Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Karaoken Kauhut
1 2 3
KanttoriPiiparinen
28.02.2016 14:52:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaikki me olemme sitä joutuneet kuulemaan ja joku meistä on jopa piruuttaan esiintynyt. Itsekin laulaa luikautin kerran kuuden kupin kumarassa, joka täten tunnustettakoon. Se mitä minä moiselta esiintymiseltä sain, jäi itseltäni ymmärtämättä. Se mitä saavat muut alan harrastajat, jää itselleni arvoitukseksi.
 
Paikka oli naapurissa sijaitseva pubi. Se sattui olemaan lähin paikka, josta kaljaa oli saatavilla. Alkuillasta huomioni kiinnittyi muutamaan alan hartaaseen harrastajaan, joille kuviot näyttivät olevan täysin selviä. Homma näytti kestävän handussa. Ilmeisesti jotkut heistä olivat oikein treenanneetkin, niin rutiinia esiintyminen näytti olevan. Ainut näkyvä miinus oli näyttöruudulle laulaminen, joka on mielestäni varsin kökköä ja tekee etäisen vaikutelman. Näillä näytti olleen ihan omat kannatushuutajansakin. Siis eräänlaiset fanklubilaiset, jotka kannustivat suosikkejaan yhä suurempiin ponnistuksiin taiteellisen tasonsa nostamiseksi. Illan edetessä alkoivat koroketta kuitenkin miehittämään yhä enemmän juovuksissa olevat Paula Koivuniemet ja Olavi Virrat.
 
Sietorajani sekoilun seuraamiseen täyttyi ilta kymmenen hujakoilla, kahden rumanpuoleisen herran karjuessa kilpaa: -Aikuinen nainen mä oon.
Silloin pakenin paikalta sangen miehekkäästi.
 
Mitkä ovat omat kokemuksesi? Tunnustuksia vastaanotetaan.
 
Nuotin vieressä on aina tilaa...
KoskPaavo
28.02.2016 15:31:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vuonna 1991 minulla oli mieleenjäävä mahdollisuus vierailla 5 viikkoa Etelä-Amerikassa, Boliviassa. Siellä(kin) kuppiloita kierrettiin ja karaoke oli silloin saapunut tuohon köyhään maahan . Laulajia oli tosi paljon , tasoa en osaa sanoa, itse vaan syvällä vakaumuksella totesin: " Suomalaiset ovat kyllä niin ujoa porukkaa että ei tuo meilläpäin yleisty".
Vähän meni pieleen ennustus.
 
"Quidquid Latine dictum sit, altum videtur."
Qsine
28.02.2016 18:34:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laivan karaokessa romanisälli lauloi "Pettäjän tietä", katse ruudulla. Mutta lauloi aivan eri sanoja kuin mitä ruudulla luki. Poikaparka ei osannut lukea. Humalaisen yleisön umpiväsyneet, suunpohjukaismanneäänellä mongerretut hevos- jne.-vittuilut oli muka tarkoitettu omille pöytäkuntalaisille, mutta "vahingossa" ne kyllä kuuluivat lauteille asti.
 
Se kaveri oli siinä tilanteessa periaatteessa niin yksin kuin tässä maailmassa vain olla ja voi, mutta onneksi hänellä oli sentään musiikki.
 
Musiikki on ihmisten yläpuolella oleva lupaus puhtaasta hyvästä.
 
http://www.jannekuusinen.net http://jannekuusinen.blogspot.fi http://shitegeistcomics.blogspot.fi www.google.com/+JanneKuusinen http://www.mikseri.net/user/Qsine https://twitter.com/Janne6nen
Kyllikki
28.02.2016 19:05:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole koskaan laulanut karaokea. Enkä laula jatkossakaan.
 
Tästäkin kirjoituksesta saa antaa plussan... Ei oo pakko.
baron
28.02.2016 19:43:18 (muokattu 28.02.2016 19:49:49)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1. En osaa laulaa
2. Joskus kännissä laulan karaokea.
3. Oon kerran voittanut lähiöpubin karaokeskabat kun lahjoin tuomarit (iso A-tuoppi per nenä)
4. Ulkomailla on saanut uskomatonta suosiota: Jossain Pariisissa jossa langaton mikki kiersi pöydästä pöytään ja ihmiset istualtaan lauloivat chansoneita niin lauloin jonkun vanhan rokin ja tulin stagelle hyppimään!
Toinen oli Los Angelesissa jossa tyypit oli niin hyviä että se akkatrio kuulosti ihan The Supremesiltä ja se countryjengi kuin Hank Williams ja kun mä lauloin niin olivat ällikällä lyötyjä. Kun mulle tuli seuraava lauluvuoro ja vetäjä kutsui "baron from Sweden" (oli unohtanut mun kotimaani) niin sain illan parhaat aplodit!
 
Eli: Karaoken idis on se että kaikki laulaa. Jos vain hyvät niin yhtä hyvin jukebox!
 
PS Olen muuten ollut tähtenä kotimaisessa karaoke-TV-ohjelmassa! Toimittaja etsi persoonia eikä laulajia!!!
 
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
EP
28.02.2016 19:52:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En kestä.. vastenmielistä.
 
E: Pakottavassa tilanteessa oon joskus etsinyt solistia.
 
Rämppy
29.02.2016 09:03:53 (muokattu 29.02.2016 09:04:46)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suomalainen pubikaraoke on demokraattinen laji, jossa kaikki saa laulaa taitojensa mukaan ja kaikki saa kannustavan kohtelun. Toisin on jaappanissa, jossa karaoke(kin) on näytön paikka, johon suhtaudutaan äärimmäisellä vakavuudella. Jos tulee moka, niin se on kasvojen menetys ja suunnilleen harakirin paikka.
 
Vaikka en henk. koht jaksakaan seurata kännikaraokea, niin on tämä suomalainen versio kuitenkin kannatettavampi kuin jaappanin malli. En soisi, että karaokenurkkaukset menevät kaikenlaisten kykyjenetsijöitä kyttävien puoliammattilaisten temmellyskentäksi rahvaan jäädessä sivustakatsojaksi.
 
In Finland we have this thing called "diu diu".
Eläkeläissoittaja
29.02.2016 14:02:18 (muokattu 29.02.2016 14:04:10)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entisenä karaokeisäntänä oli hermot menna siitä pääosin karaokejuoppohuudosta kansalaisromuttamoissa eli eri karvalakkikapakoissa maakunnassamme -90-luvun puolenvälin aikoihin.
Onneksi samat ei omat käyttämäni karaokelaitteet levyineen varastettiin toisen isännän karaokeillan jälkeen ja vielä Varkaudessa. Hommani loppuivat siihen, ennen kuin hermot menivät lopullisesti.
Kyllä karaoke laulajia on kehittänytkin ja sen puitteissa kisojakin riittää maassamme innokkaille paskapalkintoineen ja lupauksineen äänitteestä sekä laulajan urasta. Palkinnot usein luokkaa T-paita ja kansipaikkalippu ruotsinlaivoille Tukholmaan sekä takaisin.
Harvoin käyn enää katsomassa karaokea missään, mutta joitain osaavia demolaulajia kapakakoista olen löytänyt aikoinaan biisejäni laulamaan, joiden kanssa vieläkin puuhastellaan musiikin parissa. :)
 
Einherjar
29.02.2016 17:57:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rämppy: ...Toisin on jaappanissa, jossa karaoke(kin) on näytön paikka, johon suhtaudutaan äärimmäisellä vakavuudella. Jos tulee moka, niin se on kasvojen menetys ja suunnilleen harakirin paikka...
 
No ei se ihan näin kyllä ole. Siellä se on enemmänkin leirinuotiokitaroinnin korvike bileversiona (kilpailut poisluettuna luonnollisesti). Paikalliseen koodistoon kuuluu myös ettei suorituksia tule moittia, ellei sitten ole todellakin varma ettei vastaanottaja loukkaannu.
Sitäpaitsi siellä karatelaulanta on siirretty pääosin eri kokoisiin yksityisiin koppeihin, mikä on mitä loistavin tapa. Sen soisin tänne myös.
Sellaisia komeron kokoisia pieniä baareja myös löytyy julkisilla laulannoilla, mutta pääosa karatesta tapahtuu niille omistetuista yksityiskoppikomplekseista.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Eläkeläissoittaja
01.03.2016 07:13:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


mutta pääosa karatesta tapahtuu niille omistetuista yksityiskoppikomplekseista.

 
Hehee! Karateakin karaokelaulannan aikana. (Karare=tyhjä käsi ) ;-)
 
EP
01.03.2016 09:41:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eläkeläissoittaja: Hehee! Karateakin karaokelaulannan aikana. (Karare=tyhjä käsi ) ;-)
 
No huh, pitää kyllä rakastaa omaa ääntään! :D
 
Einherjar
01.03.2016 13:10:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eläkeläissoittaja: Hehee! Karateakin karaokelaulannan aikana. (Karare=tyhjä käsi ) ;-)
 
Tuo oli siis referenssi edeltävään "karatelaulanta"-termiin. Se kun on pääsääntöisesti lähellä väkivaltaista kamppailulajia, tuo taustanarun päälle laulaminen. ;)
Btw, Kara = tyhjä ja Karaoke viittaa "tyhjään orkesteriin". Alunperin nimenomaan koko laji kehiteltiin korvaamaan orkesteria/komppaajaa.
 
Tuossa on ihan mielenkiintoinen lyhyt pläjäys historiasta, jos englanti taittuu:
https://www.youtube.com/watch?v=OjzmxRYrrow
(About 9min kohdilta lähtee historia-osuus)
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
Eläkeläissoittaja
01.03.2016 14:32:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: No huh, pitää kyllä rakastaa omaa ääntään! :D
 
Hehee! Juu, kyllä! ;-)
 
harpist
02.03.2016 01:47:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

KanttoriPiiparinen: Illan edetessä alkoivat koroketta kuitenkin miehittämään yhä enemmän juovuksissa olevat Paula Koivuniemet ja Olavi Virrat.
 
Paradoksaalista kyllä - mutta juuri nämä "Paulat" ja "Olavit" ovat niitä, jotka pitävät nämä karaokekuppilat "elinvoimaisina" (kassavirta)
 
" Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin.
Eläkeläissoittaja
02.03.2016 06:57:52
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

harpist: Paradoksaalista kyllä - mutta juuri nämä "Paulat" ja "Olavit" ovat niitä, jotka pitävät nämä karaokekuppilat "elinvoimaisina" (kassavirta)
 
Aivan totta! Mikrofonin hajukin sen kertoo. ;-)
 
Timi
02.03.2016 17:45:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No.Kakskertaa viikkarilla risteilyllä ja liekö parikytä vuotta väliä?Viimeks olin ymmälläni,ko paikalla olevat asiakkaat alkoivat taputtaa heti alun jälkeen.Vähäs tekis mieli vetää uudestaan,mut on sitten jäänyt vain kuunteluun.Pöhnäs on turha kavuta lauteille.
 
Vaikea.Mutta varma!
Eläkeläissoittaja
03.03.2016 06:06:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ravintola -ja tanssimuusikko jos ajautuu ikääntyessään tai työnpuuteessa, kuten minäkin aikoinaan, karaokeisännäksi, niin kyllä se koko mm. kesiolutkapakoiden juopuava asiakasryhmä, kun alkaa ja kuvitelee vielä osaavansa laulaa, on vetäjälle kauhistus. Siihen kisaan kun vielä sisältyy mahdolliset järjestyshäiriöt portsarittomassa karvalakkikapakassa, niin revi siitä sitten työniloa ja huumoaria. Näin oli ainakin karaoken alkuaikoina -90-luvulla minun kokemukseni mukaan karaokeisäntänä. Kyllä vitutti monasti, kun sai illan päätteeksi laitteet kasaan ja pääsi pois koko juottoloista eli kansalaisromuttamoista. Muutama rauhoitusolut tuli olettua, jotta toipui järkytyksistä, jos ehti vielä ainakin kotikaupungin karaokepaikoista myöhemmin avoimeen ei-karaokeravintolaan sen tekemään tai sitten kotona ennen nukkumaanmenoa.
 
harpist
04.03.2016 01:03:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisikohan tämä sitten Karaokeen liittyviä visioita .... kauhujen sijaan (?)
 
Minulla vaan on sellainen kutina, että karaoken tarjonta siirtyy valmiisiin laulunharrastajille varta vasten räätälöityihin laulutiloihin - aivan kuten "kunnonkohottajille" on vastaavasti kuntosalit.
 
Kuukausimaksulla pääsee "harrastamaan" - eikä vakavasti asiaan suhtautuvien tarvitse enää sietää alkoholin kanssa pläträäviä kollegoja . "Personal trainerin" avustuksella laulutaitokin kehittyy ja toivottua tulosta alkaa syntyä.
 
Tanssiorkesterit vastaavasti palaavat kuppiloihin ja kassavirta kapakoitsijalle pysyy edelleen yhtä vireänä - sillä eihän suomalainen mies voi selvin päin mennä hakemaan naista tanssiin. Tanssitaidottomat naiset pistävät vastaavasti osaamattomuutensa "alkoholin piikkiin"
 
Win-Win
 
" Soittaa tunteella - tarvittaessa vähemmän " ....... soittotaitoa sekin.
Eläkeläissoittaja
04.03.2016 06:44:39 (muokattu 04.03.2016 06:45:17)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

harpist: Olisikohan tämä sitten Karaokeen liittyviä visioita .... kauhujen sijaan (?)
 
Minulla vaan on sellainen kutina, että karaoken tarjonta siirtyy valmiisiin laulunharrastajille varta vasten räätälöityihin laulutiloihin - aivan kuten "kunnonkohottajille" on vastaavasti kuntosalit.
 
Kuukausimaksulla pääsee "harrastamaan" - eikä vakavasti asiaan suhtautuvien tarvitse enää sietää alkoholin kanssa pläträäviä kollegoja . "Personal trainerin" avustuksella laulutaitokin kehittyy ja toivottua tulosta alkaa syntyä.
 
Win-Win

 
Ei hasumpi idea, jos joku/jotkut vain tuon toteuttavat, kun karaoke on niinkin suosittu harrastus maassamme. :)
 
nightbird
06.03.2016 13:05:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kansa harrastaa sitä mistä tykkää ja vieressä vinkuu keikkansa menettänyt hanuristi.
Vihapuheita kaikki tyynni ja osin jäävittömien kirjoituksia.
Sieltä karaoken ympyröistä ponnistaa monta solistia jotka hakkaavat keskivertobändin laulavan basistin mennen tullen, uskokoon ken tahtoo.
Hyi teitä !!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «