Aihe: Metallica
1 2 3 4 5335 336 337 338 339497 498 499 500 501
phiit
28.01.2016 18:49:20
bedlam: Jos soolosta jää pari ekaa nuottia välistä, ni pitäskö se jättää sitte kokonaan soittamatta vai mitä meinaat :D

Eihän siitä mitää jääny välistä vaan koko soolo on hitusen liian myöhässä alusta loppuun :)
~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~
bedlam
28.01.2016 18:54:15 (muokattu 28.01.2016 18:58:03)

phiit: Eihän siitä mitää jääny välistä vaan koko soolo on hitusen liian myöhässä alusta loppuun :)

Ai, luulin että sitä loppusooloa tarkoitit. E: sori, olin väärässä, kuuntelin uudelleen. Ne alun tapping-hommat menee vaan tuurilla suunnilleen kohilleen. Aika jännä soittaja kyllä, ettei kuuntele muuta bändiä ollenkaan tuommosessa kohassa. Jos muu bändi päättäs vähän improvisoida niin varmaan soittas itsepintaisesti biisin loppuun niinku ennenkin.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Ruutukunkku
29.01.2016 08:46:47
phiit: Eihän siitä mitää jääny välistä vaan koko soolo on hitusen liian myöhässä alusta loppuun :)

No ei tuo nyt NIIN paha ollu. Sanoisin, että voimakkaasti laid back. :)
You are number six
edenbeast
29.01.2016 11:50:51
Kovat jätkät ei välitä mitä kaverit soittaa ympärillä, ne vaan vetää menemään :)
MannihilatoR
29.01.2016 11:54:37

Hiukan kyllästyttää kun radiosta tulee aina kun sen avaa Enter Sandman. Ei mul muuta
phiit
29.01.2016 12:04:07
MannihilatoR: Hiukan kyllästyttää kun radiosta tulee aina kun sen avaa Enter Sandman. Ei mul muuta

Tos hyvä cover: https://www.youtube.com/watch?v=z67IqrmygZY
edenbeast
29.01.2016 12:04:08
MannihilatoR: Hiukan kyllästyttää kun radiosta tulee aina kun sen avaa Enter Sandman. Ei mul muuta

Vaihda kanavaa. Sen jälkeen saat kärsiä jostain h*lvetin Cheekistä ja tulee sandmania ikävä :)
MannihilatoR
29.01.2016 15:14:17

edenbeast: Vaihda kanavaa. Sen jälkeen saat kärsiä jostain h*lvetin Cheekistä ja tulee sandmania ikävä :)

Totta :P

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
phiit
29.01.2016 21:56:13
Angra Mainyu: kyllä se on mun mielestä helvetin hyvä jos soolo on korkeintaan vain 1 tai 2 iskua myöhässä. kyllä se on niin lyhyt aika, silmänräpäys.
harvoilla meillä on niin hyvä kuulo ja refleksit että jokainen soolo on yx yhteen aina.

ja ammattimuusikoita jos täältä löytyy, niin joskus ei aina 100.0 muista miten se oma biisikään soitetaan millin tarkasti, siihen vaikuttaa myös olosuhteet, tuuli, ilmasto, yleisö jne ja onko kynnet leikattu ja paskalla käyty ennen keikkaa.

Halataan silleen hellästi?
John My
30.01.2016 16:02:44 (muokattu 30.01.2016 17:14:03)
Hyvä bändihän Metallica, on mutta tän tyylinen musa ei kolahda mulle.
Alkuaikoina ensi reaktioni oli jonkinlainen säikähdys ja orastava toive siitä, että nyt heavyssa tapahtuu suurempi muutos, jonkinlaista kapinaa siis.

Myöhemmin kyllästyin edes kuuntelemaan, kun se alkoi toistaa itseään, vaikkakin äärettömän hyvin yhteensoittavana bändinä.

Halki Metallican uran olen törmännyt ihmisiin, joille on annettu vähemmän sävelkorvaa tai musiikillista lahjakkuutta, lähes jokainen heistä suorastaan palvoo Metallicaa,

johtuuko se siitä, ettei Metallican musassa viljellä kimuranttisia melodioita, vaan samaa sävelkorkeutta loputtomiin, angstisesti, vihaisesti huudettuna.

Mulla oli kavereita nuorempana, jotka pakkosoittivat kylässä käydessä mm. Metallicaa ja jotenkin toivoivat, että liittyisin mukaan diggaamaan.
No, ei siitä mitään tullut, mutta saihan siitä siihen aikaan laajan heavymusan esittelyn osakseen.

Nyt olen kuunnellut Purplen ja Rainbowin Finyl Vinylia, jotenkin uppoaa tuo Cozy Powelin soiton fraseeraus ja fillit aivan tajuttomasti, yleensäkin melodiset biisit, kuten I Surrender, yms. iskelmäheavybiisit.
Arkka
30.01.2016 17:23:55 (muokattu 30.01.2016 17:28:17)

John My: Halki Metallican uran olen törmännyt ihmisiin, joille on annettu vähemmän sävelkorvaa tai musiikillista lahjakkuutta, lähes jokainen heistä suorastaan palvoo Metallicaa,

johtuuko se siitä, ettei Metallican musassa viljellä kimuranttisia melodioita, vaan samaa sävelkorkeutta loputtomiin, angstisesti, vihaisesti huudettuna.

Rytmi, saundi, energia, asenne, lyyriset teemat jne. Niillä pääsee pitkälle. Sävelkorva on vaan yksi musikaalisuuden osa-alue. Tosin kyseenalaistan myös sen, onko kimuranttius sitten automaattisesti sen musikaalisempaa, eikös säveltäjäpiireissäkin ihailla enempi niitä, jotka osaa sanoa paljon simppelisti.

E: ja siis sävelkorvalla tarkoitin tässä tonaalista hahmotusta
Topiello
30.01.2016 18:32:59 (muokattu 30.01.2016 19:53:15)
Metallica on ameriikan Eppu Normaali. Onko se sitten hyvä vai huono asia, sen päättää jokainen itse.
Youtube-basismisisti.
Kampela77
30.01.2016 19:45:44
John My: Hyvä bändihän Metallica, on mutta tän tyylinen musa ei kolahda mulle.
Alkuaikoina ensi reaktioni oli jonkinlainen säikähdys ja orastava toive siitä, että nyt heavyssa tapahtuu suurempi muutos, jonkinlaista kapinaa siis.

Myöhemmin kyllästyin edes kuuntelemaan, kun se alkoi toistaa itseään, vaikkakin äärettömän hyvin yhteensoittavana bändinä.

Halki Metallican uran olen törmännyt ihmisiin, joille on annettu vähemmän sävelkorvaa tai musiikillista lahjakkuutta, lähes jokainen heistä suorastaan palvoo Metallicaa,

Mulla oli kavereita nuorempana, jotka pakkosoittivat kylässä käydessä mm. Metallicaa ja jotenkin toivoivat, että liittyisin mukaan diggaamaan.
No, ei siitä mitään tullut, mutta saihan siitä siihen aikaan laajan heavymusan esittelyn osakseen.

Nyt olen kuunnellut Purplen ja Rainbowin Finyl Vinylia, jotenkin uppoaa tuo Cozy Powelin soiton fraseeraus ja fillit aivan tajuttomasti, yleensäkin melodiset biisit, kuten I Surrender, yms. iskelmäheavybiisit.

Kaikki eivät voi olla musiikillisesti yhtä lahjakkaita kuin sinä.
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
HaloOfFlies
03.02.2016 19:52:21

Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb.
Eos
05.02.2016 16:09:44

Siinä masokisteille ja miksei nykyään myös sadisteille hommaa lauantain ratoksi.
timnicebutdim
05.02.2016 16:22:50 (muokattu 05.02.2016 16:24:52)

Jos on samanlainen "show" ku taannoin RHCP:llä niin kerrankin saattaa olla lerssi ja kirkakin taimissa, lue: playback.

e. tää olikin päivää ennen, ei superbowlin aikana
Yrittänyttä ei laiteta, eikä laitettua yritetä.
aivokuolio
06.02.2016 10:59:37
http://www.blabbermouth.net/news/me … on-during-the-night-before-concert/

Wow, tänään 'Tallicalta nähdään täysin uusi lava! Lars on asiasta innoissaan.
LemmyKILLmister
06.02.2016 11:16:40
'Tallican instagramissa oli videomaistiaisia jostain vissiin uudesta Sanitariumin taustalla pyörivästä videosta. Hienolta näytti ja voisin katsoa koko keikan ihan siitä ilosta, että Hetun ääni tuntuu vähän vahvistuneen viime aikoina ja studiossa harjoittelun takia koko bändi saattaa olla aika hyvässä terässä.
Tietääkö kukaan, voiko tuota keikkaa nähdä maksutta myöhemmin jostain? 6:30 Suomen aikaa saattaa olla huono hetki jollekin.
Others were made of aluminium, Freddie Mercury
Röntgen-Jeesus
06.02.2016 11:41:17

LemmyKILLmister: 'Tallican instagramissa oli videomaistiaisia jostain vissiin uudesta Sanitariumin taustalla pyörivästä videosta.

Näytti samalta mikä oli jo 2006 Puppetsin 20-vuotiskiertueella käytössä.
Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä. Vessajono: Mulkkua pitää pystyä heiluttamaan joko päältä tai alta, muulla ei oo väliä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)