Aihe: Muusikoiden.netin keskustelujen taso
1 2 3 4 511 12 13 14 1533 34 35 36 37
Gabe
16.04.2016 10:31:14
Huomattavasti vähemmän täällä on tullut tosiaan vietettyä aikaa, tai ainakaan panostettua kirjoituksiin. Pääpaino ainakin meikäläisellä on valunut tuonne pikaviestien suuntaan ja torille. Sikäli tuo on kuitenkin itseään ruokkiva kierre, mitä enemmän porukka vähentää panostustaan niin sitä köyhemmiksi jutut täällä myös muuttuvat. Itseäni eniten väsyttää kun joka asiasta saadaan aikaan konflikti. voitaisiin ehkä jatkossa pyrkiä siihen miten sen eriävän mielipiteensä tuo esille, oikein aseteltuna eriävät mielipiteet tekevät kuitenkin keskustelusta mielenkiintoista. Tylsäähän olisi jos kaikki olisivat aina samaa mieltä.

On ollut piristävää pitkän tauon jälkeen lueskella Hynkelin ja Vladin juttuja, näin parina esimerkkinä mainiten. Toivottavasti saan nauttia teidän ajatuksistanne vielä jatkossakin, hyviä tyyppejä täällä ei kuitenkaan ole koskaan liikaa.
Always be yourself, unless you can be Batman. Then always be Batman.
phiit
16.04.2016 11:22:38
nakedzen: Itse käynyt täällä vuodesta -98. Samaa itsetärkeää pätemistä ja "nokkelaa" sanailua se on ollut aina. Lieneekö tuo suomalainen perusvittumainen luonne.

https://muusikoiden.net/extra/info.php

"Muusikoiden.netin ensimmäinen versio avattiin 14.1.2000."

:)
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
Hynkel
16.04.2016 11:34:22
tuskiz: Tämä on mun mielestä myös aika tyypillistä suomalaista foorumikäyttäytymistä että vanhat parrat tulevat ja haukkuvat nykyajan menon ja tekevät itsestään marttyyrin. Soronoo.

Tässä kiteytyy oikeastaan kaikki se mistä puhuin. Onneksi olkoon tämänkin keskusteluntyngän paskomisesta, olet kyllä hieno mies/poika.
Oh, oh, no more buttered scones for me, mater. I'm off to play the grand piano. Pardon me while I fly my aeroplane.
nakedzen
16.04.2016 12:13:50
phiit: https://muusikoiden.net/extra/info.php

"Muusikoiden.netin ensimmäinen versio avattiin 14.1.2000."

:)

Vanities oli olemassa -97.
pappasfin
16.04.2016 13:24:07
Vaihtelevaahan tuo taso on ja toki välistä liiaksi turhaa kinaamisa ym.

Maailma on paljon muuttunut siitä kun meikä oli pikkupoika, silloin kiinnitettiin huomiota käyttäytymiiseen pienestä pitäen eritavalla niin koulussa, kotona kuin ylipäätään. Nykyään meno on paljon villimpää eikä ole sitä ns. "kylä-kuria" jossa yhteisö pistää huonosti käyttäytyvät vastuuseen ja kuriin ;D

Eikä tämä muusikoiden.net ole ainoa paikka missä tämä juttu näkyy, homma kun näkyy liikenteessä, työssä ja ihan joka paikassa, ei olisi ennen tullut kuulonkaan, että olis opettajalle sanonu "haista v.. paska", nykyään tuokin on tuiki tavallista.

Ja vaikka puhunkin nykyajasta versus vanhat hyvät ajat niin en kiteytä huonoa käytöstä nuorison niskaan vaan sitä tapahtuu aivan joka ikäluokassa.

Ihmisillä pitäisi olla päässään positiivinen ajatusmaailma, yhteenpuhaltaminen, inhimmillisyys ym. hyvät asiat mutta tämä maailman globaali p-jauhanta ja p-tekeminen pilaa sen kaiken kivan aivan liian monesti ja varsinkin jos sen antaa pilaa elämäänsä.

Pitää elää positiivisesti, toisia ja itseänsä kunnioittaen ja hyvää levittäen, silleen se homma etenee mukavasti ;D
PappaSFin
antnis
16.04.2016 14:38:21
Ja sitten ovat erikseen vielä nämä marttyyrit jotka sanovat, että "juu ei jaksa kirjoitella kun ootte niin tyhmiä yhyhyhyyyyy" :D
BugBadWolf
16.04.2016 15:56:11 (muokattu 16.04.2016 15:57:00)
Gabe:...voitaisiin ehkä jatkossa pyrkiä siihen miten sen eriävän mielipiteensä tuo esille, oikein aseteltuna eriävät mielipiteet tekevät kuitenkin keskustelusta mielenkiintoista...

Voitaisiin pyrkiä siihen, että ne eriävät mielipiteet oikaistaan juttelemalla eriävistä mielipiteistä. Valitettavan usein ihmisillä on asiaa mielipiteen esittäjästä ja siitähän se sitten alkaa. Tämän jälkeen on enää kyse siitä, kuka osaa potkaista kovempaa.

Foorumeille, kuten ihmiskuntaan yleensäkin, syntyy helposti samanmielisten sisärinkejä. Väärässäolemisen kunnia lipsahtaakin helposti vähemmistön mielipiteelle, vaikka olisi perusteltukin. Samoilla ryhmillä vaikuttaisi sitten olevan lupa arvostella muiden henkilöä jos omat argumentit eivät piisaa tai niitä ei ole lainkaan. Ja kun saa oman lääkkeensä paluupostissa, alkaakin vongahtelu ja mieletön vasikkanapin hakkaus. Sitten valitetaan että "äiti, äiti. Nikopetteri löi nokan poskelle, vaikka ei tehty muuta kun potkittiin sitä koiville".

Kun alamme keskustella keskustelun tasosta, olemme jo lähtökohtaisesti pielessä. Keskustelulle on ollut sääntönsä jo satojen vuosien ajan. Yksi tärkeimmistä on oman mielipiteensä perusteleminen asiaan liittyvin perustein. "Olet väärässä, koska olet sellainen ja tällainen" ei ole hyvää keskustelua. Jos siihen lähtee itse, ei hirveästi kannata ihmetellä jos saa samalla mitalla takaisin.

Ihan jokaisen tässäkin ketjussa esiintyvän kannattaisi nyt katsoa peiliin ja kysyä itseltään, että kuinka se nyt oikein meni.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
teleman
16.04.2016 17:06:54
BugBadWolf: ...kannattaisi nyt katsoa peiliin ja kysyä itseltään, että kuinka se nyt oikein meni.

Näinpä juuri. Valtaosalla meni oikein hyvin.
Komppikitaristi
Kefiiri
16.04.2016 17:11:33
BugBadWolf: Kun alamme keskustella keskustelun tasosta, olemme jo lähtökohtaisesti pielessä.

Tarkoitatko että pulma on jo olemassa siinä vaiheessa kun moinen ketju täytyy avata, vai että tasosta keskusteleminen on huono idea?
En ole musiikin asiantuntija.
ÄrGee
16.04.2016 17:35:22
Kefiiri: Tarkoitatko että pulma on jo olemassa siinä vaiheessa kun moinen ketju täytyy avata, vai että tasosta keskusteleminen on huono idea?

Vika on niissä tasottomissa ketjuissa, joissa vatuloidaan makuasioista. Esimerkkeinä ''puiden vaikutus kitaran soundiin'', ''hukummeko pian kitaroihin'' ja ''omistan gibsonin ja kaikki on hyvin''.
Ibanez-pervo, kamarunkkari kitaristi.
Kefiiri
16.04.2016 17:46:10
ÄrGee: Vika on niissä tasottomissa ketjuissa, joissa vatuloidaan makuasioista. Esimerkkeinä ''puiden vaikutus kitaran soundiin'', ''hukummeko pian kitaroihin'' ja ''omistan gibsonin ja kaikki on hyvin''.

Äh, se puuketjuhan just oli mahtava, vai oliko niitä useampiakin, kitaraketjuakin olen jaksanut seurata ja Gibsonketjun alkuperäinen idea on nerokas. Vai oliko kommenttisi yli hilseen menevää sarkasmia?
Janecki67
16.04.2016 17:49:39
Mun mielestä musiikki ja siihen liittyvät kamat ym. ovat niin fiilispohjaisia juttuja, että aika mahdoton niistä on kiveenhakattuja totuuksia kenenkään toitottaa. Jollekin tärkeä juttu voi olla toiselle täyttä skeidaa ja päinvastoin.
Naatiskellaan itselle tärkeistä jutuista ja neuvotaan silloin kun pystytään!
Ei pelästytetä uusia harrastuksen pariin tulevia kärkevillä mielipiteillä.
Ja jatketaan kitaran vinguttamista edelleen!!!
Laulava Kylätohtori
16.04.2016 18:08:00
Hynkel: Tässä kiteytyy oikeastaan kaikki se mistä puhuin. Onneksi olkoon tämänkin keskusteluntyngän paskomisesta, olet kyllä hieno mies/poika.

*reps*

ÄrGee: Vika on niissä tasottomissa ketjuissa, joissa vatuloidaan makuasioista. Esimerkkeinä ''puiden vaikutus kitaran soundiin'', ''hukummeko pian kitaroihin'' ja ''omistan gibsonin ja kaikki on hyvin''.

Äh, sä listasit just Mnetin parhaat ketjut...

BugBadWolf: Foorumeille, kuten ihmiskuntaan yleensäkin, syntyy helposti samanmielisten sisärinkejä.

Minusta niitä tuntuu syntyvän ennemmin tiettyjen tyyppien mielikuvituksessa. Ties kuinka moneen "rinkiin" ja "sisäpiiriin" meikäläinenkin on jo ehditty liittää... :D
They pass too much electricity. -SRV
Laulava Kylätohtori
16.04.2016 18:16:33
Hynkel: Täällä sama fiilis. Pitkän tauon jälkeen hieman osallistuinkin mutta saa nyt toistaiseksi olla. Noin 10 aktiivikirjoittajaa, jonka pitäisi kertoa tasosta jo kaiken oleellisen. Ja siitä, miksi täällä on enää noin 10 aktiivikirjoittajaa. Pari uutta nimeä näkyy olevan, ja heillä ote ihan peruskeskustelutaitoihin on lievästi sanoen hakusessa. Ei millään pahalla kenellekään, mutta kehotan miettimään. Kaukana ovat Mnetin loiston päivät. Torin takia mullakin enää tunnarit. Näillä näkymin siis näkemisiin kaupanteossa. Moro.

No siksi just sun kuuluukin jäädä tänne. Älkää nyt kaikki lähtekö. Kohta mä saan pistää toisen nimimerkin ja alkaa vastailemaan itselleni, jos kaikki fiksut lähtee...

Kyllähän sitä kaikenlaista uliulia on ollut - ihan meikäläisenkin näppäimmistöltä lähtöisin - mutta minusta suuri miinus on se, että suurin osa kokeneemmista soittajista on häipynyt johonkin. Ei täällä saa enää kunnon korkinhaistelukeskustelua pystyyn, vaan kaikki on jotain Bentonin ylistystä ym. itseä vähemmän kiinnostavaa.

Nyt kaivattaisiin kunnon keskustelua ja pitkiä vääntöjä putiikkitubescreamerin sirujen vaikutuksista alamiddlen kermaisuuteen tai jotain muuta yhtä jännää. Älkää naurako, olen tosissani. Mutta vakavasti sanottuna, ei täällä pahemmin enää saa keskustelua aikaiseksi kuin halpisten ylivoimaisuudesta. Ei sillä, etteikö siitä saisi kirjoitella tai asia olisi näin, mutta itse kaipaisin keskustelua myös niistä kalliimmista putiikkivehkeistä. Jollainhan se lahjattomuus on kompensoitava ja onhan se hauska keskustella myös muistakin kuin halpiksista...
They pass too much electricity. -SRV
BugBadWolf
16.04.2016 18:22:58
Kefiiri: Tarkoitatko että pulma on jo olemassa siinä vaiheessa kun moinen ketju täytyy avata, vai että tasosta keskusteleminen on huono idea?

Oikeastaan molempia. Lähinnä, muutamia sivuja taaksepäin selattuani, sain sellaisen vaikutelman että sama, foorumeilta tuttu välienselvittely jatkuu vain toisessa muodossa. Eräänlainen "väärin sammutettu"-ilmapiiri on vahva.

Aiheina on mm "Mistä saa puhua", "Miten saa puhua" ja suluissa lukee vahvasti "Kuka saa puhua". Joka toinen haluaa kieltää muilta kaikki ne aiheet, jotka eivät itseä kiinnosta. Ei tällainen mihinkään johda.

Ehdottaisin yksinkertaiseksi perussäännöksi seuraavaa: "Jos et saa kumotuksi kanssasi eri mieltä olevan ihmisen perusteluja ilman henkilökohtaisuuksia, omassa kannassasi saattaa olla jotain pielessä. Mieti, ennenkuin vastaat".

Puolet foorumidraamasta katoaisi taivaan tuuliin, jos kaikki tuntisivat tuon ajatuksen omakseen.

Jäljellejääneestä lähisi puolikas sisäistämällä lause:"Älä lue lankoja, joissa ei puhuta sinua kiinnostavista asioista, mutta anna muiden lukea niitä sydämensä kyllyydestä". Kukaan meistä ei ole niin suuri herra, että on oikeutettu päättämään siitä mitä joku saa pitää mielenkiintoisena.

Ja loppu draama katoaisi, kun osa ihmiskunnasta lakkaisi etsimällä etsimästä asioita, joista saa luvan kanssa loukkaantua.

Ystävällisesti korjannette, jos ja kun olen väärässä. En halua olla väärässä koko ikääni, joten otan kyllä opikseni.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
BugBadWolf
16.04.2016 18:28:23
Laulava Kylätohtori:...Ei sillä, etteikö siitä saisi kirjoitella tai asia olisi näin, mutta itse kaipaisin keskustelua myös niistä kalliimmista putiikkivehkeistä....

Esimerkiksi sinun merkkisi vahvistimista löytyy oma ketjunsa. Keskustelijoita ei. Johtunee varsin vähäisestä markkinaosuudesta.

Enemmistö puhunee asioista, jotka enemmistö tuntee parhaiten. Ja emme oikein voi vaatia väkeä keskustelemaan vain meitä miellyttävistä asioista.
tuskiz
16.04.2016 18:31:41
Hynkel: Tässä kiteytyy oikeastaan kaikki se mistä puhuin. Onneksi olkoon tämänkin keskusteluntyngän paskomisesta, olet kyllä hieno mies/poika.

Näkemiin, älä anna oven lyödä perseelle ulos mennessäsi.

Tälläiset jutut ei kyllä palvele ketään, mutta c'est la internet.
Åboensis
16.04.2016 18:44:04

BugBadWolf: Ehdottaisin yksinkertaiseksi perussäännöksi seuraavaa: "Jos et saa kumotuksi kanssasi eri mieltä olevan ihmisen perusteluja ilman henkilökohtaisuuksia, omassa kannassasi saattaa olla jotain pielessä. Mieti, ennenkuin vastaat".

Puolet foorumidraamasta katoaisi taivaan tuuliin, jos kaikki tuntisivat tuon ajatuksen omakseen.

Jatkossa noudattanet sitten itsekin tätä hienoa periaatetta?
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
Kefiiri
16.04.2016 18:45:34
Åboensis: Jatkossa noudattanet sitten itsekin tätä hienoa periaatetta?

Koska BBW on mennyt henkilökohtaisuuksiin?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)