Aihe: Masterointiplugari
1 2 3 4
dewil
02.02.2016 14:35:26

Kyllä minä miksaajana ja masteroijana näen homman just silleen, että miksauksessa pyritään mahdollisimman valmiiseen lopputulokseen.
Masteroijan hattua pitäessä kaikkein mahtavin tilanne on just silloin, kun tunnen itseni turhaksi. "Eihän tälle tarvi tehdä yhtään mitään!"
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Aamuhaamu
05.02.2016 13:58:51
Onkos jengi huomannut äänenlaadullisesti eroja Ozone 5 ja Ozone 7 välillä? Halpahan tuo olisi päivittää, mutta en keksi oikein hirveästi mitään toiminnallisia eroja noiden kahden perusversion välillä GUI:ta lukuunottamatta. Ja mitenkäs nuo Ozone 7 Advancedin uudet saturaatiot ja vintage-mallinnukset? Toimiiko?
anapena
05.02.2016 20:44:22 (muokattu 06.02.2016 21:10:23)
Aamuhaamu: Onkos jengi huomannut äänenlaadullisesti eroja Ozone 5 ja Ozone 7 välillä? Halpahan tuo olisi päivittää, mutta en keksi oikein hirveästi mitään toiminnallisia eroja noiden kahden perusversion välillä GUI:ta lukuunottamatta. Ja mitenkäs nuo Ozone 7 Advancedin uudet saturaatiot ja vintage-mallinnukset? Toimiiko?

Mulla sama tilanne, kutonen jäi välistä. Oli mulla demo koneella, jota en koskaan tulllut käynnistäneeksi. Ostin sitten seiskan, kun piti yksi jatsiprojekti saada miksattua. Suoria vertailuja vitoseen en ole tehnyt. Telkkariohjelmien miksauspresetit ovat edelleen vain vitosessa, eli sillä mennään edelleen ne.

Jatsiprojektissa ja seiskassa mulla oli tietty kaikki vintagemurkulat sillai vähän päällä:) Masteroijalta tuli kommenttia, että mukavan vanhanaikainen ja lämmin soundi. Noh, sellainen oli haussakin! Toki sitä tukivat matkalla monet muutkin asiat.

Tykkään seiskan käyttöliittymästä, jos ei vitosessakaan vikaa ollut. Dynaaminen eq on kiva, bypassille laitettaessa volumen tasaus myös ja varmaankin preview eri pakkausformaateille. En mä tuosta enää haluaisi pakittaa. Toki mukana on vaihtelunhalua ja uutuudenviehätystä.

Niin ja mulla on se Advance molemmista. Ei se jatsimiksaus huonolta kuulostanut vanhan vitosenkaan läpi, tosin sitä en ollut enempiä ruuvannut, vaan tehnyt sellaisen pikasikademopresetin.

Olen huomannut käyttäväni aika paljon Ozonen eqta clippien täsmäekuttamiseen, enempi kuin dawin omia.

Sitä se masteroija sanoi, että ei tälle mitään varmaan tarvii tehdä:) Sain toki välillä arvokasta palautetta joistakin biiseistä, joita sitten korjailin. Kaikkea ei vaan tehdessä itse huomaa.
Istu ja pala!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)