Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Yleistä keskustelua musiikista »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Soitinkauppa-nostalgia
1
Demo Harrison
09.05.2016 16:21:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lähtisiköhän tälläisestä ketjusta jotakin keskustelua? Tosin yks sun toinen musakauppa alkaa olla nostalgiaa.
 
Mutta, Myyrmäen Soitin, muistaako joku?
 
Jotakin niitä katuja Louhelasta Myyrmäen jäähallin suuntaan. Musakauppa oli 80-luvun puolivälissä kerrostalon kellarissa, kunnes muutti Iso-Myyrin kauppakeskukseen. Nuori lukiolaispoika olin ja pitkälti kitarankieliä ja plektroja siellä ostelin.
 
Musakauppiaan nimi jäi mulle kysymysmerkiksi. Sellainen keski-ikäinen, parrakas ja silmälasit. Puhui hiljaa, mutta usein sellainen vekkulimainen pilke silmäkulmassa.
 
Kertoili anekdootteja tyyliin "Tää on Hujasen Peran vanha styrkkari. Soitteli Kaitsun kanssa Mervi Huurinaisen taustabändissä, mutta sitten Kaitsu rupes dokaamaan, Topi sairastui ja plaaplaa..". Ja minä pojankloppina nyökkäilin niinkuin olisin ollut kartalla näistä legendaarisista muusikoista.
 
Eivät olleet nopeita asiointireissuja siis kieliostoksetkaan, mutta mihinkäs minulla oli kiirettäkään. Toisaalta pidin siitä pysähtyneestä tunnelmasta - en nähnyt Myyrmäen Soittimessa koskaan muita asiakkaita. Kerran oli "kissa poissa ja hiiret pöydällä hyppimässä". En tiedä mitä puotiapulaisiaan siellä oli jurrissa takomassa pianoa ja huudattamassa jotakin Manhattan Transferia. "Eikö ookin hienoa musaa, poika", hihkaisi joku sedistä.
 
Eräänä päivänä, pitkähkön tauon jälkeen olin menossa käymään Myyrmäen Soittimessa, mutta oli laittanut lapun luukulle.
 
Pitkähkö yksinpuhelu, vaikka kuinka yritin etsiä saksittavaa. Tylsää töissä..
 
Krooninen sävelkorvan tulehdus ja ajoittainen rytmitajuttomuustila
Klezberg
09.05.2016 22:35:29 (muokattu 09.05.2016 22:38:16)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Demo Harrison: Lähtisiköhän tälläisestä ketjusta jotakin keskustelua? Tosin yks sun toinen musakauppa alkaa olla nostalgiaa.
 
Mutta, Myyrmäen Soitin, muistaako joku?
 
Jotakin niitä katuja Louhelasta Myyrmäen jäähallin suuntaan. Musakauppa oli 80-luvun puolivälissä kerrostalon kellarissa, kunnes muutti Iso-Myyrin kauppakeskukseen.

 
Muistan Isomyyrin toisen kerroksen soitinkaupan, vähän hämärästi kyllä. En siihen aikaan harrastanut kovinkaan aktiivisesti. Muistelen että siellä näin Casion pienen foninmuotoisen midipuhaltimen, kiinnostuin ja sitten työmatkalta Lontoosta toinkin samanlaisen itselleni. Siitä oikeastaan soittoharrastus sitten alkoikin tosissaan uudestaan.
 
Itse kaupasta en muista paljoa. Muistan kyllä missä kohtaa se oli ja jonkinlaisen yleisvaikutelman, mutten yhtään mitään muuta mitä valikoimaa siellä olisi ollut. Taitaa olla niin että sitten kun mulla innostus alkoi uudestaan, sitä ei enää ollutkaan?
 
Muistaako joku Petikon Askon rakennuksen sivusiivessä 80/90-luvun vaihteessa olleen soitinkaupan. Kosketinsoitinpuolta lähinnä taisi olla. Jäi semmoinen käsitys että olisi ollut Musiikki-Fazerin ketjua jotenkin. Kerran ostin sieltä kaikulaitemodulin, mulla on se vieläkin. Ja kerran kyselin onko kiipparin volumepedaalia, sellainenkin löytyi muistaakseni pihalla juuri olleen pakettiauton kyydistä.
 
Tulee soiteltua mitä milloinkin jotenkin sinne päin milloin milläkin soittimella.
superfly
10.05.2016 08:49:18 (muokattu 10.05.2016 08:49:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ahosen Musiikki Tampereella on varsin legendaarinen kioski. Veinpä sinne kerran joskus 80-luvulla kitaravahvarin korjattavaksi ja hommahan kesti kuukausia. Lopulta koko laitetta ei enää löytynyt mistään. Paikan päälle kun mentiin niin siinähän se oli näyteikkunalla ja hintalappu päällä. Tais olla Hämeenpuiston Alko liian lähellä siinä... "PA-kamat" mitä tuolta joskus vuokrattiin pari kertaa pikkukeikoille oli myös aika hellyyttäviä.
 
Nykyäänkin tuo paikka on hämmentävä aikamatka 80-luvulle. Ihme rojua nurkat täynnä muttei sitten yhtään mitään käyttökelpoista. Niinko semmosta paskaa vintagea.
 
Killing internet dragons is serious business!
Prophet
10.05.2016 10:24:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muisteltu on!
 
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=6&t=160463&o=0
 
Demo Harrison
10.05.2016 11:44:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Prophet: Muisteltu on!
 
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=6&t=160463&o=0

 
Kiitos linkistä! Jopas sieltä löytyikin viihdyttävä ketju melkein-viiskyt-sedälle.
 
Krooninen sävelkorvan tulehdus ja ajoittainen rytmitajuttomuustila
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «