Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Beyerdynamic DT 770 Pro 32 vai 80 ohmia kitaran soittoon?
1
nabaloo
29.05.2016 15:43:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhat luurit tuli tiensä päähän ja uusia jonkin aikaa tutkittuani päädyin otsikon mukaisiin kuulokkeisiin. Nyt kysymys kuitenkin siis kuuluu, että olisiko 32 vai 80 ohmia parempi minun tarpeisiini?

Kuulokkeet tulevat pääsäntöisesti kotistudiokäyttöön ja sähkökitaran soittoon. Varsinaisesti en ole ajatellut kyseisillä luureilla musiikkia esimerkiksi puhelimesta kuunnella, sillä siihen tarkoitukseen minulla on toiset kevyemmät/pienemmät kuulokkeet. Siitäkään ei kuitenkaan haittaa olisi jos noilla voisi ihan musiikkiakin ilman kuulokevahvistinta kuunnella. Onko tuo 80 ohmia moiseen liikaa vai riittäkö esim. juuri puhelimessa paukut?

Toinen kysymys liittyy siihen, että kärsiikö äänen laatu kuinka paljon, vai onko sillä ylipäätään mitään käytännön merkitystä, jos kuulokkeiden johtoa jatkaa jatkojohdolla? Tuossa 32 ohmin mallissa on sen verran lyhyt johto, että ei välttämättä riitä minun tarpeisiini yksinään, kun tykkään kitaraa seistenkin soitella.
 
TTV
29.05.2016 17:58:07 (muokattu 30.05.2016 06:26:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä on BD DT770 M 80 ohmisena kitarasoitossa ja hyvin toimii. Jos laitteesa riittää potkua isompiohmisten luurien ajoon, niin sitten kantsii ottaa noi 80 ohmiset. 3 metrin jatkojohdolla en ole huomannut huonontavaa vaikutusta.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
phiit
29.05.2016 21:49:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Samat löytyy täältä ja 80 ohm versiona, toimii kaikessa
 
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
Juzpe
30.05.2016 08:41:24
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

phiit: Samat löytyy täältä ja 80 ohm versiona, toimii kaikessa
 
Kasikymppiset on mullakin ja toimivaa kamaa ovat. Jos löytyy semmonen versio missä EI ole volumesäätöä piuhassa, niin o viä parempi.
 
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
TTV
30.05.2016 08:48:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juzpe: Kasikymppiset on mullakin ja toimivaa kamaa ovat. Jos löytyy semmonen versio missä EI ole volumesäätöä piuhassa, niin o viä parempi.
 
Onko sulla ollut ongelmia tuon volasäädön kanssa? Mulla se on toiminut vallan mainiosti, ollen melkein aina täysillä. Kätevää on siitä säätää yhden kitaran voimakkaampaa ulostuloa, kuin että jaksaisi räpeltää mallintavien volumetasoja :-)
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Juzpe
30.05.2016 08:52:03 (muokattu 30.05.2016 09:02:40)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TTV: Onko sulla ollut ongelmia tuon volasäädön kanssa? Mulla se on toiminut vallan mainiosti, ollen melkein aina täysillä. Kätevää on siitä säätää yhden kitaran voimakkaampaa ulostuloa, kuin että jaksaisi räpeltää mallintavien volumetasoja :-)
 
Äänityshommissa se tuppaa aina olemaan varsinkin seisaaltaan soittaessa sellaisessa paikassa, että ottaa kiinni vaatteisiin yms... eli ei pysy täysillä. Oon sit vetäny erkkateipillä/ vast sen täysillä-asentoon. Kuulokevahvistimen volahanasta sit tasot oikein.
 
Erityisenä plussana DT770:lle kilpailijoihin verrattuna mainitsisin hyvän eristävyyden (50W nuppia pystyy luukuttamaan hanat tapissa samassa huoneessa ilman lisäkuulonsuojausta) ja jämäkän rakenteen.
 
Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «