin verrattaessa. Mutta jos olisi varaa ostaa seinälle tai vitriiniin, niin PRS mulle ja heti.
"Mihin sä noita kaikkia oikeesti tarvitset, kun voit kuitenkin soittaa kerralla vain yhtä?"
Juzpe
30.05.2016 11:14:28

Whammy4, Micro POG, RT-20 ja SP Comp ostettu. Ai peedalilautaproggis vai? No älkää hulluja puhuko... myös Poison Arrow Fuzz teetetty.
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
kilu79
30.05.2016 17:05:16
Fractal audio AX8 tuli hommattua.
Kyllä sieltä alkaa hyvää soundia löytymään...
ibnz
31.05.2016 08:32:57
TTV: Hyvä valinta, Loomis selkeästi paremman kuuloinen (kuin 57/66)

Tosi on, todella hyvät mikit kyllä.
Gabe
31.05.2016 09:08:38
Jucciz: Jos multa kysytään, on noissa kumminkin ihan eri fiilis ja meininki kuin yhdessäkään PRS:ssä, joista mun mielestä molemmat puuttuvat täysin.

Työlaatu ja soundit noissa pärssisissäkin on kuitenkin kyllä enemmän kuin kohdallaan.
Ruokangas Guitars & Mesa Boogie Amps.
Jucciz
31.05.2016 12:49:33
Gabe: Työlaatu ja soundit noissa pärssisissäkin on kuitenkin kyllä enemmän kuin kohdallaan.

Työnlaatua en sinänsä epäile, mutta mun korvien välissä termi "PRS-soundi" lyö tyhjää, ts. ei vaan synny minkäänlaista mielikuvaa. Ehkäpä siinä onkin pääsyy siihen, miksi ne mulle ovat aina näyttäytyneet jotenkin persoonattomina, vaikkakin laadukkaasti tehtyinä soittimina.

Persoonattomuus tarkoittaa siis tässä yhteydessä sitä, että itse kitaroilla ei jotenkin tunnu olevan omaa vahvaa identiteettiä. Sinänsähän Straton, Telen tai Les Paulin valitseminen ei ole ratkaisuna omaperäisimmästä päästä, mutta ainakin niillä jokaisella on varsin tunnistettava luonne, ja kyllä nekin osaavissa käsissä taipuvat todella monenlaiseen menoon.
Krice
31.05.2016 14:05:47

Jucciz: Persoonattomuus tarkoittaa siis tässä yhteydessä sitä, että itse kitaroilla ei jotenkin tunnu olevan omaa vahvaa identiteettiä.

Entä jos se itsessään on se identiteetti.
Jucciz
31.05.2016 14:56:13
Krice: Entä jos se itsessään on se identiteetti.

Niinku tällai camp-huumoripohjalta?

https://pbs.twimg.com/media/CX_RcXOUAAANvCb.jpg
PIM
31.05.2016 15:53:01
Jucciz:

Persoonattomuus tarkoittaa siis tässä yhteydessä sitä, että itse kitaroilla ei jotenkin tunnu olevan omaa vahvaa identiteettiä.

Hmm.... itse yhden Custom 22:n ja yhden SE:n omistaneena sanoisin PRS:llähän juuri on vahva identiteetti, sillä jokaisen PRS:n tunnistaa PRS:ksi jo kaukaa. Se ei ehkä puhuttele juuri sinua, mutta väite, etteikö PRS:llä olisi vahvaa identiteettiä ei kyllä kestä kriittistä tarkastelua.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Attew
31.05.2016 16:26:12

Kyllä pakko tunnustaa olevani ihan samoilla linjoilla kuin Jucciz noista PRS:istä. Pidän niitä täysin mauttomina ja hajuttomina vaikkakin laadukkaina kitaroina. Se ei tietenkään tarkoita etteikö joku muu näe niissä enemmän persoonallisuutta, kai sekin on ihan katsojan silmässä.
Päähän kohdistuva isku on opintojen äiti.
Laulava Kylätohtori
31.05.2016 16:30:24
Attew: Kyllä pakko tunnustaa olevani ihan samoilla linjoilla kuin Jucciz noista PRS:istä. Pidän niitä täysin mauttomina ja hajuttomina vaikkakin laadukkaina kitaroina. Se ei tietenkään tarkoita etteikö joku muu näe niissä enemmän persoonallisuutta, kai sekin on ihan katsojan silmässä.

Samaa mieltä, mutta makuasioitahan nämä. Uskoisin, että aika moni ajattelee stratosta ja telestä samalla tavalla. Täysin hajuton ja mauton vanhojen pappojen ritsa - menneen maailman reliikki...
They pass too much electricity. -SRV
heviäijä
31.05.2016 16:56:57 (muokattu 31.05.2016 17:00:11)
Laulava Kylätohtori: Samaa mieltä, mutta makuasioitahan nämä. Uskoisin, että aika moni ajattelee stratosta ja telestä samalla tavalla. Täysin hajuton ja mauton vanhojen pappojen ritsa - menneen maailman reliikki...

Toisaalta kun tuollaisia Telejä ja Les Pauleja näkee monenmoisissa yhteyksissä, niin luulisi että silloin assosioutuisi ties mitä, kun taas joku baritonimättöalavireseiska hoitaa sen yhden jutun todella hyvin, mutta ei sellaista ollut Zeppelin levyillä, kuten vaikkapa Les Paul oli joka on ollut ties missä käytössä mukana. Monet Teletkin on sellaisia joita voisi käyttää kahvipöytänä eikä olisi mitään hätää. Jotenkin vaikea ajatella että Tele olisi hajuttomampi ja mauttomampi kuin joku baritoniseiska. Makuasioita tosin.

PS Nyt kun ajattelee Teleä niin ei voi sanoa mauttomaksi ja hajuttomaksi kun tekee mieli kahvia:)
SOTKEMINEN ON KIVAA SIIHEN ASTI KUNNES PITÄÄ ALOITTAA SIIVOAMINEN!ll Wake up dead, in a plywood bed six feet from rest of your life.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)