Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: akustinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Paras akustinen kitara Thomannilta ?
1
skuieri
24.04.2016 17:21:30 (muokattu 24.04.2016 17:28:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teräskielistä etsin, ja mikä teidän mielestä olisi sieltä laadultaan paras kitara hintaluokkaan 600-800 euroa ? Eli erittäin hyvä soittaa ja erittäin hyvän kuuloinen. Voisi kai sitä tietysti tonninkin kitaraa harkita, jos ero on merkittävä.
 
Old Guitar
24.04.2016 19:24:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinka kauan olet soittanut ja millä tekniikalla soittelet? Pelkällä plektralla rämpyttäen, sorminäppäillen, hybriditekniikalla, sormiplekuin?
 
Kuinka kauan olet soittanut, millaiset taidot omaat? Musiikkityyli?
 
Millaiseen käyttöön kitara tulee? Soololovi, mikitys, nylon- vai teräskieli, 12-kielinen?
 
Koppakoko, fyysiset ulottuvuudet (käden koko, sormet, kynnet)?
 
Soittopaikka, kerros- vai omakotitalo, puisto, ravintola, treenikämppä?
 
Tuollaisia seikkoja täytyisi tietää ennenkuin voisi neuvoja antaa ja toki kannattaa mennä musiikkiliikkeeseen itse kokeilemaan, jossa em. asioista suurin osa selviää yhdellä istumalla.
 
Ota iisisti - loppu lähestyy...
skuieri
24.04.2016 22:12:59 (muokattu 25.04.2016 02:36:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Old Guitar: Kuinka kauan olet soittanut ja millä tekniikalla soittelet? Pelkällä plektralla rämpyttäen, sorminäppäillen, hybriditekniikalla, sormiplekuin?
 
Kuinka kauan olet soittanut, millaiset taidot omaat? Musiikkityyli?
 
Millaiseen käyttöön kitara tulee? Soololovi, mikitys, nylon- vai teräskieli, 12-kielinen?
 
Koppakoko, fyysiset ulottuvuudet (käden koko, sormet, kynnet)?
 
Soittopaikka, kerros- vai omakotitalo, puisto, ravintola, treenikämppä?
 
Tuollaisia seikkoja täytyisi tietää ennenkuin voisi neuvoja antaa ja toki kannattaa mennä musiikkiliikkeeseen itse kokeilemaan, jossa em. asioista suurin osa selviää yhdellä istumalla.

 
Jaahas. Mitähän tähän osaisi vastata. No, Martin gpcpa5 oli tosi hyvä. Mutta niitä ei enää myydä Thomannilla. Ja vaivaamaan jäi laminaatti sivut-pohjat-ja kaula. Ehkä ääni oli liian teräksinen siinä. Ja sanovat että kokopuukitara rupeaa soimaan iän myötä paremmin ? Kokeilin vaikka sun mitä kitaroita liikkeissä viime vuonna. ja tuo oli silti minusta paras./yleensäkin Martinit. Eräs soitinrakentajatuttuni suositteli furchia. Mutta enpä tiedä. En ole sitä ikinä kokeillut. Komppaan enimmäkseen plekulla, näppäilen sormilla. Molempia teen. Peruskomppaaja. Ehkä kuitenkin selvästi sitä parempi näppäilijä, soolojakin soittelen melko sujuvasti pitkin kaulaa joten soololovi saisi olla. Olen soittanut 24 vuotta kitaraa. "Vaihtelevan vähän"/paljon. Joskus orkestereissakin mutta ei viime vuosina. Minulla on hyvin laaja musiikkimaku joten saatan soittaa mitä vaan mutta iskelmä/pop-puolelle se varmaan aika paljon menisi kun teen niissä genreissä omia lauluja joita myös laulan kun soitan. Saatan silti kokeilla esim "vaativia" näppäilyjuttuja ynnä muitakin juttuja jostakin ihan eri genrestä kun saan sen kitaran. Olen jo vähän sellaista tehnytkin. Olen ihan hyvä soittaja mutta en niin hyvä että voisin enää soittaa huonolaatuisella akustisella. Koska mielestäni paremmilla soitan paljon paremmin ja virheettömämmin/sujuvasti. Sähkökitarataustahan minulla on pitkä aiemmin mutta nykyään ei niillä tule enää soitettua. Tulee parempi fiilis paremmalla akustisella kitaralla ja rupeaa syntymään parempia laulujakin/soitan tosiaan paremmin ja soittaminen tuntui vaivattomalta ja mukavalta. Sen huomasin kun viime vuonna kävin liikkeissä akustisia kitaroita testaamassa. Tämän hetkinen kitarani on ibanez jollaista en aio enää ikinä ostaa. Katselin nyt Thomannin sivuilta noita Furcheja kun soitinrakentajatuttuni niitä suositteli. Tällainen jäi niistä eniten kiinnostamaan http://www.thomann.de/fi/furch_g_20 … ?ref=search_rslt_furch+cut_357349_0 Mutta mikitystä tuossa ei ole. Ja hinta on 900 euroa. Eli melkoisen tyyris. Olisikohan lie rahansa väärti ? en osaa sormieni/käteni koosta muuta sanoa kuin että olen 188 cm pitkä mies ja minulla taitaa olla aika pitkät ja ohuet "pianistin" sormet. martin gpcpa5 kaula oli erittäin hyvä minulle. Sillä kitaralla oli tosi hyvä soittaa. Tykkään myös että kitarassa on kaunis sointi. Kuten alkuperäisessä viestissänikin kerroin. Teräskielistä haen. 6-kielistä. Mikitys olisi hyvä lisä mutta jos hintalaatusuhde parempi ilman mikkejä niin sitten mikitön.
 
tuskiz
24.04.2016 23:33:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun normaalin miehen mitoissa oleva selvästi osaava ja taitava soittaja olet monen genren ja tyylin puolesta niin sanoisin että sulle haettaisiin jotain D-koppasta teräskielistä, soololovisissa on usein myös mikitys jos innostuu vielä keikka/orkesterijuttuja tekemään. Tuo hintaluokka on vaan sulle melko pahankuuloinen kun tiedät selvästi mitä soittimelta tahdot, sanoisin että kannattaa siirtyä ihan suosiolla tonnista ylöspäin oleviin niin aletaan saamaan kunnon soitinta, sellaisia siis missä on ihan kokopuuta ja valmiiksi hyvät muut ominaisuudet, tässä tulee esimerkkinä mieleen vaikkapa Takaminen halvemmat Pro-sarjalaiset, näissä on ihan kivat kaulat musta vaikka pienisorminen olenkin, sitten on vaikka Tanglewood josta löytyy pariakin eri mallia, näitä myy vastaavasti DLX ja Musamaailma. Tietysti jos käytettynä hankkiminen ei haittaa, niin voi hyvin saada jonkun kivan Taylorin vaikka, Martinin halvemmat mallit on kuulemma vähän niin ja näin, mutta nää on varmasti näitä makujuttuja.
 
Demo Harrison
25.04.2016 12:47:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niinkuin olen varmaan parissakin keskustelussa täällä sanonut, niin mä olen ollut tyytyväinen Meksikon Martiniini (DRS1-malli). Reagoi kivasti strummailluun & pikkailuun. Löytyy tarvittaessa sähkötkin. Soololovea ei ole, enkä itse henk.koht. kaipaakaan akkarissa. Maksaa 895 Kitarapajalla - Thomann ei näemmä myykään enää näitä budjetti-Martineita?
 
Anyway, onnea "sen oikean" etsintään! :-) Monia muita juttuja olen kahminut reppuun niinkuin irtomakeisia, mutta jostain syystä akkari-hankinnoissa olen kuluttanut eniten aikaa & kengänpohjia.
 
Krooninen sävelkorvan tulehdus ja ajoittainen rytmitajuttomuustila
Demo Harrison
25.04.2016 12:54:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin joo, ihan nätin näköinen sinänsä tuo Furch G-20-CM. Oletkin varmaan googlaillut arvioita ja youtube-pätkiä, että mitä ovat muut tykänneet? Noissa olen itsekin viettänyt aikaani nyt tämän hetkistä resonaattorikitara-kuumetta potiessani :-)
 
Krooninen sävelkorvan tulehdus ja ajoittainen rytmitajuttomuustila
skuieri
25.04.2016 19:27:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Demo Harrison: Niin joo, ihan nätin näköinen sinänsä tuo Furch G-20-CM. Oletkin varmaan googlaillut arvioita ja youtube-pätkiä, että mitä ovat muut tykänneet? Noissa olen itsekin viettänyt aikaani nyt tämän hetkistä resonaattorikitara-kuumetta potiessani :-)
 
Joo. Olen minä vähän niitä katsellut! Sellaista Martin drs 1 myös mietin yhdessä välissä viime vuonna. Minua jäi mietityttämään se "stratabond" kaula,mutta enpä tiedä. Tosi hyvähän silläkin oli soittaa. Tykkäsin myös saundista kun testasin. Mietin minä kyllästyisikö sellaiseen saundiin sitten silti pidemmän päälle./jääkö se vähän vaisuäänisemmäksi kitaraksi mutta enpä tiedä. Pitäisi saada lainaan jostakin muutamaksi päiväksi. Tampereen musacornerissa on nyt tarjouksessa sellainen 745. Mutta ilman laukkua. Pitäisi kai käydä uudelleen kokeilemassa.
 
Jkob
25.04.2016 20:42:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

skuieri: Joo. Olen minä vähän niitä katsellut! Sellaista Martin drs 1 myös mietin yhdessä välissä viime vuonna. Minua jäi mietityttämään se "stratabond" kaula,mutta enpä tiedä. Tosi hyvähän silläkin oli soittaa. Tykkäsin myös saundista kun testasin. Mietin minä kyllästyisikö sellaiseen saundiin sitten silti pidemmän päälle./jääkö se vähän vaisuäänisemmäksi kitaraksi mutta enpä tiedä. Pitäisi saada lainaan jostakin muutamaksi päiväksi. Tampereen musacornerissa on nyt tarjouksessa sellainen 745. Mutta ilman laukkua. Pitäisi kai käydä uudelleen kokeilemassa.
 
Meinasin Yamahan A3R:ää suositella jos livenä soittelet. Ohut, jopa sähkökitaramainen kaula ja pirun hyvät mikkitsydeemit mutta hinta on näemmä pompsahtanut likemmäs tonnia.
 
Itse ostin sen F-musiikilta 800 eurolla, sisälsi laukun. Suositellaan nyt tätä:
http://www.thomann.de/gb/yamaha_ll_16_are_bs.htm
 
Askorbiinihappo
26.04.2016 20:56:03
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta Sigma 000M-15. Säästät rahaa ja et pety. Omistin Martininkin mut myin sen pois kun totesin Sigman kovemmaksi.
 
Azolith
27.04.2016 19:32:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toki Sigmat on hyviä, mutta olisi kiva kuulla mikä Martineista jäi jalkoihin 000M-15 Sigmalle.
Tuskin sentään 000M-15, tai 000RS1?
Loistava kitara kyseinen hintaansa, tasalaatukin pitää, olisinko neljä viilannut kokemuksella.
Thoman ei aina ole se edullisin, esim Martinit ja Sigmat on Kitarapajalla edullisempia, puhumattakaan multa hieman kokeiltuina.
 
Tää nyt on niin laaja alue kun ei spesifioida yhtään kopan mallia, otelaudan leveyttä jne.
Mutta hintaluokassa on hyviä paljon, siihen mahtuu melkein kaikki Sigmat, muutama Martin ja vaikka Seagullin monet..
 
Just tunti sitten myin Sigman DM-4:n, verrokkina viilaamani Martin HD-28.
Ei jäänyt epäselväksi kunpi oli parempi kitara, mutta ei kaukaa hakenut DM-4, oli herkkyydessä yllättäen parempi ja botnessa ei juurikaan jäänyt. Kokopuinen ja laminoitua sarjat ja pohja toisessa ei tietenkään ole reilua edes verrata.
Hintaeroa kuitenkin n2500e..
 
.
bergkamp
09.06.2016 23:00:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

skuieri: Joo. Olen minä vähän niitä katsellut! Sellaista Martin drs 1 myös mietin yhdessä välissä viime vuonna. Minua jäi mietityttämään se "stratabond" kaula,mutta enpä tiedä. Tosi hyvähän silläkin oli soittaa. Tykkäsin myös saundista kun testasin. Mietin minä kyllästyisikö sellaiseen saundiin sitten silti pidemmän päälle./jääkö se vähän vaisuäänisemmäksi kitaraksi mutta enpä tiedä. Pitäisi saada lainaan jostakin muutamaksi päiväksi. Tampereen musacornerissa on nyt tarjouksessa sellainen 745. Mutta ilman laukkua. Pitäisi kai käydä uudelleen kokeilemassa.
 
En tiedä vastaanko jo vähän myöhässä, mutta ostin keväällä Musacornerista DRS1:n ja olen edelleen oikein tyytyväinen. Kaupassa ihmettelin kun siinä ei ollut stratabond-kaulaa vaan mahonkinen, ja google paljasti että ilmeisesti yksi Martinin tehtaista oli palanut, ja olivat päättäneet jatkaa valmistusta "oikeilla" kauloilla. Minullakin oli, ja on, vähintään psykologinen ongelma noiden laminoitujen kaulojen suhteen, mutta en tiedä ovatko oikeasti sen huonompia. Nyt voisi siis olla juuri oikea aika käydä kokeilemassa uudestaan.
 
Voi olla että kaikkiin saundeihin kyllästyy... :)
 
Teude
10.06.2016 16:40:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamaha FG180-50th Anniversary kannattaa tsekata, jos sattuu kohdalle. Kyseessä on ns. juhlamalli, joihin yleensä suhtaudun vähän epäillen. Kokeilin kyseistä kitaraa Fasulla ja yllätyin positiivisesti. Saundi oli epäjammumainen ja varsin folk-tyylinen.
Kysessä on kokopuinen kitara ja hinta jotain 830-850€.
Noista stratabond-kauloista voi olla montaa mieltä, mutta ne tuskin lähtee kiertämään propelliksi.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «