Aihe: Halvemmat "ES-335":et
1 2 3 4 538 39 40 41 4246 47 48 49 50
fox
15.02.2016 16:16:41

hallu: Minä en ole ikinä päässyt niillä soittamaan, mutta toisaalta John Scofieldin soundi (kaikki sen soundit) on luultavasti ylivoimaisesti paras mitä kitaralla on kukaan koskaan tuottanut :-) ..

Super viiskasillisia kitaroita löytyy tuolta Lehmo.studiolta kyllä. Että jos hirveästi "polttelee" niin tyypitys onnistuu. ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
hallu
15.02.2016 16:21:22
fox: Super viiskasillisia kitaroita löytyy tuolta Lehmo.studiolta kyllä. Että jos hirveästi "polttelee" niin tyypitys onnistuu. ;)

Ah, kiitos tarjouksesta pistänpä korvan taakse :-).
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
pappasfin
15.02.2016 19:08:28 (muokattu 15.02.2016 19:32:32)
Itellä on ollut tuollainen Scofieldin signature kyseisillä mikeillä ja kyllähän ne hyvät olivat eli kyseessä oli JSM100 noilla super 58 mikeillä.

Tuollainen löytyy muuten Levytukusta tällä hetkellä jos sen soundi kiinnostaa.

Itellä tänä päivänä on PRS:n Hollowbody 2 Top 10 ja hemmetin hyvä sekin on.

Jos sellaista halvempaa haluaa niin Ibanezin AS153AYS Artstar on melkoisen hyvä vaihtoehto, siinä on Super 58 Custom mikit (hinta 899 Levytukussa).

Tuota AS153 kun on tullu testailtua useamman kerran ja aina se on hyvä ollut.

Noita molempia Ibanezeja voi testiä Levytukussa kun nyt sieltä noi molemmat löytyy yhtäaikaa liikkeessä.

Jostain syystä itseä taas kuumottaa noi Ibanezit, pitäisköhän pistää lihoiksi tuo PRS ja ostaa Ibanez ;D

EDIT: Hallullahan on tuo Yamahan SA2200, sehän on ihan mainio peli sekin.

Mikä näissä "puoliakustisissa" porukkaa aina kuumottaa, mullakin on ollut useampia ja silti pitää välistä kuolata näiden perään ja mahdollisesti myydä ja taas ostaa uusi, ei hemmetti kuullosta ihan terveen touhuamiselta tämä munkaan touhu ;D

Pitäs varmaan joskus kehittää ns. puoliakkareiden teemapäivä, johon porukka tois erillaisten merkkien ja mallien puoliakkarit ja niitä vois vertailla keskenään soundillisesti jne. ois varmaan melkoisen kiinnostava ja mainio kokemus.
PappaSFin
hallu
15.02.2016 19:54:53
pappasfin: Itellä on ollut tuollainen Scofieldin signature kyseisillä mikeillä ja kyllähän ne hyvät olivat eli kyseessä oli JSM100 noilla super 58 mikeillä.

Tuollainen löytyy muuten Levytukusta tällä hetkellä jos sen soundi kiinnostaa.

Itellä tänä päivänä on PRS:n Hollowbody 2 Top 10 ja hemmetin hyvä sekin on.

Jos sellaista halvempaa haluaa niin Ibanezin AS153AYS Artstar on melkoisen hyvä vaihtoehto, siinä on Super 58 Custom mikit (hinta 899 Levytukussa).

Tuota AS153 kun on tullu testailtua useamman kerran ja aina se on hyvä ollut.

Noita molempia Ibanezeja voi testiä Levytukussa kun nyt sieltä noi molemmat löytyy yhtäaikaa liikkeessä.

Jostain syystä itseä taas kuumottaa noi Ibanezit, pitäisköhän pistää lihoiksi tuo PRS ja ostaa Ibanez ;D

EDIT: Hallullahan on tuo Yamahan SA2200, sehän on ihan mainio peli sekin.

Mikä näissä "puoliakustisissa" porukkaa aina kuumottaa, mullakin on ollut useampia ja silti pitää välistä kuolata näiden perään ja mahdollisesti myydä ja taas ostaa uusi, ei hemmetti kuullosta ihan terveen touhuamiselta tämä munkaan touhu ;D

Pitäs varmaan joskus kehittää ns. puoliakkareiden teemapäivä, johon porukka tois erillaisten merkkien ja mallien puoliakkarit ja niitä vois vertailla keskenään soundillisesti jne. ois varmaan melkoisen kiinnostava ja mainio kokemus.

Joo mulla on tuo Yamaha ja olen siihen oikein tyytyväinen ei mulla ole tarvetta sille Ibanezille välttämättä, mutta olisi makeaa päästä vähän makustelemaan sitä juurikin noilla aidoilla super58:la , koska Scofield ;-). Ehkäpä vielä jos ihan oikean voxin twinin läpitte, niin olisi ihan kyllä myytyä miäs. Muta tokko tähän konkurssiin sitä lähtisin ostamaan, jos sitten ei jossakin vaiheessa saisi jotakin keppiä myytyä pois tieltä.
tapiomarko
20.02.2016 15:48:56
Halvimmat "es-335" ovat ilmeisesti, laukkuineen ja rahteineen Suomeen

http://www.thomann.de/fi/harley_ben … b_35_ch_vintage_series_bundle_3.htm

https://www.musicstore.de/en_FI/EUR … 20-WRD-Wine-Red-/art-GIT0016577-000

Itselläni on ollut t-kaupan vanhempi versio (1335 tai joku vastaava malli), mikä oli ok, mutta meni kiertoon. Nyt himoittais tommonen halpis taas. Lienevät nämä kaksi olevan todennäköisesti melko samanlaisia ominaisuuksiltaan tai laaduiltaan? Onko kukaan päässyt testaamaan rinnan näitä vai onko kyseessä sama keppi eri "leimoilla"?
Sweet baby sweet
jra
20.02.2016 16:17:16 (muokattu 20.02.2016 16:26:45)
tapiomarko: Halvimmat "es-335" ovat ilmeisesti, laukkuineen ja rahteineen Suomeen

http://www.thomann.de/fi/harley_ben … b_35_ch_vintage_series_bundle_3.htm

https://www.musicstore.de/en_FI/EUR … 20-WRD-Wine-Red-/art-GIT0016577-000

Itselläni on ollut t-kaupan vanhempi versio (1335 tai joku vastaava malli), mikä oli ok, mutta meni kiertoon. Nyt himoittais tommonen halpis taas. Lienevät nämä kaksi olevan todennäköisesti melko samanlaisia ominaisuuksiltaan tai laaduiltaan? Onko kukaan päässyt testaamaan rinnan näitä vai onko kyseessä sama keppi eri "leimoilla"?

Lapa (kuten myös jakki, potikoiden asettelu, kytkin ja plektrasuoja) noissa on ainakin erilainen. HB:ssa vähän lähempänä Gibsonia, ja J&D:ssä taas Epin/Ibanezin tyylinen pitempi läpyskä. Mulla on joskus 2005 tai jotain, hommattu J&D:n SH-40, -versio, en tiedä eroaako tuosta SH-20:sta muuten kuin, että on jokin sortin loimuviilu (tuskin aito) ja isot otelautamerkit. Mikit laitoin aikoinaan vaihtoon Teslan kimppatilauksesta ja satula olisi tarkoitus vaihtaa myös. Tarkemmin en osaa tuosta sanoa, kun aitoa 335:sta en ole kokeillut. Säätöihin sai ja soitettavuus on aika ok, mutta alkuperäinen muovisatula ei ole vireenpidon kannalta kovin kaksinen, vaikka käytetylle kielisetille onkin viilattu.
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
mpekkanen
20.02.2016 21:09:11
Tähän vaan tällaisena tyhmänä sivuhuomiona, että joitakin asioita kannattaa ottaa huomioon näissä edullisemmissä ES-335 kitaroissa. Eli jos siihen kitaraan pitää vaihtaa mikkejä, niin se ei välttämättä ehkä ihan jokaiselta onnistu. Halpoihin kitaroihinhan voi tietysti vaihtaa muutakin ja noilla duunauksilla saattaa saada soittimesta hintaisekseen todella hyvänkin.
Kytkimien, potikoiden ja mikkien vaihtaminen kuitenkin saattavat tarvita joitakin erikoisvälineitä ja sellaiset kyllä löytyvät soitinrakentajilta jotka huoltoja tekevät. Se tosin nostaakin sitten sen soittimen lopullista hintaa.
Nuohan voi monesti kyllä itsekkin vaihtaa jos vain kolvi löytyy. Ei siis välttämättä ole kauhean vaikeaa jos tehdään ihan peruskytkentöjä ja soitin on muutoinkin joku lankkukitara.
ES-335 tyyliset kitarat ja monet muutkin jazzsoittimet kuitenkin saattavat vaatia osaamisen lisäksi hieman erikoistyökaluja, joita ei ehkä ns.normaalien lankkukitaroiden mikkin, potikoiden ja kytkimien juottamisessa tarvita.

Varmaan monelle ihan itsestään selviä asioita, mutta ajattelimpa kuitenkin muistuttaa. Ettei sitten tule kauheita yllätyksiä kun itse ei osaa, eikä pysty modaamaan soittimesta parempaa.
Ja tuollaisen teettäminenkin ammattimiehellä voi maksaa yllättävänkin paljon, vaikka kaikki vaihdettavat osat itsellä jo olisikin.
Zeeboo
21.02.2016 00:13:22
mpekkanen: ...ES-335 tyyliset kitarat ja monet muutkin jazzsoittimet kuitenkin saattavat vaatia osaamisen lisäksi hieman erikoistyökaluja, joita ei ehkä ns.normaalien lankkukitaroiden mikkin, potikoiden ja kytkimien juottamisessa tarvita...

Eipä noissa ole ollut tarvetta erikoisvimpaimille, ellei sellaiseksi lueta lankaa jolla potikat, kytkimen ja jakin saa vedettyä paikoilleen. On osien vaihto toki "takaaladattavia" tai straton mallisia haasteellisempaa, mutta ei nyt mitenkään normaalinäppäryyttä vaativampaa.

Kokeilinpa omaan jatsipönttöön ja Sheratoniin laittaa 3,5mm stereoplugin/jakin kautta mikkien piuhat potikoille. Jos tulee joskus mieleen vaihtaa mikkejä, niin onpahan vähän sukkelampi vaihtaa.
White men can't Monk
tuskiz
21.02.2016 00:14:36
Niin, nämä on näitä ikuisuuskysymyksiä; Ostatko halvalla kitaran josta joudut kuitenkin vaihtamaan kaikki tai lähes kaikki osat jollon hinta pompsahtaa helposti siihen hintaluokkaan millä olisit jo voinut saada hyvän tai tarpeeksi hyvän soittimen valmiiksi. En kuitenkaan väittäisi kolvailua missään ns. peruskitarassa (eli sellaisessa jossa on tavanomaset kytkennät ja mikitysratkaisut) kovin vaikeaksi operaatioksi vaikkei mikään sähkömies olisikaan, harjoittelee vaikka ensin huonoiksi todettuihin komponentteihin ja tutkii netistä löytyviä yksinkertaisia kytkentäkaavioita niin homma pitäisi olla aika selvä, säästää sen 60e/h mitä ammattilainen vaatisi.
tapiomarko
21.02.2016 07:37:50
tuskiz: Niin, nämä on näitä ikuisuuskysymyksiä; Ostatko halvalla kitaran josta joudut kuitenkin vaihtamaan kaikki tai lähes kaikki osat jollon hinta pompsahtaa helposti siihen hintaluokkaan millä olisit jo voinut saada hyvän tai tarpeeksi hyvän soittimen valmiiksi. En kuitenkaan väittäisi kolvailua missään ns. peruskitarassa (eli sellaisessa jossa on tavanomaset kytkennät ja mikitysratkaisut) kovin vaikeaksi operaatioksi vaikkei mikään sähkömies olisikaan, harjoittelee vaikka ensin huonoiksi todettuihin komponentteihin ja tutkii netistä löytyviä yksinkertaisia kytkentäkaavioita niin homma pitäisi olla aika selvä, säästää sen 60e/h mitä ammattilainen vaatisi.

Tuo kaikki on aivan totta, tekevä kyllä oppii ja ohjeita löytyy netistä ja kavereilta, loput voi kysyä täältä m.netistä, eihän tuo mitään ydinfysiikkaa ole. En tiedä mitä on tapahtunut, nykyisin tuntuu, että noiden halpiskeppien/kiinatuotannon laatu on parantunut melkoisesti, ainakin näissä kiinteätallaisissa kitaroissa. Mikit tietysti voivat olla omaan makuun vaihtolistalla jokatapauksessa katsomatta kitaran hintatasoa. Voi olla omalla kohdalla, että tuo ennakkoluuloisuus on itseltäni helpottanut entisestään ja on kierrättänyt ikänsä näitä (Kiina)kitaroita kymmenittäin. Satulat ehkä nykyisin heikoimpia lenkkejä. Se mistä tuo kierrätys on johtunut omalla kohdallani, on sitä kokeilunhalua ja ikuista kamavatulointia. Ei niinkään imagokysymys. Eiköhän tuo HB lähde tilaukseen seuraavaksi, m.netin Monitormanin kokemuksia artikkelissa

https://muusikoiden.net/artikkelit/1166
Sweet baby sweet
tuskiz
21.02.2016 13:59:13
tapiomarko: Tuo kaikki on aivan totta, tekevä kyllä oppii ja ohjeita löytyy netistä ja kavereilta, loput voi kysyä täältä m.netistä, eihän tuo mitään ydinfysiikkaa ole. En tiedä mitä on tapahtunut, nykyisin tuntuu, että noiden halpiskeppien/kiinatuotannon laatu on parantunut melkoisesti, ainakin näissä kiinteätallaisissa kitaroissa. Mikit tietysti voivat olla omaan makuun vaihtolistalla jokatapauksessa katsomatta kitaran hintatasoa. Voi olla omalla kohdalla, että tuo ennakkoluuloisuus on itseltäni helpottanut entisestään ja on kierrättänyt ikänsä näitä (Kiina)kitaroita kymmenittäin. Satulat ehkä nykyisin heikoimpia lenkkejä. Se mistä tuo kierrätys on johtunut omalla kohdallani, on sitä kokeilunhalua ja ikuista kamavatulointia. Ei niinkään imagokysymys. Eiköhän tuo HB lähde tilaukseen seuraavaksi, m.netin Monitormanin kokemuksia artikkelissa

https://muusikoiden.net/artikkelit/1166

Vaikka mulla onkin lähinnä negatiivisia kokemuksia kiinakitaroista niin uskon tottakai se on silti mahdollista saada myös sieltä hyvä kitara, se vain riippuu niin monesta tekijästä kuten kitaran valmistuttajasta, tehtaasta ja kuun ja tähtien asennosta etten nykyjään oikein näe hirveästi syytä katsoa aasiassa koreaa kauemmaksi mikäli tahtoo varmasti hyvän soittimen, kun mennään näissä hintaluokissa niin sitä saa aina parempaa mitä enemmän maksaa. Kuitenkin jos puut ja puuosien sovitus on kunnossa, mitä ne kiinakitaroissa ei välttämättä ole, niin muut osat voi vaihtaa itse ja ehkä säästääkkin vähän siinä välissä jos oikeen mutaluokasta valitaan se soitin. Täytyy noista Bentoneista mainita, että Thomann ainakin päivittää noita mallejaan sillon tällön, se mikä nykyjään on niiden ES-335 malli ei välttämättä ole sama kuin vuonna 2008, laatu on voinut mennä joko paremmaksi tai sitten huonommaksi, aika summamutikassa saa ostaa mutta palautushan onneksi toimii sekä nyt ainakin luulisi, että Thomann käy läpi edes oman in-house brändinsä kaikki soittimet ennen asiakkaalle lähetystä. Itsellä on HB-malleista ensikäden kokemusta vain Telecaster rakennussarjan osalta jonka ostin joskus vuosi sitten 80e:llä josta on jo samat päivät pitänyt rakennella jokin 60-luvun henkinen tele, paketin rautaosat ja elektroniikka on aivan roskalavatavaraa mutta itse puuosat vaikuttaa ihan kelvollisilta joskin bodyn kaulatausku on vähän sinnepäin ja ruuvinreiät myös, puun materiaaliksi ilmoitettiin silloin basswood mutta on näemmä nykyjään vaihtunut "solidwoodiksi"...

Offtopic höpinä end.
kekkuliheikki
13.03.2016 10:47:33 (muokattu 13.03.2016 10:47:41)
https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1107738

Kaikki miehet kannelle. Tuli firman tilinpaatos ja siella on pienenpieni 'kusimuna'.

Huollettu just. Hankintahintaan + huoltokulut ja postit. Jucciksella on varausoikeus kun ehti ensimmaisena kyselemaan.
En allekirjoita.
WanhaWetäjä
02.04.2016 14:46:31

https://www.verkkokauppa.com/fi/pro … er-Center-Block-Jr-Flagstaff-Sunset
http://www.thomann.de/fi/gretsch_g2622_lh_fss_streamliner.htm
Tämmöset vasuri-ihmetykset tuli vastaa kun selailin nettia, ulkonäkö kuin "itä-suomen" vintagepeleillä eli voiko noin karun näkönen kitara olla ns mistään kotoisin? Hinta ei päätä huimaa...

Oon kylläkin miettinyt tätä vaihtoehtoa kun nuo Tokai -kaupat menivät persiilleen http://www.thomann.de/fi/ibanez_as153l_ays.htm
Voisi kuvitella että vaikka tämä(kin) on kiina-ilmiö niin laadukkaasta soittimesta on kyse, soundeissa ei ole valittamista tuubi-klippien perusteella.
Ja nättihän tuo on kuin mikä ;-)
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
pappasfin
02.04.2016 15:02:22 (muokattu 02.04.2016 15:04:52)
WanhaWetäjä: https://www.verkkokauppa.com/fi/pro … er-Center-Block-Jr-Flagstaff-Sunset
Tämmöset vasuri-ihmetykset tuli vastaa kun selailin nettia, ulkonäkö kuin "itä-suomen" vintagepeleillä eli voiko noin karun näkönen kitara olla ns mistään kotoisin? Hinta ei päätä huimaa...

Oon kylläkin miettinyt tätä vaihtoehtoa kun nuo Tokai -kaupat menivät persiilleen http://www.thomann.de/fi/ibanez_as153l_ays.htm
Voisi kuvitella että vaikka tämä(kin) on kiina-ilmiö niin laadukkaasta soittimesta on kyse, soundeissa ei ole valittamista tuubi-klippien perusteella.

Eiköhän Gretschit ole ihan hyviä.

Tuosta Ibanezin AS153 on mulla kokemusta useampaan otteeseen eli vaikka en ole sitä omistanut niin soitellu olen sillä useampaan otteeseen ja todennu, että on erittäin hyvä soitin. Levytukussa on tuota tullu käpistelytä niin monta kertaa ja useampaa yksilöä ja kaikki ne on hyviä olleet eikä ole pahaa sanottavaa vaan päinvastoin en voi kun suositella, nätti ja laadukas soitin hyvällä äänellä ja Tri-sound switchillä.
PappaSFin
hallu
02.04.2016 16:39:02
WanhaWetäjä: https://www.verkkokauppa.com/fi/pro … er-Center-Block-Jr-Flagstaff-Sunset

Mä voisin kompata pappasfiniä toteamalla, että en ole juuri tuota Gretschiä kokeillut, mutta ne korean tai indonesian tai kiinan (missä ne nyt sitten tehdään??) pelit mitä olen kokeillut ovat kyllä olleet asiallisia. Mikit niissä jakaa joidenkin ihmisten mielipiteitä ja mulla ei ole niistä mielipidettä lainkaan, mutta nehän voi halutessaan vaihtaa.
WanhaWetäjä
02.04.2016 21:20:14

hallu: Mä voisin kompata pappasfiniä toteamalla, että en ole juuri tuota Gretschiä kokeillut, mutta ne korean tai indonesian tai kiinan (missä ne nyt sitten tehdään??) pelit mitä olen kokeillut ovat kyllä olleet asiallisia. Mikit niissä jakaa joidenkin ihmisten mielipiteitä ja mulla ei ole niistä mielipidettä lainkaan, mutta nehän voi halutessaan vaihtaa.

Näyttäs (taas) siltä että moisia ei ainakaan Treella pääse hypistelemään, ei edes oikeakätisiä, saisi edes jotain tuntumaa noitten laadusta ja soitettavuudesta.

Vaikka mulla onkin huonoja kokemuksia Ibanezin Road Star-vasureista niin tuo pappasfininkin testaama malli kyllä kiinnostaa ihan tosissaan.
Levytukku eli maahantuoja ei tuo vasurina maahan joten Thomannin suuntaan pitää taipua jos tuon meinaa hommata.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
18is9
13.04.2016 10:31:20

Se olisi tämän threadin alussa mainittu kekkuliheikin Terada vissiin torilla...

https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1138221
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Gabe
13.04.2016 10:45:37
18is9: Se olisi tämän threadin alussa mainittu kekkuliheikin Terada vissiin torilla...

https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1138221

Jopas se vaihtaa kiivaasti omistajaa. Jos on sama kitara niin sehän on ollut pari kertaa aiemminkin torilla jälkeen kekkulin.
Always be yourself, unless you can be Batman. Then always be Batman.
hallu
13.04.2016 12:42:17
Laulava Kylätohtori: Kekkulin aikaanhan siinä oli originaalimikit. Mitähän niille on tapahtunut? Eikös ne olleet jotkut legendaariset Ibanezit tms. eli toisin sanoen paljon arvokkaaammat kuin jotkut "paremmat" Duncanit...

Jos siinä on ollut ne vanhat Ibnezin super58 :t niin todella sääli jos joku on ne mennyt kitarasta sosialisoimaan. Toisaalta tuo hintakaan ei enää ole kuin 800 euroa, niin siihen on varmaan huomioitu se seikka. Ibanezin Artististahan joutuu niillä vanhoilla superviiskaseilla pulittamaan sen puolitoistatonnia tai jotain.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)