jusbb 16.01.2016 20:22:38 | |
---|
Ja siellä sivusto buuttasikin vuoteen 2016! Ilmassa on suuren albuminkirjoituskuukauden tuntua. |
Funkånaut 17.01.2016 00:11:13 | |
---|
Juoppis: On hyvä, jos on vähintään yksi suomidubbaaja, niin ei tarvitse yhtä paljon tekstityksiä :) Hoho, näin se on nähtävä! "Henkilökunta, tärpättiä!" |
18is9 25.01.2016 22:55:17 (muokattu 26.01.2016 07:46:38) | |
---|
On alkanut kutkutella optio, että rajoittaisin FAWM-laitteistoa raakalla kädellä. Ajatuksena olisi että koettaisin tehdä levyn esim. vain yhtä syntikkaa ja efektipedaaleita käyttäen. Oppisin samalla kunnolla käyttämään kyseistä synaa, ja ideat eivät hukkuisi liiallisen valinnanvapauden suohon. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
Tuomas 26.01.2016 09:04:54 | |
---|
18is9: On alkanut kutkutella optio, että rajoittaisin FAWM-laitteistoa raakalla kädellä. Ajatuksena olisi että koettaisin tehdä levyn esim. vain yhtä syntikkaa ja efektipedaaleita käyttäen. Oppisin samalla kunnolla käyttämään kyseistä synaa, ja ideat eivät hukkuisi liiallisen valinnanvapauden suohon. Tämä on hyvä idea. Vuonna 2013 tajusin, että omistan telecasterin mutten oikein osannut käyttää sitä. Helposti tuli tartuttua aina akustiseen kitaraan. Niinpä rajoitin FAWMissa soittimet siten, että käytin vain virtuaalirumpuja, bassokitaraa ja sitten tuota telecasteria. Väitän, että se opetti ihan älyttömästi sähkökitaran käytöstä äänikuvassa. Liian ilkeä hipiksi. |
KaRa 27.01.2016 06:36:27 (muokattu 27.01.2016 06:54:27) | |
---|
**ei enää mitää** Seuraava lause on totta - edellinen lause on valetta. |
Ei oo hirveesti ylimäärästä aikaa ja kotona on niin kehnot äänittelyolosuhteet ja -mahdollisuudet, että varmaan aika juostenkusemiseksi menee, mutta menköön. Casio on sentäs jo valmiiksi kaivettu komerosta. Ajatuksenjuoksun leimaa-antavin luonteenpiirre on pimeys. |
Vessajono 28.01.2016 00:33:35 | |
---|
Zarmo: Ei oo hirveesti ylimäärästä aikaa ja kotona on niin kehnot äänittelyolosuhteet ja -mahdollisuudet, että varmaan aika juostenkusemiseksi menee, mutta menköön. Casio on sentäs jo valmiiksi kaivettu komerosta. Vähä sama meininki. Mut mulla on ylivertasen loistokas teema-ajatus ja hitokseen tekstiä. Siinä nyt on tietty sit taas se ongelma et joutuu laulamaan mut oh well, omaksi iloksi ja muiden kiusaksi hoho. Skywriter: Minä rakastan sinua Saabistasi huolimatta. |
Funkånaut 28.01.2016 00:40:11 | |
---|
Sinänsä hyvään saumaan tulee, että pitäis bändille saada omista biiseistä settilista ens kesän keikalle kaverin kemuihin niin jonkunhan ne tarttee tehdä. Määrä korvaa laadun ja jos yhdestäkin sais jotaki jalostettua niin ois kliffaa. En sitten viitsinyt lyhyen nautinnon takia alkaa kärsimään pallomahasta - vähän sama kuin ilman kumia banemisenkin kanssa, heh. - DM |
Vessajono 28.01.2016 00:49:43 | |
---|
Mulla ei toisaalta kyllä oo harmainta aavistustakaan siitä et osaanko mä enää ees tehä mitään biisejä ku edellisistä vakavista yritelmistä rupee olemaan useempi vuosi mut kohtahan se sit kai nähdään. Skywriter: Minä rakastan sinua Saabistasi huolimatta. |
Funkånaut 28.01.2016 00:51:05 (muokattu 28.01.2016 00:51:18) | |
---|
Vessajono: Mulla ei toisaalta kyllä oo harmainta aavistustakaan siitä et osaanko mä enää ees tehä mitään biisejä ku edellisistä vakavista yritelmistä rupee olemaan useempi vuosi mut kohtahan se sit kai nähdään. Tee niin kuin muutkin, pölli muilta ja muokkaa vähän joitakin kohtia. En sitten viitsinyt lyhyen nautinnon takia alkaa kärsimään pallomahasta - vähän sama kuin ilman kumia banemisenkin kanssa, heh. - DM |
Vessajono 28.01.2016 00:52:02 | |
---|
Funkånaut: Tee niin kuin muutkin, pölli muilta ja muokkaa vähän joitakin kohtia. Niin no siis mä nimenomaan en tiedä et osaanko mä enää pölliä muilta. Skywriter: Minä rakastan sinua Saabistasi huolimatta. |
Zarmo 28.01.2016 07:54:43 | |
---|
Joutuu varmaan jopa nöyrtymään digiäänittimen (zoom h4) käyttöön, että voi tehdä tosi pikaisia rykäisyjä pystyttämättä juurikaan kamoja. Joku mallinnoslaite pitäs ehkä lainata. Ajatuksenjuoksun leimaa-antavin luonteenpiirre on pimeys. |
Vessajono 28.01.2016 13:47:12 | |
---|
Mulla on muuten ihan ok fasiliteetit mut kerrostaloasunto nyt toki rajottaa määrätyllä tavalla. Rupesin toisaalta miettimään sitäkin et vois olla ihan fiksua rajoittaa itsensä esim. pelkkään Garagebandiin ettei rupee nuhraamaan miksauksia loputtomiin vaan saa jotain tehtyäkin. Skywriter: Minä rakastan sinua Saabistasi huolimatta. |
Ianuarius 28.01.2016 15:11:33 | |
---|
Toi on kyllä paha, ettei ole aikaa miksailla yhtään. Pitäis olla joku vastaava haaste, että miksaa ja masteroi albumillinen omia biisejäs kuukaudessa. The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein |
Vessajono 28.01.2016 15:15:11 | |
---|
Ianuarius: Toi on kyllä paha, ettei ole aikaa miksailla yhtään. Pitäis olla joku vastaava haaste, että miksaa ja masteroi albumillinen omia biisejäs kuukaudessa. Lopussa bonuspisteitä kaikille, jotka ovat selvinneet ilman vatsahaavaa ja hiukset alkuperäisen värisinä. Skywriter: Minä rakastan sinua Saabistasi huolimatta. |
Ianuarius 28.01.2016 15:24:30 | |
---|
Vessajono: Lopussa bonuspisteitä kaikille, jotka ovat selvinneet ilman vatsahaavaa ja hiukset alkuperäisen värisinä. Nii, eihän tarkotus tietenkään ole miksata niitä hyvin. :D The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein |
PJS 28.01.2016 16:29:18 | |
---|
Ianuarius: Toi on kyllä paha, ettei ole aikaa miksailla yhtään. Pitäis olla joku vastaava haaste, että miksaa ja masteroi albumillinen omia biisejäs kuukaudessa. http://www.rpmchallenge.com/ menee aika liki tota. Toki tossakin on että Record an album... mut helposti tehtävissä jos on tiedossa et mitä pitäis tehdä. "Constantly choosing the lesser of two evils is still choosing evil." |
Ianuarius 28.01.2016 17:31:45 | |
---|
I don't get it. Luin tuon FAQ:n ja kuulostaa tismalleen samalta ku FAWM. Millä tavalla se on lähelle tuota, mitä itse kaipalin? The secret to creativity is knowing how to hide your sources. -Albert Einstein |
Torniojaws 28.01.2016 18:25:59 | |
---|
Ianuarius: Toi on kyllä paha, ettei ole aikaa miksailla yhtään. Pitäis olla joku vastaava haaste, että miksaa ja masteroi albumillinen omia biisejäs kuukaudessa. Ite tein templaatin valmiiksi jo etukäteen. Ei sitten helmikuussa tarvinut kuin kitara/basso kouraan ja soittamaan. Soundit oli jo valmiina. Vortech Industrial Death Metal -- Uusi levy julkaistu 18.9.2015! ...of What Remains |
jusbb 28.01.2016 19:25:52 | |
---|
Torniojaws: Ite tein templaatin valmiiksi jo etukäteen. Ei sitten helmikuussa tarvinut kuin kitara/basso kouraan ja soittamaan. Soundit oli jo valmiina. Tämä on hyväksi havaittu keino. |