Lennu 28.01.2016 00:10:09 | |
---|
Bald Anus: Hö. Eli Matti Nykänen on enemmän ammattilainen kuin minä, vaikka saan tulevana keväänä muusikon tutkinnon? Kaikkihan tietää, että mä oon ihan helvetin vanha, joten tunnen paljon ihmisiä. Moni mun kavereista on muusikon tutkinnon suorittaneita ja osa niistä tekee ihan hyviä hampurilaisia ABC:lla ja myy viinaa baareissa. Joissa mä oon soittamassa. "olis niin kova bändi, että vetäis covereinakin vaan omia biisejä" |
Musta Arkipyhä 28.01.2016 07:59:54 | |
---|
Tämä keskustelu on nyt sikäli hupaisaa että Motörheadiahan pidettiin 70-luvulla huonosti soittavana bändinä. Silkkana sekametelinä. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Angra Mainyu 28.01.2016 08:32:44 (muokattu 28.01.2016 08:36:14) | |
---|
Bald Anus: Hö. Eli Matti Nykänen on enemmän ammattilainen kuin minä, vaikka saan tulevana keväänä muusikon tutkinnon? Kyllä. Ei tutkinto tee ammattilaista. Ammattikoulusta tai lukiosta kun valmistuu niin et sä oo ammattilainen, vasta kun vuosien työkokemuksen jälkeen. Hienoja titteleitä ja nimiä on olemassa, mutta kukaan ei tiedä mitä ne tarkalleen ottaen tarkoittaa ja ne virkanimet ja tittelit ei tee susta ammattilaista. Mulle tuli uutena asiana titteli: "Muusikon tutkinto". Toisaalta vähän huvittavakin asia. Minusta jokainen julkaistu levy on muusikon tutkinto ja sit kansalaisopistosta voi ottaa musiikin teoriatunteja tarvittaessa, mutta en tiennyt että on olemassa koulutus nimeltään: Muusikon tutkinto. |
Angra Mainyu 28.01.2016 08:42:24 | |
---|
Lennu: Kaikkihan tietää, että mä oon ihan helvetin vanha, joten tunnen paljon ihmisiä. Moni mun kavereista on muusikon tutkinnon suorittaneita ja osa niistä tekee ihan hyviä hampurilaisia ABC:lla ja myy viinaa baareissa. Joissa mä oon soittamassa. Juuri näin. Kuuntelin sun biisin: bang bang. ihan ok. en tiennyt että pystyt oikeasti tekemään musiikkia, luulin että oot vaan semmoinen nettichättääjä. |
Angra Mainyu 28.01.2016 09:05:40 | |
---|
Bald Anus: Kirkiä en edes rupea puolustelemaan, koska hänen soittonsa on nykyisin niin epätarkkaa. Mitä tarkoittaa käytännössä epätarkasti soittaminen? Onko esimerkkejä? Ja miksi yli 40vuotta kitaraa soittanut mies, yleensäkin "osaa" soittaa epätarkasti? Oletko nyt aivan varma tästä asiasta? |
phiit 28.01.2016 10:18:32 (muokattu 28.01.2016 10:19:28) | |
---|
Angra Mainyu: Mitä tarkoittaa käytännössä epätarkasti soittaminen? Onko esimerkkejä? Ja miksi yli 40vuotta kitaraa soittanut mies, yleensäkin "osaa" soittaa epätarkasti? Oletko nyt aivan varma tästä asiasta? Kuuntele niitä livevetoja, siellä lähtee soolot välillä liian myöhään ja muutenkaa pysy taimissa. Sehän hieman ihmetyttääki miten tolla keikka/soittomäärällä se Kirkan soitto on välillä ihan hapuilua. Edit: tietty jos ei itse soita mitään? ei tällasta varmastikaan huomaa tai se voi vaan kuulostaa hieman erilaiselta kuin levyllä ~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ |
J.Nikkanen 28.01.2016 10:53:51 | |
---|
phiit: Kuuntele niitä livevetoja, siellä lähtee soolot välillä liian myöhään ja muutenkaa pysy taimissa. Sehän hieman ihmetyttääki miten tolla keikka/soittomäärällä se Kirkan soitto on välillä ihan hapuilua. Kamalaa ripulia tööttää ulos kyllä. Enemmän Kirka päin persettä soittelee kuin vaikkapa paljon parjattu Lars. Lerssillä on nyt kuitenkin uskottavuutta ja karismaa olla ihan hiton kova hevimedel rumpali vaikka välillä tuleekin vähän oho-hups-no nyt se meni näin komppeja. Big Mono rules, ok? |
Angra Mainyu 28.01.2016 12:00:43 (muokattu 28.01.2016 12:06:34) | |
---|
phiit: Kuuntele niitä livevetoja, siellä lähtee soolot välillä liian myöhään ja muutenkaa pysy taimissa. Sehän hieman ihmetyttääki miten tolla keikka/soittomäärällä se Kirkan soitto on välillä ihan hapuilua. Edit: tietty jos ei itse soita mitään? ei tällasta varmastikaan huomaa tai se voi vaan kuulostaa hieman erilaiselta kuin levyllä Pitääpä kuunnella jostain.... epäilen silti, varsinkin kun kyseessä on vielä omat biisit, kirk on soittanu jotain master of puppetssiä jo 30vuotta, niin luulis kai sen osaavan soittaa se 100.0 vaikka kitara seläntakana.... tai sit se tarkotuksella soittaa sen eritavalla, ymmärrän senkin että kyrsii ajan myötä 30vuoden ajan soittaa joka kerta yx yhteen sama laulu.... onko metallika muuten ainut orkesteri joka "mokaa" livenä? eikai metallikaan ihan joka keikalla mokaa? ja onkai metallikalla yleisesti ottaen vuodessa enemmän keikkoja kuin puolilla bändeistä, niin ei joka keikalla voi olla täysin skarppina. ehkä youtupesta löytyy juuri ne 2 mokaa per kiertue joissa on joku moka, ja sitten niitä loppuja n.300 keikkaa ei löydy missä soittaavat 100.0 taimissa ja hyvin. ? näin se yleensä aina menee. youtupessa on mokat ja erilaisuudet. |
phiit 28.01.2016 12:07:22 (muokattu 28.01.2016 12:07:53) | |
---|
Angra Mainyu: Pitääpä kuunnella jostain.... epäilen silti, varsinkin kun kyseessä on vielä omat biisit, kirk on soittanu jotain master of puppetssiä jo 30vuotta, niin luulis kai sen osaavan soittaa se 100.0 vaikka kitara seläntakana.... tai sit se tarkotuksella soittaa sen eritavalla, ymmärrän senkin että kyrsii ajan myötä 30vuoden ajan soittaa joka kerta yx yhteen sama laulu.... onko metallika muuten ainut orkesteri joka "mokaa" livenä? eikai metallikaan ihan joka keikalla mokaa? ja onkai metallikalla yleisesti ottaen vuodessa enemmän keikkoja kuin puolilla bändeistä, niin ei joka keikalla voi olla täysin skarppina Cunning Stuntsilla Onen soolo ainaki lähti ihan lapasesta liian myöhässä ja pokkana koko soolo läpi siitä välittämättä :) https://www.youtube.com/watch?v=A-EB1Dp31cc Kyllä tällaset hivenen pistää korvaan.. mutta toisaalta mitä väliä :) Kirk on silti äijä ~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ |
Angra Mainyu 28.01.2016 12:20:07 | |
---|
phiit: Cunning Stuntsilla Onen soolo ainaki lähti ihan lapasesta liian myöhässä ja pokkana koko soolo läpi siitä välittämättä :) https://www.youtube.com/watch?v=A-EB1Dp31cc Kyllä tällaset hivenen pistää korvaan.. mutta toisaalta mitä väliä :) Kirk on silti äijä Aijjaa, mitenköhän paljon myöhässä se lähti? En muista miten levy-versio menee, mutta äkkisiltään minua ei tuossa häirinnyt mikään. En kiinnittäny mitään huomiota, jos soolo on myöhässä. |
Angra Mainyu: Aijjaa, mitenköhän paljon myöhässä se lähti? En muista miten levy-versio menee, mutta äkkisiltään minua ei tuossa häirinnyt mikään. En kiinnittäny mitään huomiota, jos soolo on myöhässä. Tarpeeks myöhässä että vituixmän kerkes paikalle :) ~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ |
Angra Mainyu 28.01.2016 12:28:13 | |
---|
phiit: Tarpeeks myöhässä että vituixmän kerkes paikalle :) Sano joku aika miten paljon myöhässä kun tunnut tietävän, kerro meille tietämättömille huonokuuloisille joilla on hidas internet yhteys ja youtupe pätkii |
phiit 28.01.2016 12:33:25 (muokattu 28.01.2016 12:34:07) | |
---|
Angra Mainyu: Sano joku aika miten paljon myöhässä kun tunnut tietävän, kerro meille tietämättömille huonokuuloisille joilla on hidas internet yhteys ja youtupe pätkii Ehkä 1 www.isku.fi/ ~ Musiikin ei tarvitse olla kaunista ollakseen hyvää ~ |
Angra Mainyu 28.01.2016 12:35:29 (muokattu 28.01.2016 12:35:46) | |
---|
phiit: Ehkä 1 www.isku.fi/ Siis mitä? 1 sekunnin myöhässä lähti soolo?? vai minuutin? en tajua. |
Rosenrotten 28.01.2016 13:08:53 | |
---|
Angra Mainyu: Siis mitä? 1 sekunnin myöhässä lähti soolo?? vai minuutin? en tajua. Yhen iskun olettaisin. |
Vessajono 28.01.2016 15:01:23 | |
---|
Lennu: Kaikkihan tietää, että mä oon ihan helvetin vanha, joten tunnen paljon ihmisiä. Moni mun kavereista on muusikon tutkinnon suorittaneita ja osa niistä tekee ihan hyviä hampurilaisia ABC:lla ja myy viinaa baareissa. Joissa mä oon soittamassa. Näinhän se menee. Pitäs varmaan iteki ruveta tekee dieseliä niin ois varaa maksaa toi keikkailuharrastus jollain :/ Skywriter: Minä rakastan sinua Saabistasi huolimatta. |
santakasa 28.01.2016 15:20:54 | |
---|
phiit: Cunning Stuntsilla Onen soolo ainaki lähti ihan lapasesta liian myöhässä ja pokkana koko soolo läpi siitä välittämättä :) https://www.youtube.com/watch?v=A-EB1Dp31cc Kyllä tällaset hivenen pistää korvaan.. mutta toisaalta mitä väliä :) Kirk on silti äijä Ei se ensimmäinen soolo myöskään ihan puti puhtaalta kuulostanut, mutta asennehan ratkaisee! ; ) Mitä itse kuunnellut noita Metallican nykyisiä livevetoja niin aika ponneton fiilis noista tulee. Kirkin sooloihin pitää sen verta tarttua myös, että häiritsevästi katkaisee soolojen viimeisen äänet kuin seinään. Esim. Welcome home sanitarium -kappaleen välisoolot loppuu kuin seinään. Antaisi vain soida viimeisen sävelen. Kuulostaisi luonnollisemmalta. Myös kitarasoundi on noissa sooloissa kuiva. Ei taida olla edes yhtään delayta tai kaikua. Antaisi heti hieman eloa. esim. tämä 2015 liveveto. https://www.youtube.com/watch?v=8BjSAcmMS7I kun kaulaparrat yrittävät uhota olevansa ernuja genressä, jonka olennaispiirre on elää vanhempien nurkissa 35-vuotiaiksi asti - emukka |
Regalis Apertura 28.01.2016 16:40:28 | |
---|
Mitäs tämä on? Metallicaa (no ainakin Larsia ja Kirkaa) arvostellaan jälleen kerran;). Ei virhettä Metallikassa ei virhettä elämässä. Eikun... |
bedlam 28.01.2016 17:58:03 (muokattu 28.01.2016 17:59:36) | |
---|
phiit: Cunning Stuntsilla Onen soolo ainaki lähti ihan lapasesta liian myöhässä ja pokkana koko soolo läpi siitä välittämättä :) https://www.youtube.com/watch?v=A-EB1Dp31cc Jos soolosta jää pari ekaa nuottia välistä, ni pitäskö se jättää sitte kokonaan soittamatta vai mitä meinaat :D Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
texan 28.01.2016 18:16:39 (muokattu 28.01.2016 18:25:00) | |
---|
Regalis Apertura: Mitäs tämä on? Metallicaa (no ainakin Larsia ja Kirkaa) arvostellaan jälleen kerran;). Ei virhettä Metallikassa ei virhettä elämässä. Eikun... Turhaa älämölöä, välillä vetävät paremmin ja välillä huonommin. Makuasiat on makuasioita ja sehän on vain hyvä. Kai noista voi asiallisesti kirjoitella, ilman että vetää hernettä nenään. Toivottavasti Metallican veteraanit saavat vielä aikaiseksi hienon levyn sitä kai kaikki odottaa, eikös se ole myös vähän niin, että merkittävät bändit kuten Metallica herättävät paljon tunteita. |